wie brand er een kaarsje voor mij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marije1109

Re: wie brand er een kaarsje voor mij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:21

Lieve spice, helaas zit er een rotte appel tussen.....maar de rest leeft oprecht met je mee :*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:24

Volgens mij bedoelde Petpa het helemaal niet rot hoor. Ik denk dat dit verkeerd wordt opgevat.

Maar goed, top dat er iemand langs kan gaan vandaag! Ik ben helaas de hele dag werken en zit nog wel een stukje uit de buurt.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:30

Goeiemorgen Spice, ik hoop dat je goed geslapen heb, ondanks dat sommige lijken te twijfelen aan jou.
Laat dit soort opmerkingen niet je laatste beetje energie opslorpen.

Hier wordt weer aan je gedacht.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:34

Lieve Spice, ik hoop dat je de negatieve berichten naast je neer kan leggen en dat je uit de positieve berichten krachten kunt halen!

Ik hoop dat je een goede nacht hebt gehad!
Vanuit Overijssel wens ik je een fijne dag toe,
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:37

Wat een walgelijke kansloze opmerking zeg! Ben jij erbij geweest? Heb jij gezien hoe het ging toen? Heb jij gezien hoeveel energie het haar koste en hoeveel stappen terug ze daardoor moest doen?
Nee dacht ik al, hou gewoon je mond als je er alleen op uit bent om iemand te kwetsen.

Sorry Priscilla moest er even uit! Kan er zo boos om worden als mensen zo bekrompen reageren.
Ik hoop dat je evengoed vannacht een beetje hebt kunnen slapen.

Wat een super lief aanbod dat je langs wilt gaan Faruba

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:40

Suzanne F. schreef:
Volgens mij bedoelde Petpa het helemaal niet rot hoor. Ik denk dat dit verkeerd wordt opgevat.

Maar goed, top dat er iemand langs kan gaan vandaag! Ik ben helaas de hele dag werken en zit nog wel een stukje uit de buurt.

Zou jij dan kunnen uitleggen hoe je die opmerkingen niet rot kunt opvatten?

TS, ik wens je een mooie dag en hoop dat je, je snel weer wat minder rot voelt. De meerderheid hier leeft met je mee en vindt je enorm sterk.
Al wil je 10 taarten bakken op een dag en die vervolgens in de prullenbak gooien.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:41

spicegirl schreef:
ik voel mij zo kl*te na die opmerking over verjaarspartijEN, en logeerpartijEN.
voor het eerst, en zeker voor het laatst, kon mijn kleindochter 1 keertje, 1 facking keertje bij me logeren.en word dit de grond in geboord. ik wist dat het eenmalig was, en mijn gehele bijdrage hierin was op de bank liggen.
de LAATSTE, ja laatste verjaardag van mijn kleindochter die ik mee mag maken, ben ik 2 uurtjes geweest. heb ik 2 dagen moeten bezuren.
dat dit nu in mijn gezicht gegooid word is heel zuur.
net als de taart, die ik gedeeld heb met mensen, waar ik "niks "aan heb. zo maar, uit de goedheid van mijn hart.nooit verwacht, dat dit een negatief iets is..

en voor alle mensen, die zeggen dat ik geen hulp aan wil nemen-ik wacht nog op 1 daadwerkelijk aanbod.
tot nu toe heeft z\ich nog niemand gemeld, die ook echt wil komen. :n
ridderkerk, bij rotterdam.

Ik vind het erg vervelend dat je je door mijn opmerking zo gekwetst voelt. Mijn excuus daarvoor want ik heb niet de intentie gehad je te kwetsen. Ik vind het voor jou juist fijn dat je het hebt mogen meemaken.

Ik benoemde het enkel omdat ik het vreemd vind dat jullie gemeente nergens met welke hulp over de brug wenst te komen en ook de huisarts die niks lijkt te willen. Terwijl ik bij meerderen gemerkt heb dat het in zeer weinig tijd zo geregeld Was. Bij de mensen waar ik het over had, moest echt hulp zijn, ivm niet meer kunnen redden, vallen bij rechtstaan en niet meer hoog kunnen komen (edit, waarbij ik niet zeg dat dit niet ook voor jou geldt). Deze mensen konden gewoon letterlijk echt niets meer. Daar moest hulp paraat staan, voor het geval dat.

Vandaar dat ik ook in een eerder bericht me afvroeg of de hulpverlening wel op de hoogte Is van de nijpende situatie. Want het blijft van de zotte dat noch de gemeente, noch het ziekenhuis, noch de huisarts en noch het werk van Marcel enige concessies lijken te willen doen of willen meedenken om hulp te krijgen. En dat vind ik naast schandalig vooral verdrietig.

Nogmaals, ik heb je met mijn opmerking niet willen kwetsen, noch jouw ziekte aan de kaak willen stellen.

