Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:41

Inderdaad.
Ik vind dat het nogal vlug veroordelend wordt telkens richting man van Britt terwijl niemand in dit topic hem ook echt kent.

Ik bedoel daarmee niet dat Britt niet een correct beeld schetst maar meer dat meelezers niet noodzakelijk gelijk moeten veroordelen of een mening klaar hebben over de man zelf en er kan een hele andere insteek in zitten dan wat hier vaak gelijk gedacht en geroepen wordt door de lezers hier.

En ook dat is niet helpend want ook dat kan Britt aan het twijfelen zetten jegens haar man en dat hoeft misschien niet eens.

Britt, ik wens je veel wijsheid en kracht toe. Een goed, diepgaand en open gesprek zou zo waardevol en mooi zijn en is volgens mij wat jullie echt nodig hebben maar dat gaat moeilijk als de andere partij dat niet kan. Hopelijk komt hij op een gegeven moment toch tot het punt dat hij dat aankan.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:20

Ik denk we ook niet vergeten moeten hoe zwaar het voor de partner ook is.

Zelf zie ik dat ook. Ik heb kanker , mijn moeder heeft kanker en de vader van mijn man is in de terminale fase van zijn kanker ingegaan.

Dat maakt ook wel dat mijn partner soms ook even niet zulke handige opmerkingen maakt...

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 21:06

Pien beschrijft het heel goed!

Soms ben ik wel moe om zo te trekken aan de relatie, alleen maar hij heeft ook zoveel goed voor mij gedaan dus ik wil deze energie er nog wel insteken maar ik kan dat niet heel mijn leven volhouden omdat ik soms ook echte liefde wil voelen… hij ziet mij graag, houdt van mij, dat weet ik zeker maar ik ‘voel’ dat niet meer van zijn kant en ik ben een gevoelenspersoon

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 21:54

Daarom zeg ik ook, lijkt te zien. Niet dat het een feit is, het is een mening.

Ts voelt zich eenzaam en gezien haar berichtje over het feestje vind ik het geen vreemde reactie dat hij het niet lijkt te zien.

Is nergens een waardeoordeel over hem of hoe zwaar hij het heeft. Het lijkt me voor hem ook echt vreselijk om in deze situatie te zitten. De pijn en onmacht als je geliefde ziek is, lijkt me vreselijk.

Brit, ben wel heel blij dat je je goed voelt, dat positieve sneeuwt bijna onder de rest, maar dat zou de boventoon moeten voeren ;)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 22:00

MarliesV schreef:
Daarom zeg ik ook, lijkt te zien. Niet dat het een feit is, het is een mening.

Ts voelt zich eenzaam en gezien haar berichtje over het feestje vind ik het geen vreemde reactie dat hij het niet lijkt te zien.

Is nergens een waardeoordeel over hem of hoe zwaar hij het heeft. Het lijkt me voor hem ook echt vreselijk om in deze situatie te zitten. De pijn en onmacht als je geliefde ziek is, lijkt me vreselijk.

Wat je in je vorige berichtje beschrijft klopt hoor, hij lijkt het niet te zien. En dat maakt het moeilijk voor mij. Je berichtje was ook heel lief.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:38

Zo was het ook bedoelt, fijn dat jij het leest zoals ik het bedoel. Wil je absoluut niet kwetsen en je man absoluut niet afschilderen als de boeman. Jullie hebben het al moeilijk genoeg beide.

Komen jullie nog samen bij de therapeut?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:56

Marlies ik wilde je ook absoluut niet kwetsen want vind en vond het juist een hele goede post en probeerde juist aanvullend te reageren.
Dus eerlijk gezegd schrik ik er van dat jij het negatief opgepakt hebt.
Waarvoor sorry!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 12:12

Ja we hebben eigenlijk begeleiding van 2 psychologen (1 die algemeen werkt, dus eigenlijk aan alles waar we mee zitten en 1 die echt specifieke problemen behandeld en uitlegt hoe het lichaam daarmee omgaat en zo tools zoekt om je lichaam/hoofd te resetten) en in het ziekenhuis kan ik beroep doen op een psychiater.

Dus begeleiding is er wel en hij doet het ook goed maar als er te veel gaande is keert hij terug in zichzelf… maar het is ook een heel leerproces waar je jezelf wel in tegenkomt… ik ben heel trots op hem maar ik mis het om liefde ‘te voelen’ woorden zijn lief maar ik wil VOELEN… dat moet hij terug leren om zijn gevoelens te uiten lichamelijk door een knuffel of kussen,… en niet zo gereserveerd te zijn… maar hij zegt ook van dat hij bang heeft om me pijn te doen met mijn gewrichten, spieren, zo afgevallen te zijn,…

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:27

pien_2010 schreef:
Marlies ik wilde je ook absoluut niet kwetsen want vind en vond het juist een hele goede post en probeerde juist aanvullend te reageren.
Waarvoor sorry!

