Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:46

Dank jullie. Enig idee hoelang de duizeligheid kan aanhouden?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:49

Gem schreef:

Helaas is daar en over heel het herstel weinig te zeggen. Vooral rust houden helpt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:00

Gem schreef:

Het leest alsof het virus bij jou ook op de oren (en evenwichtsorgaan) is geslagen, dat kan even tijd nodig hebben om te herstellen, afhankelijk van de mate van infectie in het orgaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:07

Gem schreef:

Er is echt niemand op de wereld die jouw verloop kan voorspellen helaas.
Rustig aan doen en goed uitzieken.

Janneke93

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 18:49

Heel veel beterschap! Duizeligheid is erg herkenbaar, bij mij duurde het 2 weken, de eerste week was het ergste en maakte me ook erg misselijk. Maar ieder ziekteverloop is weer anders, dus pin je nergens op vast...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 06:27

Das balen ... ik ben er gelukkig niet misselijk van, maar ogen, oren en evenwicht hangen idd nauw samen.
Ben nu ineens wel neusverkouden incl. niezen aan het worden, maar heb het idee dat dit niet net covid te maken heeft.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 09:24

Gem schreef:
Das balen ... ik ben er gelukkig niet misselijk van, maar ogen, oren en evenwicht hangen idd nauw samen.
Ben nu ineens wel neusverkouden incl. niezen aan het worden, maar heb het idee dat dit niet net covid te maken heeft.

De verkoudheid kwam bij mij ook pas later, dus het zou goed kunnen van wel :(:) sterkte!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 20:57

Duizeligheid is sinds gisteren helemaal weg :) .
Nu gaat mijn man door het diepe. Na een dikke week kwakkelen heeft hij opeens 39.9 graden op de thermometer staan -O- .

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 09:00

Gem schreef:
Duizeligheid is sinds gisteren helemaal weg :) .
Nu gaat mijn man door het diepe. Na een dikke week kwakkelen heeft hij opeens 39.9 graden op de thermometer staan -O- .

Goed opletten
Het omslagpunt naar verbetering of verslechtering ligt op 7 tot 10 dagen
Sterkte

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:35

Gem ik hoor ook wel eens dat na die koortspiek het beter gaat. Hopelijk wordt het niet erger.

Met mij gaat het de goede kant op. Spieren trillen wat minder waardoor ik wat steviger sta. Vandaag aan de hand vd fysio paar zijwaartse passen gezet ipv bij aanrecht. Was toch moeilijker maar het lukte. Ik liep al slecht voor covid maar kon in huis wel zonder hulpmiddel wat lopen.
Gister met mijn volledig electrische aankoppelbike voor rolstoel stukje gereden. Ging goed. Fysiek niet inspannend omdat het kwestie van gas geven is.
Heb wel snel hoofd en nekpijn en een rookgeur in mijn neus. En moe. Maar als ik kijk waar ik 6 week geleden stond toen ik net thuis was en nu is het al een mooie vooruitgang. Vernevelen ben ik mee gestopt en kan het met eigen puffers weer af.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:46

Poeh, het klinkt zo heftig spetter, maar ik ben erg blij voor je dat er vooruitgang in zit!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:34

Spetter schreef:
Gem ik hoor ook wel eens dat na die koortspiek het beter gaat. Hopelijk wordt het niet erger.

Met mij gaat het de goede kant op. Spieren trillen wat minder waardoor ik wat steviger sta. Vandaag aan de hand vd fysio paar zijwaartse passen gezet ipv bij aanrecht. Was toch moeilijker maar het lukte. Ik liep al slecht voor covid maar kon in huis wel zonder hulpmiddel wat lopen.
Gister met mijn volledig electrische aankoppelbike voor rolstoel stukje gereden. Ging goed. Fysiek niet inspannend omdat het kwestie van gas geven is.
Heb wel snel hoofd en nekpijn en een rookgeur in mijn neus. En moe. Maar als ik kijk waar ik 6 week geleden stond toen ik net thuis was en nu is het al een mooie vooruitgang. Vernevelen ben ik mee gestopt en kan het met eigen puffers weer af.

Vandaag bij mijn man iig geen verandering. Vanmorgen gemeten op 39.1 en hij ging 'gewoon' buiten enkele mensen aan het werk zetten tot ik het genoeg vond: afmelden, naar huis en in je bed. Avondeten en lunch omgedraaid zodat hij weer eens warm at en vanavond had meneer met 39.8 graden opeens trek in een koud Brand-biertje. Naar beneden en onder het mom van 'misschien koelt hij er letterlijk van de Brand af' een flesje ontplopt. Maar na een halve merkte hij dat het hem toch niet ging worden ... had misschien toch Corona moeten zijn.... en terug zijn bed in. Met een emmer, want je weet nooit :r .