Ik heb afgelopen week mijn rug gekneusd, en mag deze week geen auto rijden. Ik woon ook echt niet in de buurt. Maar mocht je volgende week op een acceptabele manier redden, dan wil ik met alle liefde langskomen.
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 31-10-17 08:43, in het totaal 2 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:42

Sterkte vandaag Priscilla en Marcel met de hele situatie. :*

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 08:53

Zullen we het nu laten voor wat het is.
Ik snap de reacties wel die van iedereen gegeven wordt. Uit eindelijk heeft iedereen het recht om zn mening te geven toch.

Ik hoop dan ook oprecht dat we het hier bij kunnen laten en dat er een lieve bokker is die een deze dagen bij TS langs kan gaan en evt misschien kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:06

Het recht om een mening te geven is een moeilijk recht. Niet iedereen kan daar mee omgaan. Soms is het namelijk sterker om te houden wat je vind. Overal een keer over heen moeten plassen is niet perse een goed gebruik van dit recht.

Dat terzijde,TS je bent toch veel sterker dan dit? Je hebt ons hier allemaal tenminste laten zien hoe sterk jij bent, dat je ondanks je positie nog steeds aan een ander mens denkt. Je hebt laten zien hoe krachtig je humor is en hoe je daarmee steeds meer terug recht kan staan.

Ik bewonder jou en je manier van omgaan met dit alles. Ik hoop oprecht dat je vandaag een rustige dag mag krijgen. Mag je humor weer terug komen vandaag? :) ;)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:11

lieve TS, ja, ik mis je humor, maar je hebt absoluut een hele goede reden om zonder humor te zijn.
Laat je laatste dagen niet vergallen door anderen.
Als ik kon had ik absoluut willen komen helpen, maar ja, daar heb je ook niets aan.
Sterkte, kus, liefs, zet um op!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:16

Sterkte vandaag lieve Priscilla en Marcel. :*
Faruba geweldig! _O_

Met jou in gedachte heb ik zondag ook een taart gebakken Priscilla, ondanks dat je er zelf niet van houdt, maar ik vond het mooi om te doen met jou in gedachte :*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:18

Oei na aanleiding van Knakker's bericht lees ik de mijne nog een keer en besef dat het ook anders over kan komen.

Ik bewonder je om je humoristische omgang met al die zware zaken. Je hebt ons daar iets heel belangrijks mee geleerd (mij dan toch) niets is verplicht. Maar ik hoop dat je laatste dagen rustig mogen zijn.:+:

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:38

Ik volg nog stilletjes hoe het met je gaat. En het gaat niet goed helaas. Heel veel sterkte.
Wat ik je mee wil geven is dat ik het juist bewonder dat je je laatste krachten gebruikt om je tijd in te vullen. En dat anderen daar een oordeel over vellen vind ik verdrietig.

Wij waren een week voor het overlijden nog op vakantie met mijn moeder en plannen aan het maken om in de zomer nog een keer weg te gaan op vakantie met zijn allen(Dit was in mei). Wat ik hiermee wil zeggen is dat het heel onvoorspelbaar is allemaal. Een week later was ze er niet meer.

Mensen kunnen wel oordelen maar de ene dag kun je meer dan de andere en geen dag is hetzelfde.

Priscilla en Marcel. Ik gun jullie nog veel kleine momentjes vol liefde toe en hoop dat je tijd die je nog gegunt is een beetje goed door komt voor zover dat kan!

Sterkte en laat je niet van de wijs brengen, die energie heb je wel anders nodig.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:42

Faruba, kanjer! Hoop dat je vandaag fijn een tijdje door kan brengen bij Spice. Zodat ze niet alleen zit en ook gewoon voor de gezelligheid.

Lieve Spice, Marcel, hopelijk hebben jullie lekker geslapen en verder sluit ik mij bij Mellow aan. Op naar nog fijne liefdevolle momenten samen en hopelijk genieten van de tijd die jullie nog rest.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:43

Ik heb net een pagina of 4/ 5 bijgelezen.
Ik denk helemaal niet dat mensen dingen schrijven om je onderuit te schoffelen spice.
Maar dat het een hardop verbazing is waarom jou man weer aan het werk is en jij alleen thuis bent zonder hulp. En dat ze je zo graag anders gunnen de laatste dagen/weken.
En geven dan voorbeelden aan waarin hun naaste wel hulp kreeg. Of het er misschien aan ligt dat jij je groot houdt tegenover de instanties met vertellen dat je nog een taart bakt en niet verteld dat je daar dan daarna ook erg uitgeput van bent omdat je gewoon niet wilt zeuren.
Ik denk dat je het meer zo moet zien. <3 (en dat geldt helemaal voor de bokkers die er meteen drama van maken)
Ik heb gelezen dat mensen die er meer van weten er voor je achter aan willen gaan, ik zou zeggen pak dat met beide handen aan.
Scheelt mooi jou en je man tijd en energie die je wel anders kunt besteden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:56

Ships ik ben vanochtend in Rotterdam maar moet helaas vanmiddag werken in Zoetermeer.... sorry Spice, anders had ik graag langsgekomen bij je om te helpen oid -O-

Fijn dat Faruba langs wil komen, hopelijk hebben jullie een leuke middag!

