Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:22

CalipsoLover schreef:
Ik val hier weer even binnen en misschien is de vraag wel al eens gesteld, maar welke leggings zijn goed om mee te lopen, en zitten ook mooi?

Ik loop nu meestal met leggings van h&m, die vind ik fijn maar de collectie is soms nogal beperkt. Een zakje is ook wel fijn.

Ik vind dat Decathlon erg fijne broeken heeft, maar degene die ik heb hebben helaas maar 1 klein zakje achterop, dus die gebruik ik hooguit voor een klein rondje vanaf huis.
Ik heb recent wat korte en lange leggings van Maya Freya gekocht en die vind ik ook erg fijn. Die hebben 2 zakjes op beide bovenbenen, dus dat is prima. En ze hebben hele leuke printjes <3

germie

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:24

Ik heb een broek van Scapino die goed zit, en 1 van decathlon die goed zit, maar een andere van decathlon zit niet fijn, het kruis zakt net wat en dan loop ik m'n binnenbenen kapot.
Zonder touwtjes zakken broeken af is mijn ervaring.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:41

Mijn fusion heeft geen touwtje maar zit prima hoor.
Broeken die niet fijn zitten zou ik gewoon weg doen.
Ik moet ook nog eens wat op marktplaats of Vinted zetten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:20

Germie volgens mij is je meermaals door verschillende mensen ontraden om (op dit moment) te trainen voor een marathon. Als je daar naar geluisterd had was je überhaupt niet in de situatie gekomen dat je moest omkeren en wandelen. Dus ja, ik vind je wel degelijk eigenwijs.... ondanks alle adviezen en signalen blijf je vasthouden aan dat doel, omwille van een lintje. Volgens mij is dat de definitie van eigenwijs :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:22

Samantha_ schreef:
Mijn fusion heeft geen touwtje maar zit prima hoor.
Broeken die niet fijn zitten zou ik gewoon weg doen.
Ik moet ook nog eens wat op marktplaats of Vinted zetten.

Hier ook :j overigens ook een heel fijn vestje van! heerlijk merk. Jammer van de prijs.... #)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:34

Ik vind de broeken van aybl heel fijn, zitten mooi maar geen zakje. Gister bij de decathlon een met zakken gekocht, ben benieuwd hoe die bevalt.

Bij broeken zonder zakken gebruik ik de flipbelt, vind dat erg fijn voor mij telefoon en sleutels.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:38

Qua broeken met zakken: Ninepine. En ik ben ook tevreden over de flipbelt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:52

Tiggs schreef:

Toevallig ook ervaring met hun “gewone” broeken? Aas ik al een tijdje op, maar durf op de een of andere manier niet te bestellen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:59

Sorry dames. Het bijlezen lukt me echt niet op dit moment...... Maar ik wilde even zeggen dat ik gisteren de Bruggenloop in Rotterdam heb gedaan. Het ging zoooo goed! Tot aan de 7,5km heb ik een tempo van 5:40/5:45 vast weten te houden. Toen tot de 10km heb ik op 6:00 kunnen lopen. Toen even 500m gewandeld (de van Brienenoordbrug op rennen ging me iets te ver....) en de rest weer op 5:50/6:00 kunnen lopen! Uiteindelijk een eindtijd van 1u31min *\o/* niet gek, met 27 weken zwanger!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik werd zelfs nog benoemd door de commentator aan het eind! Dat ik zo te zien al aardig wat maanden onderweg ben en dat dan deze prestatie wel extra knap is :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:16

Wow, goed joh!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:18

Wat goedirisje, zelfs niet zwanger ontzettend knap zo snel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:26

Netjes. En dan ook nog met buikje. Ik doe het je niet na.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:49

996981 schreef:
Tiggs schreef:

Toevallig ook ervaring met hun “gewone” broeken? Aas ik al een tijdje op, maar durf op de een of andere manier niet te bestellen

Ja, ik heb een Asana (straight) pants geloof ik, die is heerlijk en blijft mooi.

Goed bezig Iris!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 15:22

Wauw super zeg Iris! Wat een top prestatie! *\o/*

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:39

Wat heftig, geef het de tijd IMAY, iedereen gaat op zijn eigen manier om met rouwen en alles is goed daarin. Sterkte met zoeken naar jouw weg van verwerken.

