De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:53

Mijn God ik wordt zo verdrietig van het feit dat iedereen zich zo ongelooflijk laat opfokken door het Absurd opgeblazen nieuws, dag in dag uit over het ZOGENAAMD enorm grote gevaar genaamd Corona... nou ja ik zal waarschijnlijk beter naar het “ hier heb ik mij ( vandaag) aan geërgerd “ topic kunnen gaan..
de kracht van herhaling... onderschat het niet! Als je het dreigende gevaar maar vaak genoeg herhaalt in het nieuws, worden mensen vanzelf bang. Vroeg of laat. En het verkoopt ook zo héérlijk, al die angst...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:53

En toch ben ik bang we nog maar aan het begin van deze ellende staan hier in ons de land...
Dat we wellicht binnenkort ook niet onze deuren meer uit mogen en steden in spooksteden veranderen. Kun je wel lekker laconiek gaan zitten doen maar als dat de enigste manier is om het virus in te dammen dan zal dat vast kunnen gaan gebeuren hier.

Kan het je toch haast niet voorstellen.....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:55

Als de kinderen niet meer naar de opvang mogen als ze snotteren, heb ik wel een fiks probleem. Kinderen in die leeftijd (0 tot 4) snotteren zowat de hele winter....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:57

Wat moet er verkocht worden dan :?

Deze ellende kost alleen maar geld en levert nergens wat op voor zover ik kan zien.

Ik ben overigens ook al een tijd ziek, net als mijn 2 kinderen. Geen idee of het Corona is, maar blijf wel zoveel mogelijk binnen. Ook met een ander snotvirus wil ik niemand aansteken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 20:58

Pocca_Locca schreef:
Mijn God ik wordt zo verdrietig van het feit dat iedereen zich zo ongelooflijk laat opfokken door het Absurd opgeblazen nieuws, dag in dag uit over het ZOGENAAMD enorm grote gevaar genaamd Corona... nou ja ik zal waarschijnlijk beter naar het “ hier heb ik mij ( vandaag) aan geërgerd “ topic kunnen gaan..
de kracht van herhaling... onderschat het niet! Als je het dreigende gevaar maar vaak genoeg herhaalt in het nieuws, worden mensen vanzelf bang. Vroeg of laat. En het verkoopt ook zo héérlijk, al die angst...

Geheel met je eens.
Ik snap die Italianen geheel dat ze nu snel die 'afgesloten gebieden' verlaten. Je bent kiplekker, je bent fit, je bent gezond en dan gaan ze je behandelen of je een misdadiger bent.

Hier in de buurt, het noorden van het land gaan mensen met snottertjes en niesjes gewoon naar buiten (oh ja, dat mag in Brabant ook gewoon), en ontmoeten ook mensen. Want ze weten allemaal dat ze geen corona hebben.

Arabesk

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:00

Ik zou toch nog wel lekker buiten op m'n paardje willen rijden. Daarmee besmet ik niemand. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:01

Arabesk schreef:
Ik zou toch nog wel lekker buiten op m'n paardje willen rijden. Daarmee besmet ik niemand. :+

En dat mag ook altijd he. Je hebt dan immers geen contact met anderen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:03

verootjoo schreef:
Wat moet er verkocht worden dan :?

Deze ellende kost alleen maar geld en levert nergens wat op voor zover ik kan zien.

Ik ben overigens ook al een tijd ziek, net als mijn 2 kinderen. Geen idee of het Corona is, maar blijf wel zoveel mogelijk binnen. Ook met een ander snotvirus wil ik niemand aansteken.

Ehhh wat dacht je dat de media verdiend aan deze opgeklopte hysterie? Om nog maar wijselijk mijn mond te houden over een vaccin waar iedereen voor in de rij zal staan als dat er komt. ( en dat zal er komen, gezien de manier waarop wij nu gekneed worden om vooral bang te worden.)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:04

@verootje: nieuws verkoopt :j
En ben je met een bron in contact geweest dat je denkt dat t Corona kan zijn?

Popstra.. spooksteden... denk je dat echt??

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:06

Heb je de beelden van een leeg Milaan net niet gezien dan?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:06

Ik voorzie straks ook een sociale verplichting om dat vaccin te halen. Het ligt geheel in de lijn met de discussie over verplicht vaccineren van kinderen. Als ik alleen al kijk hoeveel druk er een paar jaar terug lag op het nemen van het vaccin voor die Mexicaanse griep, dan zou me dat niets verbazen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:09

Ik ben zelf docent maar hoe ga je dat doen? Je kind meenemen naar je werk??? Ik heb gelukkig geen kinderen. Ik zou meteen overspannen raken bij het idee van waar moet ik met mn kind blijven. Niet iedereen heeft een vangnet.

Ik denk ook dat er misbruik van gemaakt wordt. Ik merk dat er twee kampen zijn binnen het onderwijs: diehards en de neusdrukkers.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 08-03-20 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Oh ja het nieuws. Maar nieuws is nieuws. Als het dit niet is, hadden ze wel iets anders.

Maar verder kost dit alleen klauwen met geld. Er zijn al werkgevers die tijdelijke ww voor hun werknemers aanvragen zodat ze betaald thuis kunnen zitten.
Hele economie kan stil komen te liggen, gezondheidszorg nog verder overbelast.

