2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:13

Britt_Sisi schreef:
Volgensmij is dit topic bedoelt voor iedereen die af wil vallen. Een vaste manier hiervoor is er niet. Advies geven mag altijd maar laat elkaar lekker in zijn waarde en hou het een beetje gezellig!
De bedoeling is dat mensen gemotiveerd raken en blijven door dit topic om af te vallen, niet het tegenovergestelde!

Ik vind het niet passen om te motiveren weinig te eten, zelfs ver onder het bmr. Dat geldt voor mij niet als gezond en vind ik (lees: ik dus) niet in dit topic passen.

Uiteraard staat het iedereen vrij het te doen op zijn/haar manier, maar er kunnen dan ook vragen gesteld worden.

En er wordt op een vrij onvolwassen manier mee omgegaan, dat vind ik jammer.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:15

Het was niet mijn bedoeling om vervelend over te komen Jester_, mijn vragen waren oprecht uit interesse. Ik eet volgens anderen ook “te weinig” soms, dus ik ken het “gezeur”.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:20

Ik eet idd wel rond de 1900 kcal wat mijn BMR is. Voor mij werkt dat goed. Ik eet soms, als ik eten vergeet wel eens rond de 1200, (ontbijt, lunch, avondeten) maar ik voel me dan toch echt slapjes en gammel een dag later. Dan heb ik ook meer last van vreetkick. Tzal voor iedereen anders werken, maar 700 voelt voor mij als jezelf uithongeren. Maar als jij beweerd dat ie op zon dag alleen maar groente eet, zal het vast beter gaan!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 00:28

Ik vind dat in dit topic toch zo gek.
Iedereen mag het op zijn eigen manier doen. Maar als je durft te zeggen op 1200 kcal te eten word je hier echt behandeld als iemand met een gigantische eetstoornis.

Toen ik hier maanden geleden aangaf 40 kilo op die manier te zijn afgevallen ben ik ook aangevallen erop. Ver onder je BMR, heel slecht voor je.
Afvallen is een kwestie van je behoefte onder te eten te houden. Dat kan sneller en langzamer door een hoger of lager doel.
Wat je in de peiling moet houden is of jou lichaam gezond blijft functioneren en is.
Ik heb 1 maand 600 a 800 kcal gegeten, mijn haren vielen uit, ik voelde me slap, mijn bloedsuiker was angstvallig laag.
De andere 6 maanden dat ik echt flink bezig ben geweest heb ik tussen de 1200 en 1300 kcal gegeten.
Daarop functioneerde mijn lichaam prima, ik voelde me fit en fijn!

Nu zijn we goed een jaar verder. Ik ben nu aan het "cutten". Mijn vetmassa is in de laatste 8 maanden van ongeveer 25 naar laten we zeggen 16 a 17 gegaan (op de weegschaal van de sportschool zit ik nu op 15.5%, maar die zijn niet heel betrouwbaar).
2 jaar geleden woog ik een kleine 110 kilo. Nu word ik op festivals aangesproken dat ik zo mooi gespierd ben.

Ik eet nu 1700 kcal op een dag en ik heb honger, waarom? omdat mijn verbruik veel hoger is dan een jaar geleden toen ik op 1200 kcal geen honger had. Ik vraag zo veel meer van mijn lichaam, heb een veel hogere spiermassa en dat vraagt om eten, maar ik wil vet verbranden en daarom is honger niet erg. Dat stillen we met komkommer en wortel tussendoor en dat is prima.

Stop met dat bord voor jullie hoofd. Afvallen in korte periodes met 1200 kcal best oke kan zijn. Wat denken jullie dat er gebeurd met iemand die een maagverkleining krijgt? Let wel, je hebt voedingssupplementen nodig om je lichaam gezond te houden.
Als je daarna weer op behoefte gaat eten ga je echt niet weer aankomen, het is namelijk je behoefte!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 01:26

Smurffie _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 06:58

Ik snap er helemaal niets van... vorige week paar dagen hangen rond 55.5 en nu vanaf weekend stijgende lijn naar vanmorgen 56,9.
Maandelijks probleem, geen idee. Heb een spiraal en niet altijd bloed zeg maar.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 07:39

Mensen met een maagverkleining hebben al wel een heel ander traject achter de rug en nog af te leggen dan de gemiddelde bokker in dit topic, dus geen eerlijke vergelijking imo. Vaak is teveel (ongezond) eten niet (alleen) het probleem bij deze mensen.