Bij bruggenloop krijg ik om de een of andere reden een "saai" gevoel? Niet qua prestatie of uitdaging hoor, want die stukjes omhoog lijken me vreselijk pittg. Maar loop zelf niet graag door de stad. Of zijn er ook tussenstukken die niet door de bebouwde kom gaan?
Maar top dat je een PR hebt gehaald Myka! Je had duidelijk nog wat energie over aan het eind, knap gedaan!

Vind het knap dat je nog bent gaan lopen na zo'n nacht 99681

Je hebt iig nog iets gedaan Namiro, volgende keer kan je man weer oppassen. Wel gezellig zo met hond en zoontje.

Ik had mijn loopje van vrijdag naar zaterdag verschoven vanwege het slechte weer en dan vanochtend dus weer lopen. Merk dat ik het toch beter doe met 2 dagen herstel. Ben ook flink verkouden, dat helpt ook niet mee, maar tijdens het lopen in de buitenlucht gelukkig weinig last daarvan. De ellende start weer zodra ik naar binnen ga.

Het raadsel van de hoge hartslag steeds bij mijn eerste loopinterval is opgelost. Zoon raadde aan om een hartslagband om te doen daar bij grote bloedverplaatsingen in je benen je horloge de cadans van je lopen nog weleens als zijnde hartslag registreert. Dat was bij mij dus duidelijk het geval. Met band kwam ik niet boven de 145 bpm uit.

Heb vorig weekend nog flink afgeprijsde hardloopschoenen kunnen scoren, nieuwere model van mijn oude (heb nu Brooks Ghost 16). Demping van mijn oude schoenen was aan het verharden en dat verschil voel ik goed. Loop ook meteen een stuk harder ermee. Dat is niet mijn doel maar wel leuk meegenomen. En het voelt beter voor mijn knie.

Jeetje iirrssjjee, niet normaal met zo'n buik. Maakt jouw prestatie wel heel bijzonder!

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:45

Lekker Ninus een 20K, een parkrun en en een 10K, klinkt als een productief weekend! :D

996981, lekker een rondje alleen na zo’n nacht.. Ben niet jaloers op je. :P

Calipsolover ik heb de leggings van de H&M dus verder kan ik je niet helpen. :Y) Van Decathlon heb ik ook wel maar (de goedkope :’) ) vallen bij mij net wat klein (of ik heb dikke bovenbenen, kan ook, haha).

Wat knap Iris, zo’n tijd zwanger!! Wil je blijven lopen tot het niet meer gaat, of heb je een plan? Als ik zwanger ben en nog wil hardlopen weet ik in elk geval wie ik om tips kan vragen. :D Hele leuke foto ook zo met je buik!

Busymissy, als ik er niet zou wonen zou ik het ook niet leuk vinden denk ik nee, het is gewoon leuk omdat ik in de stad woon. :D Goed dat je hartslagraadsel hebt opgelost, ik zou er niet opgekomen zijn. En lekker nieuwe schoenen! +:)+

Ik ga maar even een rustig avondje naar de sportschool met een klein loopje op de loopband. Verder de hele week kantoordiensten van 8-5, vind het altijd lastig om 's avonds nog te sporten en hard te lopen maar het is even niet anders. :=

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 16:57

IMAY, gecondoleerd, heel veel sterkte. Wees vooral ook mild naar jezelf, wat nu niet lukt, dat lukt niet! :(:) Beweging heeft mij heel erg geholpen bij rouw, maar dat kwam vanzelf, na een tijd pas.

Tiggs, wat leuk dat je af en toe bij de uithof loopt (zo noem ik het ook nog steeds :+ ). Waar zit die baan precies? Is die vrij toegankelijk als student? Misschien dat ik er ook eens ga rennen!

SV, heerlijk! Bekende paadjes ook.

ieris, nog gefeliciteerd! Wat een goed cadeau en klinkt alsof je het goed benut hebt!

Lisitano, wat een vrolijk beeld en heerlijk dat het zo goed ging! Dat zou ik ooit later ook wel willen met een hond. <3

Namiro, jammer van het korte rondje, maar je had wel een gezellig uitzicht!

Myka en Samantha, beide gefeliciteerd met jullie PR, lekker bezig hoor!! :D Mooie tempo opbouw Myka!

Ninus, dat snelwandelen met stokken heb ik laatst in Duitsland ook geprobeerd, je voelt je een enorme malloot, maar het is zeker efficiënt. :') Ik zag op garmin al dat jij veel gelopen hebt afgelopen dagen, echt knap joh, na je 100 weekend! Goede zelfzorg, een massage! Succes deze week!