Nee, dat niet. Maar aangezien toch niet iedereen getest wordt, weet je dat maar nooit.
Heb ook geen HA gebeld, die kunnen toch niks doen als je het zelf uit kan zieken.
En met koorts en veel snot ga ik toch al niet werken en de kinderen niet naar KDV. Dus ja, met of zonder een eventuele diagnose verandert er ook al niks.

PSvanLot

germie schreef:
Ik voorzie straks ook een sociale verplichting om dat vaccin te halen. Het ligt geheel in de lijn met de discussie over verplicht vaccineren van kinderen. Als ik alleen al kijk hoeveel druk er een paar jaar terug lag op het nemen van het vaccin voor die Mexicaanse griep, dan zou me dat niets verbazen.

Als er een vaccin komt gaat deze niet zijn voor de gehele bevolking maar voor risicogroepen. Net zoals het nu al is voor influenza.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:11

germie schreef:

Ach welnee. Ik werkte toen al in de zorg maar alleen de risicogroepen kregen die. Daar gaan ze nu ook echt niet de hele bevolking mee inspuiten. Weet je wat dat kost.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:12

Zonnetje81 schreef:
Ik ben zelf docent maar hoe ga je dat doen? Je kind meenemen naar je werk??? Ik heb gelukkig geen kinderen. Ik zou meteen overspannen raken bij het idee van waar moet ik met mn kind blijven. Niet iedereen heeft een vangnet.

Ik denk ook dat er misbruik van gemaakt wordt. Ik merk dat er twee kampen zijn binnen het onderwijs: diehards en de neusdrukkers.

Dat is niet alleen in onderwijs zo. Dat is in alle vakgebieden zo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:13

Ik zou willen dat ik morgen mocht gaan werken. Heb het geprobeerd maar ze willen me hoestend niet op school zien...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:13

PSvanLot schreef:
germie schreef:

Als er een vaccin komt gaat deze niet zijn voor de gehele bevolking maar voor risicogroepen. Net zoals het nu al is voor influenza.

En de sociale verplichting dan? Door nu lekker veel druk op mensen te leggen dat het allemaal heel gevaarlijk is, dan ga je straks lekker scheef kijken als je buurvrouw een vaccinatie weigert. Want die kan het dan wel weer verspreiden. Dus officieel niet verplicht, maar men kijkt je wel aan als je weigert, sociale verplichting.
Laatst bijgewerkt door germie op 08-03-20 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:15

Oké, lekker panikeren over een vaccin dat er nog niet is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:16

Nee hoor, geen paniek, maar gewoon de what ifs. Dit wegens een op pagina 174 genoemde potentie realiteit van angst zaaien om later er aan te verdienen.
Vergeet niet dat ze wel aan een vaccin werken (en dat vind ik op zich geen verkeerde stap natuurlijk).
Laatst bijgewerkt door germie op 08-03-20 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

germie schreef:
PSvanLot schreef:

En de sociale verplichting dan? Door nu lekker veel druk op mensen te leggen dat het allemaal heel gevaarlijk is, dan ga je straks lekker scheef kijken als je buurvrouw een vaccinatie weigert. Want die kan het dan wel weer verspreiden.

Mensen gaan geen vaccinatie weigeren want het zal niet voorhanden zijn voor mensen die buiten de risicogroepen vallen.
Mensen die buiten de risicogroepen vallen zullen beperkt op eigen kosten een vaccin kunnen halen.

Mensen die de reguliere griep enting niet halen worden toch ook niet aangekeken.

Alsof je überhaupt verantwoording aan je buurvrouw af hoeft te leggen of je gevaccineerd bent of niet...

Zonnetje81

PSvanLot schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dat is niet alleen in onderwijs zo. Dat is in alle vakgebieden zo.

Ja nee zo bedoelde ik het niet. Maar ik vind dat wij als docent wel meer moeten doorbijten dan als je een kantoorbaan hebt en het werk ook morgen wel kan inhalen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 21:17

Alsof er op je voorhoofd staat of je wel of geen vaccinatie (in algemene zin) hebt gehaald?
Als jij niet scheef door je buurvrouw wilt worden aangekeken dan hebt je het er met haar toch niet over?

Whale

PSvanLot schreef:
Alsof je überhaupt verantwoording aan je buurvrouw af hoeft te leggen of je gevaccineerd bent of niet...

Ten tweede, mijn buren gaan echt niet aan mij vragen of ik me gevaccineerd zou hebben, en ik ook niet aan hun. Dus hoe zouden ze in godsnaam weten dat ik mij niet zou vaccineren?

sureido

Zit in de trein in Eindhoven en durf eigenlijk niet eens te hoesten :+

Ben niet echt verkouden maar heb af en toe (5 keer op een dag) een kriebel.. Mogen niet naar de universiteit bij milde verkoudheidsklachten maar is dit verkoudheid? Vind het een lastige, want thuis kan ik me absoluut niet concentreren en heb tentamen volgende week. Mag trouwens ook niet naar de uni komen als je tentamen hebt en verkouden bent. :+ ben benieuwd of je dan nog een derde kans krijgt..

Hoor hier in de trein trouwens ook om de minuut gehoest dus serieus wordt het in ieder geval niet echt genomen.
Laatst bijgewerkt door sureido op 08-03-20 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt