Djali schreef:Wellicht is het in Afrika te warm momenteel voor dit virus..?
Jup, zat ik ook al aan te denken. Want het aantal besmettingen in zuid amerika valt ook best wel mee dan nu in europa
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MizzMontana schreef:Marcella schreef:https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... spartanntp
"Door het verdomde coronavirus ben ik al niet in staat om mijn kinderen te zien."
Schijnbaar is het grote geld belangrijker.
Deze meneer roept juist op om de Italiaanse voetbal competitie stil te leggen.
mysa schreef:De ouderen zijn er nogal laconiek onder, in elk geval die ik ken. Kreeg zojuist een filmpje van een tachtigjarige, zij had het weer van haar tachtig+ broer. Een variatie op the sound of silence. Hello virus from Wuhan, another problem's here again....
Citaat:Met de slechte gezondheidszorg in Afrika zou je toch helemaal zeggen dat het virus zich zou moeten verspreiden als een mallijer. Ik bedoel, het is niet dat er geen mensen van het Afrikaanse continent naar Azië afreizen...
Citaat:Daar schrijf ik over in mijn document. Veel mensen speculeren over besmettingen in Afrika. Maar Afrika is de slechtste in gezondheidszorg ter wereld, dus is het logisch dat ze weinig testjes hebben. Waarschijnlijk heeft Afrika veel meer besmettingen dan op kaarten zijn aangegeven. Maar besmettingen worden pas aangegeven zodra er 2 positieve testen zijn geweest. Vandaar dat er weinig mensen op de kaart aangegeven staan. Ik denk dat we moeten verwachten dat daar ook zeker een epidemie zal komen/is.
Whale schreef:mysa schreef:De ouderen zijn er nogal laconiek onder, in elk geval die ik ken. Kreeg zojuist een filmpje van een tachtigjarige, zij had het weer van haar tachtig+ broer. Een variatie op the sound of silence. Hello virus from Wuhan, another problem's here again....
Mijn opa en twee oma's geven er ook niks om.
Janneke2 schreef:Citaat:Met de slechte gezondheidszorg in Afrika zou je toch helemaal zeggen dat het virus zich zou moeten verspreiden als een mallijer. Ik bedoel, het is niet dat er geen mensen van het Afrikaanse continent naar Azië afreizen...Citaat:Daar schrijf ik over in mijn document. Veel mensen speculeren over besmettingen in Afrika. Maar Afrika is de slechtste in gezondheidszorg ter wereld, dus is het logisch dat ze weinig testjes hebben. Waarschijnlijk heeft Afrika veel meer besmettingen dan op kaarten zijn aangegeven. Maar besmettingen worden pas aangegeven zodra er 2 positieve testen zijn geweest. Vandaar dat er weinig mensen op de kaart aangegeven staan. Ik denk dat we moeten verwachten dat daar ook zeker een epidemie zal komen/is.
Houd toch eens op met die ONZIN.
Afrika is dan wel het armste continent, met nare ziekten als ebola, aids, malaria, cholera en noem maar op...
... Afrika is ook het continent waar wij als 'diersoort mens' vandaan komen.
Het is erg bevoogdend om tr denken dat 'die domme arme swarties' wel hartstikke ziek zullen zijn maar het niet kunnen melden etc. -
maar het zou ook drommels goed kunnen zijn dat het immuunsysteem van de uiterst diverse genetische populatie weinig problemen ervaart met dit hele virus.
(De genetische diversiteit binnen 1 enkel Afrikaans volk is vaak al breder dan de hele diversiteit van 'Eurazië'.)
Photograph schreef:Dioxide schreef:Weet je wat me opvalt trouwens... We horen steeds over nieuwe besmettingen in alle continenten, behalve Afrika![]()
Met de slechte gezondheidszorg daar zou je toch helemaal zeggen dat het virus zich zou moeten verspreiden als een mallijer. Ik bedoel, het is niet dat er geen mensen van het Afrikaanse continent naar Azië afreizen...
Daar schrijf ik over in mijn document. Veel mensen speculeren over besmettingen in Afrika. Maar Afrika is de slechtste in gezondheidszorg ter wereld, dus is het logisch dat ze weinig testjes hebben. Waarschijnlijk heeft Afrika veel meer besmettingen dan op kaarten zijn aangegeven. Maar besmettingen worden pas aangegeven zodra er 2 positieve testen zijn geweest. Vandaar dat er weinig mensen op de kaart aangegeven staan. Ik denk dat we moeten verwachten dat daar ook zeker een epidemie zal komen/is.
verootjoo schreef:Ik werk met ouderen en hoor veel 80-jarigen zeggen: ‘tja, we moeten toch ergens aan dood gaan’ en als je zegt dat het je opvalt dat ze er zo rustig onder blijven: ‘als jij 80 bent, ben je ook blij als het een keer afgelopen is hoor’.
Dus ja
Janneke2 schreef:Houd toch eens op met die ONZIN.
Afrika is dan wel het armste continent, met nare ziekten als ebola, aids, malaria, cholera en noem maar op...
Het is erg bevoogdend om tr denken dat 'die domme arme swarties' wel hartstikke ziek zullen zijn maar het niet kunnen melden etc. -
maar het zou ook drommels goed kunnen zijn dat het immuunsysteem van de uiterst diverse genetische populatie weinig problemen ervaart met dit hele virus.
(De genetische diversiteit binnen 1 enkel Afrikaans volk is vaak al breder dan de hele diversiteit van 'Eurazië'.)
Janneke2 schreef:Citaat:Met de slechte gezondheidszorg in Afrika zou je toch helemaal zeggen dat het virus zich zou moeten verspreiden als een mallijer. Ik bedoel, het is niet dat er geen mensen van het Afrikaanse continent naar Azië afreizen...Citaat:Daar schrijf ik over in mijn document. Veel mensen speculeren over besmettingen in Afrika. Maar Afrika is de slechtste in gezondheidszorg ter wereld, dus is het logisch dat ze weinig testjes hebben. Waarschijnlijk heeft Afrika veel meer besmettingen dan op kaarten zijn aangegeven. Maar besmettingen worden pas aangegeven zodra er 2 positieve testen zijn geweest. Vandaar dat er weinig mensen op de kaart aangegeven staan. Ik denk dat we moeten verwachten dat daar ook zeker een epidemie zal komen/is.
Houd toch eens op met die ONZIN.
Dioxide schreef:@Verotjoo: uiteraard kunnen ze wat in Afrika, en ik weet ook wel dat daar goede ziekenhuizen te vinden zijn. Echter, hoe toegankelijk is de gezondheidszorg daar voor niet-welvarende mensen?
LadyMadonna schreef:Puur cijfer technisch (ik weet dat het niet hetzelfde is): Mexicaanse griep 2009 in nl; 1474 besmettingen en 54 doden.
Kennelijk werden toen ook mensen in quarantaine geplaatst.
Ik herinner me echt alleen nog extra hygiëne maatregelen. Zo mochten we de blowers om je handen te drogen niet meer gebruiken....
Ik kan me echt niet herinneren dat ièdereen er over sprak, dat we ingelaste journaals hadden....
Ben ik dat nou gewoon vergeten?
Iris82 schreef:Wij kregen ook in de mail dat als we ze wel brachten en ze ook maar hun neus ophalen of niezen, ze weer opgehaald moeten worden. Nou, ben benieuwd.