[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:43

Ohhh wat moooii <3 *\o/*

Ik zit nu weer op +-8 en 10. Ben gek van rosegold. Dus dit is geweeeldig <3

Cindequil

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:56

Afbeelding

Ik heb mijn rook en conch!
Pijn viel me alles mee, alleen het sierraad erdoor was even slikken.
Alleen jammer dat de rook zo diep in mn oor zit, maar die kon niet verder opzij.

Mijn vriend heeft ook zijn eerste 3(!) piercings laten zetten.
2 oorbellen, een neuspiercing en dan mijn oorpiercings voor 110 euro samen, beste deal ooit. :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:22

Aah ziet er gaaf uit Cindeeh!

Kleine vraag voor de mensen met stretchers, ik zit atm op 6 mm, wil heel graag naar de 8. Alleen mijn stretchers gaan van 6-8, zit geen 7 bij. Sommige zeggen dat dit makkelijk kan maar ik weet/durf het niet zo goed want weet niet of dat gunstig is. Hebben jullie gewoon tussendoor 7 mm gehad?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:34

gaaf zeg!

ik heb t wel gedaan. idem met 10-> 12. t ging ja :')

Had er wel iets meer moeite mee dan met 1mm verhogen. Maar het is te doen :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:59

Vind de plaatsing van je rook juist tof zo! Ben alleen niet zo fan van shops die zulke acties doen :=

Ik ben ook van 6 naar 8 gegaan! Maar wel voorzichtig blijven hoor :j

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:08

Misschien ga ik het dan toch proberen naar 8, en als niet niet lukt, dan weer naar 6 een een tussenstapje nemen ;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:27

Thanks!

Ik zit zelf op 6 en merk dat 8 echt nog een stap te ver is.. Dus ik ben aan het rondkijken naar een stretcher voor 7 mm. Mijn oren kunnen meer dan 1 mm per keer niet zo goed hendelen. 1 oor is een tijd lang dichtgegroeid geweest na een ontsteking. Dus daar moet ik sws heel voorzichtig mee zijn.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:28

Wat een mooie sieraden komen er weer voorbij zeg.

Mijn oorbel is weer geschoten dus ben weer in balans. De andere is nu alleen aan het klote. Dikke oorlel en rood.... Iemand nog tips? Heb het achterkantje eraf gehaald, want werd gek van de druk.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:29

BloemBloem schreef:
Wat een mooie sieraden komen er weer voorbij zeg.

Mijn oorbel is weer geschoten dus ben weer in balans. De andere is nu alleen aan het klote. Dikke oorlel en rood.... Iemand nog tips? Heb het achterkantje eraf gehaald, want werd gek van de druk.

Heb je niet een oude piercing liggen die je er in kan doen? Die zijn net even een stuk langer dan gewone oorbellen!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:32

Nee die heb ik zo snel niet Cindeeh, op de dag durf ik het wel los te laten maar met slapen niet. En dat doet juist het meeste pijn, erop slapen :oo

Waarom had ik nou weer een YOLO moment.. Zucht :+

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:34

BloemBloem schreef:
Nee die heb ik zo snel niet Cindeeh, op de dag durf ik het wel los te laten maar met slapen niet. En dat doet juist het meeste pijn, erop slapen :oo

kan je niet een een hangende (hele lichte) oorbel in doen met zo'n staafje? Comfortabel is het niet, maar dan zit er in ieder geval iets in.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 19:59

Kan je niet proberen te tapen, als je in 1x 2mm stretchen niet vertrouwt? Dan weet je zeker dat het goed gaat :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:05

Cindeeh schreef:
BloemBloem schreef:

kan je niet een een hangende (hele lichte) oorbel in doen met zo'n staafje? Comfortabel is het niet, maar dan zit er in ieder geval iets in.

Oorbel zit er pas vanaf donderdag in he? Wisselen lijkt me nu helemaal niet bevoordelijk. Alhoewel een kloppend oor ook niets is hoor.

Probeer straks nog te ijzen en anders haal ik hem eruit.

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 20:30

Cindeeh schreef:
Thanks!

Ik zit zelf op 6 en merk dat 8 echt nog een stap te ver is.. Dus ik ben aan het rondkijken naar een stretcher voor 7 mm. Mijn oren kunnen meer dan 1 mm per keer niet zo goed hendelen. 1 oor is een tijd lang dichtgegroeid geweest na een ontsteking. Dus daar moet ik sws heel voorzichtig mee zijn.

