[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Re: [HK] Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:53

Mooie make up lino! Welke lippenstift is dat?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:59

Mijn afwasborstels zijn binnen *\o/* kunt goed voelen dat het goedkoop is, steeltjes zijn ontzettend licht en simpel plastic. Maar de kwasten zelf vallen me echt mee. Ze zijn beetje verfrommeld in de verpakking, maar wel stevig en zacht. Eens kijken hoe dat na een keer wassen is. Zal morgen een paar uitproberen.

Damned schreef:
Mooie make up lino! Welke lippenstift is dat?

Dankjewel, volgens mij is dat MAC Flat Out Fabulous, heerlijke kleur!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:05

Goed aangegeven Lino :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:28

velvetblack schreef:
Goed aangegeven Lino :)

Whoehoe complimenten van de professional *\o/*

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:44

Oh super duidelijk! Dankje! :D was ik dus onbewust wel al goed bezig! :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:46

De plaatsing van contour, blush en highlight verschilt wel iets bij verschillende gezichtsvormen. Ik heb een rond gezicht wat ik wat langer en slanker wil laten lijken. Als je juist een lang en 'spits' gezicht hebt, zou ik dus alles iets anders plaatsen.

Maar dat is een kwestie van veel uitproberen en kijken wat iets doet voor je gezicht. Hoe meer je het doet, hoe meer kijk je er ook op krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:53

Lino, ben trouwens benieuwd hoe je afwasborstels in de praktijk zijn! Als ze goed zijn verwachten we een linkje :))

Nou, heb zojuist in een bingo nog een lippie stix van Colourpop gewonnen. *\o/* Kleurtje die ik uit mijn mandje had gegooid omdat ik teveel erin had zitten ook nog ook. _O- Ben benieuwd.

Hoop dat 'ie bevalt, vind het wel een kleurtje voor mij. :))
https://colourpop.com/products/barely-there

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:58

Hoe hebben ze in godsnaam die naam bedacht :') Die is echt niet Barely There, dan denk ik aan een nude.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:01

Ja het slaat nergens op. :') Zo hebben ze er nog een paar... London Fog en Naked Ladies voor rood, Panda is paars, Koala roze... _O-

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:12

Ze zijn wel erg fijn :j

Contour doe ik ook zo, behalve mn neus dan.. Krijg alleen mn voorhoofd nooit mooi terwijl ik die graaaaag kleiner wil laten lijken

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:15

Ik heb ook een rond gezicht. Laatste jaar helaas ook wat aangekomen, dus het is wat ronder geworden.
Ik zet sinds een paar weken mijn contour iets hoger. Op het jukbeen ipv er net onder. Paar mm verschil, maar zo creeer ik meer ruimte tussen de kaak en jukbeen. Ziet waarschijnlijk geen hond, maar het voelt goed haha!
Al contour ik niet heavy, ik laat het vaak een beetje als een blush overvloeien. Dat heavy contouring ben ik geen fan van

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:17

Oeeeh leuk ik heb ook geknutseld op mijn hoofd. Overigens een stuk of 20 pagina's bijgelezen want even een aantal zieke dagen gehad, van 7 tot 21.30 van huis dus weinig tijd, maar morgen even een rustig dagje dus dan klets ik weer lekker mee. :D En ik hou altijd wel van painten en shoppen dus dit is hoe ik het altijd doe: (Wat moeilijk trouwens om die stomme priegel wiebel lijntjes erop te krijgen :') ). Maar dit is wat ik doe als ik echt heeelemaal full face ga.

Bruin: Contour
Roze/oranje: Blush
Geel: Highlight als in contour/highlight, gebruik daar een lichtere concealer voor en boven de wenkbrauw gebruik ik er eigenlijk m'n foundation voor zodat die strak wordt maar niet licht.
Wit: Highlight als in glow

Afbeelding

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:22

linoleum schreef:
Voor het complete beeld: blush, contour en highlight

[ [url=m/oQfBxE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik doe het ook zo. :j

alleen niet mijn neus, omdat dat een keer finaal mislukt is. :')

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:23

:') pics or it didn't happen! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 23:24

Haha al jullie knutsels :P Ik gebruik meestal gewoon een soort mix tussen blush en contour/bronzer (qua kleur) op/onder mijn jukbeenderen, echt rozige blush staat mij niet zo mooi.

