[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:48

Dan ligt het denk ik toch aan de hoeveelheid hormonen :j en dat kan heel goed! Daar reageert elke vrouw anders op.

En sorry :))

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 06:53

Klinkt heel bekend. Bij mij was het na het stoppen met de pil. Die 1e maand stond ik echt op springen!
Maar daarna nam het terug iets normalere vormen aan, gelukkig.. :') Wel nog steeds beter dan op de pil.
Gebruik nu de Nuvaring sinds een jaartje, en het is weer minder dan zonder anticonceptie, maar nog wel te doen (alhoewel het feit dat mijn relatie nog 'jong' is ook wel helpt natuurlijk)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:58

Mijn relatie van 9 jaar fleurt aardig op hahaha maar goed, hier zijn kindjes inmiddels erg welkom! Haha

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:00

Hahaha ik ben sinds ik mijn spiraaltje heb (en dus gestopt ben met de pil) ook niet meer te stoppen _O- Vind er helaas niet altijd de tijd voor := Zoooo ontzettend druk en moe :'(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:16

Toen ik was gestopt met de pil en de nuvaring een beste trap het raam uit heb gegeven door de gruwelijke migraine die ik daar door kreeg was mijn libido ook ineens skyhigh. Als in, niet te houden gewoon :') Heel erg. Helaas kan ik niet zonder pil (of anders gezegd, een eisprong = hell voor mij) dus nou is mijn libido weer kunstmatig onderdrukt. Ach, vind het wel best zo. Liever een wat lager libido dan om de twee weken door het huis kruipen van de pijn :+

Bente, ik zou écht teruggaan naar je HA en om een andere pil vragen. Zo'n extreme reactie is niet normaal :n

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 14:56

Zijn er behalve 'de pil' nog manieren waarop je gewoon zo min mogelijk ongesteld wordt? :+
Ik slik de pil meestal zo lang mogelijk door zodat ik niet zo vaak ongesteld ben want dat is echt een hel voor mij :')...

Nu ben ik op zoek naar iets anders (of een sterkere pil) alleen ik kom er niet zo goed uit of je met spiraaltjes, nuvaringen en weet ik veel allemaal wel gewoon elke maand ongesteld bent. Dat is toch wel iets wat ik een beetje probeer te vermijden :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 19:54

Oh, fijn om te horen dat ik toch niet de enige ben _O-.
Het is bij mij alleen inderdaad ook wel richting extreem, wat me er een beetje aan doet twijfelen om weer een paar doosjes te gaan halen bij de apotheek. Ook gewoon omdat ik het wel eng vind hoor met alleen een rubbertje. Want in het meest onwaarschijnlijke, maar straks gaat het een keer fout.. Ben je dan zwanger van je ex :'). Iets wat ik zeg maar al niet wilde toen we nog samen waren :').
Maar aan de andere kant, zit ik nu weer zoveel lekkerder in mn vel en gezien ik neit zeker weet of dat komt door al het gedoe achter me laten óf stoppen met die ring, wil ik eigenlijk gewoon even een tijdje zonder zeg maar... Dubio! Want qua ongesteldheid heb ik 2 dagen wat last, maar meer ook niet. Vind het eerder irritant en vies dan dat ik er echt last van heb (gelukkig).

Rebecca: Met nuvaring heb je gewoon na 3 weken je stopweek die je moet inlassen, dus gebruik net als bij de pil. Ik ringde m echter al jaren door zonder tussentijdse bloedingen, dus ik werd niet ongesteld. Maar bij normaal gebruik zoals voorgeschreven, heb je elke 3 weken een stopweek.
Bij spiraaltjes ligt het er volgens mij aan of je een koper of hormoonspiraal hebt, weet er alleen het fijne niet van. Van die spuiten in je arm schijnt je ongesteldheid ook te stoppen, maar verder zelf ook geen ervaring mee.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:45

Afgelopen week werd ik ongesteld en de buikpijn was zo erg dat ik gewoon niet meer kon lopen en dat ik over moest geven enz. De volgende dag ben ik gelijk naar de huisarts gegaan met dit probleem en heb aangeduid dat ik niet meer aan de pil wil, dus zijn we op de nuvaring gekomen. Hoe zijn jullie ervaringen met de nuvaring? Kwamen jullie er van aan? Werden jullie er neerslachtig van? Of juist helemaal niet? Hoe gaan jullie dat aankomen tegen? Bedankt ! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:26

Hier eindelijk na een jaar...na het zetten van de spiraal, mn menstruatie stopgezet :D

