[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:35

Ohja dat was die hele gave kapper! Bij mijn ouders in de buurt zit ook zoiets. Alleen die chick kan geen Nederlands, en niet zo heel goed engels dus ik ben bang dat ze me dan niet helemaal begrijpt.

Oke ik ga er overnadenken. We moeten inderdaad sowieso meeten!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:38

Ik zit te twijfelen, heb nu best wel lang al blond door steeds highlights zetten. Wil eigenlijk bruin en heb al verf, maar hoelang zal ik 'm erin laten zitten?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:38

Ligt aan je haar, aan je verf, eigenlijk aan alles haha. Ik doe altijd iets langer als op het pakje staat. Halfuurtje ongeveer, soms iets langer..

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:16

Hallo allemaal, ik heb een vraagje maar niet over haarverf, maar heeft iemand hier ervaringen met curlformers? :)

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:32

Curlformers? is dat dat ze op een bepaalde manier je haar knippen waardoor het gaat krullen? Geen ervaring mee, maar zag er gaaf uit op foto's.

En even snel een vraagje, in feite kan ik mijn haar ook gewoon blonderen met een highlightkit toch? Dat is ook blondering toch? Want ik heb mijn haar nog ombre, maar wil mijn punten toch blonder (is nu een beetje goudblond, ik voel me Goudlokje). Nu zag ik op de site van Kruidvat een highlightkit (deze verf) van 6 euro staan, en gezien het huismerk van Kruidvat goede verf heeft dacht ik nah dan verf ik daar wel mee.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:19

Nee het zijn een soort stoffen rol die je in je haar doet met een soort haakje, en dat heb je in verschillende maten kort lang dun dik :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:41

Ik heb dit weekend geprobeerd te bleken, want vandaag zou mijn verf binnen komen (wat niet is gebeurd >:( )
Maarrr, ik begon dus vrijdagavond met bleken. M'n haar bleef echt nog wel behoorlijk blauw/groen, niet alleen zo'n bleekwaasje maar echt groen.
Daarna geprobeerd met olijfolie, vitamine c, anti-roosshampoo, normale shampoo. Werkte ook allemaal niet.
Nog een keer bleken dan maar. Haalde wel wat uit, maar niet echt heel veel.
Oke, wat agressiever geschud erin dan maar (er moest sowieso een groot deel af worden geknipt, dus nouja, dan maar zo proberen). Geprobeerd: Vanish, Biotex en Neutral badje. Bleef echt nog heel groen.
Als laatste, omdat we wisten dat het niks meer ging worden, geprobeerd met pure chloor om te zien of het niet gewoon echt ín m'n haar was gedrongen. Zelfs daarmee kregen we het er niet uit.
Conclusie: Haren vorige keer dusdanig beschadigd dat de semi-permanente verf er echt IN is getrokken, waardoor het maar blauwgroenig bleef en er gewoon niet meer uitkwam. Daarom hebben we m'n hele haar maar afgeknipt tot aan m'n schouders ongeveer :P.
Morgen naar de kapper! Ben benieuwd wat ie er van gaat maken. Wil in ieder geval alsnog verven, die dipdye komt er, dan maar wat kleiner! :D

Zo lang was het: http://instagram.com/p/er-lwRlJVx/

En dit is het nu (nog 1cm groen over): http://instagram.com/p/hHPdnIFJVm/

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:43

Waaaaaauw jouw haar op die eerste foto.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:44

Tof he :D. Het was nu de bedoeling om op die lengte vuur te maken, dus geel/oranje/rood. Nu ga ik het denk ik gewoon in de punten rood maken, en of dat oranje/geel er nog bij kan zien we wel als de verf binnen komt. (Schiet eens op postbode!)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:20

Oh wat enorm sonde van je haar! Zo mooi lang was het. Die felle kleuren is niet mijn smaak, maar je lengte was erg gaaf!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:21

Mooi die onderste kleuren! :j Had persoonlijk alleen de bovenste neutrale kleur zeg maar ook donkerder gedaan. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:10

Waarom heb je het niet laten bleken bij de kapper? Zonde dat er zo'n stuk af moest. Ik gebruik overigens ook SLSvrije haarproducten, van de Yes to lijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 00:29

Waarom heb je met pure chloor geprobeerd? Daar wordt je haar net groen van :P
Vind het ook zonde om zoveel agressieve producten op korte tijd in je haar te smeren, dan weet je toch dat het niet goed gaat eindigen. Zonde dat je nu zoveel lengte kwijt bent.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:24

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:58

lieveli schreef:
Waarom heb je het niet laten bleken bij de kapper? Zonde dat er zo'n stuk af moest. Ik gebruik overigens ook SLSvrije haarproducten, van de Yes to lijn.

