Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
secricible schreef:Ik maak iedere woensdag een lijstje voor de hele week, dan doe ik op basis van die lijst op vrijdag mijn boodschappen. Werkt perfect
Ladybird schreef:Hoe maken jullie die lijstjes dan? op basis van waarop?
Ladybird schreef:Ik heb meestal lege maag honger, dus wel honger, maar geen idioot veel drang om te snaaien
Wel handig dat jullie die lijstjes maken al van te voren. Daar ga ik ook eens over na denken!
Hoe maken jullie die lijstjes dan? op basis van waarop?
ik merk nu namelijk dat ik eigenlijk altijd hetzelfde eet. Smorgens 2 rijste wafels, smiddags 2 broodjes savonds warme maaltijd en tussendoor fruit/cup a soup/ of wortels of iets.
JesdaJinn schreef:Ohja. Voeding.
Tussendoortjes laten staan. Meer groente. Klein stukje vlees en geen aardappelen.
Ik heb nog geen plan xD
Kayleigh_ schreef:Ladybird schreef:Hoe maken jullie die lijstjes dan? op basis van waarop?
Ik weet hoeveel kcal ik binnen moet/hoor te krijgen, ik weet hoeveel procent daarvan uit eiwitten komt, uit vetten en uit koolhydraten. Die doelen stel ik in op MyFitnessPal.
Dan wordt het puzzelen. Want vul je je behoeften in met een proteïnereep, of kies je voor een gebakken ei (bijvoorbeeld)? Kies ik voor een eiwitshake, of voor een blikje tonijn (in dat laatste geval 'spaar' ik koolhydraten, die ik dan weer kan vullen met een ander product).
Het is puzzelen, want je komt erachter dat sommige voedingsmiddelen behoorlijk wat procentjes wegsmikkelen, waardoor je dus minder kan eten. Je kan er dan dus voor kiezen om andere producten te nemen zodat je over de dag gezien meer kunt eten met dezelfde voedingswaarden en kcal.
Ik merk dat ik het wat slecht 'op papier' kan zetten maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.