En vergeet niet, er zijn meer mensen die niét aan je twijfelen als die dat wel doen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:59

(Hopelijk) goedemorgen!!

Lieve TS, maak je absoluut niet druk over zo'n rotopmerkingen, dat is het echt niet waard. Steek je energie in de dingen die jij belangrijk vindt, zoals je Hubby of de poezebeesten.

En ik zou echt doodgraag komen, maar we wonen in België, en het is echt niet dicht bij de deur. Maar er zijn een heleboel mensen die wel in Nederland in de buurt van Rotterdam wonen denk ik. Dus ik hoop echt dat één van hen je wilt komen vergezellen!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:01

bruintje123 schreef:
Ik heb net een pagina of 4/ 5 bijgelezen.
Ik denk helemaal niet dat mensen dingen schrijven om je onderuit te schoffelen spice.
Maar dat het een hardop verbazing is waarom jou man weer aan het werk is en jij alleen thuis bent zonder hulp. En dat ze je zo graag anders gunnen de laatste dagen/weken.
En geven dan voorbeelden aan waarin hun naaste wel hulp kreeg. Of het er misschien aan ligt dat jij je groot houdt tegenover de instanties met vertellen dat je nog een taart bakt en niet verteld dat je daar dan daarna ook erg uitgeput van bent omdat je gewoon niet wilt zeuren.
Ik denk dat je het meer zo moet zien. <3 (en dat geldt helemaal voor de bokkers die er meteen drama van maken)
Ik heb gelezen dat mensen die er meer van weten er voor je achter aan willen gaan, ik zou zeggen pak dat met beide handen aan.
Scheelt mooi jou en je man tijd en energie die je wel anders kunt besteden.

Hier sluit ik me graag bij aan

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:02

Faruba geweldig lief dat je langs spice wilt gaan!! +:)+

Spice sterkte met alles. Probeer je niet druk te maken om alles wat hier wordt gezegd.
Ben zo super blij voor je dat je kleindochter heeft kunnen logeren en mensen heerlijk hebben genoten van jou zelfgemaakte taart.
Respect voor jou

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:04

Faruba schreef:
TS,heb je voor mij via PB je adres,ik heb de tijd aan mezelf dus kan langs komen wanneer je wil,geen probleem.

Ik kan vandaag,dinsdag dus.(hele dag)
Woensdag tot 3 uur.(moet daarna griepprik halen.)
Donderdag hele dag,
Vrijdag hele dag.

Had ik even overheen gelezen maar super dat je dit wil doen voor Spice!!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:33

Lieve Priscilla, ik vind het geweldig dat je juist nog dingen onderneemt in jouw toestand, echt top! En dat je kleindochter kon komen logeren, zoals ik het inschat heb je dat echt voor haar gedaan terwijl je er zelf bijna geen kracht meer voor had! Topper ben je! Ik hoop van harte dat het lukt dat er een bokker bij je langs kan komen! Ik woon helaas erg ver weg...
Ik wens je alle sterkte en liefde en positieve vibes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:44

Mensen w.b.t de thuiszorg,TS krijgt die gewoon NIET omdat haar man in huis woont en hij de huishouding moet doen.Zo zijn de regeltjes bij de gemeente.Ik kreeg ook geen thuishulp toen ik doodziek door de chemo op de bank lag! gemeente zegt,je hebt kinderen die kunnen de huishouding doen,ongeacht of dat beide werken én beide een beperking hebben.Houd nou eens op over al dat [goedbedoelde] "dit en dat moet je doen". Ze krijgt het simpelweg niet!
Enne,dat "ik woon te ver weg" ? Nederland is zo groot nou ook weer niet w.b.t. de afstanden.Kan je niet,zeg dan niks,ga niet zeggen:ik wil wel,máár. Kan en wil je naar TS toe een dagje? dan meld je dat gewoon,is de afstand te groot,meld dan niks.
Sorry dat ik dit er zo uit floep,maar ik weet gewoon ook dat de Gemeente en Kabinet over lijken gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:46

Gohya, iets vriendelijk mag ook wel zeg. De mensen in dit topic bedoelen het allemaal goed. Wie ben jij om te zeggen dat iemand iets niet mag melden?

TS, ik hoop dat je redelijk geslapen hebt!!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 10:50

Ik vind het jammer, die discussie hier. Net nu Spice ons heel hard nodig heeft. Mijn hart bloed. Cayenne, Gohya heeft echt wel een punt hoor. Wat in dit topic gebeurt, zie ik niet meer als goed bedoelde adviezen. Het gaat in mijn ogen veel en veel te ver.

Lieve Spice, ik wil je een liefdevolle knuffel geven :*