Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:39

smurffie schreef:
Misschien stelt het jullie gerust dat een goede handhygiene door wassen beter beschermd dan het dragen van niet steriele handschoenen.
Als ze dus netjes hun handen wassen is dat beter.

Ja weet ik maar ik kan niet checken of ze dat daadwerkelijk doen natuurlijk. Bij mij in ieder geval niet. Daarbij is het wel protocol om handschoenen te dragen.

smurffie

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 14:45

Zeker wel. Direct bij binnenkomst wijzen waar de handzeep staat en schone handdoekjes liggen. Handschoenen is alleen bij positief geteste cliënten denk ik?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 19:09

Handschoenen beschermen vooral de zorgverlener. Handhygiene is belangrijker.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:16

Hoe gaat het hier met iedereen ?

Ik heb vandaag mijn laatste gesprek gehad met de bedrijfsarts na het ziek zijn in december. Ik werk nu 3x 6 uur en ga vanaf volgende week naar 3x 7 uur en dan eind april 3x 8 uur. En dan in mei kijken of ik uit de ziekte wet kan **\O/**

Merk dat ik de afgelopen 2 weken echt vooruit ga, ben nog wel moe maar heb echt meer energie, ben ook begonnen bij de ergotherapeut en loop nog bij de fysio. Ben zo blij dat er na al die maanden vooruitgang in zit !!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:32

Wat fijn Fenne!
Mijn man is weer volledig ziekgemeld.
Na 4 weken niksdoen heel voorzichtig een uurtje weer beginnen en dat resulteerde onmiddellijk in weer een terugval.
Niet normaal, al meer dan een jaar geleden dat we beiden ziek waren...

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:35

Marije_jiplover schreef:
Wat fijn Fenne!
Na 4 weken niksdoen heel voorzichtig een uurtje weer beginnen en dat resulteerde onmiddellijk in weer een terugval.

Jeetje, wat moet dat ongelofelijk frustrerend zijn..
ben er echt wel achter gekomen de afgelopen maanden dat het echt een verschrikkelijk rot virus is.. lees bij zoveel mensen dat ze een jaar later inderdaad nog bezig zijn...

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:44

Wat heftig Marije! Lijkt me heel erg frustrerend voor jullie :(:)

Fijn dat je weer zo goed op kan bouwen Fenneee *\o/*

Hier beetje bij beetje soort van vooruitgang. Zit nu op 5 maanden, toen zat ik op 20-30% van wat kan kon voor corona. Inmiddels zit ik op 40%. Klein beetje beter dus maar niet heel veel... met fysio ga ik goed vooruit (alsin ik kan nu 3x4 min fietsen en daarna nog wat krachttraining doen), maar in mijn dagelijkse leven merk ik nauwelijks vooruitgang meer.
Ik ben klaar bij de ergo therapeut en de logopedist, zij kunnen niets meer voor me betekenen.
Een dagje over mn grenzen heen gaat betekend een week ziek zijn incl koorts.
Ze hopen dat ik over een 1-1,5 jaar weer op 80% zit. Ik ben bang dat ik niet meer veel verder ga komen en nooit meer kan studeren of paardrijden.
Rot ziekte.
*klaagmodus uit*

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:57

Marije_jiplover schreef:
Wat fijn Fenne!

Wat heftig zeg!
Mijn moeder heeft ook al meer dan een jaar heftige klachten en terugvallen. Zij is 2 maanden geleden begonnen met een behandeling die ze gebruiken bij de ziekte van Tietze. Ik had haar dit voorgesteld na een tip in dit topic. Na 1 heftige terugval na de eerste behandeling gaat het nu eindelijk heel goed met haar.
Ook heeft ze het idee dat de eerste vaccin prik haar goed heeft gedaan.
Wellicht heeft je man of iemand anders uit dit topic hier wat aan om evt herstel te bevorderen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 20:14

Bedankt voor de info, ik ga er eens op googlen.
Vaccinaties komt hij nog niet voor in aanmerking, is nog onder de 60 en verder geen risicogroep.

Hij leek er zo na de kerst een heel eind bovenop, maar heeft echt een enorme terugval.

Zit inmiddels dus alweer 6 weken thuis geloof ik, waarbij hij dan 2 weken terug 2x een kwartier gewerkt heeft en vorige week 1x een uur.
Schiet dus echt nog voor geen meter op, deze week weer helemaal niks.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:04

Fenneeee, wat fijn zeg! Je gaat echt goed vooruit zo.
Janntjuh, wat heftig. Wat doet dat mentaal met je? Wat heftig dat de therapeuten niets meer kunnen betekenen.

