Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gomir schreef:Vanillia schreef:Ikkeniet ik zou vooral ook even goed checken wat de vereisten zijn voor de verzekering om te mogen starten met Saxenda na de GLI.
Dat verschilt niet per verzekering. Als je een jaar lang erkende GLI gevolgd hebt met onvoldoende resultaat kom je in aanmerking als je ouder bent dan 18, geen diabetes hebt (dan gelden andere criteria voor ozempic/mounjaro) en bmi hebt boven 35 met comorbiditeit of boven 40 zonder.
Als je bmi niet aan de criteria voldoet wordt mysimba bij lager gewicht al vergoed.
Dees schreef:Karrij... die prijzen die jij noemt zijn aantrekkelijk en volgens mij voordeliger dan via Yazen en Getwellis. Maar op hun site is daarover helemaal niets te vinden. Daar hebben ze het alleen maar over een volledig begeleid plan met coachingssessies erbij, ipv trajecten zonder bijkomende coachingskosten.
Of zie ik iets over het hoofd?
Koekie73 schreef:Ik ben even benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen?
Sinds 2 weken heb ik weer meer foodnoise en honger. Ik ben deze 2 weken ook niets afgevallen (ook niet aangekomen) maar ik vind het opvallend omdat ik nog steeds 1mg Ozempic prik.
Ik ga komende week terug naar 0.5mg omdat ik nog maar 4 kg kwijt hoef maar ben wel benieuwd hoe dat zal gaan.
Shadow0 schreef:Ik zou het lekker even zo laten. En... het weer slaat nu echt om. We maken geen wintervacht aan en hoeven ons ook niet voor te bereiden op een winterslaap, maar toch verandert er wel iets in onze stofwisseling en energiebehoefte. Ik zou daar dan niet per se een extra verandering aan toevoegen.
Shadow0 schreef:Dit geeft een een beetje een overzicht van een aantal mechanismen: https://www.nature.com/articles/hr2012229 (met referenties.)
Verder merk ik het gewoon zelf.
karrij schreef:Doef schreef:Hebben jullie ervaring met Yazen? Ik wil toch erg graag de stap nemen, moet volgende week bloedprikken. Helaas is mijn eigen huisarts alles behalve meewerkend ondanks slaapapneu en PCOS. Dan maar zelf betalen. Ben al 25 kg op eigen kracht kwijt, wel over een aantal jaar hoor maar de laatste +-10 a 15kg krijg ik er met geen mogelijkheid af.
kijk ook eens op https://www.leeftstijldirect.nu scheelt echt heel veel per maand, ik ben voor mijn Ozempic maandelijks, incl bestel en verzendkosten 160 kwijt. 30 euro voor het bestellen en 130 euro voor de pen en de verzendkosten. Inschrijving kost iets van 135 euro, maar is 1 malig. je wordt begeleid door een BIG geregistreerde huisarts, aardige man.
karrij schreef:Doef schreef:Hebben jullie ervaring met Yazen? Ik wil toch erg graag de stap nemen, moet volgende week bloedprikken. Helaas is mijn eigen huisarts alles behalve meewerkend ondanks slaapapneu en PCOS. Dan maar zelf betalen. Ben al 25 kg op eigen kracht kwijt, wel over een aantal jaar hoor maar de laatste +-10 a 15kg krijg ik er met geen mogelijkheid af.
kijk ook eens op https://www.leeftstijldirect.nu scheelt echt heel veel per maand, ik ben voor mijn Ozempic maandelijks, incl bestel en verzendkosten 160 kwijt. 30 euro voor het bestellen en 130 euro voor de pen en de verzendkosten. Inschrijving kost iets van 135 euro, maar is 1 malig. je wordt begeleid door een BIG geregistreerde huisarts, aardige man.
Doef schreef:Die ''spaarstand'' is bij mij ook al een hele tijd een twijfel. Althans, de spaarstand waar ik het over heb is dat als je te weinig eet je niet afvalt omdat je lichaam dan alles juist gaat opslaan/vasthouden. Toen ik zo bleef hangen op hetzelfde gewicht werd mij dat verteld en het advies om dus juist meer te gaan eten. Of het ook daadwerkelijk zo is, geen idee. Voor mij nog een onduidelijke theorie...
Suzanne F. schreef:Koekie73 schreef:Ik ben even benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen?
Sinds 2 weken heb ik weer meer foodnoise en honger. Ik ben deze 2 weken ook niets afgevallen (ook niet aangekomen) maar ik vind het opvallend omdat ik nog steeds 1mg Ozempic prik.
Ik ga komende week terug naar 0.5mg omdat ik nog maar 4 kg kwijt hoef maar ben wel benieuwd hoe dat zal gaan.
Waarom ga je terug naar 0.5?? Dat zou ik echt nog niet doen. Ik heb ook dagen dat ik veel meer honger heb. Gelukkig niet elke dag. Meestal 1 of 2 dagen en dan zakt het weer.
Ik zou nog even doorgaan op 1 mg tot je die 4 kg ook kwijt bent. Afbouwen is al lastig genoeg en zeker met nog meer foodnoise en als je dan nog 4 kg kwijt moet dan is dat wel heel erg moeilijk.
Shadow0 schreef:Het ging mij niet om de spaarstand trouwens, maar vooral om de behoefte aan andere smaken en meer energie als de temperatuur ineens verandert en de dagen korter worden. Dat heb je dan misschien fysiek niet nodig, maar ook dan kun je wel meer trek krijgen. En zelfs als dat fysiek niet verklaard is, weet de marketing/voedingsindustrie in elk geval al vrij lang dat het voor veel mensen toch zo werkt.
Mijn standpunt was vooral dat als je nu al veel worstelt met de aantrekkingskracht van eten, de overgang naar kouder weer daar nu mogelijk nog bij op komt. De link is meer om aan te tonen dat er (ook al is het op kleine schaal) wel wat aanwijzingen zijn dat er ook voor mensen iets kan veranderen bij de seizoensovergangen.