Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JessiiCaa

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:40

Ik ben vandaag ook begonnen met de 30 day Shred. Het is echt super lekker om te doen, maar inderdaad nog best pittig. Helaas woon ik op kamers en als ik de jumping Jack moet doen dan trillen alle spullen bij de buren van de planken dus moet nog even kijken wat ik daar op ga verzinnen. Want denk dat je dan toch ook wel een essentieel deel mist als je die niet of half mee kunt doen..

Maar ik ben heel blij dat ik de tip van dit topic heb gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:21

Whahaha dat is ook leuk inderdaad :')
*oh gut, de buurvrouw doet weer jumping jacks.....*

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:59

Ik heb de eerste 9 dagen van level 1 erop zitten, de 10e dag is de eerste waar ik gewoon geen tijd voor had. Ik ga vandaag beginnen met level 2, ben erg benieuwd!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:33

JessiiCaa: Hahaha grappig!! Maar wel lastig voor jou idd!

Jotoma: Oeh, laat je het even weten? Ik mag zondag of maandag aan level 2 beginnen :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:03

Ik heb level 2 echt vervloekt :')

JessiiCaa: wat je zou kunnen doen is de jumping jacks in plank-versie doen. Plank-jacks heten ze dan. Als ik me niet vergis komen die ook in level 2 of 3? Of misschien was het een ander programma van Jillian. Anyway, ze zijn net zo zwaar (al dan niet zwaarder) en ik denk dat je er een stuk minder herrie mee maakt :j

Afbeelding

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:27

Net dag 1 van level 2 gedaan.. wat een hel :\

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:44

oh dear, dit beloof weinig goeds :)
Ik zal laten weten hoe ik het heb ervaren!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:48

Limitless schreef:
Net dag 1 van level 2 gedaan.. wat een hel :\

Ohjee... Why?? Kan ik me vast een paar dagen geestelijk en mentaal voorbereiden :')

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:40

Voor mij vooral omdat ik net zwaar had ontbeten en ik gisteren dry needling heb gehad, dus alles was nog beurs van gisteren haha. Maar verder gewoon ook echt zwaar, ik zweet me niet snel onnozel dus dan was dit toch een goede workout :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:59

Heel anders dan level 1?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:23

Hmh, Ja toch wel hoor :) Wel nog steeds de circuits maar gewoon een stuk intensiever had ik het idee. Vooral de cardio in de laatste ronde was killing :+ Heb het wel nog voor elkaar gekregen om na de workout nog een kwartier/twintig minuten gewoon gewicht training te doen (biceps, triceps, binnenbeen, buitenbeen, zij'en, hiplifts, squats met 10 kg) maar daarna was ik echt helemaal gaar :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:26

Ik heb nu een aantal keer om 20u geprobeerd (na het eten van 19u), ook level 1 valt me dan erg zwaar.
Krijg ook sneller zijsteek.
Dus ik doe het op een lege maag.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:38

Hm, ik ken het. Zijsteken zijn echt heel vervelend, had de laatst ook, maakt sporten heel lastig op zo'n moment. Meestal als ik op mijn ademhaling ga letten wordt het een stuk minder :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:00

Ik vond level 2 meevallen en een stuk leuker. Meer variatie en gevoelsmatig zijn de oefeningen zwaarder maar korter.

Ik las het al meer, bokkers met knieklachten. Ik heb dus heel bewust op mn knieeen gelet, maar sinds gister heb ik een soort overstrekt gevoel in mn knie. Boven mn knie. Herkenbaar? Maakt dat ik nu ff iets voorzichtiger doe en minder fanatiek..

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:16

Als je knieklachten krijgt is het eerste wat mij te binnen schiet; verkeerde houding tijdens de squats en/of lunges. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, ik ben er niet bij als je sport :D Kan ook gewoon spierpijn zijn :) Maar als je squats doet en doorzakt zo veel mogelijk op je hakken met je gewicht steunen (wel voeten plat op de grond laten ofcourse), kont naar achteren zodat je alles echt in je bovenbenen voelt. Als je het in je knie voelt doe je het ( dat is mij in elk geval altijd gezegd) fout. Zelfde geld voor lunges. Als je in lunge positie staat moet je knie recht staan met je enkel (sort of) en niet voorbij je tenen gaan, en zak je dus eigenlijk in een hoek van 90 graden.

http://afblog.wpengine.com/wp-content/u ... -squat.jpg

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 19:25

Juist vanwege de genoemde knieklachten let ik erop dat ik ze juist uitvoer, dus inderdaad kont naar achter en benen op 90 graden. Ik heb tijdens de oefeningen geen last, maar als ik ga zitten en mn benen op de bank leg, dan lijkt als mn knieeen wat doorgezakt zijn.
Kan ook nog ergens anders van komen; zittend op de bank en enkels leunen op salontafel, dan voelen ze letterlijk doorgezakt en hol doordat ze geen ondersteuning.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:04

Ik kom weer eens even binnen vallen, weet iemand waar je 2 kg gewichtjes kan kopen? Ik heb nu 1 kg, en die kom ik ook wel veel tegen online en in winkels, maar ik merk dat de Shred nu wel erg makkelijk wordt (is ook niet de 1e keer dat ik de video's doe :+ ) dus ik zou graag met wat zwaardere gewichtjes gaan werken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:11

sportwinkel? Ik heb ze van rucanor.
Overigens wil lidl in de gaten houden ook helpen, daar hebben ze ook wel vaker dit soort dingen..

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:49

De Lidl in de gaten houden moet wel lukken, die zit hier in de buurt. Kom helaas bijna nooit in de stad, vandaar dat ik hoopte dat iemand een online winkel wist (of echt een winkel kon vertellen waar ik ze kan halen).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:56

In winkels zijn ze meestal niet zwaarder dan 1kg. Ik houd het ook al even in de gaten.
Wordt toch online bestellen/winkelbezoekje.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 08:53

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en aangezien de sportschool om één of andere rede nog gesloten was vanmorgen, ben ik thuis maar begonnen met dag 1 van level 1 van de 30 day shred. Pff, echt nog wel pittig! Bij gebrek aan goede gewichtjes (zijn wel reeds besteld), maar met flesjes water gedaan haha. Het was dat of gewichten van 5kg, maar dat hield ik echt nog niet vol!

Ik wil proberen deze training naast mijn 'gebruikelijke' cardio en krachttraining te gaan doen. Alleen dit vind ik denk ik te eenzijdig/saai, maar omdat het maar een half uurtje duurt, kan ik dit mooi op de ochtend doen dat ik 's avonds train :j Zijn er meer mensen die dit naast een andere sport doen?

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:21

Ik heb de gewichtjes (van 1 en 2 kg) toen ik ongeveer een jaar terug de shred deed bij Scapino gekocht, waren dacht ik niet al te duur. Kan misschien ook online.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 09:44

K_im schreef:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en aangezien de sportschool om één of andere rede nog gesloten was vanmorgen, ben ik thuis maar begonnen met dag 1 van level 1 van de 30 day shred. Pff, echt nog wel pittig! Bij gebrek aan goede gewichtjes (zijn wel reeds besteld), maar met flesjes water gedaan haha. Het was dat of gewichten van 5kg, maar dat hield ik echt nog niet vol!

Ik wil proberen deze training naast mijn 'gebruikelijke' cardio en krachttraining te gaan doen. Alleen dit vind ik denk ik te eenzijdig/saai, maar omdat het maar een half uurtje duurt, kan ik dit mooi op de ochtend doen dat ik 's avonds train :j Zijn er meer mensen die dit naast een andere sport doen?

Level 2 is al minder saai :)
Meer oefeningen, wat meer variatie.
Ik doe dit alleen naast het rijden.. dan zijn mijn dagen ook om:)

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:00

Ik denk dat level 2 nog iets te hoog gegrepen is voor nu haha. Hield level 1 al niet vol wat conditie betreft :p Maar dat is wel een prettig vooruitzicht :j
Op het moment rij ik zelf geen paard, dus daar kan ik mijn beweging niet uit halen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 10:06

Nou nog 3 daagjes level 1, en dan zondag mag ik overstappen naar level 2! Ben benieuwd! Ben nu ook wel een beetje klaar met level 1 haha.
Nu maar weer eens omkleden en dan gaan beginnen! Dan lekker douchen en lekker havermout eten. Jamjam!