Ik ben nu 4 maanden onderweg en ga, net als Fenneeee, vooruit. Eigenlijk continue met terugvallen, maar de laatste paar weken blijft het stabiel vooruit gaan. Fysio gaat goed en ik kan ook weer 2 uur wandelen. Ik heb wel nog steeds last van mijn concentratie en ik word enorm moe van prikkels, voornamelijk geluid. Heel rot is dat.
Ik werk nog steeds niet volledig. Qua uren kom ik bijna aan mijn volledige uren, maar wel met grotendeels alternatieve taken. Ik ben nu eindelijk af en toe weer wat lessen aan het geven op school, maar dat is nog erg intensief. Vandaag heb ik een extra les opgepakt en dan kom ik thuis met pijn op mijn borst. Dat opbouwen moet ik dus niet te snel willen. Maar ik ben allang blij dat ik weer onder collega's ben en mijn leerlingen zie en me weer nuttig voel zo.
Ik had gehoopt allang weer te werken. Na de voorjaarsvakantie had ik de hoop bij de meivakantie alles opgebouwd te hebben, maar die blijkt al over 2,5 week te zijn :')
Eigenlijk hoop ik nu dat ik het 'ooit' 'ergens' voor de zomervakantie nog te kunnen opbouwen. Ik zie wel.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:20

Fijn dat je ook zo goed vooruit gaat Goof! Snap je dat blij bent om weer onder je collega’s en leerlingen te zijn :D Pijn op de borst is erg herkenbaar, is hier 1 van de eerste tekenen dat ik moet oppassen en op mn ademhaling moet gaan letten.
Ik hoor bij de fysio telkens dat het hersen gedeelte pas als laatste herstelt, dus ik hoop dat je snel minder last krijgt van de prikkels en daar nog een hoop vooruitgang mee kan boeken.

Goof schreef:
Janntjuh, wat heftig. Wat doet dat mentaal met je? Wat heftig dat de therapeuten niets meer kunnen betekenen.

Op een goede dag kan ik gelukkig erg positief blijven. Als ik weer in een dip zit en ziek ben, tja... dan ben ik overal goed klaar mee zal ik maar zeggen. Vind het dan vooral ook erg voor mijn partner dat hij me zo moet meemaken.

Hoe zit dat met die therapie voor het syndroom van Tietze? Ik heb daar zelf een paar jaar al last van, maar volgens de huisarts konden ze niets anders doen dan diclo voorschrijven om de aanvallen houdbaar te houden >;)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:25

Fijn dat je vooruit gaat goof. Wat jij zegt klinkt nog wel herkenbaar hoor. Ik heb nog steeds wel goede en slechte dagen. Slaap vaak na het werk nog steeds wel half uur tot 3 kwartier.

Janntjuh, jeetje wat heftig ook.. het is echt een rot virus.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 23:44

Bizar dat jullie zo'n nasleep hebben ervan. Ik ben dan niet echt ziek geweest, geur weg en verkouden. Ben nu nog wel snel buiten adem. Helaas wel weer verkouden geworden na 1 week werken (kinderopvang) en begin nu wat te hoesten maar heeft geen zin om te testen nu. Ben nu weer in mijn 3e week aan het werk. Geur komt wel meer terug in vlagen. Zit echt aan van alles te ruiken in de hoop dat ik wat ruik. Ben alleen de verkoudheid echt zat, zit er al zolang in. 22 februari getest ivm verkouden, negatief, 2.5 week verkouden geweest en werd wel minder tot 12 maart, weer getest ivm geen geur en toen corona. Na 5 dagen was de verkoudheid weg. 1.5 week geen verkoudheid gehad en ben toen 3 dagen gaan werken en het was er weer.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 00:07

xxxmh schreef:
Bizar dat jullie zo'n nasleep hebben ervan. Ik ben dan niet echt ziek geweest, geur weg en verkouden. Ben nu nog wel snel buiten adem. Helaas wel weer verkouden geworden na 1 week werken (kinderopvang) en begin nu wat te hoesten maar heeft geen zin om te testen nu. Ben nu weer in mijn 3e week aan het werk. Geur komt wel meer terug in vlagen. Zit echt aan van alles te ruiken in de hoop dat ik wat ruik. Ben alleen de verkoudheid echt zat, zit er al zolang in. 22 februari getest ivm verkouden, negatief, 2.5 week verkouden geweest en werd wel minder tot 12 maart, weer getest ivm geen geur en toen corona. Na 5 dagen was de verkoudheid weg. 1.5 week geen verkoudheid gehad en ben toen 3 dagen gaan werken en het was er weer.

