Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:54

fjordjes schreef:
Welke stappenteller app werkt wel goed?

Als in app op je telefoon? Geen een. Als je graag je stappen bij wil houden zou ik een sporthorloge of fitbit aanraden.

cent

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:02

Hoi hoi,

Mag ik mij hier ook melden?

Na 2 jaar geleden 15 kilo te zijn afgevallen door suikervrij en vetarm te eten ben ik daarna in 2 jaar tijd weer 8 kilo aangekomen.
Nu de knop weer om gezet en ben ik gisteren naar een diëtiste geweest. Ik ga nu koolhydraadarm doen, ben benieuwd!

Dus er moet 8 kilo vanaf!!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:16

Anna_Dani schreef:
Vind je een eierkoek echt lekker of wil je het omdat Sonja het aanraadt? Het is namelijk helemaal niet zo gezond en als je dan toch iets ongezonds wil, kies dan iets wat minimaal een 8 is. Maar misschien vind jij een eierkoek een 8 natuurlijk.

Ik vind ze niet echt heel lekker, was meer omdat het als een relatief gezonde optie werd aangeraden inderdaad. Beschouw het zeker niet als een 8! Tenzij je er aardbeien op doet :P

Dus ik zal een andere keuze maken!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:58

__Sannne schreef:
fjordjes schreef:

Als in app op je telefoon? Geen een. Als je graag je stappen bij wil houden zou ik een sporthorloge of fitbit aanraden.

Jammergenoeg mag ik niks om mijn armen hebben vanwege m'n werk dus valt een sporthorloge af.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:05

Ik had mijn fitbit altijd in m'n zak van de werkjas, telde die wel beter de stappen dan mijn telefoon

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:22

fjordjes schreef:

Ik denk dat een echte stappenteller in een horloge of enkelband (of je hebt ook losse clips) beter werken dan je telefoon. Mijn telefoon ligt ook nog wel eens op tafel en zo mis je ongemerkt toch weer stappen.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:22

Welkom cent, en veel succes!! 8 kilo is te doen!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:40

Welkom Cent!

Zou inderdaad niet op je telefoon vertrouwen Fjordjes, dan is bijv elke hobbel in de auto of in de trein oid ook een stap.

Hier een niet super intensieve training achter de rug, maar wel goed voor het vetverbranden :P

Afbeelding

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 22:13

Welkom cent en zet hem op!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:44

Welke app ia dat dideH? Ziet eruit als een fijne!

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 01:34

cent schreef:
Hoi hoi,

Mag ik mij hier ook melden?

Na 2 jaar geleden 15 kilo te zijn afgevallen door suikervrij en vetarm te eten ben ik daarna in 2 jaar tijd weer 8 kilo aangekomen.
Nu de knop weer om gezet en ben ik gisteren naar een diëtiste geweest. Ik ga nu koolhydraadarm doen, ben benieuwd!

Dus er moet 8 kilo vanaf!!

Welkom Cent, veel succes!! 8 kilo moet zeker lukken! :j

Hier vandaag ondanks een tv-avondje bij een vriendin inclusief lekkers toch prima binnen mijn calorieën gebleven. Ik merk echt dat ik eindelijk een goede balans heb gevonden, gewoon af en toe genieten van dingen die ik écht lekker vind zonder meteen te overeten en vooral ook zonder schuldgevoel. Voelt heel prettig! :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 06:15

Dat klinkt goed :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 06:51

Saskia9 schreef:
Welke app ia dat dideH? Ziet eruit als een fijne!

Huawei Health, die is gekoppeld aan mijn activity tracker! Ik heb overigens zelf een samsung telefoon, dus hij draait ook op andere telefoons. :j

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:11

Een topic naar mijn hart. Ik zag dat er nu een nieuw topic lopend is over extreem veel afvallen, maar daar pas ik niet tussen omdat ik maar enkele kilo's kwijt moet.

Ik zou me daarom hier erg graag willen melden.

Ik ben Iris, 25 jaar en ook al jaren aan het tobben met mijn gewicht. Momenteel weeg ik 74 kilo en ik wil erg graag 10 kilo eraf. Ik wil me weer happy voelen en blij zijn met mijn lichaam. Ik vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen en hieruit tips voor mezelf te halen.

Ik ben weer begonnen met sporten. Ik en mijn vriend doen aan Crossfitten. We krijgen hierbij een uur lang uitgebreide les crossfit en daarna ben je he-le-maal gaar. Gister mijn eerste les weer gehad en de buitenlucht onder de corona regels. Maar wat voelde dat lekker! Ik heb enorm veel spierpijn op dit moment, maar dat is het dubbel en dwars waard. Ik heb gewoon zin om weer te gaan sporten :)

Ook wil ik het wandelen weer oppakken. Ik wandelde eerst elke dag wel 10 km, maar door een blessure in de enkel is dat helemaal stop gezet. Dit ga ik ook weer oppakken.

Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:24

Welkom Loei :j

Hier bekend met enkelblessure, exact een jaar geleden mijn enkel gebroken en daarvoor meerdere keren enkelbanden gescheurd. In februari begonnen met krachttraining met een personal trainer, en sinds vorige week ook weer rustig aan begonnen met hardlopen. Heb me heel goed laten adviseren over de juiste schoenen (voor fitness + hardlopen) en tot nu toe lijkt dat te werken.

Vanochtend weegschaal op - 9.9 kilo tov februari *\o/* Nu 78.1 en 1.74, er mag dus best nog wat af :j

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:27

gaucho schreef:

Hier bekend met enkelblessure, exact een jaar geleden mijn enkel gebroken en daarvoor meerdere keren enkelbanden gescheurd. In februari begonnen met krachttraining met een personal trainer, en sinds vorige week ook weer rustig aan begonnen met hardlopen. Heb me heel goed laten adviseren over de juiste schoenen (voor fitness + hardlopen) en tot nu toe lijkt dat te werken.

Vanochtend weegschaal op - 9.9 kilo tov februari *\o/* Nu 78.1 en 1.74, er mag dus best nog wat af :j

Oh wat goed Gaucho!! *\o/* !! Goede motivatie ook om nog even door te zetten voor die laatste kilo's.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:36

gaucho schreef:

Welke schoenen heb je als ik vragen mag?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 09:44

Ik heb Asics running. Was best even zoeken maar deze gaven de beste stabiliteit en toch wat demping. Bij schoenen zoals Nike en Adidas en eigenlijk elke fitness schoen gaf de dikke gelzool instabiliteit bij bochten. Heb me goed laten adviseren in een sportwinkel.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:00

Welkom Loei! Veel succes. Ga je verder ook nog iets aan je eten aanpassen of alleen meer bewegen? :)

Ik ben momenteel op een punt beland waarbij ik soms denk: damn girl!! Hier hoeft echt niks meer vanaf. <<)

En op andere momenten denk ik: die buik moet echt minder... Als ik naar beneden kijk zie ik nog altijd mijn buik ipv mijn benen.

Het is een tweestrijd momenteel. :')

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:40

Gaucho, thanks! Ik ga er eens naar kijken. Zal me uiteraard ook eerst even laten adviseren.

Neverland, wat goed zeg! Je mag enorm trots zijn op jezelf. Ik hoop dat punt ook een keer te bereiken.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:45

Neverland schreef:
Welkom Loei! Veel succes. Ga je verder ook nog iets aan je eten aanpassen of alleen meer bewegen? :)

Ik ben momenteel op een punt beland waarbij ik soms denk: damn girl!! Hier hoeft echt niks meer vanaf. <<)

En op andere momenten denk ik: die buik moet echt minder... Als ik naar beneden kijk zie ik nog altijd mijn buik ipv mijn benen.

Wat fijn Neverland! Die tweestrijd is wel herkenbaar ja. Soms denk ik: eigenlijk is het wel prima zo. En aan de andere kant die extra paar vetjes wil ik dan toch nog weg hebben. Gewoon voor ''de mooi'' zullen we maar zeggen :Y) .

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:09

Neverland schreef:

Leuk is dat "damn girl" moment he :D
Alleen dat andere moment is ook zo herkenbaar, dat je denkt: mwahh dat laatste beetje moet ook echt nog eraf!
We can do this!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:53

Zo, jullie gaan hard de laatste dagen, ik lees wel mee, maar aan mee-posten kom ik niet zo vaak toe omdat ik vaak op mobiel mee lees en dat typt niet zo lekker.

Neverland, wat een fijn gevoel moet dat zijn! Weet wel dat je zelf altijd kritischer bent dan er waarschijnlijk te zien is. Ben wel benieuwd of je evt een foto (voor-na) wil delen?
Gaucho, bedankt voor je motiverende posts!
Welkom Loei en Cent!

Ik ben de laatste tijd flink aan het stoeien en met name het eten loopt niet zo top. Sporten vind ik leuk, dus dat gaat me makkelijk af, alleen ik ga vaak niet maximaal. Voorheen wel, maar ik kan nu mijn sport (klimmen) nog niet uitoefenen, dus echt heel intensief wordt het niet. Ik heb nu met mijn vriend afgesproken dat hij af en toe met mij gaat trainen om er echt een goede training van te maken. Ik ben benieuwd...
Ook ga ik weegschaal, kcal tellen voor de komende maand loslaten. Proberen normaal en gezond te eten en maximaal 2x in de week snoepen.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 12:59

@Lieke Dat niet maximaal gaan is hier ook wel een dingetje. Zeker met die home workouts. Ik doe wel mijn best maar merk dat ik er niet alles uit haal. Inderdaad wel fijn als je samen met iemand kunt trainen!

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:08

gaucho schreef:
Nu 78.1 en 1.74, er mag dus best nog wat af :j

Oeps, dat is mijn doel haha :j

Lieke schreef:
Zo, jullie gaan hard de laatste dagen, ik lees wel mee, maar aan mee-posten kom ik niet zo vaak toe omdat ik vaak op mobiel mee lees en dat typt niet zo lekker.

Misschien ben ik een noob hoor, maar ik heb laatst "uitgevonden" dat je bokt op een mobiele stand kunt zetten. Dat typt een stuk lekkerder!