Heel af en toe nog eens een dagje wat bloedingen..maar verder al 2/3 maanden niet meer ongesteld geweest... :)

Wat eerder rustig 2 weken bloeden betekende..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:51

Ik heb 5 dagen de nuvaring gebruikt en ik had binnen een dag het libido van een vriezer, echt bizar.
En toen ik stopte vanwege giga depressief te zijn heb ik echt 2 maanden gehad dat ik echt een libido had dat ik er dood en doodziek van werd.
De godganse dag onrustig, ik werd er echt debiel van. :')
Gelukkig was het daarna over, maar man wat zou de huisarts zeggen? :+
Ik heb de nuvaring geprobeerd 5 dagen en nu ik gestopt ben ben ik al 1.5 maand zo geil als boter, wat nu? _O-

Naja gelukkig was dat na 2 maanden over, maar het heeft 10 maanden geduurd voor alles weer een beetje normaal was.
1.5 maand dik depressief, extreem vermoeid, 3 maanden giga pijn in mijn donder gehad en huge PMS tot 10 maanden.
Echt een huge stap terug moeten doen in gezondheid vanwege dat poedersuiker, ik heb Lyme en kan er dus niet tegen.
Ben extreem overgevoelig voor medicijnen en dit ging heeeelemaal fout.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:03

Dan ga ik nog even doorbijten denk ik :j..

Jeetje Moonfish, dat zijn wel extreme reacties erop!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:06

x_Rebecca schreef:
Zijn er behalve 'de pil' nog manieren waarop je gewoon zo min mogelijk ongesteld wordt? :+
Ik slik de pil meestal zo lang mogelijk door zodat ik niet zo vaak ongesteld ben want dat is echt een hel voor mij :')...

Nu ben ik op zoek naar iets anders (of een sterkere pil) alleen ik kom er niet zo goed uit of je met spiraaltjes, nuvaringen en weet ik veel allemaal wel gewoon elke maand ongesteld bent. Dat is toch wel iets wat ik een beetje probeer te vermijden :+

Ik heb een spiraaltje (geen koper, die andere hormonendacht ik) en ik ben ook niet meer ongesteld! Met de pil doorslikken ook niet, dus ik denk dat dit wel mee speelt.. Als je bijvoorbeeld vaak doorbraakbloedingen hebt, dan wordt je met spiraaltje ook sneller ongesteld :j Maar ik ben sinds maart ongesteldheidsvrij *\o/* (Spiraatlje ook in maart laten zetten)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 13:39

Even een vraagje tussendoor. Gister heb ik mijn stopweek ingelast(slik meerdere strips achterelkaar). Maar je bent toch nog steeds beschermd voor en tijdens de stopweek als de stopweek niet langer dan 7 dagen is?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 14:09

Tijdens je stopweek ben je idd gewoon veilig, mits nooit langer dan 7 dagen stoppen :j

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:34

Fijn dan kan vriendlief ook weer normaal doen. Die dacht dat je na onveilige seks nog een dag de pil moet slikken. Dus die was behoorlijk in paniek.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:22

Dag allen,
Na 11 weken aankijken ben ik nu zo ver dat ik hier toch maar m'n vraag kom stellen, hopelijk weten jullie raad.
11 weken geleden heb ik de Mirena laten plaatsen, omdat ik wilde minderen met hormonen. Kreeg bij de pil steeds vaker last van doorbraakbloedingen, ook nog van pil geswitcht voor een jaar, maar voelde me daardoor helemaal niet fijn. Dus de keuze voor Mirena gemaakt in de hoop dat ik niet meer (of veel minder) ongesteld zou worden.
Niets is echter minder waar. Ik ben echt hooguit 5 dagen per maand niet ongesteld. Mijn menstruatie is ook echt veel heviger, waar ik voorheen heel licht ongesteld was is het nu echt heel hevig! ;(
Iemand die hier ook ervaring mee heeft? Zal het nog gaan verbeteren? Ik lees overal dat ik het een half jaar moet aankijken, maar pff, ik weet niet of ik dat ga trekken...

