Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:33

Oh dit is echt niet ok Brit, zulke uitspraken.

Kies voor jezelf, ook als dat een keuze 'tegen' hem is. Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk en gedrag. Dat van hem kan je niet veranderen. Stress doet veel met een mens, maar dit is niet te rechtvaardigen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 19:38

Ik betwijfel of we online dit kunnen beoordelen.
Ik hoop dat je iemand in je omgeving hebt waarmee je dit in vertrouwen kunt bespreken. Of misschien met de relatietherapeut waar jullie een contact mee hadden.
Veel sterkte gewenst. Je bent een kanjer, wat een ander ook zegt. :knuffel:

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-25 19:41

Ik ‘denk’ dat hij het niet slecht bedoeld maar het komt wel zo binnen, net of ik overdrijf, kleinzerig ben, of zelfs lieg over wat de fysio verteld… dus ik voel me weer helemaal in de steen gelaten…

Ik hoop dat hij het gewoon laat rusten zonder nog te veel commentaar en mij ook ipv ruzie te maken dat hij iets extra moet doen nu om mij te ontlasten…

Ofwel weet hij niet hoe hij het onder woorden moet brengen en wilt mij ‘opbeuren’ dat het wel snel zal genezen maar de manier waarop is weer helemaal verkeerd… want mijn gevoel is wel alsof ik ‘lieg’ of ‘overdrijf’

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:12

Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt Britt, mijn man weet soms ook precies het verkeerde te zeggen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:34

Mannen..........

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:15

Nee… niet ‘’MANNEN’

Ook mannen hebben gewoon een brein… en kunnen echt wel nadenken of iets wel of niet verstandig is om te zeggen… ook in stress situaties kunnen ze dat…

De keuze maken om dat niet te doen… kan iedereen… daar hoef je geen man voor te zijn… dat is een kwestie van respect…

zeker gezien het feit dat het regelmatig mis loopt op dat vlak zou hij toch ook een keer kunnen gaan nadenken of hij wel of niet moet zeggen wat in hem opkomt… of een keer tot tien moet tellen en verder zijn lippen op elkaar moet houden… kom op hey…

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 16:00

Ik heb hel gisterenavond nogmaals aangesproken met hoe ik mij voel.

Hij zegt dat hij het niet verkeerd bedoeld maar ik het verkeerd oppak, hij werd weer wat chagrijnig maar ik heb hem gezegd, waarom mag ik niet zeggen hoe ik mij daarbij voel? En leg dan uit waarom je het ZO tegen mij zegt en hoe je het eigenlijk bedoeld. Eerst wou hij het afwimpelen door te zeggen laat het toch vallen, waarom kan je het niet vergeten als ik het zo niet bedoel en teon heb ik gezegd dat ik ermee blijf lopen omdat ik gekwetst ben en me er heel slecht bij voel, dat je zoiets niet zomaar kan afzetten en ik het niet steeds wil hebben over wat er gezegd is maar wel over welk gevoel je elkaar geeft… en toen is het toch wat doorgedrongen precies…

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 16:38

Goed ze Brit, dit is precies het voor jezelf kiezen wat ik bedoelde. Kom voor jezelf op, bewaak je grenzen goed.

Ik hoop voor je dat het helpt, want dit is wel echt ellende zeg, dat jullie hier telkens tegenaan lopen. Heeft de hulp van buitenaf nog geen verlichting gebracht?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 17:50

Goed gedaan Britt.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-25 17:56

Jawel, meestal praat hij rustig tegen mij als hij met iets zit. De communicatie ging veel beter… maar hij zit nog in de knoop met zichzelf en zijn gevoelens, struggles,… en als dan alles weer samen komt, komen die oude gewoontes terug denk ik…

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:20

Wat vervelend zeg deze situatie.. het zal moeilijk zijn van beide kanten maar als ik het zo lees, zot je in een moeilijk parket…

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 18:01

Het is inderdaad moeilijk… en ik begin echt ‘moe’ te worden van de energie die ik er probeer in te steken maar er niet veel voor terug krijg…

Langs de andere kant doet hij enorm veel voor mij maar soms kan hij echt tegen wringen (als jullie dit verstaan)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 18:03

Om even terug te komen op mijn boet,’maandag moet ik naar orthopedie voor een second opinion, mijn behandelingziekenhuis vond dit toch het verstandigste… dus benieuwd naar maandag.

