In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:49

Wat goed dat je je gedachte uitgesproken hebt, Osmo. Ik begrijp wel dat het heel moeilijk is om dit meer te doen, want eigenlijk is dat wat je net niet wil. Maar, dit keer heb je het wel gedaan, erg knap! Een stap in de goede richting zou ik zeggen.

Tja, ik kan wel zeggen hoe ik me voel aan mijn begeleidster, maar ben bang dat het echt stom overkomt. 't is opzich niets ongewoons wat ik moet doen, zulke dingen horen gewoon ook bij de job en ik heb dit zelf toegezegd. En ofwel zeg ik wat er in mij omgaat als ik ga uitleggen dat ik het niet heb gedaan (en dan vind ik het stom van mezelf dat ik het niet gedaan heb) ofwel doe ik het wel en dan is het helemaal niet nuttig dat ik het wel uitleg ;). Maar goed, ik heb mezelf er al min of meer op voorbereid van het toch maar te doen. Nadat een groot deel van de paniek er daarstraks is uitgekomen, ben ik er nu iets rustiger onder en hoop ik dat het dan ook zal lukken om het toch maar te doen... (beetje vaag allemaal, 'k weet het, maar treedt niet graag teveel in detail via een forum).

Duplo

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:31

@joolien, ik ben ook benieuwd hoe je dat doet de spanning accepteren?

Hier is het erg slap, ik eet veel te weinig omdat ik gewoon geen honger heb
Helpt natuurlijk niet in mijn hoofd als je je lichamelijk ook niet lekker voelt

@osmo wat een stoere stap zeg! Goed gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:39

Ik laat de spanning er gewoon zijn, ik weet dat het weer weg trekt. Het is dan even zwaar want mijn hele lichaam is van slag, maar doordat ik het accepteer kan ik wel gewoon doen wat ik moet doen en ben ik niet meteen uit het veld geslagen.
Nu gaat het al stukken beter, al heb ik nog wat spanning maar dat komt door de tentamens :P
Nu ben ik alleen niet lekker :(

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:52

Wow dat vind ik heel knap joolien
Ik krijg m'n hoofd nog niet zo ver, die gaat dan in een spiraal naar beneden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:54

Duplo schreef:
Wow dat vind ik heel knap joolien
Ik krijg m'n hoofd nog niet zo ver, die gaat dan in een spiraal naar beneden

Ik weet nog niet hoe ik het doe, maar ik krijg het voor elkaar om die stress en spanning in een hokje te plaatsen, waardoor het me niet in zijn geheel omlaag sleurt. Ondanks dat de stress hoog is, kan ik evengoed nog wel genieten van leuke dingen. Ik laat de stress en spanning niet alles overheersen.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:15

Sorry sorry ik krijg het niet voor elkaar om iets te lezen hier. Ik sla niks op voel me depri.
Moet dit ook steeds over lezen. -O- Erg onhandig.

Even maar een grouphug dan voor iedereen die het nodig heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 19:27

:(:) Knuffel terug.
Fijn dat je het ook aangeeft.
Sterkte Riverrr.

Joolien knap van je!!!
En vervelend dat je nu niet fijn voelt.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:19

@ river Knuffel terug

Vanavond ging de mindfulness oefening best goed *\o/*

Komt misschien omdat ik gewoon erg moe was, eet veel te weinig ook om een normaal energielevel te houden

Laatste weken 8 kilo afgevallen dus vandaag qua eten even streng voor mezelf geweest.
Uiteindelijk pakje crackers op, 2 boterhammen en vanavond een halve bak garnalen/pastasalade (snap niet dat mensen zo'n hele bak op krijgen :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 22:38

Duplo, goed eten is idd heel belangrijk, je psyche heeft ook bouwstoffen nodig. En ik weet hoe lastig het is om te eten als je je niet goed voelt. Ik heb echt alles gegeten wat los en vast zat toen ik moeilijk kon eten, chips of m&m's als ontbijt enzo :') Als ik maar wat binnen kreeg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:28

Bij mij is het net andersom. Als ik mij erg slecht voel dan begin Ik dus te eten. Helaas zonder rem.
Ik ben een echte emo eter.
En daar ga ik mij vervolgens nog rotter door voelen als ik vervolgens aankom.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 09:56

Oe Duplo, goed eten is idd wel belangrijk! Ik ben ook zoveel afgevallen de afgelopen maanden, kon echt geen hap door mijn keel krijgen. Maar merk dat als het beter gaat, je beter gaat eten en daardoor ook weer meer energie krijgt. Cirkeltje ;) Lastig is het hoor, i know. Maar er komt ook een tijd dat het echt weer beter gaat! Je komt hier weer uit.