Fijn dat het met jou beter gaat Spetter! +:)+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:36

Eeh waar was hij naartoe dan met 39.1 om mensen aan het werk te zetten (omdat je schrijft dat hij naar huis moest??)
Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp maar quarantaine???

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 22:54

Polly schreef:
Eeh waar was hij naartoe dan met 39.1 om mensen aan het werk te zetten (omdat je schrijft dat hij naar huis moest??)
Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp maar quarantaine???

Oh dat is idd even uitleg-waardig.
Wij zijn in principe al vanaf 1 april in quarantaine, pas twee dagen later in wetenschap van besmetting en op dat moment nog zónder klachten, op ons binnenvaartschip. Niemand kwam erin / erop en vanaf 8 april met de matroos communicerend via de portofoon, telefoon en door het raam. Het schip was al onderweg van Duitsland naar Maasbracht omdat het na lossen naar de scheepswerf moet om op de helling getrokken te worden. (En ja, moeten is in dit geval echt moeten, anders vervallen begin mei alle vergunningen en kan het schip als oud ijzer naar de sloop)
Schip ging vanmorgen dus de helling op, maar mijn man moet hem wel zelf op de karren varen.
(Nee, ook geen uitstel mogelijk, want morgen staan de meet-technici van de scheepvaart-inspectie en verzekering onder het schip). Oftewel: ding doen, afstand houden en naar huis.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 03:39

Ik mag me hier ook melden. Zojuist mail gekregen dat ik positief getest ben :=
Werd gisterochtend badend in het zweet wakker (nadat ik snacht’s al eens was opgestaan met heel erge hoofdpijn) en verkoudheidsklachten, dus gelijk maar ziek gemeld en gaan testen..
Nu weer zo’n onrustige nacht, dus wakker geworden en de uitslag gechecked. Pfff.
Hopelijk is dit alles en wordt het niet erger.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:19

Dreamy schreef:
Werd gisterochtend badend in het zweet wakker (nadat ik snacht’s al eens was opgestaan met heel erge hoofdpijn) en verkoudheidsklachten, dus gelijk maar ziek gemeld en gaan testen..
Nu weer zo’n onrustige nacht, dus wakker geworden en de uitslag gechecked. Pfff.

Sterkte en beterschap Dreamy! :(:)
Mijn man heeft de derde avond op rij rond de 40 graden, zelfs met de hele dag paracetamol. Heb vanavond toch de huisartsenpost gebeld op zijn verzoek. Kunnen nu (nog) niets voor hem doen :\ .

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:58

Gem schreef:
Dreamy schreef:

Sterkte en beterschap Dreamy! :(:)
Mijn man heeft de derde avond op rij rond de 40 graden, zelfs met de hele dag paracetamol. Heb vanavond toch de huisartsenpost gebeld op zijn verzoek. Kunnen nu (nog) niets voor hem doen : .

O wat rot
Alleen koorts of ook benauwd oid?
Sterkte

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 10:06

Jeetje, sterkte! Hopelijk zakt het snel :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:17

Hij heeft eigenlijk alleen hoge koorts, een kriebelkuchje waardoor hij soms nauwelijks kan praten en geheel zonder energie sinds hij eraan toe heeft gegeven (ja, het is een rare snuiter) . Niet kortademig (behalve wanneer hij slaapt, en stiekem vind ik dat niet erg want nu snurkt hij niet zo :+ )
Gisterenavond raakte hij een beetje in paniek, was bang dat hij uit het hier-en-nu aan het raken was. De huisartsenpost belde om 23.15 uur terug met de mededeling dat de dokter hem geen slaapmedicatie wilde geven omdat hij morgen dan suf zou zijn en niet goed kon aangeven hoe het met hem gaat.
Vanmorgen 39.8, vanmiddag weer even gezakt naar 38.5 terwijl hij zich toen juist eigenlijk iets slechter voelde, enorm lag te rillen en dacht dat de koorts tot kookpunt naderde. Ik denk dat het lijf op dat moment flink aan het werk was. Gelukkig eet en vooral drinkt hij redelijk. Nu is hij even naar beneden, heeft een 2/3 kom (flinke kom) verse asperge-roomsoep met verkruimeld ei op.