99, goede start van de dag en mooie lage hartslag! Ik heb ervaring met de gewone broeken van ninepine (relaxed straight), ik woon er zo wat in voor studie en werk, zit zó comfortabel, maar staat ook heel netjes.

Calipsolover, ik loop fijn in de fusion uniseks (damesmodel vond ik net te knellend hoog op de buik, terwijl ik de korte legging wel fijn vindt zitten), nike epic luxe trailrunning legging en heb nog een fijne legging van Endurance! Verder nog prima leggings van under armour, maar kies toch eerder een van de eerste 3. Allen hebben zakken. Decathlon broeken heb ik opgegeven, die hebben een rare pasvorm bij mij.

iirrssjjee, wat goed zeg! Je straalt terecht ook op die foto!

Zo, weer bijgelezen, ik was even druk met werk.
Ik heb afgelopen vrijdag een hele waardevolle (en ook wel confronterende) afspraak bij de podotherapeut gehad. Ik ben al sinds mijn 19e niet meer geweest, toen kreeg ik de boodschap, met deze zooltjes mag je doen tot ze versleten raken. Als kind kwam ik er al vanwege extreme x-benen en dus een beenlengteverschil, ik ben er vrij recht door geworden, maar heb altijd wel klachten gehouden rondom mijn heupen en makkelijk overbelaste knie. Kinderen corrigeren ze niet voor beenlengteverschil, dus nooit andere lengtes gehad in zooltjes. En nu met de afstanden en mijn ambities, leek het me verstandig om iemand mee te laten kijken, dus naar een podotherapeut gegaan waar ik nog niet eerder ben geweest voor een verse blik.

Ze maakt zich geen zorgen over de afstanden die ik loop en voor de toekomst ziet ze geen probleem in het lopen van ultra's, dus dat is heel fijn! Wel komt er met mijn huidige zolen te veel druk op mijn voorvoeten, die corrigeren eigenlijk alleen het naar binnen zwikken van mijn voet en met het rennen zijn mijn voorvoeten flink aan het werk. Het komt erop neer dat mijn korte been stabiel, maar ook stijf is, daar voorziet ze geen problemen zolang ik goed blijf stretchen, soort ongekookte spaghetti. Mijn lange been is helaas meer een gekookte spaghetti die van alles probeert om zichzelf te stabiliseren en daardoor komt er met beweging veel druk op mijn knie en voet naar binnen toe te staan. Die hobbel op mijn hak die ik laatst benoemde? Die komt niet door mijn schoenen/afstanden, maar door mijn achillespees die te hard aan mijn hak trekt door die beweging en dat verklaart ook de lichte pijn die ik wel eens in mijn achillespees voel na een langere run. Het verklaart ook de kwetsbaarheid in mijn enkel en dat ik die zo verzwikt heb en september en waarom die knie makkelijk overbelast raakt.
Ze gaat nieuwe steunzolen maken die me beter gaan ondersteunen, met een minimale verhoging voor mijn kortere been, zodat mijn langere been zich minder in allerlei bochten hoeft te wringen. Ze verwacht dat dit verlichting gaat geven in de chronische pijnklachten die ik ervaar en blessures en gewrichtsslijtage zal voorkomen, doordat ik dan meer symmetrisch loop en de krachten op mijn benen meer recht zijn. Zelfs in stilstand op een filmpje dat ze maakte, kon ze laten zien dat mijn voet van mijn langere been continu balans zocht, echt bizar! In die zolen komt ook wat demping, want schoenen met veel demping en een hoge drop zijn juist niet goed voor mij (daar loop ik ook niet lekker op), dat geeft te veel instabiliteit. Die zolen zijn dan speciaal voor lange afstanden wandelen en rennen. Mijn huidige zolen gaat ze aanpassen voor dagelijks gebruik.
Ze heeft ook naar al mijn schoenen gekeken. De La Sportiva's vindt ze top, die bieden veel ondersteuning en stabiliteit. Mijn brooks ghost geven helaas te weinig ondersteuning en te veel instabiliteit door de hogere drop en vrij veel demping, prima voor kortere loopjes, maar niet voor de Utrecht marathon dat vind ik heel jammer, want ze lopen als wolkjes. Daardoor kan ik ook de Hoka Torrents afschrijven die ik eigenlijk erbij wilde, want ook die geven niet veel ondersteuning vanuit de zool naar het bovenwerk. Zij benoemde trouwens nog dat schoenen met antipronatie echt te weinig corrigering en ondersteuning bieden, dat je beter voor neutrale schoenen met op maat gemaakte steunzolen kan gaan, ze was blij dat ik dat al deed (en dan niet dubbelop, én antipronatie én eigen zolen, die fout heb ik wel gemaakt toen ik begon met lopen).

