Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:31

Jeetje, wat een mooi resultaat zeg !

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:32

Macchiato schreef:
Een kleine update: inmiddels ben ik bijna 10 weken bezig met Body Support. Per week sport ik zo'n 6 uur. 3 uur body pump en 3 uur spinnen. Dit heeft er voor gezorgd dat ik in deze 10 weken al bijna 10 kilo lichter ben! Nog twee weken te gaan en dan stopt body support helaas weer. Ik zit er over na te denken om het nog een keer te herhalen. Mocht ik dit kunnen volhouden dan betekend dat dat ik over 12 weken mijn streefgewicht al bijna bereikt heb!

wow wat super goed!!!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 20:36

HouVanUtopia schreef:
Wauw wat onwijs goed! Als je het kan herhalen zeker doen als het zo'n resultaat geeft.

24 uur idd ideaal maar geen groepslessen en geen begeleiding dat is waarom ik twijfel

Als groeplessen jou beter liggen dan zou ik het niet doen. ;) er ging wat mis met mn mob dus per ongeluk pb gestuurd haha

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:44

Geen begeleiding en geen groepslessen zou ik niet fijn vinden. Vooral de begeleiding. Ik ben nu zo blij met de begeleiding. Onlangs zijn zelfs mijn oefeningen uitgetekend omdat ik het niet kon onthouden, hihi. En er lopen er standaard 3 rond voor een praatje, correctie als je oefeningen niet goed uitvoert etc.

Ik ga vrijdag weer van start. Kerstvak werken en de kids op mn vrije dagen, maandag mn dochter jarig. Gisteren was het plan daar..maar toch zat ik op die bank

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 00:45

Macciato, goed bezig, superknap!

Sport je 3x per week 2 lessen achter elkaar of ochtend avond of 6 dagen 1 uur? Ben benieuwd, moet ook echt spinning weer oppakken en nog steeds bodypump durven mee te doen..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 08:23

Wauw macchiato! Top!!

Hier ook weer de intensiteit omhoog, zaterdag benen/billen, zondag rug/armen/borst, dinsdag grit strength en vanavond uurtje bodypump (en dan zaterdag weer benen/billen) :) op naar de zomer :))

24uurs sportschool zonder begeleiding en lessen lijkt mij ook niks.. En heel eerlijk: zou je echt om die bijzondere tijden naar de sportschool gaan :))

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:11

Begeleiding heb ik nu in de fitness dus ook niet.. ze maken bij ons geen schema alleen tijdens de groepsles begeleiding vind de groepslessen top alleen in de zomermaanden daar al geen tijd voor ivm mijn werk

De tijden ja zou ik gebruik van maken werk in de horeca dus zomermaanden wil ik vaak vroeg sporten is die nog dicht of na een feestavond nog klaar wakker zou ik nog gaan

Maaaar tja dat puntje groepslessen vind het toch erg leuk als ik kan gaan

Dus het heeft voor mij voor en nadelen

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:58

Bedankt ladies :o Heb ook besloten om er nog een sessie van 10 weken achteraan te plakken!

Mama3 schreef:
Macciato, goed bezig, superknap!

Sport je 3x per week 2 lessen achter elkaar of ochtend avond of 6 dagen 1 uur? Ben benieuwd, moet ook echt spinning weer oppakken en nog steeds bodypump durven mee te doen..

Maandag: spinning & body pump
Dinsdag: spinning
Woensdag: body pump
Vrijdag: body pump
Zaterdag: spinning

durven mee te doen met body pump mama3? Leg eens uit? Wat is jouw drempel?

Heb ook samen met een sportmaatje besloten om in juni weer mee te doen met de strong viking run. En dan deze keer niet de 7 km maar de 13 km! Ga aanstaande zaterdag voor het eerst met haar trainen. Heb namelijk een hardloopconditie van 0,0 :')

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 17:16

Hee! Mag ik mij ook hier melden? Ik heb een stuk terug gelezen en vind de resultaten die bereikt worden verbluffend!

Ik heb sinds de zomer 2015 zitten twijfelen of ik nou ook eens eindelijk zou gaan fitnessen. Niet gedaan omdat ik bang was omdat ik ergens aan vast zou zitten wat ik niet leuk vind. Wel heb ik in het verleden thuis gesport (Shaun T). Maar na 10 dagen hield ik dit ook weer voor gezien.

Nu onder het mom van 'goede voornemens' ben ik toch maar lid geworden en heb ik vanmiddag voor het eerst een lesje gedaan. Dinsdag A.S. ga ik met één van de trainers een trainingsschema maken en gaat hij alles uitleggen over de apparaten, want daar snap ik niks van. Dus nu nog maar een paar lesjes mee pakken!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:06

Ik heb gewoon niet zoveel kracht (en zelfvertrouwen) ik neem het mezelf steeds weer voor maar puntje bij paaltje ga ik naar de sportschool en loop ik toch niet door naar dd 2de verdieping en ga ik veilig naar de fitnessruimte. Ben daar sinds korg begonnen met gewichten van 3 kg en voel de hele tijd ogen en hoor ze dan gewoon iets denken...