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:37

Ik wil ook nog altijd van die pil af...maar durf eigenlijk niet op een spiraal over te gaan omdat ik bang ben er last van te krijgen, en ik wil liever dan ook van mn ongesteldheid af. Voordat ik de pil slikte had ik wel echt last van mn menstruatie dat ik echt heel de dag pijnstillers moest nemen en op bed moest liggen... En dat wil ik niet meer :n Dat is gelukkig nu door de pil wel over gegaan!
Is het bij veel van hier tegen gevallen of juist mee gevallen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:44

Mijn spiraal viel mij destijds erg mee qua plaatsen, na enkele maanden ook niet meer ongesteld geworden, erg fijn! Langdurig bloeden komt inderdaad helaas voor, hoe lang t gaat duren is niet echt te voorspellen Nymeria. Vervelend hoor, ik zou het zeker nog even aan kijken, maar begrijp wel dat je er moedeloos van wordt. Heb je toevallig je HA er al over gesproken?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:50

Thanks Mars. Ja ik ben bij er bij de 6 weken controle over begonnen bij de huisarts, die zei echter alleen: als het zo blijft is het waarschijnlijk niet geschikt voor je :+ Maar dat had ik natuurlijk zelf ook wel kunnen bedenken.

Het lijkt nu weer iets af te nemen, dus ik kijk het nog maar even aan..

Het plaatsen was trouwens zeer pijnlijk, maar dat duurde maar even. Na de eerste dag eigenlijk nauwelijks geen pijn meer gehad, maar dat bloeden is echt te vervelend...

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:59

Zijn er hier meer mensen die een exact aantal strippen kunnen slikken voor ze een doorbraakbloeding krijgen?
Ik heb nu al een paar keer dat op de (1 na) laatste dag van mij 3e strip, ik een doorbraakbloeding krijg of op de dag na mijn laatste pil. Steeds precies op 9 weken, ik vind het wel apart, want een lichaam kent toch geen exacte tijden? :) (als de bloeding begint hou ik wel gelijk mijn stopweek, net zo makkelijk).

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:41

Dat is bij mij wisselend. Maar ik moet ook bekennen dat ik niet altijd evenveel strippen slik. Ik plan echt wanneer ik ongesteld kan worden, omdat ik echt honds en honds ziek word.
Mijn doorbraakbloedingen zijn ook heel wisselend. Soms met 2 strips al een dag of 2 een beetje bloed en soms na 4 strips nog helemaal niks. Nou denk ik persoonlijk ook dat het andere oorzaken heeft zoals gemeenschap met partner. Soms bloed ik ook een beetje na de seks.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:11

Na 8 jaar trouwe pilgebruikster heb ik ook eens een vraag :+

Mijn jongst zus (ik schrok me een bult, wat wordt ze groot!) gaat aan de pil.

'in mijn tijd' moest ik van de HA mijn pil nemen op de laatste dag van mijn menstruatie.

Ik was toen direct beschermd zei hij.
Nu gaat mijn zus naar een nieuwe HA, zegt die dat ze de pil moet nemen op de eerste dat van de menstruatie, als je de pil neemt op de laatste dag ben je de eerste 7 dagen niet veilig.

Hoe zit dat nu?? Dat wil dan wel zeggen dat ik al héél wat geluk heb gehad dat ik nog niet zwanger ben :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:49

De nieuwe ha heeft gelijk als je begint op de laatste dag ben je 7 dagen niet veilig.

lightmorebh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:52

Mi_Amore schreef:
'in mijn tijd' moest ik van de HA mijn pil nemen op de laatste dag van mijn menstruatie.

Ik was toen direct beschermd zei hij.
Nu gaat mijn zus naar een nieuwe HA, zegt die dat ze de pil moet nemen op de eerste dat van de menstruatie, als je de pil neemt op de laatste dag ben je de eerste 7 dagen niet veilig.

Hoe zit dat nu?? Dat wil dan wel zeggen dat ik al héél wat geluk heb gehad dat ik nog niet zwanger ben :=

Ik ben van de week weer, na 4 jaar zonder pil, weer begonnen. Ik heb hem ingenomen op de 2 de dag van mijn menstruatie. Tegen mij zeiden ze dat ik dan alleen de eerste 7 dagen niet beschermt was daarna wel gewoon. Dus lijkt me dat de 1ste of 2 de dag niet uitmaakt toch??? Miss verschild het per pil dat kan ook natuurlijk....
Ik dacht van vroeger dat ik de hele maand niet veilig zou zijn omdat ik met de pil begon :o

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:35

Dus kortom: na een pilvrije week ben je zowiezo na inname van je eerste pil 7 dagen niet veilig? Leuk om weten := Wat heb ik geluk dat ik dan nog niet zwanger ben, ben al 9 jaar samen met mijn man, maar hebben hier absoluut geen kinderwens... Dus dat had wel lichtjes paniek gegeven.