3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:40

black_kelpie schreef:
Morgen de hele dag weg dus alvast alles gepland:

O; yoghurt met high protein Weetabix, banaan en een beetje honing
L; salade van rode biet en appel met hazelnoten, geitenkaas en rucola
T; kaas/ui bolletje
A; lasagne

Lijstje nog iets aangevuld met een zelfgebakken haver/cranberry koek ( geen gezonde variant helaas :') ) en beercan chicken op het bolletje :9

Al met al kom ik op ongeveer 2000 kcal dan.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 20:47

black_kelpie schreef:
black_kelpie schreef:
Morgen de hele dag weg dus alvast alles gepland:

O; yoghurt met high protein Weetabix, banaan en een beetje honing
L; salade van rode biet en appel met hazelnoten, geitenkaas en rucola
T; kaas/ui bolletje
A; lasagne

Lijstje nog iets aangevuld met een zelfgebakken haver/cranberry koek ( geen gezonde variant helaas :') ) en beercan chicken op het bolletje :9

Al met al kom ik op ongeveer 2000 kcal dan.

<3

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 21:28

Oh wat fantastisch dat je dat voor jezelf doet Frummels! Echt goed. Gewoon genieten, komt vast helemaal goed!

Black kelpie, slim om al voor te bereiden!

Kimmie, valt goed mee dan, dat je toch wat kan snacken zonder over je calorieën te gaan, al is gezond natuurlijk nog beter, maar je bent ook maar een mens :D

Mijn lijstje vandaag:
O: proteïne reep
L: bagel met kaas, tomaat en paprika smeersel
T: proteïne shake met amandelmelk (suikervrij)
A: pasta met pesto en Philadelphia, spinazi, tomaat, rode ui, aubergine, parmazaan
T: kinderreep, yoghurtje

B: wandeling van een uurtje, 20min krachttraining

Moet het nog invoeren in mfp, maar denk dat het wel ongeveer gaat kloppen. Net inkopen gedaan, dus heb weer goed eten in huis!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:07

Lekker BK!
Ik heb ook zin om te bakken, misschien ga ik vanmiddag koekjes maken! :D

Net een half uurtje gewandeld en zometeen 3 kwartier dressuur les.

Vraagje aan de mensen die al veel afgevallen zijn (>20kg) hebben jullie veel krachttraining gedaan of veel gesport? Of juist helemaal niet. En hebben jullie "last" van een losse huid op de buik (of andere plaatsen)? Ik ben even benieuwd omdat in zelf ook zo'n 20-25 kwijt wil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:21

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:24

Ik ben niet meer dan 20 kg kwijt, maar wel zo'n 14 kg. Ik heb op mn buik best wat losse huid, maar dat is na 2 zwangerschappen niet heel gek. Tijdens die 14 kg heb ik heel veel gewandeld, geen krachtsport oid. Inmiddels sport ik wel, maar eerlijk is eerlijk, het laatste jaar ben ik niet echt blijvend afgevallen. Wel ben ik wat strakker geworden, mn buik is iets minder slap en mn taille is wat kleiner.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:24

Ben benieuwd wat je ervan vind. Is misschien iets voor mijn moeder. Ze vind mfp te ingewikkeld

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:29

_KellyAV schreef:
Vraagje aan de mensen die al veel afgevallen zijn (>20kg) hebben jullie veel krachttraining gedaan of veel gesport? Of juist helemaal niet. En hebben jullie "last" van een losse huid op de buik (of andere plaatsen)? Ik ben even benieuwd omdat in zelf ook zo'n 20-25 kwijt wil :)

Ik ben 35 kilo afgevallen voordat ik naar de sportschool ging. Ik wandelde wel veel toen, maar je kreeg me met geen stok aan het sporten :')

Of je last krijgt van losse huid is afhankelijk van hoeveel je kwijt moet maar is ook echt genetisch bepaald. Met sporten verander je daar niks aan, huid kun je niet trainen. Ook met smeerseltjes verander je er niks aan. Ik ken mensen die 30 kilo zijn afgevallen maar veel meer los vel hadden dan ik met -50. Kun je vooraf niets van zeggen.

Ik heb losse huid aan mijn buik, armen en bovenbenen, maar ik vind het niet storend genoeg om me eraan te laten opereren. Alleen bij mijn bovenbenen is het irritant omdat ik me er bij 3+ uur buitenrijden op doorrijd, maar als dat het is...

