Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:31

Vind sportscholen echt zo verschrikkelijk he. := Geef mij maar mijn wandelschoenen, hond en een natuurgebied. :+:

Qua doelen, kan ik geen antwoord op geven. Ik moet zelf nog uitpuzzelen wat goed is voor mij. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:33

Magda, heb je je beweging ingevoerd? Dan zou het daarmee te maken kunnen hebben. Als ik zo je lijstje zie lijkt het mij stug dat je onder de 1000 kcal zat namelijk, qua voeding.

Ik vind dat MFP erg royaal kcal afschrijft bij het invoeren van beweging :Y)

Russell, 100 euro per jaar! Dat is weinig. Dan heb je zeker niks te klagen. Ik betaal 40 euro per maand :') Maar ik heb dan wel airco, hahaha. En sauna en groepslessen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:34

Geen beweging ingevoerd nee, ik loop veel op mijn werk en heb gisteren nog paardrijles gehad. Maar niet ingevoerd. Ik snap er dus niks van. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:35

Heb je wel goed naar de voedingsmiddelen gekeken die je hebt ingevoerd? Soms staan de voedingswaarden verkeerd ingevuld of helemaal niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:37

Qua drinken moet je niet op letten. Omdat thee en water geen calorieën bevatten voer ik dat eigenlijk niet meer in.
Ik zal vanmiddag nog even de ingrediëntenlijsten erbij pakken inderdaad, goed idee.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:38

Hmm oke, je eet ook best weinig inderdaad, als ik de hoeveelheden zie. 10 gram paprika? Wat is dat? Twee stukjes? 20 gram rijst, ook bijna niks. 50 gram aardappel? Ook te verwaarlozen. Weeg je alles af of gok je?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:41

Ik gok. :+

Het is een halve paprika, 4 aardappelen (normaal formaat). Qua rijst klopt het wel, dat is een kwart van een koffie kopje, anders te veel voor de lunch. :')

Ofwel, vanmiddag even gaan wegen. _O-

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:44

Goedemorgen nieuwelingen!

damn sportschool zonder airco lijkt me ook verdomde warm :') maar je zweet dan iig wel goed haha.
tussendoortjes laten staan zou ik ook niet kunnen/doen. 6 kleine maaltijden adviseren ze toch? ligt er dan maar net aan wat je als tussendoortje doet..

mijn lijstje gister:
O: yoghurt met granen/vezels + 1/4 appel
T: 1 stroopkoek :o
L: Salade met advocado, mozerella, rozijnen, appel, tomaat en komkommer.
T: -
A: 3 aardappels, snijbonen en een stukje kip.
T: Banaan, appel, manderijn en meloen (mix gedeeld met mijn collega :) )
B: Paard gereden, gefietst naar stal, uitgemest en heel veel gelopen op werk + kei hard moeten rennen voor alarm :')

lijstje vandaag:
O: Smootie (van jolien haar blog :D ) met yoghurt, banaan, walnoten en kaneel.
T: -
L: Wrap met kip, sla en klein beetje kruidenkaas.
T: ? zal vast een stukje fruit worden.
A: Rijst met roerbak groente en een snitzel.

B: Weinig denk ik, als het vanavond te doen is ga ik op de fiets naar stal. Uitmesten en een workout van jillian michaels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:45

Ik geloof nooit dat 4 aardappelen maar 50 gram wegen. 100 gram aardappelen is al bijna niet te zien op een bord :') Dus ik zou inderdaad zo nu en dan eens wegen, dan krijg je een beetje een beeld en zal je inname dus ook hoger blijken te liggen dan je denkt.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:47

magda_90 schreef:
Ik gok. :+

Het is een halve paprika, 4 aardappelen (normaal formaat). Qua rijst klopt het wel, dat is een kwart van een koffie kopje, anders te veel voor de lunch. :')

Ofwel, vanmiddag even gaan wegen. _O-

Drie kwart van een koffiekopje, ik gok dat je dan ongeveer aan de 75 gram zit. Volgens mij staat één kopje rijst namelijk ongeveer gelijk aan 100 gram. Als ik thuisthuis kook weeg ik het af, als ik in mijn studentenhuis ben, dan gooi ik een kopje rijst in de pan.
Ik zou toch eens overwegen om dingen af te gaan wegen, want dit lijkt niet te kloppen.