Dreamy, hoe is het nu met jou?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:38

Gem schreef:
Hij heeft eigenlijk alleen hoge koorts, een kriebelkuchje waardoor hij soms nauwelijks kan praten en geheel zonder energie sinds hij eraan toe heeft gegeven (ja, het is een rare snuiter) . Niet kortademig (behalve wanneer hij slaapt, en stiekem vind ik dat niet erg want nu snurkt hij niet zo :+ )
Gisterenavond raakte hij een beetje in paniek, was bang dat hij uit het hier-en-nu aan het raken was. De huisartsenpost belde om 23.15 uur terug met de mededeling dat de dokter hem geen slaapmedicatie wilde geven omdat hij morgen dan suf zou zijn en niet goed kon aangeven hoe het met hem gaat.
Vanmorgen 39.8, vanmiddag weer even gezakt naar 38.5 terwijl hij zich toen juist eigenlijk iets slechter voelde, enorm lag te rillen en dacht dat de koorts tot kookpunt naderde. Ik denk dat het lijf op dat moment flink aan het werk was. Gelukkig eet en vooral drinkt hij redelijk. Nu is hij even naar beneden, heeft een 2/3 kom (flinke kom) verse asperge-roomsoep met verkruimeld ei op.

Fijn dat hij wel wat eet en drinkt, maar hij klinkt wel flink beroerd :(:) hopelijk zakt het zo weer verder!

Hier ook wel buikklachten en wat druk op m’n oren erbij gekregen, begon vandaag ook wat te hoesten. Verder voel ik me redelijk hetzelfde nog. Die hoofdpijn is vooral erg vervelend :( en ik slaap heel onrustig.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:37

Gem schreef:

Misschien nog even net huisarts overleggen of hij iets van naproxen of ibuprofen erbij mag krijgen . (Is achterhaald dat dit niet bij COVID mag) . Misschien werkt die combi net iets beter tegen de koorts . Maar weet niet of hij andere aandoeningen heeft dus daarom in overleg

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 15:53

genja schreef:
Misschien nog even net huisarts overleggen of hij iets van naproxen of ibuprofen erbij mag krijgen . (Is achterhaald dat dit niet bij COVID mag) . Misschien werkt die combi net iets beter tegen de koorts . Maar weet niet of hij andere aandoeningen heeft dus daarom in overleg

Dank voor het meedenken.
Vandaag is hij een stukje fitter. Althans, ochtendtemp was net zo hoog (38.9), maar hij begon zich weer wat te bemoeien, wilde graag een boterham of beschuiten met iets anders dan jam (na de yoghurt en verse sinaasappelsap), kon zelfs weer iets van humor tonen. 'sMiddags ineens temp onder de 37 graden en ging hij meteen weer wat berekeningen maken, mensen lastigvallen via de telefoon, beetje moeilijk doen, mij beneden opbellen voor een schoon shirt voor na het douchen, naar beneden willen en zelfs een stukje lasagne gegeten. Zoons en ik zaten te gniffelen: hij zoekt de regie en controle weer op en hij kan weer moeilijk doen en 'commanderen' :+ . Vanavond zal hij vast weer uitgeput zijn, maardeze uurtjes heeft hij maar weer te pakken :knuffel: .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:30

Manlief is weer op de weg terug *\o/* . Temp is niet meer boven de 37.5 geweest en met een tijmsiroopje blijven de hoestprikkels ook langer weg. Hij is wel kortademig (vooral snachts hoor ik dat veel), maar zonder benauwdheid. Hij eet weer wat beter, is weer het grootste gedeelte van de dag beneden, dus ook gezelliger.
Ik heb het er wel druk mee, van de hele dag wassen (elke handdoek en slaapshirt meteen afvoeren naar de wasmachine), badkamer en toiletten schoonmaken tot hapjes en sapjes klaarmaken. Het is wat ... mantelzorger zijn :D .
Vanmiddag even een stukje autorijden (hij blijft in de auto) dan ziet hij weer wat van de omgeving.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:34

Fijn dat hij zich weer beter voelt en zijn temperatuur beter blijft!
Vergis je niet, kortademigheid valt ook onder benauwdheid. Ik dacht dat ik ook “alleen” kortademig was totdat ik onder de douche stond en mijn longen compleet dichtsloegen van de stoom...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:12

Gem schreef:
Manlief is weer op de weg terug *\o/* . Temp is niet meer boven de 37.5 geweest en met een tijmsiroopje blijven de hoestprikkels ook langer weg. Hij is wel kortademig (vooral snachts hoor ik dat veel), maar zonder benauwdheid. Hij eet weer wat beter, is weer het grootste gedeelte van de dag beneden, dus ook gezelliger.
Ik heb het er wel druk mee, van de hele dag wassen (elke handdoek en slaapshirt meteen afvoeren naar de wasmachine), badkamer en toiletten schoonmaken tot hapjes en sapjes klaarmaken. Het is wat ... mantelzorger zijn :D .
Vanmiddag even een stukje autorijden (hij blijft in de auto) dan ziet hij weer wat van de omgeving.

Gelukkig!!
Alleen kortademig is wel benauwd
Ik zou even zn saturatie meten .. als je zo n ding hebt tenminste
Schoonzus dacht ook dat ze niet benauwd was
Wel kortademig
Saturatie bleek 85