[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:02

Kan iemand me vertellen hoe je nou verf en spoeling kunt vinden in de drogisterijen?

Ik wil graag een spoeling hebben, maar kan het verschil niet ontdekken van het pakje af..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:03

Frummels schreef:
Oh, je lijkt mij wel :')
Als het lang is wil ik het kort en als het kort is zit ik te miepen dat het niet snel genoeg groeit. :+

Lieveli ik ben nu toch wel HEUL benieuwd!

Je snapt mij := in dubio :j zal wel binnenkort foto maken hoe t nu is :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:56

Het is heel gaaf! Foto komt morgen, ik heb van 13.00 tot 19.00 in de stoel gezeten :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 02:13

Ssmarty schreef:
jasz schreef:
Ik merk juist dat als ik alleen met water was mn haar heel vet wordt. Dus ik was nu om de paar dagen mn haar met weinig shampoo. Ik heb ook biologische shampoo. En er niet te veel aanzetten wekt goed, al vind ik dat heel moeilijk. Ik slaap trouwens met vast haar. In een hoge staart, dan hoef ik het minder te borstelen en het slaapt lekkerder.

Krijg je dan niet zo'n hobbel in je haar?
Dat heb ik altijd wel..

Als ik mn haar niet te veel bovenop mn hoofd doe niet. En ja soms wel, maar dan gooi ik er een heel klein beetje water in en dan is het weer normaal. Maar eigenlijk heb ik daar nooit veel last van.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:45

Celiien schreef:
Frummels schreef:
Oh, je lijkt mij wel :')
Als het lang is wil ik het kort en als het kort is zit ik te miepen dat het niet snel genoeg groeit. :+

Lieveli ik ben nu toch wel HEUL benieuwd!

Je snapt mij := in dubio :j zal wel binnenkort foto maken hoe t nu is :')

Ben benieuwd hoe het nu is! Heb je ook een voorbeeld van hoe je het wil?

Ik wil nu eigenlijk naar de kapper gaan om het te laten punten en kleuren. Maar ik moet mezelf echt tegenhouden. Ik ben namelijk nogal impulsief.. :')
Heeft iemand nog leuke suggesties voor kapsels die leuk zouden staan? Ik wil het niet korter dan schouder/sleutelbeen lengte. Ik draag het nu eigenlijk altijd hetzelfde, in een zijscheiding in gevecht met mijn bijgroeiende pony die net niet achter mijn oor kan..

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:40

parouscha schreef:
Kan iemand me vertellen hoe je nou verf en spoeling kunt vinden in de drogisterijen?

Ik wil graag een spoeling hebben, maar kan het verschil niet ontdekken van het pakje af..

Naar mijn weten heeft een drogisterij (kruidvat, etos etc) geen echte spoeling. Alle verf die zij verkopen moet je mengen, wanneer je moet mengen is het (semi)permanente verf. Spoeling is meteen al klaar (zonder mengen) en blijft meestal maar 2 á 3 wasbeurten zitten en kun je laten doen bij kapper of kopen in een kapperswinkel. Succes :j

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:28

Een semi-permanente verf wordt ook spoeling genoemd.
Op de verpakking staat een 1, 2 of 3. Nummer 1 blijft een paar wasbeurten zitten, 2 blijft ongeveer 25 wasbeurten zitten en 3 is permanent.
Bij de kruidvat staat op het etiketje ook of het spoeling is of permanent.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:49

Selfie! Het wordt nog wat lichter met de shampoo die ik erbij kreeg. En mijn krullen zijn een weekje op vakantie.
Laatst bijgewerkt door Berdien op 19-04-18 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek verwijderd.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:50

Heeeel vet :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:56

Super tof! Staat je geweldig!!!
Wel oppassen met die shampoo dat het niet lila wordt he :D (er even van uit gaande dat het zilvershampoo is)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:17

GAAF! Zo heb ik het ook gehad, alleen dan meer richting wit. Mijn haar was best vaak paars achtig omdat ik de zilvershampoo te lang erin liet zitten :P

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:21

Ssmarty schreef:
Een semi-permanente verf wordt ook spoeling genoemd.
Op de verpakking staat een 1, 2 of 3. Nummer 1 blijft een paar wasbeurten zitten, 2 blijft ongeveer 25 wasbeurten zitten en 3 is permanent.
Bij de kruidvat staat op het etiketje ook of het spoeling is of permanent.

Ja ik zoek dan dus inerdaad nummer 2 :D

Dat de kleur ongeveer 25 wasbeurten blijft zitten

Weet je daar ook wat merken van? Ik zag Casting Gloss? Is dat dan permanent?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 15:30

Casting Creme van l'oreal en Poly Color van Schwarzkopf.
Ik gebruik meestal Poly Color en daar ben ik erg tevreden over.
Casting Creme blijft minder lang zitten en stinkt ook meer vind ik..