Weinig vertrouwen meer in m'n eigen kapper moet ik eerlijk zeggen, ik zou ze geen professionals moeten noemen. Het is inderdaad zonde, maar er moest sowieso al een best deel af omdat het wel erg dood was aan de onderkant. Waarschijnlijk is het met de vorige keer bleken gewoon al te 'bros' geworden en is de kleur daarom echt in m'n haar getrokken.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:00

Yasmine schreef:
Waarom heb je met pure chloor geprobeerd? Daar wordt je haar net groen van :P
Vind het ook zonde om zoveel agressieve producten op korte tijd in je haar te smeren, dan weet je toch dat het niet goed gaat eindigen. Zonde dat je nu zoveel lengte kwijt bent.

Haha, dat was eigenlijk omdat we al hadden afgesproken het daarna af te knippen :). Is op zich niet allemaal na elkaar gebeurt trouwens, vrijdag de eerste keer, toen een kokosolie masker erin gedaan, veel conditioner, en daarna nog een keer olijfolie masker, maar m'n haar was toen al errug droog geworden, terwijl het echt maar 25 minuten had gebleekt (in 6%, wat nieteens enorm veel is).
Ik vind het niet zo erg hoor trouwens, volgende keer zou ik wel naar de kapper gaan (een nieuwe in ieder geval, kinki denk ik), maar ik had al met mezelf afgesproken dat het gebleekte deel er compleet uit zou gaan. Nu helaas 8 weken eerder dan verwacht, maar verder is het wel prima zo :)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 18:02

Astaloca schreef:
Mooi die onderste kleuren! :j Had persoonlijk alleen de bovenste neutrale kleur zeg maar ook donkerder gedaan. :)

Het blonde bedoel je? Of het groene? Het blonde is mijn eigen haarkleur! Daar ben ik verder heel blij mee, dus dat wil ik niet veranderen haha :)

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 19:13

Lisse schreef:
heeft iemand ervaring met de curlformers?

http://www.curlformers.com/how-to
dit is hun site :)

Ik heb deze alleen ik heb ze op een nederlandse site besteld. Bij mij heete het twingles.
Ik ben er erg blij mee. Krijg er mooie grote krullen van. Mijn set is extra lang/breed. Dit is ook het natuurlijkst kwa krul.
Vd week ga ik het proberen in mijn net gezette extensions. Kijken of ze dan ook lang genoeg zijn.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 08:45

Oooh waar heb je die besteld? :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:59

Maaraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:28

Lisse schreef:
Oooh waar heb je die besteld? :)

Ik heb het gegoogled.
Snelle levering ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:48

Lidewijke schreef:
Hoi allemaal, sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar heb een vraagje..

Mijn haar ziet er nu zo uit: (hoop dat het werkt, is foto van fb. En de pony is inmiddels wel uitgegroeid)
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/399718_10151052913941939_347220979_n.jpg

En ik denk eraan om het ros/koperachtig te kleuren. Denken jullie dat het bij me zou passen?

Ik denk dat warme kleuren jou minder mooi zullen staan dan "koude" kleuren (dus meer astinten).

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:02

Ik denk dat je gelijk hebt.. Maar vind dat oranjerode zo mooi.. :(
Nu goed, waarschijnlijk zie ik er zo nog ziekelijker uit dan nu al het geval is, mss moet ik toch maar bij mijn eigen kleur blijven..
Ik zoek nog even verder of er een bepaalde tint rood is die me toch zou staan. Zijn daar handige sites voor dat jullie weten? Ben al even aan het googlen, maar kom niet echt op iets goeds..

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:11

vind jij de twingles goed? en weten jullie een site waar ik de twingles set kort en (extra) breed goedkoop kan bestellen? :)