Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:26

:')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:42

Corona doet nogal wat met een mens
Boem boem hup pats *\%/* *\%/* _O-
Mannen en hun ego

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:50

bigone schreef:
Voel je je aangesproken?

Nee.

Citaat:
En vijf?

Je leest/bent wederom selectief.

Het punt is één extra knuffel/intiem erbíj. Wat dat ´er´ ook is.

Hier zijn de regels inderdaad ruimer. Op het moment.

´Gelukkig´ is nog afwachten. Kan hier ploép uit de hand lopen door de ruimere regels.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:55

Humor is toch echt een heel subjectief ding, hè? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:46

https://nos.nl/l/2361587

Wanneer je dit goed leest is het toch wel een afgang voor de vaccinatiecpagne. Pfizer geeft aan de eerste drie maanden 2,5 miljoen vaccins te leveren, voldoende voor 1,25 miljoen mensen. En dan komt het: We leveren in nauw overleg met rivm en wat ze nodig hebben. Schiet mij maar lek, zoveel mogelijk zo snel mogelijk graag.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:51

bigone schreef:
https://nos.nl/l/2361587

Wanneer je dit goed leest is het toch wel een afgang voor de vaccinatiecpagne. Pfizer geeft aan de eerste drie maanden 2,5 miljoen vaccins te leveren, voldoende voor 1,25 miljoen mensen. En dan komt het: We leveren in nauw overleg met rivm en wat ze nodig hebben. Schiet mij maar lek, zoveel mogelijk zo snel mogelijk graag.

Ik snap hem ook niet helemaal... gaat dat dan om de timing ofzo? Aangezien juist pfizer de beperkende factor is in wat er geleverd kan worden in principe...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:09

Het staat er wat onhandig. Wij hadden vergelijkbaar nieuws. De levering wordt aan de snelheid van prikken gekoppeld. Daardoor is er dus geen overcapaciteit aan opslag nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:20

Ik zie de afgang niet.. ze zorgen gewoon voor een continue stroom gelijk aan de vaccinatie snelheid en capaciteit van opslag. Juist heel verstandig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:34

idinn schreef:
Ik zie de afgang niet.. ze zorgen gewoon voor een continue stroom gelijk aan de vaccinatie snelheid en capaciteit van opslag. Juist heel verstandig.

Wanneer dat zo is dan is het goed, dan staat het er inderdaad wat krom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:51

Ik denk dat we er in ieder geval tot na de zomer nog wel zoet mee zijn.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 02:04

Even bijgelezen na mijn onverwachte COVID-dienst vanavond:

Jessix schreef:
Pandora2 schreef:
Ik vind het woord knuffelcontact ergerlijk en verschrikkelijk }>
En schijnt ook nog eens woord van het jaar te zijn hier. :+

Oh bah, die lees ik nu voor het eerst en zit nu al in mijn allergie! :D

Ik vind het juist een mooi woord, maar mis knuffelen dan ook ontzettend. Helaas is het alleen een Belgische uitvinding.
In NL is anderhalvemetersamenleving het woord van het jaar geworden, dat vind ik een stuk afstandelijker dan knuffelcontact. Ik had zelf op fabelfuik gestemd.

Ik heb al meer dan een jaar niet gedate. Eerst vanwege diepe mentale dip en aansluiten COVID. En dat terwijl ik eigenlijk wel op moet schieten wil ik ooit deel van een gezin kunnen zijn. Iemand nog een vrijgezelle bekende over? ;)

mvdende schreef:
"Maar" 11.212 besmettingen gemeld vandaag. Minder dan het weekgemiddelde.

[url]RIVM meldt 11.212 nieuwe besmettingen - https://nos.nl/l/2361535[/url]

Op maandag zijn de besmettingen altijd lager, als je het vergelijkt met vorige week maandag zijn het er 2.738 meer nu. Nog steeds groeiende aantallen dus.

Sizzle schreef:
Het staat er wat onhandig. Wij hadden vergelijkbaar nieuws. De levering wordt aan de snelheid van prikken gekoppeld. Daardoor is er dus geen overcapaciteit aan opslag nodig.

Het klinkt heel Lean idd, en zorgt er ook voor dat de productiecapaciteit zoveel mogelijk benut en verdeeld kan worden en er niet opgepot gaat worden door bepaalde landen ten nadele van andere landen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 02:13

@Astorga: deel zijn van een gezin kan altijd nog :). Ik zit een beetje met hetzelfde issue denk ik (vrouw van 33) maar een gezin kan ook uit jou en je partner bestaan en ook dat kan heel erg als thuis voelen. Misschien helpt dat... Maar blijft poedersuiker ja.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:52

Mindim schreef:
Ik denk dat we er in ieder geval tot na de zomer nog wel zoet mee zijn.

Best case op basis van huidige info.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:55

@mvdende: Ik kijk niet meer naar dagaantallen. Wat er in een week is geregistreerd is veel belangrijker en duidelijker.
En ik kijk ook naar de ziekenhuisopnames. Maar ik ben er niet meer zo op gebrand als eerst. Dat punt heb ik los gelaten

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:16

Lekker sarcastisch:

Afbeelding

En nogmaals realitycheck zoals de zorg zich voelt:

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:19

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:21

Ja dat snap ik wel.. stel dat ze mensen zochten die bedden kwamen verschonen en je krijgt alleen aanmeldingen van mensen die planten water willen geven.. dan heb je geen match..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:27

Cer schreef:
Ja dat snap ik wel.. stel dat ze mensen zochten die bedden kwamen verschonen en je krijgt alleen aanmeldingen van mensen die planten water willen geven.. dan heb je geen match..