Bij crazyfactory hebben ze 7mm :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:08

Spelt schreef:
Cindeeh schreef:
Thanks!

Bij crazyfactory hebben ze 7mm :D

Ik had het gezien ja! Maar dat is een stompe stretcher, werkt zoiets een beetje? Edit: dat was bij alloverpiercings, crazyfactory had ik nog nier gezien.

En ik ben een beetje een leek, maar wat is tapen? :+

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:05

Tapen is dat je volgens mij per dag of per week een stukje PTFE tape om je plug doet zodat het geleidelijk groter wordt. Dan komt er steeds echt maar een millimeter of wat bij (ligt er maar net aan hoe dik je tapet) en heb je dus minder kans dat het fout gaat :j

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 22:28

Citaat:
Ik had het gezien ja! Maar dat is een stompe stretcher, werkt zoiets een beetje? Edit: dat was bij alloverpiercings, crazyfactory had ik nog nier gezien.

En ik ben een beetje een leek, maar wat is tapen? :+

Ja ik heb wel eens zo'n staaf gehad maar je hebt ook een soort van spiralen (weet even de officiele namen niet). Die spiralen vond ik persoonlijk fijner omdat je dan een stuk geleidelijker kan strechen. Ik had ze van metaal, want soms heb je ook kunstof met een soort glitter erin en die hebben niet helemaal een glad oppervlak.

Tapen is indd elke keer een stukje tape om je tunnel heen draaien zodat het steeds een stukje groter word, vond ik persoonlijk rot werk dus maar een keer gedaan :o

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:02

Ik heb vandaag m'n rook en snug laten vervangen voor titanium.
Zat nu nog chirurgisch staal in, van het piercen.
Hopelijk wordt de snug nu ook rustiger. De piercer verwacht van wel... :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:11

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:12

Hahaha! Vanillia, mijn oor is weer rustig. Tenminste het klopt niet meer en is minder dik en begint stiekem al te jeuken. Dus ben blij dat ik heb doorgezet. Zeer deed het wel :+

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:51

Damn, gisteren een klein vochtbultje bij mijn bovenste triple forward helix ontdekt en het ergste is: ik weet wat het veroorzaakt heeft: persé een zonnebril willen opzetten in een helm.

Zeezouten dan maar zeker? Hoeveel keer per dag doen jullie dit?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:12

Gaat vanzelf weg

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:50

Oke, kom ik weer met mijn rook en conch.
Is het normaal dat ik er de eerste paar dagen nauwelijks aan kan komen?
Ik weet dat kraakbeen piercings een bitch zijn, maar ik moet echt niet proberen mijn oor lichtjes dubbel te vouwen (en dan denk je, waarom doe je dat dan? tja ik wilde de achterkant van mn conch zien en soms trekt mn bril mn oor mee :+)

Ik kan me van mijn 2 helixen of desnoods van mijn 2x tragus echt niet herinneren dat het zo pijnlijk is.
Vooral die rook... manmanman.

Wie mooi wilt zijn...

Citaat:
Tapen is dat je volgens mij per dag of per week een stukje PTFE tape om je plug doet zodat het geleidelijk groter wordt. Dan komt er steeds echt maar een millimeter of wat bij (ligt er maar net aan hoe dik je tapet) en heb je dus minder kans dat het fout gaat :j

Ik zie hier dus echt even niet bij hoe dat werkt, dat moet ik maar even op youtube opzoeken. Maar goed voorlopig blijf ik op 6 mm. Rechts zit nog op 5 en ik wil ze eerst gelijk en 100% genezen hebben voor ik verder ga. Want ik ben te snel te enthousiast en dan gaat het dus fout.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:00

Had ik ook met m'n rook, moest er echt totaal niet aanzitten, dus volgensmij heel normaal. Trekt uiteindelijk gewoon weer weg :j

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:03

Ik heb de eerste 2-3 weken niet aan m’n dubbele conch kunnen komen. Als ik het na het douchen droog wilde deppen met een wc papiertje zakte ik echt door de grond van de pijn ;(
Hierna ging het gelukkig steeds een beetje beter en sinds vorige maand, 5 maanden na het zetten, kan ik eindelijk m’n oor voorzichtig omvouwen en de achterkant zien haha. Dus ik ben bang dat je gewoon geduld moet hebben :)
Bij mijn helix had ik dit inderdaad ook helemaal niet, daar heb ik nooit echt last van gehad *afkloppen*