1200kcal vind ik ook weinig klinken. Zou er waarschijnlijk naar gevraagd hebben, maar hopelijk met een andere toon. Dat is moeilijk via een scherm, maar als je op die aantallen zit hoop ik wel dat je begrijpt dat mensen daar naar gaan vragen en vraagtekens bij hebben.

Ik geloof echt niet dat een diëtiste mij vanaf het begin op 1200 kcal zou hebben gezet. Zou wel nog sneller zijn afgevallen :+ Maar ik weet wel dat er mensen zijn die (bv door een ziekte) bij meer dan 1200kcal aankomen, maar dus met afvallen nu dus wel een diëtist hebben geraadpleegd.

@Horsie84; als jij je netjes aan je eetpatroon hebt gehouden, zou ik nog een weekje afwachten om aan te kijken of het toch iets met hormonen te maken heeft. Ik baal er ook van als ik zoiets merk, maar als ik weet dat het met m'n cyclus te maken heeft is het te verklaren en imo dus niet iets om druk over te maken. Daarom weeg ik dus wel elke week om te zien welke invloed mijn hormonen hebben.

En dagelijks wegen zou ik dan weer niet doen omdat ik (nu weer) merk dat dat best obsessief en teleurstellend kan werken.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 08:50

smurffie schreef:
Ik vind dat in dit topic toch zo gek.
Iedereen mag het op zijn eigen manier doen. Maar als je durft te zeggen op 1200 kcal te eten word je hier echt behandeld als iemand met een gigantische eetstoornis.

Toen ik hier maanden geleden aangaf 40 kilo op die manier te zijn afgevallen ben ik ook aangevallen erop. Ver onder je BMR, heel slecht voor je.
Afvallen is een kwestie van je behoefte onder te eten te houden. Dat kan sneller en langzamer door een hoger of lager doel.
Wat je in de peiling moet houden is of jou lichaam gezond blijft functioneren en is.
Ik heb 1 maand 600 a 800 kcal gegeten, mijn haren vielen uit, ik voelde me slap, mijn bloedsuiker was angstvallig laag.
De andere 6 maanden dat ik echt flink bezig ben geweest heb ik tussen de 1200 en 1300 kcal gegeten.
Daarop functioneerde mijn lichaam prima, ik voelde me fit en fijn!

Nu zijn we goed een jaar verder. Ik ben nu aan het "cutten". Mijn vetmassa is in de laatste 8 maanden van ongeveer 25 naar laten we zeggen 16 a 17 gegaan (op de weegschaal van de sportschool zit ik nu op 15.5%, maar die zijn niet heel betrouwbaar).
2 jaar geleden woog ik een kleine 110 kilo. Nu word ik op festivals aangesproken dat ik zo mooi gespierd ben.

Ik eet nu 1700 kcal op een dag en ik heb honger, waarom? omdat mijn verbruik veel hoger is dan een jaar geleden toen ik op 1200 kcal geen honger had. Ik vraag zo veel meer van mijn lichaam, heb een veel hogere spiermassa en dat vraagt om eten, maar ik wil vet verbranden en daarom is honger niet erg. Dat stillen we met komkommer en wortel tussendoor en dat is prima.

Stop met dat bord voor jullie hoofd. Afvallen in korte periodes met 1200 kcal best oke kan zijn. Wat denken jullie dat er gebeurd met iemand die een maagverkleining krijgt? Let wel, je hebt voedingssupplementen nodig om je lichaam gezond te houden.
Als je daarna weer op behoefte gaat eten ga je echt niet weer aankomen, het is namelijk je behoefte!

Precies dit is wat ik bedoel. Iedereen moet het op zijn eigen manier doen. Je moet uitvinden wat voor jou werkt!

En natuurlijk mag je advies geven van dit is niet heel erg gezond oid. Maar laat de keuze om te luisteren naar wat jij vindt bij diegene zelf. Ik vind ook dat er niet vriendelijk gereageerd wordt op mensen die bewust weinig eten. Terwijl ze dit allemaal lekker zzelf moeten weten!
Iedereen die wil afvallen op welke manier dan ook mag hier komen meepraten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 09:03

Ik eet “maar” 1500 -1600 kcal per dag en dan is het al echt proppen voor mij.
Ik ben 182,5 cm lang en week 20 kg te veel. Ik begon met een berekening van 1750 kcal per dagen dan zou ik 500 gr. Per week afvallen (zonder sport), maar dat was gewoon niet te doen voor mij, ik was gewoon continu misselijk omdat ik zo vol zat.

