[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 18:11

Ziet er goed uit nog :D.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:27

Ik heb weer eventjes advies nodig, ik ben gisteren naar de kapper geweest en niet zo blij met het resultaat. Er zit een ontzettend grijze toon op die mijn haar ook donkerder doet lijken. Ik heb al gebeld naar de kapper dat ik niet blij ben maar heb het advies gekregen om nog een week te wachten en het goed te wassen. Ik heb het vandaag alleen al 3x gewassen om de grijze tinten eruit te krijgen maar dat lijkt niet zo goed te helpen... Heeft iemand een tip om het wat blonder/warmer te krijgen?

Ik wil foto's toevoegen maar op de een of andere manier werkt de uploadzone van bokt niet...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:42

CalipsoLover schreef:
Ik heb weer eventjes advies nodig, ik ben gisteren naar de kapper geweest en niet zo blij met het resultaat. Er zit een ontzettend grijze toon op die mijn haar ook donkerder doet lijken. Ik heb al gebeld naar de kapper dat ik niet blij ben maar heb het advies gekregen om nog een week te wachten en het goed te wassen. Ik heb het vandaag alleen al 3x gewassen om de grijze tinten eruit te krijgen maar dat lijkt niet zo goed te helpen... Heeft iemand een tip om het wat blonder/warmer te krijgen?

Ik wil foto's toevoegen maar op de een of andere manier werkt de uploadzone van bokt niet...

Intussen lukt het wel!

Afbeelding
Dit is wat ik gevraagd heb

Afbeelding
Dit is waar ik van kwam

Afbeelding
En dit is wat ik nu gekregen heb...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:45

Huh ik dacht dat je eerste foto een voor foto zou zijn. Dat is wel slordig dan := Ik zou niet een week wachten denk ik.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:47

Aah daar lijkt inderdaad een te assige toner gebruikt te zijn. (hoe koeler, hoe donkerder het vaak lijkt). Het zou er idd op een gegeven moment uit moeten gaan.

Maar als jij niet tevreden bent zou ik eerlijk gewoon teruggaan. Ze kunnen de toner van je haar strippen met een bleach wash en dan een goede warmere toner gebruiken.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:48

Earth schreef:
Huh ik dacht dat je eerste foto een voor foto zou zijn. Dat is wel slordig dan := Ik zou niet een week wachten denk ik.

De foto van mijn haar eerst lijkt idd meer op de foto's die ik hen getoond heb dan het uiteindelijke resultaat. Ik vond ze redelijk bruut aan de telefoon, heb ook echt gezegd dat ik het niet mooi vind en niet blij ben, maar ik moet dus een week geduld hebben zegt ze... Nu ben ik daar eerder ook geweest en was toen wel heel tevreden met het resultaat. Op het moment zelf heb ik trouwens ook gezegd dat ik het heel koel en grijs vond, dus ze wist het van te voren.
Laatst bijgewerkt door CalipsoLover op 30-11-22 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:57

Fair schreef:
Maar als jij niet tevreden bent zou ik eerlijk gewoon teruggaan. Ze kunnen de toner van je haar strippen met een bleach wash en dan een goede warmere toner gebruiken.

Ik heb dit idd aan de telefoon gevraagd, of ze er niet een warmere toner op willen zetten om het wat 'blonder' te maken omdat het nu echt heel grijs is en dat wil ze dus niet...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 17:59

Goed wassen is inderdaad om de toner weer te doen laten vervagen, niet waar je voor betaald hebt dus. Ik zou daar niet mee akkoord gaan en een andere oplossing of korting voor de volgende keer vragen. Al zou ik even niet weten hoe ze het lichter kunnen maken. Ik heb dit eens gehad toen we continu aan het oplichten waren voor een grijstint, toen hebben ze er weer een te donkere toner overheen gezet en kon ik weer van vooraf aan beginnen :(
Succes!

Andere vraag. Een krulkapper in omgeving Rotterdam? Niet voor mezelf, maar voor mijn moeder. Onhandig dik, zwaar haar met extreem veel slag. Ik vermoed dat er krullen onder zit, of iets. Maar ze loopt iedere keer voor l*l als ze geknipt is ...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:05

CalipsoLover schreef:
Fair schreef:

Ik heb dit idd aan de telefoon gevraagd, of ze er niet een warmere toner op willen zetten om het wat 'blonder' te maken omdat het nu echt heel grijs is en dat wil ze dus niet...