Als je benieuwd bent hoe het gesteld is met mijn buik, ik heb foto's :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 12:31

Ik hou jullie hier op de hoogte :D Voor mij is MFP ook niks, ik vergeet het gewoon bij te houden, terwijl een notitieboek altijd zo naast me ligt op kantoor. Telefoon ligt vaak in mn jas of tas. Vind MFP ook niet heel goed met zn calorieën. Zo vind ik met regelmaat twee dezelfde voedingsproducten, zelfde afmetingen etc, maar enorme calorieverschillen. Veel is in Amerikaanse units en vind het toevoegen van dingen echt een gedoe. Geef mij maar gewoon pen en papier _O- als ik het beter kan bijhouden kan ik ook hier makkelijker mijn lijstjes delen :D

Gisteren lekker gesport, 15 min snelwandelen, 45 minuten krachttraining en 30 minuten op de zitfiets op een lekker tempo. (Gewone hometrainer kan ik niet lang met mn heupen).

Intussen is mijn BMI, al zegt dat niet zo veel gezien spieren ook wegen, gedaald. Van Obesitas naar Overgewicht. Heb nu een BMI van 29.7. Op weg naar onder whoei *\o/*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:31

Lekker bezig Jans!! Dat was voor mij ook zo'n moment, geen obesitas meer! **\O/** **\O/**

Lijstje voor vandaag;

O; yoghurt met Cruesli Volvezel, lijnzaad, banaan, beetje vijgenjam en een paar noten
L; kaas/ui bolletje
T; chocolade haverkoeken
A; Indiase zoete aardappelsoep met naanbrood en mango chutney

Ik zit daarmee pas op 1350 kcal dus er moet zeker nog wat bij.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 13:48

Super lekker bezig Jans *\o/* hou vol!!!

Hier momenteel ziek, gisteren al mijn eten eruit gegooid...... vandaag alleen nog maar klein beetje kwark op met muesli, ben zo misselijk. Mams heeft soep gebracht dus dat eet ik vanavond, lief van mijn moeder :D
Dus geen lijstje vandaag :+

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 14:01

Ah, wat vervelend! Beterschap!

_KellyAV schreef:

Ik ben twee jaar geleden ongeveer 20 kilo verloren. Hierbij heb ik niet gesport, alleen op mijn eten gelet. Ik had zelf gelukkig geen last van losse huid. Ik had dan ook niet dat mijn vet zich plaatselijk ophoopde, maar juist heel netjes verspreid over mijn lichaam. Denk dat dat wel een heleboel scheelt. Ik denk dan ook dat het heel erg per lichaam kan verschillen.

Jans schreef:
Ik merk dat digitaal bijhouden niet aan mij besteed is.. dus ik heb een Food Journal besteld. :D
https://www.bookdepository.com/Food-Jou ... 423&sr=1-3

Ooh handig! Ben benieuwd hoe het je bevalt! Is het van binnen een gewone notitieboek of hebben de pagina's een speciale opmaak ervoor? Ben ik wel benieuwd naar hoe dat er dan uit ziet

__

Sorry dat ik zo kom binnenvallen trouwens. Ik heb zo ongeveer twee jaar geleden wel een beetje meegepraat en vooral meegekeken en ben toen best wel succesvol afgevallen. Helaas zijn er in anderhalf jaar tijd weer wat kilo's terug gekomen, dus heb ik besloten weer op te letten op wat ik eet.
Ik vind het toch best lastig allemaal. Ik ben natuurlijk niet helemaal terug gegaan naar mijn oude eetgewoonten, maar toch heb ik nog geen eetpatroon kunnen vinden waarbij ik stabiel blijf.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:34

Bedankt voor jullie antwoorden, hier heb ik wat aan! :) ik ben benieuwd hoe het bij mij zal zijn als er flink wat kilo's af zijn. Ik hoop dat het meevalt, ik heb er tijdens eerdere afval pogingen (met shakes..) geen last van gehad.

Beterschap Yonker, volgens mij zijn er zo veel mensen ziek! Ik ben ook nog steeds heel erg verkouden..

Jans wat fijn dat je bmi gezakt is tot onder de 30 en de stempel obesitas er af is.
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van de bmi meter, het is de keiharde waarheid dat weet ik. Maar ik voel me helemaal geen obesitas. Ik neem het ook altijd met een korrel zout.

