smurffie schreef:Ik vind dat in dit topic toch zo gek.
Iedereen mag het op zijn eigen manier doen. Maar als je durft te zeggen op 1200 kcal te eten word je hier echt behandeld als iemand met een gigantische eetstoornis.
Toen ik hier maanden geleden aangaf 40 kilo op die manier te zijn afgevallen ben ik ook aangevallen erop. Ver onder je BMR, heel slecht voor je.
Afvallen is een kwestie van je behoefte onder te eten te houden. Dat kan sneller en langzamer door een hoger of lager doel.
Wat je in de peiling moet houden is of jou lichaam gezond blijft functioneren en is.
Ik heb 1 maand 600 a 800 kcal gegeten, mijn haren vielen uit, ik voelde me slap, mijn bloedsuiker was angstvallig laag.
De andere 6 maanden dat ik echt flink bezig ben geweest heb ik tussen de 1200 en 1300 kcal gegeten.
Daarop functioneerde mijn lichaam prima, ik voelde me fit en fijn!
Nu zijn we goed een jaar verder. Ik ben nu aan het "cutten". Mijn vetmassa is in de laatste 8 maanden van ongeveer 25 naar laten we zeggen 16 a 17 gegaan (op de weegschaal van de sportschool zit ik nu op 15.5%, maar die zijn niet heel betrouwbaar).
2 jaar geleden woog ik een kleine 110 kilo. Nu word ik op festivals aangesproken dat ik zo mooi gespierd ben.
Ik eet nu 1700 kcal op een dag en ik heb honger, waarom? omdat mijn verbruik veel hoger is dan een jaar geleden toen ik op 1200 kcal geen honger had. Ik vraag zo veel meer van mijn lichaam, heb een veel hogere spiermassa en dat vraagt om eten, maar ik wil vet verbranden en daarom is honger niet erg. Dat stillen we met komkommer en wortel tussendoor en dat is prima.
Stop met dat bord voor jullie hoofd. Afvallen in korte periodes met 1200 kcal best oke kan zijn. Wat denken jullie dat er gebeurd met iemand die een maagverkleining krijgt? Let wel, je hebt voedingssupplementen nodig om je lichaam gezond te houden.
Als je daarna weer op behoefte gaat eten ga je echt niet weer aankomen, het is namelijk je behoefte!
Precies dit is wat ik bedoel. Iedereen moet het op zijn eigen manier doen. Je moet uitvinden wat voor jou werkt!
En natuurlijk mag je advies geven van dit is niet heel erg gezond oid. Maar laat de keuze om te luisteren naar wat jij vindt bij diegene zelf. Ik vind ook dat er niet vriendelijk gereageerd wordt op mensen die bewust weinig eten. Terwijl ze dit allemaal lekker zzelf moeten weten!
Iedereen die wil afvallen op welke manier dan ook mag hier komen meepraten.