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:22

Bij mij valt Creme gloss altijd te donker uit, en vervaagd totaal niet bij mij. Ik koop het niet meer, maar ik vond het juist altijd erg lekker ruiken :j
Echter heb ik nog nooit 1, 2, 3 er bij zien staan op een etiket oid bij een drogist. En zolang je verf moet mengen met aanmaak, is het geen echte spoeling. Wat de drogisterij ook beweerd :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:41

Ik heb trouwens inderdaad zilvershampoo, van het merk 'Fudge' geloof ik. Maar ik was eerst met mijn eigen shampoo en dan die zilvershampoo dus ik heb er maar een piepklein beetje van nodig. Zo fijn!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:29

Als ik zo gedouched en geföhnd heb maak ik ook wel een selfie :)) nu heb ik wel een selfie alleen zie je mn haar niet :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:34

Tip voor de budget liefhebbers!

Ik las op een aantal blogs dat de nieuwe lijn van het kruidvat heel fijn schijnt te zijn!
De Moroccan Argan Oil lijn bestaande uit een shampoo, crèmespoeling en haarolie (die ligt al langer in de
winkels, de shampoo en crèmespoeling vanaf maandag). Shampoo en conditioner zijn beide 1,39 voor een
fles van 500 ml. en de haarolie is 3,99 voor 150 ml. Ik ben heel benieuwd! :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:36

Celiien schreef:
Als ik zo gedouched en geföhnd heb maak ik ook wel een selfie :)) nu heb ik wel een selfie alleen zie je mn haar niet :')

Doen!

Sem_ schreef:
Tip voor de budget liefhebbers!

Ik las op een aantal blogs dat de nieuwe lijn van het kruidvat heel fijn schijnt te zijn!
De Moroccan Argan Oil lijn bestaande uit een shampoo, crèmespoeling en haarolie (die ligt al langer in de
winkels, de shampoo en crèmespoeling vanaf maandag). Shampoo en conditioner zijn beide 1,39 voor een
fles van 500 ml. en de haarolie is 3,99 voor 150 ml. Ik ben heel benieuwd! :D

Kijk even op de ingrediëntenlijst op welke plek die Argan Olie zit.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:37

Hij schijnt voor zo'n goedkoop product vrij aan het begin te zitten, voor die prijs vind ik het in ieder geval
het proberen waard na lovende reviews te lezen. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:37

Ik zie het! Ik ben benieuwd, zelf gebruik ik (op mijn kappersshampoo na dan :') ) geen niet-biologische producten, die olie zit ook vol siliconen maar als het werkt.. En voor dat geld, 1.39 :')

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:22

Lee het is gaaf! Als je die fudge shampoo te duur gaat vinden (is het the clean blonde lijn trouwens?) dan kan je ook overschakelen op die van de kruidvat, die is ook echt heel fijn. Gebruik ik zelf en kost geen drol.
Ik heb al heel veel gebruikt, van mega duur tot mega goedkoop maar deze was de beste. Al wil ik die van fudge nog wel graag proberen, maar verkopen ze hier nergens.

Heb je er trouwens nou nog een grijze spoeling over zitten?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:23

Boohoo. Mijn haarverf was gisteren nog niet binnen gekomen, maar ach, het blauwe moest er toch uit en in een knotje kan je eventuele groenige 'after-bleek' kleurtjes makkelijk verschuilen. Ik gister dus enthousiast weer de bleek erin, na een halfuurtje eruit gespoeld, maar de kleur is er echt nog niet uit, het is nu lichtblauw/groen. Mag ik straks dus nog een 2e keer bezig :'). Aanslag op m'n haar.

Heel gaaf lieveli! Ik gebruik zelf de natural shampoo van de hema. Hierdoor blijft mijn kleur (dip dye, zie profiel) veeeeeel langer zitten. mensen vragen altijd aan mij hoe het kan dat mijn kleur er dik 1,5 maand mooi in blijft zitten terwijl dat bij hen maar ong. 3 weken mooi is! Nou, in ieder geval wassen zonder SLS, dat scheelt al een hoop :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:25

Nee een parelmoer maar het parelmoer is een beetje meh gegaan :')

Ik wil je wel een tube fudge sturen als je wilt? Het is inderdaad de clean blonde!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:28

Hoe duur is ie? En denk je dat ie door de brievenbus past?
Trouwens naar welke kapper ben je nou geweest? Ik wil ook graag een keer door de kapper laten doen, maar ik heb echt geen zin om zo lang te zitten :') scheelt natuurlijk wel dat mijn haar al praktisch wit is, alleen ik heb mega uitgroei :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 22:30