Lijstje vandaag:
O: havermout pap met banaan
T: 2 vk crackers met filet american
L: tosti kaas/kip/pesto. 3 rijstwafels smeerkaas/filet american/biefstukworst, fristi
T: Griekse yoghurt met ananas/mango/ papaya (misschien vis ik dat laatste er uit :') vind het meestal niet te vreten)
A: ovenfriet, kibbeling en salade <3 als toetje een bakje skyr
T: magere chocomelk met 2 Maria biscuitjes

Totaal: 1919

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:35

black_kelpie schreef:
_KellyAV schreef:

Ik ben 35 kilo afgevallen voordat ik naar de sportschool ging. Ik wandelde wel veel toen, maar je kreeg me met geen stok aan het sporten :')

Of je last krijgt van losse huid is afhankelijk van hoeveel je kwijt moet maar is ook echt genetisch bepaald. Met sporten verander je daar niks aan, huid kun je niet trainen. Ook met smeerseltjes verander je er niks aan. Ik ken mensen die 30 kilo zijn afgevallen maar veel meer los vel hadden dan ik met -50. Kun je vooraf niets van zeggen.

Ik heb losse huid aan mijn buik, armen en bovenbenen, maar ik vind het niet storend genoeg om me eraan te laten opereren. Alleen bij mijn bovenbenen is het irritant omdat ik me er bij 3+ uur buitenrijden op doorrijd, maar als dat het is...

Als je benieuwd bent hoe het gesteld is met mijn buik, ik heb foto's :')

Mag ik die zien? O:) mag ook in pb natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 17:40

Raisin, als het goed is heeft hij voorgedrukte pagina's :D

Beterschap Yonker!

Ik vermoed dat mijn huid altijd los zal blijven, ook als ik genoeg afgevallen ben. Tegen de tijd dat ik voldoende ben afgevallen maar eens zien hoe het er dan uit ziet :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 18:03

Op de helft van je tentamenweek, succes nog Emma!
En ballet Frummels, wat leuk, ik raakte meteen enthousiast, misschien dat ik binnenkort ook een proefles neem, wanneer het een optie is met de artrose in m'n spronggewricht. Balletfit leek mij wel leuk in ieder geval, ik weet niet of echt ballet iets voor mij zal zijn.

Veel plezier morgen in ieder geval.

Om 18u heb ik een meet/weeg moment en krijg ik een nieuw trainingsschema, maar ben net een uur terug ongesteld geworden en mega buikpijn sinds gisterochtend. Vanmorgen nog een uurtje krachttraining gedaan, ik overleef het vast, maar het voelt nu niet echt fijn. Al las ik laatst ergens dat je dan juist moet sporten, dus hopelijk nemen de klachten af en krijgik geen lekkage..

Voor de zieken onder ons; beterschap!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:16

Gister weer een nieuw speltbrood gebakken en daar meteen een receptje van gemaakt in MFP, heel fijn dat dit kan! Zo worden de kcal toch weer wat preciezer. Alleen de hummus is nog even gokken, zodra ik een nieuwe portie moet maken, ga ik daar ook een receptje van maken.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 plakken speltbrood 1 met roomboter, marmite en komkommer en 1 met hummus en komkommer.
Kop thee en een glas water (441 kcal)
T: -
L: Kopje zelfgemaakte mosterdsoep (94 kcal)
T: Glas grapefruitsap (43 kcal)
A: Rijst, Gamba's, champignons en doperwtjes (411 kcal)
B: paar uur paardrijles geven, honden uitlaten en een paard trainen

Ik zit nu op een totaal van 989 kcal, dit is echt veeeel te weinig. Zit 'm vandaag voornamelijk in de lunch, ik was een beetje gehaast en heb mezelf niet echt de tijd gegeven om te lunchen.
Misschien dat ik vanavond nog even een bakje yoghurt met gebroken lijnzaad neem.
Normaal zijn mijn kcal een stuk meer, dus voor een keertje vind ik dit niet zo heel erg.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:35

Lekker druk geweest hier!

Ijssnuiver, dat is inderdaad weinig, maar voor een keer ga je er niet van dood. Zeker wanneer je het weet en er rekening mee houdt!

Mama3, hopelijk viel het wat mee? Buikpijn hebben op zo een moment is wel erg naar :\

Jans, wat een leuk idee! Kun je ook makkelijk meenemen dan waarschijnlijk? Is wel lekker creatief :D en proficiat met het bereikte resultaat! Ga zo door *\o/*

Mijn lijstje vandaag:

O: havermout, appel, yoghurt
T: pistachnootjes, müslireep
L: cup a soupje, brood, kaas en kruidenkaas
T: cappuccino, proteïne shake, banaan
A: volkoren spaghetti, pastasaus met Philadelphia, rucola, paprika, aubergine en parmazaan

B: kleine wandeling en 30min zwemmen (ging wel hard!)