Ik ben trouwens gestopt met MFP, dat slaat gewoon helemaal nergens op. :') Als ik zou ontbijten met twee boterhammen, middag zou eten met twee boterhammen, 4 tussendoortjes zou nemen op een dag en royaal zou avondeten zou ik rond de 1200 kcal zitten. Nou, daar geloof ik weinig van. Dan zou ik eerder rond de 1800-2000 moeten zitten namelijk.
Laatst bijgewerkt door RusselNuwell op 05-06-15 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:47

Schatten is niet mijn sterkste vak haha, dat wordt vanmiddag wegen. Gelukkig kun je het nog achteraf aanpassen in mfp. _O-

RusselNuwell, mijn weegschaal geeft daarbij echt 20 gram aan. Het is een senseokopje. := Maar ik ga vanmiddag sowieso even alles nog eens goed wegen. :j
Jij twijfelt dus bij deze app, hmmm. :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:54

Magda, het maakt ook nog verschil of je gekookte pf ongekookte rijst hebt... deze voedingswaarde hoort bij gekookte. Zoek eens ongekookte rijst op en dan opnieuw invoeren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:55

Ik eet het gekookt hoor. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:06

Wat secricible waarschijnlijk bedoelt is dat ongekookte rijst lichter in gewicht is dan gekookte. Dus je komt dan sowieso uit op meer grammen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:09

Owzo. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:09

Kayleigh_ schreef:
Wat secricible waarschijnlijk bedoelt is dat ongekookte rijst lichter in gewicht is dan gekookte. Dus je komt dan sowieso uit op meer grammen.

Dat dus, hahaha. Je eet het gekookt, maar neem aan dat je het ongekookt weegt :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:11

Dat klopt, ik snap hem, vanmiddag meenemen in het wegen dus. :j

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:18

Ik zit ook een beetje te klungelen met mfp. Voor mijn doel (0,5 afvallen per week) zou ik me aan 1200 calorieën moeten houden. Dat vond ik extreem weinig, maar hij rekent inderdaad ook erg zuinig met je ingevoerde eten.

Ik hou het er nu maar op dat het in ieder geval gunstig is dat je inzicht krijgt in wat je nu precies eet (ook met de percentages macro's) en zie de calorieën meer als een indicatie.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:38

Wow, dat schema Magda. Dat is wel heel fanatiek xD

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:38

Ik denk dat ik dit maar eens aan de dieettist voor ga leggen. hoe ik het beste dat kan doen. Dat vind ik wel een goed idee, want omdat ik echt ruzie heb met de koolhydraten op dit moment, terwijl de dieettist zei dat ik op een koolhydraad arm dieet moest en maar 65 gram per dag binnen mag. tot nu toe zit ik daar alitjd boven, hoe goed ik mn best ook doe

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:41

JesdaJinn schreef:

Haha, dat schema maakt MyFitnessPall voor je: je hoeft daarvoor 'alleen maar' in te voeren wat je eet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:43

Ladybird schreef:
Ik denk dat ik dit maar eens aan de dieettist voor ga leggen. hoe ik het beste dat kan doen. Dat vind ik wel een goed idee, want omdat ik echt ruzie heb met de koolhydraten op dit moment, terwijl de dieettist zei dat ik op een koolhydraad arm dieet moest en maar 65 gram per dag binnen mag. tot nu toe zit ik daar alitjd boven, hoe goed ik mn best ook doe

Heb je een voorbeeldlijstje met wat je zoal op een dag eet? Dan kan je hier tips krijgen om alternatieven te eten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:46

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar je lijstje..
Eet je dan meer omdat je boven je gemiddelde koolhydraten uit komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:47

65 gram koolhydraten is wel een serieuze uitdaging :Y) Ik vind dat heel weinig!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:49

turtlelito schreef:
JesdaJinn schreef:

Haha, dat schema maakt MyFitnessPall voor je: je hoeft daarvoor 'alleen maar' in te voeren wat je eet :D

Ik heb alleen maar alles ingevoerd hoor _O-