Ik maakte nog de grap dat ik dan wel geen barefootkandidaat zou zijn en vroeg naar haar gedachten daarover. Ze was zeker niet tegen barefoot en zei dat ik dat ook zou kunnen, maar dan zou ik daar 3 jaar voor moeten uittrekken om het op te bouwen, plus dat door mijn beenlengteverschil er dan wel vroegere gewrichtsslijtage op de loer ligt. Dus ik hou het lekker bij mijn La Sportiva's. :Y)

Confronterend om even te horen wat er allemaal mis en scheef aan je is, gelukkig (voor mij) is 90% van de mensen scheef. Maar wel complimenten gekregen over mijn loopvorm, die had ze niet per se verwacht als ze keek naar mijn 'skeletale issues', ze had de indruk dat het rennen daar zeker positief in heeft bijgedragen, ze vond dat ik netjes afwikkelde en sterke voeten had, ik merk zelf ook dat ik dat beter doe sinds ik ren. Ze kon trouwens ook voelen dat ik nog wat stijf was van de 50 km. :=
Wel zal ik nooit de deep squat kunnen of een pistol squat met links door mijn stijvere been, daar zit een bewegingsbeperking in mijn enkel die ik er niet uit zal stretchen (maar waar stretchen wel verdere stijfheid voorkomt). Voor het rennen gelukkig geen probleem en dan kan ik eindelijk erkennen dat het niet aan mijn yoga en stretch pogingen ligt dat ik daar niet flexibeler in word, terwijl alle insta influencers beweren dat iedereen een deep squat kan. :')

Sorry voor het lange verhaal, maar wilde het graag delen en misschien is het voor sommige mensen herkenbaar, want volgens mij ben ik niet de enige renner hier met een afwijkende beenstand!

Verder heb ik afgelopen week vooral gefietst, dat vond mijn lichaam fijn en die hersteltijd was ook wel goed volgens mij. Morgen wil ik een klein stukje gaan lopen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:06

Wow, interessant Suliko! Dank voor het delen.
Ik heb dus ook een beenlengte verschil en herken helemaal wat je zegt met je ongekookte spaghetti-been en je gekookte spaghetti-been. Mijn korte is veel stabieler, maar stijver en mijn lange wiebelt veel meer en moet veel meer corrigeren. Dat is ook de kant waar mijn bekken/ heup altijd pijn doet op langere afstanden en mijn knie gevoelig kan zijn.
Heel herkenbaar dus, maar ik begrijp dat een podotherapeut dus wel helpend kan zijn?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:18

Goof schreef:
Ik heb dus ook een beenlengte verschil en herken helemaal wat je zegt met je ongekookte spaghetti-been en je gekookte spaghetti-been. Mijn korte is veel stabieler, maar stijver en mijn lange wiebelt veel meer en moet veel meer corrigeren. Dat is ook de kant waar mijn bekken/ heup altijd pijn doet op langere afstanden en mijn knie gevoelig kan zijn.
Heel herkenbaar dus, maar ik begrijp dat een podotherapeut dus wel helpend kan zijn?

Fijn dat je er wat aan hebt! Dat exact heb ik ook. Bij mijn langere kant meer pijn in mijn bil/heup, altijd beurse bilspieren, en kortere kant vooral stijfheid. Ik vond mijn spaghetti-metafoor ook goed bedacht. :')
Ja, absoluut een aanrader. Ik ben heel blij dat ik naar een podotherapeut ben gegaan. Zat te twijfelen tussen weer een andere fysio of een uitgebreide loopanalyse, maar voor dit soort problemen in je skelet, ben je echt aan het juiste adres bij een podotherapeut. Ze heeft een uur de tijd genomen waarin ze naar alles keek, mijn benen en voeten uitgebreid gevoeld, mijn stand als ik sta, loop en ren met en zonder schoen/zooltje en metingen/filmpjes gemaakt van mijn voetafdrukken en verschillen en impact op mijn hele systeem supergoed uitgelegd. Alle puzzelstukjes van gevoeligheden, pijntjes, et cetera, vielen op de plek. Veel wist ik al, maar het effect op mijn voeten zelf en hoe raar die krachten werken, dat er dus zelfs botwoekering op mijn hak ontstaat omdat mijn achillespees eraan trekt om te corrigeren, had ik niet gedacht.