Lijkt me sterk dat er 19.000 mensen plantjes water willen geven

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:34

Uit het artikel:

Het belangrijkste struikelblok was het verschil tussen gevraagde en geboden diploma’s en competenties. "In algemene zin kan gesteld worden dat zorgorganisaties zaten te springen om extra zorgprofessionals, terwijl het aanbod van mensen die zich meldden om te komen helpen vooral bestond uit extra 'handen' die in ondersteunende zin een bijdrage zouden kunnen leveren."

Noem het dan iets anders dan plantjes water geven..
vraag sloot niet aan op aanbod :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:37

Er werd vooral gezocht naar mensen die ook daadwerkelijk een zorgachtergrond of diploma hadden. Dan is het super fijn dat je duizenden vrijwilligers krijgt die zich aanbieden, maar die kunnen geen handelingen overnemen.

Ik denk wel dat het een gemiste kans is, de vrijwilligers hadden taken kunnen overnemen die de zorg nu doet die niet speciaal door een zorgmedewerker gedaan hoeven worden. Tegelijkertijd moeten die mensen wel ingewerkt worden en vraagt dat een switch in je werkzaamheden (loslaten van niet-zorgtaken en je puur focussen op de wel-zorgtaken) en vraag ik me af of je dat kan verwachten van medewerkers die al onder absurde druk staan. Kun je daar dan nog in investeren en was die ruimte er ook in die tijd? Nu terugkijkend was het wellicht verstandig geweest, maar dat is achteraf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:37

Toch herken ik het wel, dat het lastig is die match te maken. Ook bij mijn eigen werkgever. Niet omdat mensen plantjes water willen geven. Integendeel. Maar bijvoorbeeld wel omdat ze de hele personeelsvoorziening bij een uitzendbureau beleggen. Die recruteren, roosteren etc. En niet iedereen die zich meldt (vrijwilligers met name) past in dat plaatje. Ik vind dat een enorme gemiste kans.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:39

Ik heb jaren geleden gesolliciteerd als huiskamermedewerker. Heb een zorgachtergrond maar werd niet aangenomen. Ze zochten mensen zonder achtergrond.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:40

Wij werken bij ons in het ziekenhuis met dat soort “vrijwilligers” op onze afdeling.
Kan echt een aanvulling zijn, maar sommige waren eerder een struikelblok en dan moet je voor die mensen ook eerlijk zijn en zeggen van dit werkt niet. Anders zijn zij ook een beetje aan het watertrappelen en wij ook :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:51

Cer schreef:
Noem het dan iets anders dan plantjes water geven.

vraag sloot niet aan op aanbod :)

Was glashelder naar ja euh, wat verwácht je nu hier op Bokt :roll:
De rode draad hier is onbegrip van eigenlijk alles. Soms onbenul vaak onwil. Een representatieve doorsnede van de samenleving en een goede uitleg van het falen van een ´intelligente lockdown´.

Maar goed, iedereen die geen thuiswerk kán doen heeft wel gewoon een écht risicoprobleem.
Ik bedoel; ik kan besluiten wel/geen kop koffie te gaan drinken verderop in het restaurant. Geen risico of wel hun economie een piezel steunen. De uitbaters en bedienmensen hebben die keuze niet. Net zo min als de kassiéres in de supermarkt. Noem maar op.
Díe zijn voor een groot deel afhankelijk van het risico wat de klanten hen doén lopen.
Vergelijk te hard rijden door de bebouwde kom gerust met onvoldoen masker dragen/ - afstand houden/ - handen desinfecteren / quarantaineregels niet opvolgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:58

secricible schreef:
Er werd vooral gezocht naar mensen die ook daadwerkelijk een zorgachtergrond of diploma hadden. Dan is het super fijn dat je duizenden vrijwilligers krijgt die zich aanbieden, maar die kunnen geen handelingen overnemen.

Ik denk wel dat het een gemiste kans is, de vrijwilligers hadden taken kunnen overnemen die de zorg nu doet die niet speciaal door een zorgmedewerker gedaan hoeven worden. Tegelijkertijd moeten die mensen wel ingewerkt worden en vraagt dat een switch in je werkzaamheden (loslaten van niet-zorgtaken en je puur focussen op de wel-zorgtaken) en vraag ik me af of je dat kan verwachten van medewerkers die al onder absurde druk staan. Kun je daar dan nog in investeren en was die ruimte er ook in die tijd? Nu terugkijkend was het wellicht verstandig geweest, maar dat is achteraf...

Dat vind ik ook en ik snap dat de druk hoog is maar er had hier meer samen gewerkt kunnen worden met scholen. Ik weet hier 1 zorgcentrum in de buurt die 2 mensen heeft aangenomen voor het leer werk gedeelte. Dus hun voornaamste taak is stagiaires begeleiden in de zorg taken die je moet doen en op de verdere werkplek. Heel fijn want je hebt iemand in de praktijk die daadwerkelijk ook uren krijgt om mensen dingen te leren. Ook staat die persoon veel dichterbij de opleidingen.
Door deze intensieve samenwerking kan je mensen veel sneller echt inzetten. Lessen/modules zijn soms ook in de instelling etc.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 22-12-20 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt