Het corona vaccin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:51

sureido schreef:
Geen idee, Femke. Het argument is dan: ‘je weet niet wat het op lange termijn kan doen’. Ik ga de discussie niet meer aan :+

Het is ook nog pril, als iemand dadelijk om zich heen ziet dat het toch geen dom idee was dan kan dat zomaar overnacht omslaan. Zolang er toch nog niet genoeg is voor iedereen maken ze gewoon eerst iemand anders blij die wel staat te springen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:52

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:03

sureido schreef:
Geen idee, Femke. Het argument is dan: ‘je weet niet wat het op lange termijn kan doen’. Ik ga de discussie niet meer aan :+

Oh deze heb ik ook zo vaak naar mijn hoofd gekregen :+ Ik kap het ook af. Je weet nooit wat het leven je gaat brengen je kan ook morgen aangereden worden door een bus.

Ik werd er behoorlijk moe van , en dat met name van mijn moeder. Maar hé bijna 3 weken na de tweede vaccinatie en tot nu gaat alles nog prima. Mensen dimmen nu wel een beetje nu ze hebben gezien dat het bij mij goed gaat.

Sterker nog op stage hebben een aantal nu ook wel de keuze gemaakt om te gaan. Vooral jonge mensen waren nog aan het twijfelen. Maar het argument onvruchtbaar of een slaapziekte wordt er altijd bijgehaald.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:04

Dat ze eerst maar eens zien alle mensen die willen gevacineerd worden al te vaccineren in plaats van al dat berichten in de msm .Ik denk dat de vaccinatiebereidheid echt wel groot genoeg is om die 70 % te halen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:11

Msm ? Ik zie nergens berichten uit de msm ?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:39

Popstra schreef:
Tot ze een vaccinatie pas nodig hebben om leuke dingen te kunnen gaan doen. Moet je kijken hoe snel ze zich laten prikken dan!

Is ook zo maar ik denk echt dat er geen vaccinatiepaspoort gaat komen, de enige in de kamer die hiermee wilt gaan werken is Kaag. De rest is er allemaal op tegen.

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:42

Maar op het moment dat de EU dit wel invoert kunnen ze er niet onderuit want dan krijg je het probleem dat Nederlanders de grens niet overmorgen. Moet je eens zien hoe rap mensen dan zo’n bewijs willen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:43

Shaggy09 schreef:
Popstra schreef:
Tot ze een vaccinatie pas nodig hebben om leuke dingen te kunnen gaan doen. Moet je kijken hoe snel ze zich laten prikken dan!

Is ook zo maar ik denk echt dat er geen vaccinatiepaspoort gaat komen, de enige in de kamer die hiermee wilt gaan werken is Kaag. De rest is er allemaal op tegen.

Rutte vond het anders ook geen slecht idee. Maar de Europese Unie gaat ook overleggen om door heel Europa een vaccinatie paspoort te verplichten stond vanmorgen op de liveblog van NOS.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:43

Ik zou het wel klote vinden, mijn Exchange naar Portugal begint eind augustus en als ik dan nog niks gehad heb ben ik wel een beetje de spreekwoordelijke Sjaak ..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:44

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:48

sureido schreef:
Ik zou het wel klote vinden, mijn Exchange naar Portugal begint eind augustus en als ik dan nog niks gehad heb ben ik wel een beetje de spreekwoordelijke Sjaak ..

Ik zit er een beetje tussenin. Aan de ene kant denk ik goed idee om het virus te remmen. Andere kant denk ik dat je kloven gaat krijgen tussen mensen , en het voelt alsof je verplicht gevaccineerd moet worden. Ik denk dat het voor en nadelen heeft... Landen zoals Nieuw-Zeeland , IJsland , Australië verwacht ik het juist wel meer van. Maar die zijn over het algemeen al strenger met wat ze wel en niet toelaten.

Ik ben benieuwd of het er echt door gaat komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:56

Ik denk dat het voor al dan niet intercontinentaal reizen lastig te bewerkstelligen wordt. Je zit natuurlijk ook met een ethische factor: veel Afrikaanse landen hebben veel moeite met het vaststellen van vaccins en het verspreiden ervan, moeten mensen uit Afrikaanse landen dan maar geweerd gaan worden tot zij eindelijk een keer gevaccineerd zijn?

Daarnaast denk ik dat het binnen de EU te veel gedoe oplevert. Hoe wil je het gaan controleren? We zijn helemaal niet meer ingericht op grenscontroles, het enige wat je kan doen is vluchten checken maar dan hou je vrachtverkeer en met de auto over de grens rijden niet buiten.

Ik denk wel dat ze er moeilijk omheen kunnen dat privébedrijven mogen bepalen dat ze alleen gevaccineerden binnenlaten. Denk dat je daar op een gegeven moment met vooral festivals en evenementen echt wel een slag in gaat krijgen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:58

Shaggy09 schreef:
Popstra schreef:

Als de EU/rest van de wereld het invoert dan moet je gewoon mee natuurlijk, anders mogen Nederlanders niet meer op reis.

Mijn vaccinatiestickertje van shot 1 zit in elk geval al in mijn internationale gele vaccinatieboekje.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:59

Het zou toch niet meer dan eerlijk zijn als ze daar sowieso mee wachten tot iedereen de kans heeft gehad om te vaccineren. Want zoals sureido aangeeft is het niet echt fair als je niet eens je beurt hebt gehad om een prikje te halen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:59

Emmaa_ schreef:
Ik denk dat het voor al dan niet intercontinentaal reizen lastig te bewerkstelligen wordt. Je zit natuurlijk ook met een ethische factor: veel Afrikaanse landen hebben veel moeite met het vaststellen van vaccins en het verspreiden ervan, moeten mensen uit Afrikaanse landen dan maar geweerd gaan worden tot zij eindelijk een keer gevaccineerd zijn?

Daarnaast denk ik dat het binnen de EU te veel gedoe oplevert. Hoe wil je het gaan controleren? We zijn helemaal niet meer ingericht op grenscontroles, het enige wat je kan doen is vluchten checken maar dan hou je vrachtverkeer en met de auto over de grens rijden niet buiten.

Ik denk wel dat ze er moeilijk omheen kunnen dat privébedrijven mogen bepalen dat ze alleen gevaccineerden binnenlaten. Denk dat je daar op een gegeven moment met vooral festivals en evenementen echt wel een slag in gaat krijgen.

Afrikanen die geld hebben om intercontinentaal te reizen zullen zich vast 'n vaccin kunnen veroorloven.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:00

Shaggy09 schreef:
Popstra schreef:

Is ook zo maar ik denk echt dat er geen vaccinatiepaspoort gaat komen, de enige in de kamer die hiermee wilt gaan werken is Kaag. De rest is er allemaal op tegen.[/quote

Die heeft rutte vorig jaar al bestelt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:01

Besteld?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:02

Ja of je partner die in de risicogroep eerder een prik krijgt en jij als laatste groep.
Neem aan zo een regeljng ook pas later van kracht gaat zijn alhoewel in Israel veel nog geeneens het strand op kunnen omdat ze mog geen vacvinatie hadden gehad en anderen al wel overal in kwamen.

Mungbean

De EU kan niet eens samen aan een App werken, als je op de EU moet wachten zijn we 3 pandemieen verder voor er een pasje is :+

In NL komt het er sowieso waarschijnlijk nooit door met z‘n biblebelt. Als ze al het recht hebben om vanwege hun geloof gewoon tijdens de lockdown zonder masker in de kerk te gaan zitten en homos mogen beledigen in naam van de kerk, dan krijgen ze ook heus hun zin tegen een prik.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 01-03-21 14:05, in het totaal 2 keer bewerkt

loriene

Shaggy09 schreef:
Besteld?

Zeur niet zo. Je kunt het toch lezen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:03

Maar ik heb ook het gevoel dat 2 dingen nu op een hoop gegooid worden: de EU wil een vaccinatiepaspoort ontwikkelen om reizen tussen EU-landen vrij te maken.

Dan is er toch nog niks gezegd over of niet-EU landen dan ook er niet meer in mogen (maar toegegeven, het is voor de hand liggend om niet-gevaccineerden van buiten de EU ook te weren)
Het tweede is dat zo’n vaccinatiepaspoort dan niet ineens ook een indirecte vaccinatieplicht binnen een land betekend. Die twee worden nu als 1 en dezelfde gezien, maar dat hoeft toch helemaal niet?

Ik zie in de verkiezingsprogramma’s van bijvoorbeeld de VVD nog steeds dat zij tegen de indirecte vaccinatieplicht zijn en dus willen gaan voorkomen dat particulieren mensen zonder vaccinatie mogen weren. Maar dat is wat anders dan het buitenlands toerisme reguleren rondom niet-gevaccineerden.

Voor een vaccinatiepaspoort voor de EU ben ik niet tegen. Binnen eigen land ben ik fors tegen een vaccinatieplicht (direct of indirect), zeker als de vaccinatiebereidheid zo hoog blijft als deze nu is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:05

Shaggy09 schreef:
Het zou toch niet meer dan eerlijk zijn als ze daar sowieso mee wachten tot iedereen de kans heeft gehad om te vaccineren. Want zoals sureido aangeeft is het niet echt fair als je niet eens je beurt hebt gehad om een prikje te halen.

Waarom zouden degenen die al wel gevaccineerd zijn nog niet gebruik mogen maken van hun herwonnen vrijheden? Dit komt ten goede aan de economie, aan bedrijven bij wie het water aan de lippen staat, die toch al weer iets kunnen gaan verdienen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:05

loriene schreef:
Shaggy09 schreef:
Besteld?

Zeur niet zo. Je kunt het toch lezen.

Ja, maar Loriene (en ik :D ) vragen ons af wat je daar mee bedoelt. Er is niks besteld? :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:06

De restaurants en clubs in Zwitserland riepen: jaaaaaaa invoeren dat pasje dan mogen we open.........maar we gaan waarschijnlijk niet controlleren , daar hebben we geen capaciteit voor _O-

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:07

Dit is het internationale vaccinatiepaspoort wat o.a. voor gele koortsgebieden verplicht is.
Afbeelding