Nu drink ik tussendoor een proteïne shake en eet ik regelmatig een proteïne reep om aan in ieder geval 1500 kcal te komen, zonder mij meteen als een volgegeten olifant te voelen. Ik eet geen graanproducten (daar zitten toch veel kcal in) en compenseer de benodigde vezels dmv veel groene groenten (weinig kcal). Mijn voedingsconsulent vind het nu prima dat ik minder eet, omdat mijn bloedwaarden goed blijven (wordt elke 4 weken getest) en ik in ieder geval 100 gram pure eiwitten eet per dag, zodat ik met het sporten geen spiermassa verlies.

Ik denk dat 1200 kcal best kan mits Jester kleiner is dan ik en dat het wel de goede dingen zijn die ze eet, dus veel groenten en eiwitten en geen (geraffineerde) suikers.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 10:59

Only2Bianca: het recept is origineel van Chicks love food, voor 1 pannenkoek neem je 2 eieren, 1 banaan en een lepel lijnzaad. Hun doen er nog 25 gram rozijnen bij maar die laat ik weg. Ben geen rozijnen fan in een pannenkoek. Jammer van het crashen, maar zou jezelf niet te hard straffen, gewoon weer normaal oppakken!

Lieke; vervelend zeg! Inmiddels weer beter en opgepakt?

Ceffyl: het blijft vakantie, toch al goed dat je gewoon bewuste keuzes aan het maken bent?

NTL: bedankt voor het lijstje weer! snap dat het even wat rot voelt, maar je bent zo goed bezig, volgende keer is het er weer af!

Britt_Sisi: afstuderen is ook heftig, ben je ook geslaagd? Sorry als ik het ergens gemist heb. Maar goed dat je het nu weer opgepakt hebt!

Als ik dit allemaal zo lees ben ik echt blij dat ik geen kcal meer tel, wat een toestanden :')
Vind het wel jammer dat Jester zich nu niet welkom meer voelt in het topic.

Hier gaat het qua eten goed, qua gezondheid en mentaal prut, dus het wordt tijd dat ik morgen van de neuroloog een plan van aanpak hoor en medicijnen krijg :') Wel nu 2 weken zonder eetbuien dus daar ben ik heel blij mee *\o/*

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:02

+- 1200 kcal is niet voor iedereen geschikt, maar is echt niet slecht zoals velen hier wel lijken te denken. Ik zal mezelf even als voorbeeld nemen; 158 cm en niet heel actief. Mijn tdee ligt rond de 1400 kcal, bmr rond de 1100 kcal. 1200 kcal zou voor mij een heel klein tekort zijn, daarom eet ik meestal rond de 1100. Om straks op gewicht te blijven mag ik niet meer dan 1400 kcal eten.

Onthoud dat iedereen anders is, een klein persoon heeft natuurljk veel minder brandstof nodig dan een groot persoon.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:22

Tja ik ben 168. Niet heel groot dus en ik eet genoeg maar weinig khd. Voorbeeldje van vandaag;

350 magere kwark met banaan, 2 wasa crackers met 2 gekookte eieren, 2 maiswafels met kipfilet, zelfgemaakte bonenschotel vega (heel mager a 300 kcal, 600 gr groente). Dan kom net aan aan 1000kcal, net niet zelfs. Maar het is verspreid en voedzaam eten dus ik heb dan weinig behoefte aan nog meer.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:32

Ik mag van mezelf niet meer als 1500 per dag. Maar ik heb echt wel eens een uitschieter rond de 2000.
Dit komt dan door bv een softijsje in het weekend met 30graden of zoals gisteren wraps met hak bonenschotel.
Het zijn de wraps die calorieën laten aantikken... vandaag beetje balansdag.
Maar goed dat verklaard nog niet in eens die ruime kilo in 2 dagen erbij.
Idd denk hormonen. Ik meet elke 4 weken cm.
Wil het wegen terugbrengen naar 1x in de week.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:46