Wat een b-oliebol zeg. Ik zou naar de salon toe gaan en dat gewoon opeisen. Want je gaat het niet veranderen met uitwassen. Ja dan krijg je je eigen kleur weer terug, die nog meer leuk op je voorbeeld dan wat je hebt. Dat telt niet :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 18:48

Zit er zelf ook wat verveeld mee, ik ga maandag terug gaan denk ik. Dan heb ik toch ook bijna een week gewacht. Maar dat is inderdaad niet waarvoor ik betaald heb en dat mag wel voor €200 vind ik.. Klantenservice vind ik dus ook maar oliebol.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:13

Geef ze nog een kans het op te lossen, weigeren ze dat, dan geef je een slechte review en ga je nooit meer terug.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:58

Ik denk idd een te donkere toner en miss ook wat doorgeslagen, met wassen word het minder, maar als de toner doorgeslagen is en je hebt al veel gewassen dan vrees ik dat idd opnieuw niet zomaar eruit gaat en er wel ontkleurd moet worden.
Is er nu ook geblondeerd? En weet je zeker een toner en geen verf? Weet je met hoeveel procent het ingezet is?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 08:36

200 euro voor een toner alleen ook :oo

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 08:49

Jester_ schreef:
200 euro voor een toner alleen ook :oo

Neem daarom aan dat er ook geblondeerd is en ik vraag mij af of het niet gewoon verf is, of ze hebben de toner echt te lang laten zitten of met een te hoog percentage ingezet

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 11:59

Het is idd eerst gebleekt (geverfd), een bleach wash gehad en daarna 20-25 minuten een toner. Ik heb geen idee van hoeveel procent die bevatte, vorige keer had ik een warmere toner maar die was een beetje gelig op sommige stukken dus had nu gevraagd om het een heel klein beetje koeler te maken, maar ook de foto's laten zien die ik hier gepost heb en duidelijk gemaakt dat het nog altijd blond moest zijn, maar toen ik buiten kwam was het echt gewoon volledig grijs. Het is al wat lichter geworden door te wassen maar vind het nog steeds te grijs. Heb het nu net weer gewassen en zal zo meteen nog eens een foto posten als het droog is.

Deze kapper heeft overigens wel hele goede reviews, was de vorige keer ook heel blij en mijn beste vriendin gaat hier ook. Daarom dat wij beide ook heel erg verschoten van de service, had verwacht dat ze wel gingen aanbieden om langs te komen en te kijken wat ze kunnen doen. Maar ik werd aan de telefoon echt wel grof afgewezen...

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:21

martine096 schreef:
Hi! Ik zou graag mijn nu nog geblondeerde haar donkerrood (liefst maroon of burgundy) willen verven maar ik zie door de bomen het bos niet meer :+ Is dit mogelijk met mijn huidige haarkleur en zo ja, waar kan ik het beste deze kleur haarverf kopen?

Niet de meest duidelijke foto maar dit is hoe ik het nu heb. Mijn uitgroei loopt dmv van highlights over in het geblondeerde deel.
[ [url=m/wOwmGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.bol.com/nl/nl/p/poly-color- ... 005179432/
Is deze verf geschikt voor mij? Ik twijfel omdat er staat dat het bedoeld is voor vergrijst of donkerbruin haar, maar is dat een bezwaar?
Ik vind het moeilijk om mooie kleuren donkerrode haarverf te vinden. Deze kleur komt denk ik nog het meest overeen met wat ik in gedachten heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:35

CalipsoLover schreef:
Het is idd eerst gebleekt (geverfd), een bleach wash gehad en daarna 20-25 minuten een toner. Ik heb geen idee van hoeveel procent die bevatte, vorige keer had ik een warmere toner maar die was een beetje gelig op sommige stukken dus had nu gevraagd om het een heel klein beetje koeler te maken, maar ook de foto's laten zien die ik hier gepost heb en duidelijk gemaakt dat het nog altijd blond moest zijn, maar toen ik buiten kwam was het echt gewoon volledig grijs. Het is al wat lichter geworden door te wassen maar vind het nog steeds te grijs. Heb het nu net weer gewassen en zal zo meteen nog eens een foto posten als het droog is.

