Supervixen schreef:Dat lijkt me niet echt een goede opbouw, van 10 naar 15 op hetzelfde tempo. Denk dat je daar teveel spierpijn aan overhoudt en dat je te grote stappen wilt nemen.
Die 5.45 loop je op de 10km?
Ik zou dan eerst 12.5km pakken op 6 min/km en als dat dan ook makkelijk gaat, dan naar 15km en dat in iets van 6.15/km. Daarna kun je de snelheid misschien wat gaan opvoeren.
Ja die 5:45 loop ik op de 10km. Bedankt voor het advies! Loop soms te hard van stapel, oei. Weet nog dat ik de eerste keer dat ik ging hardlopen ooit meteen 9,7 kilometer ben gegaan. Meer dan een week spierpijn gehad. Vraag me niet hoe ik dat voor elkaar kreeg, maar oh wat heb ik een spijt gehad.
Kon de eerste paar dagen m'n bed bijna niet uitkomen en traplopen was een regelrechte hel...
Even heel iets anders, lopen jullie meestal alleen of met iemand? Ik vind het maar moeilijk, ken maar één iemand die hardloopt, een vriendin, maar zij heeft er duidelijk moeite mee. Als ik met haar loop gaan we max 4 km, waar we dan 40 minuten over doen. Is natuurlijk niet erg! Ook heel gezellig
Maar zou het toch fijner vinden als we op hetzelfde niveau waren om het zo maar te zeggen.