Gister ben ik voor de eerste keer bij de psychosomatische fysiotherapeut geweest. Aardige man, wel een klik mee, dus dat is fijn. Al vindt hij een behandel plan voor me maken blijkbaar nogal ingewikkeld hihi.. "je ben een complex geval" zegt 'ie :') Goh, waar heb ik dat eerder gehoord..
Gister naast de intake nog even een ademhalingsoefening gedaan. Ging goed, al had ik de rest van de dag spierpijn..
Volgende week weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:51

Jij bent geen complex geval! Jij hebt een complex psychisch probleem.

Suusenmalvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 10:55

OsMo schreef:
Jij bent geen complex geval! Jij hebt een complex psychisch probleem.

Tsja, idd... dat geeft een andere kijk op de zaak!

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 11:29

Hé, ik wist niet dat dit topic bestond haha. :)

Ik zit ook al bijna een jaar in therapie na voor lange tijd problemen verstopt te hebben voor mijn ouders, om verschillende redenen. Grotendeels voor mijn somberheid (depressie). Ik was het laatste halfjaar ook vrij obsessief bezig met afvallen, maar nu ik al bijna een maand voordurend buikpijn en spierpijn heb en ik ben flauw gevallen bij een concert maandag merk ik daar de gevolgen van. Ik kan nogsteeds niet goed lopen en alles doet pijn. :/ Ppfffffff.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:57

Welkom!
Niet leuk dat je bent flauw gevallen, je lichaam schreeuwt om wat aandacht. Geef het maar eens goed rust!

Hier ben ik er weer wat meer bij. Niet vrolijker maar wel een betere concentratie.
Ik ben de laatste tijd heel erg veel aan het nadenken over therapie. Zo fanatiek als ik eerst was om te veranderen en er iets aan te doen, is dat nu helemaal weg...
Gewoon omdat ik geen resultaten zie. Nu krijg ik veel te horen ja je moet het ook tijd geven, maar nu na bijna twee jaar aanrommelen mag ik toch wel iets van resultaat gaan zien? Het enige wat heeft gewerkt is het zo vaak moeten herhalen van mijn verhaal dat ik dat nu zonder stotteren kan uitspreken. Verder blijf ik alle klachten houden.
Therapie is hard werken ja en je hebt niet binnen een week resultaat. Maar is het gek dat ik nu toch wel eens iets wil verwachten ervan?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:00

Het ging vandaag even héél slecht. Is er misschien iemand waarmee ik even kan praten?

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:01

Vertel maar deijs mijn pb staat open! Knuffel!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 18:05

Dankjewel! Ik heb je gePB't

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:05

Weer een nieuwe dag, zo lekker op de zaak pakketten uitpakken en winkel opruimen
Ondanks dat de ademfocusmeditatie niet 'perfect' lukt lijk ik erna er wel rustig van te zijn geworden

Vandaag een rustige dag en gelukkig geen koopavond voorlopig

Hoe is verder met iedereen hier?

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:18

Ik denk dat met een beetje oefenen, je wel steeds relaxter ervan kan worden.
Heb zelf ook veel mindfulness gehad vorig jaar. In het begin ging het totaal niet. Maar nu kan ik wel rustig worden van een meditatie.

Hier gaat het niet heel erg lekker, maar ik heb een weekje vrij kunnen opnemen dus vandaag nog even werken en dan een week even niks.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:28

Fijn dat je een weekje vrij hebt kunnen nemen Riverrr, hoop dat je dan even lekker kan opladen :(:)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:46

Gebruik het weekje inderdaad maar lekker om jezelf te verwennen en weer nieuwe energie te geven!

Met mij gaat het weer uiterst goed. Volgens mij komt het echt door mijn medicatie dat ik van heel laag naar heel hoog ga.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:51

Deijs dat is balen dat de medicatie dat doet, ik dacht juist dat medicatie er voor hoorde te zorgen dat je dat juist minder zou moeten hebben?

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:53

Ja dat leek mij ook, ik heb fluoxetine maar het instellen daarvan is bagger. Normaal voel ik me standaard depressief of leeg en nu schommelt het dus.
Dinsdag ga ik weer naar de arts en ga ik waarschijnlijk nog meer afbouwen en dan beginnen met andere medicatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:28

Hallo dames. Fijn dat het beter gaat Deijs. Hier gaat het niet super. Ontzettend veel spanning wat op mijn lichaam slaat. Ben vadnaag weer behoorlijk ziekig. Maar vanmorgen wel les gegeven en daarna met de amazone en paard een blokje gewandeld, dat deed me ontzettend goed! Ben echt opgeknapt van die wandeling en t was ook leuk.

Ik kan wel met de spanning dealen maar gisteren werd het me toch even teveel. Maar ik heb dit goed kunnen ventileren. Ik blijf geduld houden totdat het weer beter gaat :)