Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Doef schreef:Hebben jullie ervaring met Yazen? Ik wil toch erg graag de stap nemen, moet volgende week bloedprikken. Helaas is mijn eigen huisarts alles behalve meewerkend ondanks slaapapneu en PCOS. Dan maar zelf betalen. Ben al 25 kg op eigen kracht kwijt, wel over een aantal jaar hoor maar de laatste +-10 a 15kg krijg ik er met geen mogelijkheid af.
Doef schreef:Ik kijk nu ook even via getwellis, uit de test kwam Ozempic. Maar Mounjaro spreekt mij meer aan gezien het de absorptie van vet uit voeding blokkeert, lees daar dan weer over dat het niet in combinatie met de anticonceptie pil kan... Helaas kan ik niet zonder pil. Zit er veel verschil tussen Ozempic en Mounjaro?
Vanillia schreef:Mounjaro blokkeert niet de opname van vet uit eten. Het remt de opslag en verhoogt de verbranding. Het kan wel in combi met je pil, maar die is dan niet meer betrouwbaar als anticonceptie.
Doef schreef:Vanillia schreef:Mounjaro blokkeert niet de opname van vet uit eten. Het remt de opslag en verhoogt de verbranding. Het kan wel in combi met je pil, maar die is dan niet meer betrouwbaar als anticonceptie.
Aha op die manier. Werken de hormonen in de anticonceptie pil dan wel gewoon? Daar ga ik namelijk erg goed op (meer mentale stabiliteit), beter dan op mijn natuurlijke hormonale cyclus.
Suzanne F. schreef:Doef schreef:Ik kijk nu ook even via getwellis, uit de test kwam Ozempic. Maar Mounjaro spreekt mij meer aan gezien het de absorptie van vet uit voeding blokkeert, lees daar dan weer over dat het niet in combinatie met de anticonceptie pil kan... Helaas kan ik niet zonder pil. Zit er veel verschil tussen Ozempic en Mounjaro?
Het is een andere GLP-1. Wat duurder dan Ozempic. Je kan zelf kiezen welke je neemt. Mounjaro is voor fors overgewicht misschien een betere keuze maar inderdaad uitkijken met je anticonceptie. Maar dat is met Ozempic ook dacht ik.
Doef schreef:Mij lijkt Yazen een fijn platvorm, ook omdat er een app is en ik al via de chat makkelijk contact heb kunnen krijgen met wat vragen. Van Wellis kreeg ik via de mail ook wel snel antwoord hoor! Via Yazen moet je van te voren bloedprikken, is dat bij Wellis ook zo?
ikkeniet schreef:Ik ben vorige week bij de huisarts geweest, en van het een kwam het ander.
Er moeten bij mij veel kilo's ( +40) af, maar ik moet eerst een jaar lang een leefstijlprogramma volgen,
voordat bv mounjaro of zo vergoed gaat worden.
Zou ik het komende jaar het programma kunnen volgen en dan al zelf kunnen beginnen met bv Mounjaro en dan over een jaar het wel vergoed gaan krijgen?
Doef schreef:Hebben jullie ervaring met Yazen? Ik wil toch erg graag de stap nemen, moet volgende week bloedprikken. Helaas is mijn eigen huisarts alles behalve meewerkend ondanks slaapapneu en PCOS. Dan maar zelf betalen. Ben al 25 kg op eigen kracht kwijt, wel over een aantal jaar hoor maar de laatste +-10 a 15kg krijg ik er met geen mogelijkheid af.
Vanillia schreef:Ikkeniet ik zou vooral ook even goed checken wat de vereisten zijn voor de verzekering om te mogen starten met Saxenda na de GLI.