Ik heb mijn zoete aardappel ovenschotel in de oven staan momenteel, en neem voor vanavond op werk wraps mee. Eerste lange werkdag weer sinds maanden, dus ik wil goed voorbereid zijn :D Nu alvast warm eten, en vanavond even een wrapje tussendoor weg kanen. Moet goed komen dacht ik zo :D

Ik ben, als ik het zo lees, blij dat ik niet aan kcal tellen doe _O- Lijkt me vrij lastig als je op die manier overal rekening mee moet houden, maar dat komt misschien ook omdat ik mijzelf ken en er zenuwachtig van wordt als ik dat doe := (want stel nou dat ik er over ga...ik maak mijzelf al gek met de gedachte eraan als dat zou gebeuren :oo)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 12:33

Wat een vreemde reacties tegen Jester. En zo weinig is 1.200 toch niet? Ik kan me eerder verbazen over mensen die aan het lijnen zijn en en die ik dan toch de hele dag van alles naar binnen zie proppen (sultana's en mueslirepen) onder het mom van dat is gezond. En dan verbaasd zijn dat ze niet afvallen.
Als zij er zich goed bij voelt is dat prima.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:25

Okee zullen we nu gewoon stoppen en iedereen in zijn waarde laten? :')

Zijn verschillende wegen die naar Rome leiden en iedereen kiest de weg die voor haar het beste past. Bezorgheden mogen natuurlijk uitgesproken worden maar als de persoon dan een duidelijke redenering erbij heeft gewoon lekker laten. Leven en laten leven. Topic is volgens mij vooral voor de support en het samen halen van doelen!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:30

urosa schreef:
Okee zullen we nu gewoon stoppen en iedereen in zijn waarde laten? :')

Zijn verschillende wegen die naar Rome leiden en iedereen kiest de weg die voor haar het beste past. Bezorgheden mogen natuurlijk uitgesproken worden maar als de persoon dan een duidelijke redenering erbij heeft gewoon lekker laten. Leven en laten leven. Topic is volgens mij vooral voor de support en het samen halen van doelen!

Mee eens :j

Ik probeer ook weer wat mee te reageren ipv alleen meelezen. Heb wel een ander doeleinde maar komt qua traject op het zelfde neer :D

Zit nu lekker aan de fairytailes wraps mmm met groente en kip :9

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:31

Wat is jouw doel Jaimy10?

Sowieso wel een leuke vraag, wat zijn jullie doelen?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:33

Britt_Sisi schreef:

Ik doe aan bodybuilding en mag met een paar maandjes t podium op :D
Even een dipje gehad dus welke wedstrijd is nog de vraag maar hij gaat komen en voel me met de dag beter in me vel zitten.

En van me afschrijven werkt altijd goed voor mij.. vandaar dat ik me meld! Jouw doel? Al goed opweg?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:36

Wauw, bodybuilding!

Mijn doel.. nog ongeveer 3 kg eraf en iets strakker buikje.
Ik ben 1,60 (om en nabij :+) en ik hoef ook echt niet mega dun, als mn buikje + zij vetjes, lovehandles, of hoe je die dingen ook noemt maar zo goed als weg zijn!

Ik ben afgelopen jaren rond de 15 kg afgevallen (deels zonder dat ik het door had) dus nu nog +- 3 en Esther is blij *\o/*

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:38

Wat stoer Jaimy10, heel knap die discipline ook!

Esther: mooi al afgevallen dus!

Ik ben 1.68, toen ik hier begon woog ik ergens in de 65 kilo. Wilde strakker worden door gezond eten en sporten. Weeg nu 62 dus al wel mooi wat kwijt, wilde toewerken naar de 60 kilo. Helaas kan ik nu door mijn gezondheid niet meer sporten, dus richt me nu denk ik maar op gewicht blijven en dan in de toekomst hopelijk weer wat meer sporten. Mijn lijf is duidelijk mooier als ik sport en voel me dan ook fijner :j

