Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:58

Ik denk dat ik me hier ook ga melden.

Mijn naam is Mariska. Ben fanatieke aan het sporten met de honden maar daarnaast vind ik sporten niet leuk. De sportschool vind ik erg demotiverend en eigenlijk heb ik ook geen discipline om door te zetten.

Zo'n 4 weken terug bedacht ik me dat ik echt wel iets moest afvallen. Heb altijd rond de 60/62 gewogen en dat vond ik goed. Alleen nu ben ik een paar kilo aangekomen (ook mede door vakantie in Turkije) en nu moet er weer wat af. Ik wil zo'n 10 kg er af krijgen. Zit dan iets onder de 60 maar dat geeft niet.

Zoals ik al zei ben ik 4x in de week actief op de hondenschool. Geef dan zelf les en loop wel veel. Gewoon wandelen. Daarnaast train ik 2x in de week (langer dan een uur) behendigheid. Dus rennen, draaien, zwaaien en noem maar op. Een soort zumba xD

Alleen, ik wil meer gaan sporten. Ik heb een fietskarretje gekocht voor de hond. Zo kan de hond er naast rennen en wanneer ik lang ga fietsen kan die in de kar. Karretje staat nog bij de maker want er moet een andere stang aan komen. Karretje hing heel scheef achter de fiets en hij maakt er een nieuwe stang aan. Ga hem volgende week bekijken of die past en dan begin ik met fietsen.

Dus kort samengevat er mag ongeveer 10 kg af.
Ook mijn BMI is heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel iets te hoog. Heel iets maar, zegt internet.

Ohja, ik ben 1.68

Yaralisa

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 05:58

Welkom Mariska!
Wil je alleen meer gaan sporten of ook iets aan je voeding gaan doen?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 07:26

Hooi, bedenk je, je wel dat je lichaam aan bepaalde beweging "went", want hoe beter je conditie, hoe minder je zal verbranden.

Pfoe avond 1 feestweekend zit erop, m'n lijstje:
O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: kleine bounty en perzikstukjes
A: 1 aardappel, verse sperziebonen en een slavink met appelmoes
T: glas ranja, cola en jus d'orange en een paar stukjes kaas/worst
B: 2 km wandelen en rondje met de hond

Paar slippertjes, maar geen nood aan de man, zo'n weekend is 1 keer per jaar, dus wel dut mie wat?

Vandaag naar de fysio toe, ben benieuwd wat ie met m'n knie wil!

M'n lijstje deel ik later vandaag wel :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:57

Welkom Mariska! :wave:

Heb je zelf een idee hoe je het wil gaan aanpakken?

Sharon: hopelijk wil je fysio je knie laten zitten. ;) Afgezien van de bounty en drankjes vind ik het echt geen verkeerd lijstje hoor.

Dit is mijn lijstje voor vandaag:
O: smoothie met magere kwark, banaan, aardbeien, blauwe bessen, hennepzaad en lijnzaad
T: komkommer
L: tonijnsalade (tonijn, gemengde sla, kappertjes, zwarte olijven, 1/2 sjalotje, sperziebonen en een dressing van Griekse yoghurt & mosterd.
T: ???
A: Barbecue. Hoogstwaarschijnlijk kipfilet met eigengemaakte marinade, groentespiezen en salade. Note to myself: geen stokbrood want daar vreet ik me klem aan.

Succes allemaal met de warmte vandaag! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:27

Mijn lijstje van gister is uiteindelijk geworden:

O: /
T: 50 gram kokos
L: Proteïnekoek (ze zijn nu gelukkig op, ik denk dat de voedingswaarden best tegenvallen) met witte chocolade
T: 20 gram extra dark chocolate goji
A: BBQ -> Eén shaslick, één hamburger, vier stukjes stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter (zwanger :') ), gebakken champignons en één opscheplepel spinazie met geitenkaas

B: 15 km fietsen, 1 uur sportschool (full-body krachtrondje)

Planning vandaag, heel veel fruit! *\o/*

O: 250 gram blauwe bessen/frambozen uit de vriezer
T: /
L: Sports pancake met twee gele kiwi's
T: Verse ananas en verse mango
T: Verse frambozen en verse blauwe bessen
A: Waarschijnlijk niet al te best, ik ga date waarschijnlijk weer zien dus dan gaan we vast uit eten :')

B: ehhh... geen?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:04

Goeiemorgen! :D

Het valt me op dat jullie van te voren je lijstje al maken met wat jullie eten. Werkt dat beter? ik weet het globaal meestal wel, maar jullie hebben echt al een lijstje..

Weet iemand van jullie ook waar je kokosolie kunt halen? Ik ben al bij de Poeisz geweest en bij de C1000 hebben ze het ook niet :( maar eigenlijk wil ik het graag een keer proberen, omdat het bij veel gezonde recepten toch wel gebruikt word.

