Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe26 schreef:Ja was bij mij bij de eerste operatie ook. Vloeibaar/zacht eten heb ik persoonlijk langer gedaan. Ik was er aan gewend en at alles maar sneed het klein en slikte het praktisch gelijk door. Ik heb nooit iets in de blender gedaan ofzo, vond dat zo vies hihi. Je merkt het vanzelf wat jou ervaring is.
Bij mijn tweede operatie, ook de onderkaak naar voren en eventueel kin, zegt mijn kc dat ik moet rekenen op 3 weken uit de running. De kaken bij mij zijn de eerste 10 dagen met elastieke strak op elkaar. Dat geeft meeste ongemak wat hij zei.
Wieke schreef:Oke nou dan hopen dat de operatie binnenkort is en dan nog een tijdje beugelen..
Erg benieuwd naar het gesprek bij de kaakchirurg.
Wat ik tot nu toe begrepen heb van de ortho is 2 weken helemaal niets doen/werken en 6 weken vloeibaar eten.
Is dat ook jullie ervaring?
karin1985 schreef:Hoi. Ik kom mij hier ook maar weer even melden.
In 2008 heb ik ook al eens wat geplaatst. Toen kon ik vertellen dat de boel na mijn operatie in 2005 helaas weer was teruggevallen.
Inmiddels ben ik afgelopen 3 juli voor de 2e keer geopereerd. Inmiddels wordt ik eind deze maand alweer 35. Het was een hele stap, maar ik heb de gok genomen. Er vanuit gaande dat de techniek ook weer 15 jaar verder is.
De beugel heb ik mij geen moment zorgen om gemaakt.
Ik heb gelukkig niet zo last van uiterlijke onzekerheid wat dat betreft.
Vorig jaar juli heb ik de beugel laten zetten.
En in december vond mijn ortho het wel goe dgenoeg om mij doorte verwijzen.
Helaas door de wachttijd bij de kaakchirurg (kon begin maart terecht) en gelijk daarna Corona wel wat vertraging gehad.
Uiteindelijk viel het mee, omdat niemand in de vakantie geopereerd wou worden.
Dus toen ze weer opstartten was ik bijna gelijk aan de beurt.
Nu dus met een dik koppie en een dove onderlip& kin thuis.
Ze hebben bij mij opnieuw boven en onder gedaan voor optimaal resultaat en ook de kin aangepakt.
Alles gaat op zich goed. Rechts naar mijn idee wat beter dan links.
En uiteraard weer heel hard duimen draaien dat alle gevoel weer terug komt.
Dat is de vorige keer ook gebeurt, dus we hebben goede hoop.
horsiegek schreef:Hoe staat het bij jullie met eventueel vertraging door Corona? Planning voor mij was juli, alles staat er netjes klaar voor maar het kan nu zomaar november/december worden. Baal er zo van!