Ik was bang voor zooltjes met een lengte verschil, doordat mijn benen nu al zo gewend zijn aan deze stand, op zich prima compenseren/functioneren en ik niet afhankelijk wil worden van zooltjes. Maar zij verwacht dat dit enorm gaat schelen in de klachten die ik ervaar en dat het gewrichtsslijtage/blessures tegen zal gaan in alles wat ik doe. Ze zei ook dat ik dan nog steeds prima op blote voeten of op slippers kan lopen. Dus ja, zeker helpend. Ik ben heel benieuwd wat de nieuwe zooltjes gaan doen, ik krijg ze volgende week vrijdag. Ik vond de kosten ook meevallen en in mijn ervaring doe je heel lang met de zooltjes, mijn huidige heb ik al meer dan 10 jaar en die gaat ze aanpassen naar een lengte verschil, maar zijn dus nog steeds goed genoeg.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:21

Suliko schreef:
Goof schreef:

Fijn dat je er wat aan hebt! Dat exact heb ik ook. Bij mijn langere kant meer pijn in mijn bil/heup, altijd beurse bilspieren, en kortere kant vooral stijfheid. Ik vond mijn spaghetti-metafoor ook goed bedacht. :')
Ja, absoluut een aanrader. Ik ben heel blij dat ik naar een podotherapeut ben gegaan. Zat te twijfelen tussen weer een andere fysio of een uitgebreide loopanalyse, maar voor dit soort problemen in je skelet, ben je echt aan het juiste adres bij een podotherapeut. Ze heeft een uur de tijd genomen waarin ze naar alles keek, mijn benen en voeten uitgebreid gevoeld, mijn stand als ik sta, loop en ren met en zonder schoen/zooltje en metingen/filmpjes gemaakt van mijn voetafdrukken en verschillen en impact op mijn hele systeem supergoed uitgelegd. Alle puzzelstukjes van gevoeligheden, pijntjes, et cetera, vielen op de plek. Veel wist ik al, maar het effect op mijn voeten zelf en hoe raar die krachten werken, dat er dus zelfs botwoekering op mijn hak ontstaat omdat mijn achillespees eraan trekt om te corrigeren, had ik niet gedacht.

Ik was bang voor zooltjes met een lengte verschil, doordat mijn benen nu al zo gewend zijn aan deze stand, op zich prima compenseren/functioneren en ik niet afhankelijk wil worden van zooltjes. Maar zij verwacht dat dit enorm gaat schelen in de klachten die ik ervaar en dat het gewrichtsslijtage/blessures tegen zal gaan in alles wat ik doe. Ze zei ook dat ik dan nog steeds prima op blote voeten of op slippers kan lopen. Dus ja, zeker helpend. Ik ben heel benieuwd wat de nieuwe zooltjes gaan doen, ik krijg ze volgende week vrijdag. Ik vond de kosten ook meevallen en in mijn ervaring doe je heel lang met de zooltjes, mijn huidige heb ik al meer dan 10 jaar en die gaat ze aanpassen naar een lengte verschil, maar zijn dus nog steeds goed genoeg.

Nou, die gedachte heb ik dus ook ja.
Ik denk dat ik ook maar eens een afspraak ga maken, kijken wat het me kan brengen. Eerst de gekte van mijn verbouwing thuis en hectiek op werk en dan maar weer eens in mezelf investeren.
Zou je me via pb willen laten weten wat het jou kost?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:31

Ik heb zolen van Loopvisie. Je maakt zelf de afdrukken van je voeten en mochten ze niet goed zijn, dan doen ze alles om het goed te maken. Ik bestel 1 paar per jaar. Ik ben begonnen met hardlopen met de wandelzolen, want had geen anderen. Bij Loopvisie raden ze dat af, maar ik merk echt geen verschil nu tussen de wandelzolen of de hardloopzolen in mijn hardloopschoenen. In het begin had ik juist iets meer last van m'n hielspoor met de hardloopzolen. Dat wilden ze wel oplossen, maar een week of 6 later voelden ze net als de andere zolen. Dus geen problemen met hen.
Het bedrijf wat de zolen maakt is een subbedrijf van Loopvisie en heet nu 'Solemades'. Ze zijn wel in 1 keer dit jaar van 100 euro naar 140 gegaan. Maar ik heb de oudste zolen nu iets van 2.5 jaar, en daar echt enorm veel op gewandeld. En versleten zijn ze nog niet.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:37

