Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gem schreef:Das balen ... ik ben er gelukkig niet misselijk van, maar ogen, oren en evenwicht hangen idd nauw samen.
Ben nu ineens wel neusverkouden incl. niezen aan het worden, maar heb het idee dat dit niet net covid te maken heeft.
Spetter schreef:Gem ik hoor ook wel eens dat na die koortspiek het beter gaat. Hopelijk wordt het niet erger.
Met mij gaat het de goede kant op. Spieren trillen wat minder waardoor ik wat steviger sta. Vandaag aan de hand vd fysio paar zijwaartse passen gezet ipv bij aanrecht. Was toch moeilijker maar het lukte. Ik liep al slecht voor covid maar kon in huis wel zonder hulpmiddel wat lopen.
Gister met mijn volledig electrische aankoppelbike voor rolstoel stukje gereden. Ging goed. Fysiek niet inspannend omdat het kwestie van gas geven is.
Heb wel snel hoofd en nekpijn en een rookgeur in mijn neus. En moe. Maar als ik kijk waar ik 6 week geleden stond toen ik net thuis was en nu is het al een mooie vooruitgang. Vernevelen ben ik mee gestopt en kan het met eigen puffers weer af.
Polly schreef:Eeh waar was hij naartoe dan met 39.1 om mensen aan het werk te zetten (omdat je schrijft dat hij naar huis moest??)
Ik hoop dat ik het verkeerd begrijp maar quarantaine???
Dreamy schreef:Ik mag me hier ook melden. Zojuist mail gekregen dat ik positief getest ben
Werd gisterochtend badend in het zweet wakker (nadat ik snacht’s al eens was opgestaan met heel erge hoofdpijn) en verkoudheidsklachten, dus gelijk maar ziek gemeld en gaan testen..
Nu weer zo’n onrustige nacht, dus wakker geworden en de uitslag gechecked. Pfff.
Hopelijk is dit alles en wordt het niet erger.
Gem schreef:Dreamy schreef:Ik mag me hier ook melden. Zojuist mail gekregen dat ik positief getest ben
Werd gisterochtend badend in het zweet wakker (nadat ik snacht’s al eens was opgestaan met heel erge hoofdpijn) en verkoudheidsklachten, dus gelijk maar ziek gemeld en gaan testen..
Nu weer zo’n onrustige nacht, dus wakker geworden en de uitslag gechecked. Pfff.
Hopelijk is dit alles en wordt het niet erger.
Sterkte en beterschap Dreamy!![]()
Mijn man heeft de derde avond op rij rond de 40 graden, zelfs met de hele dag paracetamol. Heb vanavond toch de huisartsenpost gebeld op zijn verzoek. Kunnen nu (nog) niets voor hem doen.
Gem schreef:Hij heeft eigenlijk alleen hoge koorts, een kriebelkuchje waardoor hij soms nauwelijks kan praten en geheel zonder energie sinds hij eraan toe heeft gegeven (ja, het is een rare snuiter) . Niet kortademig (behalve wanneer hij slaapt, en stiekem vind ik dat niet erg want nu snurkt hij niet zo)
Gisterenavond raakte hij een beetje in paniek, was bang dat hij uit het hier-en-nu aan het raken was. De huisartsenpost belde om 23.15 uur terug met de mededeling dat de dokter hem geen slaapmedicatie wilde geven omdat hij morgen dan suf zou zijn en niet goed kon aangeven hoe het met hem gaat.
Vanmorgen 39.8, vanmiddag weer even gezakt naar 38.5 terwijl hij zich toen juist eigenlijk iets slechter voelde, enorm lag te rillen en dacht dat de koorts tot kookpunt naderde. Ik denk dat het lijf op dat moment flink aan het werk was. Gelukkig eet en vooral drinkt hij redelijk. Nu is hij even naar beneden, heeft een 2/3 kom (flinke kom) verse asperge-roomsoep met verkruimeld ei op.
Dreamy, hoe is het nu met jou?
Gem schreef:Hij heeft eigenlijk alleen hoge koorts, een kriebelkuchje waardoor hij soms nauwelijks kan praten en geheel zonder energie sinds hij eraan toe heeft gegeven (ja, het is een rare snuiter) . Niet kortademig (behalve wanneer hij slaapt, en stiekem vind ik dat niet erg want nu snurkt hij niet zo)
Gisterenavond raakte hij een beetje in paniek, was bang dat hij uit het hier-en-nu aan het raken was. De huisartsenpost belde om 23.15 uur terug met de mededeling dat de dokter hem geen slaapmedicatie wilde geven omdat hij morgen dan suf zou zijn en niet goed kon aangeven hoe het met hem gaat.
Vanmorgen 39.8, vanmiddag weer even gezakt naar 38.5 terwijl hij zich toen juist eigenlijk iets slechter voelde, enorm lag te rillen en dacht dat de koorts tot kookpunt naderde. Ik denk dat het lijf op dat moment flink aan het werk was. Gelukkig eet en vooral drinkt hij redelijk. Nu is hij even naar beneden, heeft een 2/3 kom (flinke kom) verse asperge-roomsoep met verkruimeld ei op.
Dreamy, hoe is het nu met jou?
genja schreef:Misschien nog even net huisarts overleggen of hij iets van naproxen of ibuprofen erbij mag krijgen . (Is achterhaald dat dit niet bij COVID mag) . Misschien werkt die combi net iets beter tegen de koorts . Maar weet niet of hij andere aandoeningen heeft dus daarom in overleg
Gem schreef:Manlief is weer op de weg terug. Temp is niet meer boven de 37.5 geweest en met een tijmsiroopje blijven de hoestprikkels ook langer weg. Hij is wel kortademig (vooral snachts hoor ik dat veel), maar zonder benauwdheid. Hij eet weer wat beter, is weer het grootste gedeelte van de dag beneden, dus ook gezelliger.
Ik heb het er wel druk mee, van de hele dag wassen (elke handdoek en slaapshirt meteen afvoeren naar de wasmachine), badkamer en toiletten schoonmaken tot hapjes en sapjes klaarmaken. Het is wat ... mantelzorger zijn.
Vanmiddag even een stukje autorijden (hij blijft in de auto) dan ziet hij weer wat van de omgeving.