Deze kapper heeft overigens wel hele goede reviews, was de vorige keer ook heel blij en mijn beste vriendin gaat hier ook. Daarom dat wij beide ook heel erg verschoten van de service, had verwacht dat ze wel gingen aanbieden om langs te komen en te kijken wat ze kunnen doen. Maar ik werd aan de telefoon echt wel grof afgewezen...

En langsgaan? Want ik vind het behoorlijk wat geld voor 1. niet krijgen wat je wilde, en 2. een vrij simpele kleurbehandeling. Voor dat geld moet je 120% tevreden zijn, imo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 13:36

martine096 schreef:
martine096 schreef:
Hi! Ik zou graag mijn nu nog geblondeerde haar donkerrood (liefst maroon of burgundy) willen verven maar ik zie door de bomen het bos niet meer :+ Is dit mogelijk met mijn huidige haarkleur en zo ja, waar kan ik het beste deze kleur haarverf kopen?

Niet de meest duidelijke foto maar dit is hoe ik het nu heb. Mijn uitgroei loopt dmv van highlights over in het geblondeerde deel.

Is deze verf geschikt voor mij? Ik twijfel omdat er staat dat het bedoeld is voor vergrijst of donkerbruin haar, maar is dat een bezwaar?
Ik vind het moeilijk om mooie kleuren donkerrode haarverf te vinden. Deze kleur komt denk ik nog het meest overeen met wat ik in gedachten heb.

Ik kleur mijn haar nooit meer zelf, en raad de kapper aan :D. Ik kan je niet helpen met je vraag.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:18

San: Nee idd, volgens mij is dit heel simpel op te lossen met een andere toner en eventueel daarvoor een bleach wash. Ik plan om maandag langs te gaan.

Martine: Hier ook altijd bij een kapper kleuren, na zelf te veel blunders gehad te hebben met zelf kleuren. Ik kan je dus ook niet helpen...

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 14:44

Snap ik hoor, de kapper geeft over het algemeen wel de beste resultaten ;) Ik gok dat ik nu nog in een soort 'experimenteerfase' zit en bovendien vindt ik het te duur om mijn haar telkens bij de kapper te kleuren. Het later weer laten bijwerken door de kapper is in mijn ervaring tot nog toe goedkoper :+

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 18:01

Nee dat hangt natuurlijk ook af van wat je wil, ik doe altijd een blonde balayage 1-2x per jaar omdat dat in onderhoud heel makkelijk is en heel mooi kan uitgroeien zonder harde overgangen.

Heeft er hier iemand ervaring met Schwarzkopf Blond Me toners? Als de kapper blijft weigeren dit te herstellen overweeg ik om dit eens te proberen om het toch wat warmer te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 20:16

Oeh, een balayage zou ik ook wel willen, juist omdat het mooi uitgroeit :).

En dan met een roze toner, of zo <3. Pfffrt, ik wil ook graag een keer m'n haar kleuren :)).

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 22:11

CalipsoLover schreef:
Nee dat hangt natuurlijk ook af van wat je wil, ik doe altijd een blonde balayage 1-2x per jaar omdat dat in onderhoud heel makkelijk is en heel mooi kan uitgroeien zonder harde overgangen.

Heeft er hier iemand ervaring met Schwarzkopf Blond Me toners? Als de kapper blijft weigeren dit te herstellen overweeg ik om dit eens te proberen om het toch wat warmer te maken.

Ik gebruik regelmatig een Blondme toner (strawberry). Daar ben ik heel tevreden over.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 23:08

martine096 schreef:
martine096 schreef:

De kleur zal wat feller uitvallen, maar kan prima denk ik, tenminste als je een opvallend kleurtje wilt

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 23:10

CalipsoLover schreef:

Over een grijze tint, is het erg oppassen met een een warme kleur toner erover zetten, het 'koele' moet er echt uit, anders word je snel groen of grauw van kleur.
Waar woon je?