Dat is wel lekker verdienen voor een bedrijf om te zeggen dat je niet op je wandelzolen moet gaan hardlopen. Ik mag gewoon alles op de zolen die ik krijg van mijn podotherapeut. Als ze goede, persoonlijk gemeten ondersteuning bieden doen ze dat in al je bewegingen. Ze geeft wel nieuwe voor lange afstanden, zodat die langer meegaan en die hebben een ander soort bovenkant dat iets meer demping geeft. Mijn huidige zolen zijn nog goed, dus zonde om die niet te gebruiken, vandaar dat die worden aangepast.
Ik zou persoonlijk nooit steunzolen kopen aan de hand van een eigen afdruk, daar komt druk en een beenlengteverschil en hoe het verschilt als je staat, wandelt of rent niet naar voren. Afwijkingen kunnen uit zoveel verschillende onderdelen van je systemen komen, mijns inziens moet je daar een specialist in mee laten kijken.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:00

Bedankt voor het delen Suliko. Herkenbaar stukje: Ik heb sinds het breken van mijn heup,een jaar of 10 terug, zooltjes in mijn sportschoenen, op maat gemaakt en aangemeten door een gespecialiseerde hardloop podotherapeut. Hij werkte samen met een hardloopwinkel en had de zooltjes passend gemaakt in mijn hardloopschoenen van toen. Hij had helaas niet gezien dat dat schoenen waren met antipronatie zolen.(Ik vind dat tot op de dag van vandaag zó'n enorme blunder van die man). Ik heb mijn knieën toen helemaal de vernieling ingelopen maar wist dus niet waar het aan lag. Ging steeds kortere stukjes lopen, maar niks lukte en het werd steeds slechter in plaats van beter. En bedacht dat ik waarschijnlijk na mijn ongeval gewoon niet meer zou kunnen hardlopen. En toen dus ook gestopt met lopen, ben gaan fietsen, dat lukte wel. Totdat ik (na een paar jaar pas!) op het idee kwam dat ik corrigerende schoenen had en daar dus niet mijn zooltjes in kon gebruiken.
Ik loop nu altijd op barefoot schoenen en heb een tijd barefoot (met van die kevlar teensokken) hardgelopen. Dat liep fijn, maar die sokken sleten zo enorm hard, dat was niet te betalen om steeds nieuwe te kopen en op blote voeten geeft toch vaak kleine verwondingen.
Met sporten en langdurige belasting wordt mij aangeraden om mijn zooltjes te gebruiken. Heb ook beenlengte verschil maar merk daar weinig van in het dagelijks leven.
Ik hoop dat je met de aanpassingen weer fijner kunt gaan lopen Suliko.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:10

Suliko schreef:
Dat is wel lekker verdienen voor een bedrijf om te zeggen dat je niet op je wandelzolen moet gaan hardlopen. Ik mag gewoon alles op de zolen die ik krijg van mijn podotherapeut. Als ze goede, persoonlijk gemeten ondersteuning bieden doen ze dat in al je bewegingen. Ze geeft wel nieuwe voor lange afstanden, zodat die langer meegaan en die hebben een ander soort bovenkant dat iets meer demping geeft. Mijn huidige zolen zijn nog goed, dus zonde om die niet te gebruiken, vandaar dat die worden aangepast.
Ik zou persoonlijk nooit steunzolen kopen aan de hand van een eigen afdruk, daar komt druk en een beenlengteverschil en hoe het verschilt als je staat, wandelt of rent niet naar voren. Afwijkingen kunnen uit zoveel verschillende onderdelen van je systemen komen, mijns inziens moet je daar een specialist in mee laten kijken.

Ik heb natuurlijk geen beenlengteverschil. En met Sidas zolen voor wandelschoenen ofzo had ik nog steeds last. Dus zodoende bij Loopvisie uit gekomen.
Ze geven zelf aan dat de hardloopzolen net op een andere plek wat extra demping geven, maar ik kan het niet vinden. :+ Dus tja, het was niet dat ze extra wilden verkopen, maar de wandelzolen bevielen mij goed met hardlopen en ik twijfelde dus bij een nieuwe bestelling om aan te geven dat ze voor hardlopen waren.
Het was dus niet dat ze wilden verkopen ofzo. Maar nu weet ik waarom het hardlopen gisteren niet ging, ik had de schoenen gepakt waar de wandelzolen in zaten. :P (geintje, je moet toch iets verzinnen he waarom een training niet gaat).

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:15

O wat interessant Suliko, thanks voor het delen.
Misschien voor mij ook een aanrader om eens een podotherapeut te proberen.