Zaterdag hebben we een feest maar dit zal voor mij op een stoel zijn _-:(

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:18

BritHittepit schreef:
Het is inderdaad moeilijk… en ik begin echt ‘moe’ te worden van de energie die ik er probeer in te steken maar er niet veel voor terug krijg…

Langs de andere kant doet hij enorm veel voor mij maar soms kan hij echt tegen wringen (als jullie dit verstaan)

Ik denk dat ik jou heel goed begrijp, je twijfelt eigenlijk alsnog of je toch niet uit elkaar moet gaan, ondanks jou situatie dat je ziek bent…

Wat ontzettend moeilijk

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:20

Ik denk dat het geen kwaad kan om even bij je ouders te zitten Brit. Dan kun je tot rust komen en lopen de spanningen niet hoger op, al is het een paar dagen. Dan hebben jullie allebei even ruimte.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:06

Succes vandaag Britt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 08:19

Succes vandaag!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 12:53

Er zijn botfragmentjes te zien maar dit zijn al oude breuken := oepsie, nooit echt iets van gemerkt…

Maar mijn ligamenten zijn wel heel pijnlijk en na wat onderzoek moet ik toch nog 4 weken constant met een brace lopen, daarna nog 2 weken wanneer het pijnlijk is.

7 april moet ik terug op controle, is het dan nog niet beter wordt er uitgebreider onderzoek gedaan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 13:06

Jammer, maar 'fijn' dat ze toch wat hebben gevonden en dat er wat aan kan worden gedaan.

Wat betreft oude breuken: het schijnt dat we vaker wat breken dan dat we ons bewust zijn. Ik ben wel benieuwd of ruiters wellicht wat hoger scoren wat dat betreft. Doorlopen met een pijntje...dat doen we.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 15:38

Ja, mijn mama vroeg van waar komen er 2 losse fragmenten??? Als 6-jarige een naar ongeluk gehad met paardrijden iets daarna met mijn eerste communie met mijn voet tussen het fietswiel gezeten en dan zei ik, en hoeveel keer is mijn paard wel niet op mijn voet gaan staan :=

Dit kreeg in als antwoord: :roll:

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:55

Haha, sorry dat ik moet lachen, maar ik vermoed idd dat heel veel ruiters met dit soort 'oud' letsel rondloopt.

Hopelijk brengt de rust voldoende verlichting in de komende weken.

Hoe is het verder met het lijf en het koppie?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 18:26

Eigenlijk voel ik me we echt ‘goed’ ik heb niet al te veel last meer van de bijwerkingen (intussen ben ik dit alweer wat ‘gewend’)

We hadden een feestje en ik kreeg echt veel leuke complimenten van mensen die we beide kennen (goed maar ook minder goed) en dat heeft me wel weer meer zelfvertrouwen gegeven dat ik wel nog wat waard ben en de mensen mij ook nog wel zien als een mooie vrouw.

Thuis zijn er geen echte ruzies of discussies geweest maar de sfeer is niet optimaal… ik voel me verwaarloosd door mij man, klinkt stom he?

Ik krijg gewoon echt weinig respons, aandacht zowel fysiek als mentaal… met het feestje deed ik zo mijn best om hem te doen lachen en zelfs wat te verleiden maar er kon niet echt een lachje af en de aantrekkingskracht die ik wou aanwakkeren… (door kreupel wat sexy te dansen, in het echt eerder lomp tegenaan te schuren _O- ) daar was geen sprake van…

Thuis is dit net hetzelfde en hij weet het maar hij zegt dat hij er niets aan kan doen en heb gezegd dat hij dit wel kan door zijn ‘problemen’ aan te pakken en moeite te doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:11

Dus een leuk feestje gehad dat het zelfvertrouwen een boost heeft gegeven, met manlief gaat het niet goed maar ook niet slecht en hij toont weinig interesse voor zijn mooie vrouw. En je voelt je goed. Heel belangrijk.

Ik geef je een knuffel Britt en fijn dat je je goed voelt. Hopelijk ook weer snel weer gezien door je man.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:23

Nou Pien, wijze woorden. Zou het niet beter kunnen zeggen.

Je bent een mooi mens Brit, fijn dat je dat zelf ziet en beseft. Ontzettend lastig dat je man dit niet lijkt te zien en waarderen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 19:30

Ik weet niet Marlies of het te maken heeft met "niet lijkt te waarderen". Wellicht dat hij zelf struggled met de gehele situatie van zijn vrouw en vader en zich zelf tegen komt of zich er allemaal geen raad mee weet.
Moeilijk vind ik dat hij zich niet kan uiten. Dat vind ik ook voor hemzelf lastig want dat zal hij altijd tegen blijven komen als hij dat niet verandert.
Ik vind relaties af en toe heel lastig zelf met mijn eigen vent terwijl wij het toch echt wel goed hebben.