Binnen 2 maand, nadat je positief getest bent geweest, heeft het opnieuw testen geen zin en de kans is groot dat je positief test. Ik ben volgens mij 10 weken na mijn positieve test weer getest en was toen negatief.

Mijn geur is trouwens nog steeds ruk. Alle sterke geuren ruiken hetzelfde, het ruikt naar een soort mix van vis, zwavel en knoflook. :(
Echt heel goor, de dingen die vooral zo ruiken zijn ontlasting, vlees, vis, bloed, vuile was, kruidig eten, lavendel, zure melk.

Ik heb katten, maar kan hun natvoer en de kattenbak bijna niet verdragen, omdat ik die geur de hele tijd blijf ruiken. Ik heb een nest kittens van 6 weken oud die net uit de kittenren los in de woonkamer zijn, dus niet echt de optie om katten bakjes en voedsel naar een andere ruimte te verplaatsen, want ze zijn net zindelijk, dan moet er wel altijd een kattenbakje binnen een paar meter bereikbaar zijn. Ook is voor kittens het heel belangrijk om continu natvoer te hebben staan.
Ik walm dus regelmatig thuis misselijk weg op de bank.

Eetlust is echt minder, verdraag alleen groenten op dit moment wat betreft smaak en geur. Leuk voor de slanke lijn, ik raak sinds dit “vreemde geur” gedoe echt kilo’s kwijt. Mag ook wel, vanwege een heup blessure was ik aardig aangekomen, dus ik heb nog een ruime 15 kilo te gaan voordat ik in de buurt van mijn streef gewicht zit. Een dieet van groente is het enige positieve aan dit gedoe.

Maar ik hoor her en der dat het vanaf 7 maand na je besmetting echt beter wordt met de geur, ik zit nu op 5,5 maand, dus heb goede hoop dat het ooit goed komt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:22

Janntjuh schreef:
Hoe zit dat met die therapie voor het syndroom van Tietze? Ik heb daar zelf een paar jaar al last van, maar volgens de huisarts konden ze niets anders doen dan diclo voorschrijven om de aanvallen houdbaar te houden >;)

Het is een behandeling bij een osteopaat. Als je erop googled lees je wat ze ongeveer doen.
Osteopaten mochten/ mogen niet werken maar fysiotherapeuten wel. De osteo van mijn moeder is ook fysiotherapeut. Dus hij schrijft een fysio behandeling maar voert osteopathie uit.
Krom dat het zo moet maar mijn moeder heeft er gelukkig veel baat bij.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 09:09

Ik zit nu op 4,5 maand en na het starten van de ergo en een weekje vakantie merk ik echt vooruitgang in mijn energie. Stress blijkt dus ook echt een beperkte factor in het herstel te zijn.
Ik wandeling 30 min en werk (thuis) 4-5 uur per dag en dit gaan prima, 1x week fysio en kan thuis wat kleine klusjes doen. De pijn tussen mijn schouders lijkt nu ook weg te blijven.

Wat voor mij echt goed werkt is na iedere activiteit 15-30 rust. Dus ook niet lezen of internetten. Het blijft wat lastig om daar rekening mee te houden en soms best frustrerend, maar ik heb nu al 1,5 maand geen echte terugval gehad.

Als mijn rusthartslag niet zakt, ik overprikkeld begin te worden, geen rust in mijn lijf heb, dan weet ik dat ik de grens ga bereiken en moet ik echt rust nemen. Dus meestal ben ik op tijd.

Hoop wel in de zomer weer te kunnen paardrijden en sporten. Dit blijkt toch echt mijn ontspanning te zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 14:35

Janntjuh schreef:
Goof schreef:

Op een goede dag kan ik gelukkig erg positief blijven. Als ik weer in een dip zit en ziek ben, tja... dan ben ik overal goed klaar mee zal ik maar zeggen. Vind het dan vooral ook erg voor mijn partner dat hij me zo moet meemaken.

Poeh, ik vind het maar heftig voor je hoor. Knap dat je je positieve momenten kunt blijven zien. Hoe gaat je partner ermee om?

Geurverlies heb ik echt maar enkele dagen gehad, verlies van eetlust ken ik niet :+

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:17

Goof schreef:
Janntjuh schreef:

Poeh, ik vind het maar heftig voor je hoor. Knap dat je je positieve momenten kunt blijven zien. Hoe gaat je partner ermee om?

Geurverlies heb ik echt maar enkele dagen gehad, verlies van eetlust ken ik niet :+

Mijn vriend is echt geweldig onder alles! Hij vind het vooral heel naar voor me. We hebben wel eerder in zo’n heftige periode gezeten kwa gezondheid. Hoopte dat ik hem dat niet nog eens aan hoefde te doen maar helaas.

