xxxmh schreef:Bizar dat jullie zo'n nasleep hebben ervan. Ik ben dan niet echt ziek geweest, geur weg en verkouden. Ben nu nog wel snel buiten adem. Helaas wel weer verkouden geworden na 1 week werken (kinderopvang) en begin nu wat te hoesten maar heeft geen zin om te testen nu. Ben nu weer in mijn 3e week aan het werk. Geur komt wel meer terug in vlagen. Zit echt aan van alles te ruiken in de hoop dat ik wat ruik. Ben alleen de verkoudheid echt zat, zit er al zolang in. 22 februari getest ivm verkouden, negatief, 2.5 week verkouden geweest en werd wel minder tot 12 maart, weer getest ivm geen geur en toen corona. Na 5 dagen was de verkoudheid weg. 1.5 week geen verkoudheid gehad en ben toen 3 dagen gaan werken en het was er weer.
Binnen 2 maand, nadat je positief getest bent geweest, heeft het opnieuw testen geen zin en de kans is groot dat je positief test. Ik ben volgens mij 10 weken na mijn positieve test weer getest en was toen negatief.
Mijn geur is trouwens nog steeds ruk. Alle sterke geuren ruiken hetzelfde, het ruikt naar een soort mix van vis, zwavel en knoflook.
Echt heel goor, de dingen die vooral zo ruiken zijn ontlasting, vlees, vis, bloed, vuile was, kruidig eten, lavendel, zure melk.
Ik heb katten, maar kan hun natvoer en de kattenbak bijna niet verdragen, omdat ik die geur de hele tijd blijf ruiken. Ik heb een nest kittens van 6 weken oud die net uit de kittenren los in de woonkamer zijn, dus niet echt de optie om katten bakjes en voedsel naar een andere ruimte te verplaatsen, want ze zijn net zindelijk, dan moet er wel altijd een kattenbakje binnen een paar meter bereikbaar zijn. Ook is voor kittens het heel belangrijk om continu natvoer te hebben staan.
Ik walm dus regelmatig thuis misselijk weg op de bank.
Eetlust is echt minder, verdraag alleen groenten op dit moment wat betreft smaak en geur. Leuk voor de slanke lijn, ik raak sinds dit “vreemde geur” gedoe echt kilo’s kwijt. Mag ook wel, vanwege een heup blessure was ik aardig aangekomen, dus ik heb nog een ruime 15 kilo te gaan voordat ik in de buurt van mijn streef gewicht zit. Een dieet van groente is het enige positieve aan dit gedoe.
Maar ik hoor her en der dat het vanaf 7 maand na je besmetting echt beter wordt met de geur, ik zit nu op 5,5 maand, dus heb goede hoop dat het ooit goed komt.