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 18:25

Ik heb juist altijd respect voor de mensen die het gewoon doen! Je moet toch ergens beginnen? En dat ze iets denken, dat zal vast, maar dat kunnen toch ook positieve gedachtes zijn? Met body pump begon ik ook niet met 10 kilo squats uit te voeren! Iedereen begint bij het begin. Je kan het mama3!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:26

Ik had zo'n zelfde peptalk onlangs ook op de sportschool. Deze maand ga ik het gewoon doen! Jullie horen het nog

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:56

Topper! Hoor graag hoe je het vond!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:54

Doet iemand van jullie hier de hip thrust ik heb het probleem dat het bankje weg schuift wat gaat er mis

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:43

HouVanUtopia schreef:
Doet iemand van jullie hier de hip thrust ik heb het probleem dat het bankje weg schuift wat gaat er mis

Hier hetzelfde probleem. Ik wilde het vandaag op de sportschool vragen maar heb de sportschool toch maar even voor een weekje geparkeerd (maandelijks ongemak, maar een hrftige, al 2x gedoucht en omgekleed vandaag, alsof ik netveen kind gebaard heb :( )

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:58

O jeetje bah dan idd maar even lekker rustig aan doen. Beterschap

Ik wou het idd ook vragen maar zat alleen een jong meisje aan de balie die het niet wist zucht

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 20:02

Waar op het bankje plaats je je voeten, en met platte voet? Misschien het gewicht wat centraler plaatsen, bv middenop, en met platte voet. Da druk je het bankje als het ware naar beneden. Die van mij blijft staan, maar ik heb dan wel vloerbedekking.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 02:13

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 09:33

Ik leg altijd een matje onder het bankje en als het kan zet k het bankje tegen de muur.. iets verder met je schouderbladen op het bankje 'liggen' wil ook wel eens helpen :j

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 11:20

Ik heb een vraagje!

De bedoeling is dat ik ga sporten op mijn vrije dagen (di, do, za en zo). Natuurlijk ga ik het opbouwen qua conditie etc. Hoe hebben jullie dit op het begin gedaan? Ik snap dat het verschilt per persoon maar ik ben benieuwd naar ervaringen en op zoek naar tips!

En hoe zit het met jullie voeding?

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:53

Idd een matje eronder!

Macchiato, goed bezig zeg! Is dat een soort schema van je sportschool of heb je die zelf verzonnen? Wat een discipline heb je zeg, top!

Mama, je gaat voor jezelf naar de sportschool en niet voor die anderen. Laat ze lekker kijken terwijl jij een strak lijf krijgt :D

Ben deze week ook weer begonnen na een aardige vreet maar vooral zuip kerst/O&N. Ga morgenochtend voor de 2e x maar vanaf volgende week weer steevast 3x pw en goed op m'n eten letten! Moet en zal dit jaar onder die 70 kg komen :P.

Keedie, zoek een sportschool met begeleiding. Die kunnen je alles vertellen over opbouwen enz. Zelf maar wat doen kan wel, maar meer kans op blessures en minder snel resultaat. Qua voeding, tja wat wij meestal doen is doordeweeks goed opletten en geen snacks. In het weekend zijn we wel wat milder (zegt ze met een bakje chips voor haar neus :+)

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:43

Ik sport bij Fit For Free, heb dinsdag een afspraak waar ze alles gaan uitleggen wat goed en niet goed is en een trainingsschema in elkaar zetten. Daarnaast zal ik wel wat begeleiding kunnen krijgen tijdens het trainen en ook daarbuiten om natuurlijk.

Ik ben deze week al wel zelf begonnen, donderdag sportles Burn mee gedaan, gister virtual spinning. En vandaag gaat m'n nichtje mij helpen met wat oefeningen.

Omdat ik niet kon wachten tot dinsdag was ik dus opzoek naar eigen ervaringen, haha thanks!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:55

@ Maris89: het is mijn eigen schema. Naast body support wordt van he verwacht dat je minimaal 3x per week sport. Maar ik word zo blij en mentaal rustig van sporten! Dus ik heb er wat extra uurtjes bij aangeplakt. Wel een goede verhouding proberen te bewaken tussen cardio en kracht.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:22

Goed bezig hoor! :)

Gister ook weer lekker gesport. Moet even motivatie houden om het weer 3 x pw op te pakken. Als ik eenmaal in die vibe ben dan gaat het wel weer :) . Heb nu wel een lekker schema! Telkens een parcourtje van 3 onderdelen heel snel achter elkaar en dat dan 3x. Echt fijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 17:13

Dag allemaal, mag ik hier mee praten?

Ik heb namelijk echt een pak motivatie nodig :')
Zo'n twee jaar terug wad ik behoorlijk fanatiek met hardlopen en sporten thuis. Resultaat was goed te zien, strak en gelijnd en mooie spierdefinitie.

Vervolgens gaan afstuderen, gaan samenwonen en 40 uur gaan werken in wisselende diensten. En het is te zien. Ben nogsteeds slank maar niet strak eerder. Sporten is er bij in geslopen. Ga naar de sportschool maar heb daar een schema met de nadruk op cardio. Naast dat het simpel genoeg niet werkt motiveert het ook niet.
Wel eten we flink gezond en altijd vers/ veel groentes en fruit en doorgaans vegatarisch. Daarnaast doe ik alles op de fiets elke dag.

Ik heb morgen een nieuwe afspraak op de sportschool voor meer begeleiding en krachttraining. Nu nog opzoek naar een hoop motivatie om het vol te houden. :+