Die vieze dingen ruiken en proeven is echt verschrikkelijk! Hier ook nog veel last van zwavel/rotte eieren lucht en vieze smaak. Het was even 2 weken weg na holistische behandeling, maar nu weer terug -O-
Verse groentes smaken inderdaad nog soort van ergens naar. Sinds corona ook 5 kilo kwijt, dus mijn coronakilo’s zijn er ook weer af.

Geheugen is echt een zeef. Ik moet vaak nog steeds de winkel door met een lijstje en mijn vriend aan de lijn, anders vergeet ik echt alles. En zelfs dan vergeet ik dingen :')

Bedankt voor je tip Sure_lee!
En fijn dat het ook een stuk beter met jou gaat Esther! Jij rijd ook nog niet begrijp ik?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:25

@Janntjuh: paardrijden zou echt nog geen succes zijn. Denk dat ik dan weer minimaal een week plat lig. Vandaag 4 en 2 min bij de fysio op de crosstrainer gestaan en dan ging eigenlijk best wel goed. Echt fijn.
Heb jij ook nog snel spierpijn/verzuring in je spieren?

Mijn man remt mij ook goed en en doet superveel in huis. Probeer af en toe iets leuks voor hem te doen, maar het blijft lastig.

Knap dat je naar de supermarkt gaat. Dat doe ik echt niet, te inspannend en teveel prikkels.

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:35

@Esther Dat zitten we aardig gelijk kwa fysio denk ik. 10 minuten paard uitstappen betekent inderdaad 1 week ziek zijn voor me. Verzuring gaat nog steeds veel sneller dan normaal, maar ik heb niet meer gelijk spierpijn gelukkig. Alleen op hele slechte dagen of als ik echt iets zwaars doe.

Winkel probeer ik ook maar 10 minuten binnen te zijn als het rustig is. Met een noice canceling headphone op, die doet wonderen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:41

Boodschappen en winkelen lukt me gelukkig allemaal, ben eerder echt wel 2x heel naar geworden in een supermarkt door alle prikkels en benauwdheid. Dacht dat ik van mijn graatje zou gaan.
Wat ik wel heel vermoeiend vond was de kapper vorige week. Overal geluid; een droger, pratende mensen, haar wassen, verven, knippen, alles bij elkaar. Was doodmoe.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:48

Ik denk dat ik wel naar de supermarkt zou kunnen, maar heb het er gewoon niet voor over om daar moe van te worden. Bakker en groentenwinkel doe ik wel. Voor de rest haal ik de boodschappen op of gaat mijn man.

De kapper vond ik 4 weken geleden ook echt een beproeving, gelukkig maar een klein kapsalon. De volgende keer neem ik gewoon mijn oordopjes mee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 14:52

*meldt zich*

Hier vier van de vijf gezinsleden aan de corona. Dochter is de dans ontsprongen (als danseres _/-\o_ ) omdat ze een werkweekend had op een camping en zodoende als enige niet in contact is geweest met haar oudste broer die het virus oppikte. De één na de ander werd ziek.
Mijn klachten: één dag koorts, vijf dagen heftige spierpijnen, loopneus, lichte 'oog'pijn, piep-oren, wel smaak maar weinig eetlust en twee nachten wegdrijven uit bed, zónder koorts. (En buikloop, maar dat lijkt iets te zijn dat bij mij als standaard bijwerking meedoet, zelfs als ik een hoofdpijntje heb)

Ik denk niet dat ik al covid-negatief zal testen, maar nu dat alle klachten nagenoeg over zijn (alleen nog piep-oren, 'oog'pijn en een licht chemische smaak, op te lossen met chocola O:) ) heb ik ineens al bijna drie dagen een behoorlijk extreme duizeligheid %) . Het is dat ik niet / nauwelijks buitenkom, maar anders zouden ze me verdenken van openbaar dronkenschap :+ . Om maar in paardentermen te spreken: ik voer de appuyementen links en rechts beter uit dan in stap over een rechte lijn van A naar C :D _O- .

Maar even serieus: ik voel me niet flauw, dus ik denk niet dat die duizeligheid te maken heeft met bloedsuikers, ijzer of lage bloeddruk. Ik val voorover als ik me buk en loop rond in een soort permanente dronkenschap zonder alcohol. Wel de lasten, niet de lusten %)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 16:52

Zo te horen heb je het goed te pakken. Het hoort er allemaal bij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 17:03

Beterschap!
Die duizeligheid klinkt bekend. Als ik geen bibberende benen had dan was het wel giga duizeligheid :))