Was niet jouw berichtje Pien wat ik negatief oppakte ;)

@Brit, die man van jou is een zelfde aard als die van mij, als het geestelijk moeilijk wordt, sluit hij zich lichamelijk ook af. Die mij blijft gelukkig wel knuffelen en zo, maar als die geestelijk niet lekker zit, dan zit bv 18+ activiteiten er niet in.

Alleen lijkt jouw man dus ook niet in staat om affectie te tonen, in de mate die jij nodig hebt, als hij het heel moeilijk heeft. En dat is natuurlijk nu wel het geval.

En jij bent als ik het zo lees, het type wat juist behoefte aan die connectie heeft, aan gezien worden en 'samen zijn' ook fysiek, als het moeilijk is geestelijk.

Hoop echt dat jullie samen de middenweg vinden :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:39

MarliesV schreef:

OH zo... Nou mijn bericht was dan weer eigenlijk niet direct op jouw woorden gericht maar op een paar bladzijden eerder waar men ook al viel over de man.

Het is een terugkerend iets helaas de houding die man toont en er is al een aantal keer veroordelend op gereageerd.
Ik had het dus eigenlijk daarop, in het algemeen. Niet specifiek op jou. Vandaar dat ik je toen ook niet quote.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 15:28

MarliesV schreef:
pien_2010 schreef:
Waarvoor sorry!

@Brit, die man van jou is een zelfde aard als die van mij, als het geestelijk moeilijk wordt, sluit hij zich lichamelijk ook af. Die mij blijft gelukkig wel knuffelen en zo, maar als die geestelijk niet lekker zit, dan zit bv 18+ activiteiten er niet in.

Alleen lijkt jouw man dus ook niet in staat om affectie te tonen, in de mate die jij nodig hebt, als hij het heel moeilijk heeft. En dat is natuurlijk nu wel het geval.

En jij bent als ik het zo lees, het type wat juist behoefte aan die connectie heeft, aan gezien worden en 'samen zijn' ook fysiek, als het moeilijk is geestelijk.

Hoop echt dat jullie samen de middenweg vinden :(:)

Dat klopt inderdaad

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 12:06

Scan was weer goed! Steeds in remissie!

Door het vallen willen ze wel neurologisch onderzoek doen, dus neuroloog komt langs vandaag. Als het van de therapie is wordt er 1 product stopgezet… het studieproduct… dus dat is geen goed nieuws… dus ze gaan nu de oorzaak zoeken van de evenwichtproblemen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:41

Oh goed nieuws dus qua scan!

Nu duimen dat je studieproduct niet stop hoeft, dat ze dus een andere oorzaak vinden voor het vallen/ neurologische klachten en daar wat aan kunnen doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:42

Wederom spannend dus en goed nieuws scan. Sterkte Britt het blijft een rollercoaster.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 12:50

BritHittepit schreef:
Scan was weer goed! Steeds in remissie!

Door het vallen willen ze wel neurologisch onderzoek doen, dus neuroloog komt langs vandaag. Als het van de therapie is wordt er 1 product stopgezet… het studieproduct… dus dat is geen goed nieuws… dus ze gaan nu de oorzaak zoeken van de evenwichtproblemen.

*\o/* goed nieuws, hopelijk gaat het studieproduct gewoon door.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 15:02

Wat fijn nieuws!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-25 15:45

Neurologische testen zijn niet zo goed :n

Volgende keer gaan ze een emg-test doen maar ze denken dat ik 2 soorten neuropathie heb waaronder neuropatische ataxie…

Als volgende test niet goed is kan het zijn dat ik alsnog geen studiemedicatie meer krijg wat wil zeggen dat ik op bevacizumab terugval en dat werkt eigenlijk alleen op de bloedvaten zodat tumoren geen(minder) bloedtoevoer krijgen…

De studiemedicatie werkt eigenlijk levensverlengend dus het is heel beangstigend weer…

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:30

Wat oliebol dat je weer in onzekerheid zit :( sterkte :(

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 21:41

Pfff ook lastig zeg, uiteraard geen optie natuurlijk, maar je zou het bijna verzwijgen om zo lang mogelijk met de studiemedicatie door te kunnen gaan.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 22:23

Jeetje TS, ik reageer niet zo vaak want ik ben vooral een (stille) meelezer. Maar wat een spanning weer. :(
Dikke knuffel voor jou :knuffel:

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 08:51

oh Brit, wat een spannende uitslag. Dat het neurologisch niet lekker zit, dat wist je natuurlijk al wel, maar om dan het zo te horen en de eventuele gevolgen te lezen, is wel erg heftig.
Sterkte.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-25 14:11

En de witte bloedcellen staan ook weer te laag… dus alweer mondmasker op, geen drukke plaatsen,…

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 20:21

Afbeelding

Misschien een teken dat alles goed komt, met of zonder studie?

Vond het wel bijzonder dat ik hem vandaag vond in mijn kleingeldzakje :o had hem nooit eerder gezien, wist eigenlijk niet eens dat hij bestond…

Dus ik heb een nieuwe geluksbrenger

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:28

Dat hij je veel gelukag brengen Britt wens ik je!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 21:44

Ik vind hem tof <3 en gun je een hele berg geluk