Ik heb vanmorgen op de weegschaal gestaan en ik ben maar 0,7kg afgevallen -O- beetje een mehh want ik had gehoopt op minstens een kilo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:09

Ladybird, ik zou het kopen via Body & Fit! Je hebt daar een grote pot (bijna 2,5 kilo) voor maar €19,-. Vanaf €20,- is het gratis verzenden. Ik ben zelf nog geen goedkoper alternatief tegengekomen.
Je hebt ook onbewerkte kokosolie (is de allerbeste keus) voor €5,55 voor een 550 ml pot. Verder staan er heel veel lekkere/gezonde dingen op de site waarmee je je €20,- best kunt vullen :D En je kan achteraf betalen, ook fijn.

Ik maak vaak inderdaad mijn lijstjes de avond van tevoren, zeker als ik heel streng ben voor mezelf en kcal en macro's tel. Dat vind ik makkelijker dan op de dag zelf zoeken wat ik nog moet nemen om goed te zitten.
Nu heb ik gewoon heel veel zin in fruit, dus heb gister een hoop fruit gekocht en vul daar mijn dag mee. Lekker suikerrijk dagje, maar ach, moet af en toe ook kunnen :D

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:16

Bij mij werkt een lijstje van tevoren idd ook beter! Zelfde reden als kayleigh en minder makkelijk om zo iets extra's te pakken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:25

Kayleigh_ schreef:
Snoeptomaatjes, heel verantwoord!

En inderdaad, wel een voordeel, ik heb ook geen honger. Ik eet meer uit verveling :+

Ik soms ook ja, maar ik kan mij deze week goed beheersen *\o/*

@SharonIndezz haha had het ook niet bij de hand hoor gelukkig, is wat gezonds geworden :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:26

Ik maak iedere woensdag een lijstje voor de hele week, dan doe ik op basis van die lijst op vrijdag mijn boodschappen. Werkt perfect :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:28

Welkom Mariska!

O: Yoghurt
L: bak sla met paprika, tomaten, peen, eieren, avocado en superfood mix
T: heb nog een banaan en 2 eieren als tussendoor te verdelen.
A: geen idee, als het zo warm is vrij weinig lekker veel drinken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:30

secricible schreef:
Ik maak iedere woensdag een lijstje voor de hele week, dan doe ik op basis van die lijst op vrijdag mijn boodschappen. Werkt perfect :)

Zo ga ik het inderdaad ook aanpakken als ik lekker op mezelf woon (nog even, nog even...). Nu is het altijd maar afwachten wat we 's avonds eten, dus heel handig plannen is dat niet. Vaak weten mijn ouders het zelf nog niet eens op de dag zelf en wordt er vrij laat besloten, daar kan ik dus niks mee, haha.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:37

Bij sommige lijstjes kan ik me niet voorstellen dat jullie geen honger hebben.. De eerste dagen ging het echt goed bij mij. Maar nu krijg ik steeds meer trek.. Ik probeer me sterk te houden en neem dan een glas water of een stukje fruit.

Hoe doen jullie dat? Of zijn jullie gewoon heel streng voor jezelf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:41

Wat voor soort honger heb je? Echt een lege maag honger of een suikerhonger (bijna niet te bedwingen)?

In dat eerste geval kan ik gemakkelijk wachten tot de lunch bijvoorbeeld (als ik 's ochtends honger krijg), in dat laatste geval kost het enorm veel discipline om niks te pakken. Soms lukt dat, soms niet :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:42

Ik heb meestal lege maag honger, dus wel honger, maar geen idioot veel drang om te snaaien

Wel handig dat jullie die lijstjes maken al van te voren. Daar ga ik ook eens over na denken!

Hoe maken jullie die lijstjes dan? op basis van waarop?
ik merk nu namelijk dat ik eigenlijk altijd hetzelfde eet. Smorgens 2 rijste wafels, smiddags 2 broodjes savonds warme maaltijd en tussendoor fruit/cup a soup/ of wortels of iets.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:45

Streng zijn, en ik moet zeggen mijn salade vult enorm voor mij dus heb daarna ook echt geen hongergevoel, meer als ik even niks te doen heb dan uit verveling daarom heb ik een pot tomaten en peen staan :j

Voor mensen die nog niet weten en zich eens willen inlezen kwam dit tegen:

http://fitzonderfabels.nl/article/voedingsschema/

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:51

Meeste wist ik al wel maar wel een fijn en duidelijk overzicht gribaldi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:58

Ladybird schreef:

Ik weet hoeveel kcal ik binnen moet/hoor te krijgen, ik weet hoeveel procent daarvan uit eiwitten komt, uit vetten en uit koolhydraten. Die doelen stel ik in op MyFitnessPal.

Dan wordt het puzzelen. Want vul je je behoeften in met een proteïnereep, of kies je voor een gebakken ei (bijvoorbeeld)? Kies ik voor een eiwitshake, of voor een blikje tonijn (in dat laatste geval 'spaar' ik koolhydraten, die ik dan weer kan vullen met een ander product).