Net wat van die lipsticks op aliexpress besteld, ben benieuwd! Duurt volgens mij wel heel lang voor het binnen is of niet :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 00:26

Kan best n maandje duren :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 02:47

Aight schreef:
Ik heb een beetje een luxe probleem ladies :o

Ik heb een bon van de ici gekregen voor €50, maar weet niet wat ik moet kopen :')
Heb net nieuwe foundation van Mac, een mascara die fijn werkt, en de dagcreme van biodermal houdt mijn huid keurig onder controle..

Verder gebruik ik dagelijks mijn UD naked basics palletje, maar ik heb een neppe UD naked 1, die ik vrijwel nooit grijp. Verder kwa oogschaduw kleuren vind ik veel dingen niks haha

Ik vind het moeilijk, lippenstiften die aan te raden zijn? Of andere tips? :')

Oogpotloden, concealer, bronzen, blush, highlighters of een combi palette van de drie. Foundation primer, oog schaduw primer, wenkbrauwpotloden, nieuwe kwastenset, of geurtjes ipv make up, als ze dat daar hebben haha, kom er nooit. Ehm, lip scrub/verzorging, lip primer, lipsticks, liquids, toch een ander UD palette (zou ik dus doen), setting spray et. Genoeg keuze of ga gewoon rondsnuffelen en ga voor dingen die onbekend zijn/wat je nooit eerder hebt gebruikt en probeer dat. Is ook een leuk experimentje. Soms kom ik dingen tegen waarvan ik denk huh? Maar het is een leuk hebbeiets en vaak is het best bruikbaar.

Dat brengt me op de vraag, wat os het meest aparte make-up item wat je gekocht hebt?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:22

Shizzel schreef:
Lino, ben trouwens benieuwd hoe je afwasborstels in de praktijk zijn! Als ze goed zijn verwachten we een linkje :))

Nou, heb zojuist in een bingo nog een lippie stix van Colourpop gewonnen. *\o/* Kleurtje die ik uit mijn mandje had gegooid omdat ik teveel erin had zitten ook nog ook. _O- Ben benieuwd.

Hoop dat 'ie bevalt, vind het wel een kleurtje voor mij. :))
https://colourpop.com/products/barely-there

Heb jij gewoon via de colourpop website zelf gekocht? Ik wil daar ook graag wat dingetjes bestellen (Collab met Jenn Im) Maar hoe doen jullie dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 08:35

SHIIIIT MASOCHIST WORDT OOK GERESTOCKED *\o/* :oo

Ik heb inderdaad via hun eigen site besteld en laat het naar Shipito sturen. Daar vul je zelf een douaneformulier in en zij sturen het tegen een bepaald bedrag voor je op naar jou. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:24

Heeft iemand die Androgyny en Masochist heeft trouwens de tijd om swatches/foto's van de kleur op de lippen te maken? Ik twijfel zo of Androgyny niet te donker gaat zijn en Masochist niet te rood... de swatches online schelen bij beide enorm dus daar heb ik ook niets aan. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:26

Friem heeft van allebei hier geloof ik al wel eens swatches geplaatst, maar zij is niet echt een goed voorbeeld.
Geen pigment in haar lippen, waardoor kleuren echt altijd heel anders uitvallen bij haar :')

Dus ook swatches hier zal bij verschillende personen heel anders uitvallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:39

Ja daar was ik al bang voor haha! Bij mij valt alles of heel donker of heel roze uit. Geen touw aan vast te knopen. :') Denk dat ik er maar op moet gokken want op sommige swatches vind ik ze beide prachtig maar bij andere denk ik meteen van oei, die gaan me niet staan. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:41

Ik heb super gepigmenteerde lippen, waardoor alles bij mij donkerder uitvalt.
Androgyny staat iedereen, ook mij, maar ik vond hem bij mij echt gewoon bruin, geen paars tintje te bekennen -O-

Zit er toch over te twijfelen om hem te kopen, want ik vind hem wel gaaf :')

Masochist is wel een zeer toegankelijke kleur vind ik, denk dat die bij iedereen wel gaat staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:45

Kan je Androgyny niet mixen met een andere kleur zodat 'ie paarser wordt bij je? :)

Ik ben alleen bang dat Masochist te rood gaat zijn en ik mezelf die kleur (behalve op mijn ogen) gruwelijk vind staan. _O- Ik ben door Friem haar posts gegaan en vind de arm swatches van beide bij haar zo gaaf, als ik ze zo op mijn lippen kreeg was ik heel blij. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 09:48

Zo is Masochist bij mij (oude foto met nog donker haar):

Afbeelding

Wel wat roder dan bij Friem, maar nog steeds meer berry.
Ik vind het qua kleur een van mijn gaafste.