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:39

NTL: bedankt weer voor de lijst, dat hij nog maar groter mag worden :). Ook al is het resultaat niet zoals je zelf had gehoopt, je gaat wel omlaag! Als je maar volhoud, dan kom je er wel. Ben wel benieuwd naar je foto's!
Jester, wat mij betreft ben je welkom hoor! Ieder zijn eigen manier, uiteindelijk is er niet één methode om af te vallen, anders was het een stuk makkelijker geweest. Zijn die 20kg van vorig jaar er nog af?
Elkaar tips geven of vragen waarom iemand het op een bepaalde manier doet vind ik prima, maar we hoeven niet iemand buiten te sluiten die het anders doet.
Ladybird, wat een goede motivatie dat je bijna weer te paard kan!
Tigress, zo zie je maar dat het voor iedereen anders werkt. Kcal tellen is voor mij juist een goede houvast, sla ik het over, dan ga ik gelijk teveel of te weinig eten. Terwijl als ik een magere dag heb, zo ook iets lekkers in kan plannen, maar het helpt mij goed om discipline op te brengen.
Urosa, ik ben gelukkig weer lekker bezig gelukkig. Vervelend dat het niet goed met je gaat, wel fijn om te horen dat het qua eetbuien goed gaat. Ook enig idee waar dat aan ligt?
Horsie84, misschien veel zout gegeten dat je vocht vasthoud? Anders volgende week nog een keer wegen, dan weet je of het structureel er bij is gekomen of niet. Het kan ook zijn dat je lichaam nu redelijk in de buurt zit van je ideale gewicht, dus dat het niet zo makkelijk meer gaat, hoe lang ben je?

Gisteren besloten om iets nieuws te proberen: Een mijl per dag. Mijn vriend is dit een paar maanden geleden gaan doen. Hoe druk het ook is, minimaal een mijl per dag hardlopen. Nou sport ik best veel, maar extra beweging kan geen kwaad. Door maar zo kort te gaan is de drempel heel laag en geeft het vooral veel energie. Nou liep ik al wel 2x per week hard, maar hoop zo toch nog wat extra te doen. Gisteren na het paardrijden een rondje gegaan, meestal plof ik direct op de bank, maar een klein rondje kan nog prima.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:41

jaimy10 schreef:
Britt_Sisi schreef:

Ik doe aan bodybuilding en mag met een paar maandjes t podium op :D
Even een dipje gehad dus welke wedstrijd is nog de vraag maar hij gaat komen en voel me met de dag beter in me vel zitten.

En van me afschrijven werkt altijd goed voor mij.. vandaar dat ik me meld! Jouw doel? Al goed opweg?

Ah oke! Heb je ook foto's van hoe je er uit ziet? Nieuwsgierig Haha!

Mijn doel is minstens 10 kilo er af. Ik ben ooit eens eerder 16 kilo afgevallen maar ongeveer 10 weer erbij gekomen in de loop der jaren..
Nu met afstuderen ging het even helemaal achteruit. Ik was vanaf januari bijna 5 kilo kwijt en inmiddels is dat nog maar 2.. al was het 2 weken geleden 0. Ik ben weer goed bezig.

(en ja ik ben afgestudeerd, iemand vroeg dat maar ik weet niet meer wie :') )

Dus kort samengevat, liefst 10 kilo er af nog! En hopen dat ik dan tevreden ben met mezelf. Want toen ik die 16 kilo afgevallen was vond ik mezelf nog te dik, terwijl als ik nu foto's zie van toen denk ik 'doe mij dat maar' haha.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:43

Sporten doet idd echt een hoop met je lijf, qua strak trekken haha :Y)

Ik heb nu momenteel geen foto's om hier nu te plaatsen :') Allemaal half naakt, en das ook niet PB waardig hahaha. Als ik iets verder ben en progressie foto's heb zal k ze posten :D

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:07

Ladybird schreef:
onpaard schreef:
Goed bezig ladybird. Zelf probeer ik mn gewicht stabiel te houden. Ik ben zo moe en aan vakantie toe dat ik niet de puf heb om lekker te bewegen. En als ik moe ben eet ik eerder ongezond.

Dat gevoel ken ik wel hoor! ik heb het ook echt aan vakantie toe. Ik heb wel een drijfveer. over 4,5 kilo mag ik van mezelf op het paard. Met de vakantie die er aan komt (wat toch echt ontbijt met lekkere broodjes, meer ongezond, bbq en campingleven enzo is) moet ik van mezelf nu nog even 2,5 week heel goed mn best doen.

Dan zou ik ook gemotiveerd zijn. Hoe lang heb je niet gereden? Komt wel lekker dichtbij om weer te kunnen paardrijden.