Het is puzzelen, want je komt erachter dat sommige voedingsmiddelen behoorlijk wat procentjes wegsmikkelen, waardoor je dus minder kan eten. Je kan er dan dus voor kiezen om andere producten te nemen zodat je over de dag gezien meer kunt eten met dezelfde voedingswaarden en kcal.

Ik merk dat ik het wat slecht 'op papier' kan zetten maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:02

Ladybird schreef:
Ik heb meestal lege maag honger, dus wel honger, maar geen idioot veel drang om te snaaien

Wel handig dat jullie die lijstjes maken al van te voren. Daar ga ik ook eens over na denken!

ik merk nu namelijk dat ik eigenlijk altijd hetzelfde eet. Smorgens 2 rijste wafels, smiddags 2 broodjes savonds warme maaltijd en tussendoor fruit/cup a soup/ of wortels of iets.

Ik zorg dat ik per dag genoeg vers fruit, groenten, zuivel, vlees en vezels binnenkrijg. Op basis daarvan maak ik mijn lijstje. En zoals de anderen hier ook aangeven: ik doe dit zodat ik zeker weet dat ik goed zit en op deze manier is het makkelijker om me te beheersen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:12

Ohja. Voeding.

Tussendoortjes laten staan. Meer groente. Klein stukje vlees en geen aardappelen.

Ik heb nog geen plan xD

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:19

JesdaJinn schreef:
Ohja. Voeding.

Tussendoortjes laten staan. Meer groente. Klein stukje vlees en geen aardappelen.

Ik heb nog geen plan xD

Eerst natuurlijk welkom. Moet zeggen de laatste keer dat ik je zag (ik heb je twee of drie keer gezien op een meeting) had je een goed figuur!

Ik zou zelf niet zo snel kiezen voor het laten staan van tussendoortjes. Puur omdat je dan eerder honger krijgt tussendoor, en eerder geneigd bent om ongezond te gaan snacken.

Oké, ik moet motivatie vinden om verder te gaan met mijn portfolio's. Als ik er vandaag nog één af krijg dan ga ik of lekker buiten sporten of even naar de sportschool (alleen, geen airco... := )

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:21

Kayleigh_ schreef:
Ladybird schreef:

Ik weet hoeveel kcal ik binnen moet/hoor te krijgen, ik weet hoeveel procent daarvan uit eiwitten komt, uit vetten en uit koolhydraten. Die doelen stel ik in op MyFitnessPal.

Dan wordt het puzzelen. Want vul je je behoeften in met een proteïnereep, of kies je voor een gebakken ei (bijvoorbeeld)? Kies ik voor een eiwitshake, of voor een blikje tonijn (in dat laatste geval 'spaar' ik koolhydraten, die ik dan weer kan vullen met een ander product).

Het is puzzelen, want je komt erachter dat sommige voedingsmiddelen behoorlijk wat procentjes wegsmikkelen, waardoor je dus minder kan eten. Je kan er dan dus voor kiezen om andere producten te nemen zodat je over de dag gezien meer kunt eten met dezelfde voedingswaarden en kcal.

Ik merk dat ik het wat slecht 'op papier' kan zetten maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Voor mij ook dit. 1grote puzzel waarbij vaststaat wat je mag eten. Hoe je dat doet kun je zelf bedenken.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:26

Goedemorgen :wave:

Welkom nieuwlingen! Heerlijk weer vandaag. Hopelijk kan ik vanavond nog lekker 7 km wandelen, mooie afsluiting van een drukke werkweek. :j

Even een vraagje. Ik houd dus mijn eten bij in mfp. Die beweert dat ik gisteren waarschijnlijk te weinig heb gegeten omdat ik nog 608 van de 1570 caloriën over zou hebben gehouden. Maar ik had gisteren gewoonweg weinig trek, maar heb wel goed gegeten, ik niet snap dus. :=

Ontbijt
- 40 gram havermout met geraspte appel, banaan, amandelmelk en kaneel. Alles even in de magnetron

Tussendoor
- 1 kiwi en 1 peer

Lunch
- Rauwkost salade bestaande uit wat bladspinazie, paprika, bleekselderij, meergranen rijst en een eitje (niet precies gewogen hoeveel van elk)

Tussendoor
- 40 gram studentenhaver

Avondeten
- 2 vissticks met wat gekookte aardappelen en een verse komkommersalade.

Ik was lekker verzadigd gisteravond, dus imo klopt de bewering niet geheel dat ik te weinig zou eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:27

Géén airco in de sportschool?!?!?!?! Karig :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 10:29

Kayleigh_ schreef:
Géén airco in de sportschool?!?!?!?! Karig :')

Arme student :') Maar ik betaal 100 euro per jaar om onbeperkt te sporten (inclusief groepslessen), dus ik mag niet klagen. :+