Lijkt niet veel, meer heb erg veel nootjes gesneukeld, zo slecht geslapen dat ik een enorme zoete zin had vandaag. Gelukkig onder controle kunnen houden. Ben erg trots op mezelf dat ik gisteren avond 2 reepjes kinder heb gegeten ipv meteen de hele doos O:)

Raisin, het er van houden is ook niet gemakkelijk, op het moment dat het doel wegvalt raakt de drang naar de regelmaat ook een beetje verloren. Maar onderhouden kan gewoon ook rustiger dan afvallen, dus wat de balans er in vinden en uitzoeken wat op de lange termijn werkt.

Yonker, veel beterschap :(:) doet wel de ronde zeg!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:36

Wat goed Jans *\o/*

Vandaag mijn lijstje :)

O: Groente smoothie
T: beetje Skyr yoghurt (3/4 lepels)
L: 2 volkoren boterhammen met kipfilet
T: gekookt ei
T: 1 chocolade truffel (foei)
A: pasta
T: bakje skyr yoghurt

Gisteren had ik mijn weegmoment op de sportschool.
Ben in 2,5 week 1,8 kilo afgevallen. :) En zit sinds jaren weer op een gezond BMI :D
Mooi begin, viel al maanden niks meer af (daarvoor 18 kilo afgevallen door koolhydraatbeperkt te gaan eten).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:58

Leuk Mama3, wat houdt zo'n balletfit les precies in? Hier ook een ballerina :) Kan me in elk geval voorstellen dat het lekker intensief zal zijn! Hopelijk heb je niet te veel buikpijn vandaag, naar is dat steeds he.

Wat goed Lies!! Hoe heb je er weer vaart in gekregen na je plateau?

Net lijstje Kelly! Ben je er al aan uit wat je gaat doen qua sporten?

Hoi Raisin!

Wat goed Jans, van je BMI!

Hihi Aria lekker, Kinder reepjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:24

Balletfit klinkt leuk :D Ik ga vanavond voor het eerst in drie jaar weer bodypumpen. Dat wordt spierpijn morgen!

Dank voor alle *\o/* berichtjes. Doet me goed, dit topic is echt een fijne stok achter de deur :D

Aria inderdaad lekker makkelijk meenemen zo'n boekje, mik hem gewoon samen met mn laptop in de auto :))

Succes met je tentamens nog Emma!

En ik zie mooie lijstjes voorbij komen. De oei-chocoladetruffel zou ik ook wel willen :)) maar ik hou me in de komende dagen, want zondag is het sushi-dag. Vanavond weer picnic bestellen, ga de komende week het thema Jamie Oliver aanhouden :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:40

Goed bezig Jans! *\o/* Picnic is mijn held in de donkere dagen, haha.

Mama3: wat leuk :D Wat is balletfit precies? Ik ken het nog niet!

Raisin: welkom!

Lieszje: wat goed, super! *\o/*

Yonker: veel beterschap.. balen zeg :(:)

Gisteren niet helemaal oke geluncht. Heb 2,5 uur gezeten voor mijn tattoo dus had echt enorme honger. Het werd een hamburger met frietjes :+ De rest van de dag wel netjes.

Vandaag:

O: skyr met eat natural musli/granola, handje blauwe bessen, bramen en framboos. Glas vers sap
T: banaan en hand doppinda's
L: quinoa met gerookte zalm, kikkererwten, rucola, cherrytomaten, komkommer, bleekselderij en een beetje sojasaus. 1 kiwi
T: appel en cappuccino
A: vriendje kookt, ik denk witte rijst met vega spekreepjes, pindakaas erdoor en komkommer.

B: 1,25 uur balletles := :):) 40 minuten fietsen (retour werk), 20 minuten wandelen (retour balletschool).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:54

Spannend Frummels!! Verslag uitbrengen hoor! Enne, een nieuwe tattoo? <<)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:59

Mijn lijstje voor vandaag:
T: appel
L: half stokbrood met ham, kaas en pesto
T: mandarijn
A: Thaise rode curry met kabeljauw, sugarsnaps en rijst
T: Häagen-Dazs Macadamia Nut Brittle

Kcal: 1560

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:36

Bhriseis schreef:
Spannend Frummels!! Verslag uitbrengen hoor! Enne, een nieuwe tattoo? <<)

Absoluut! Heb helemaal buikkriebels van de zenuwen, haha. Ik ben echt heel socially awkward met dit soort dingen en vind het super eng met allemaal nieuwe mensen en een sport waar ik eigenlijk weinig tot niets van weet. :=
En nieuwe tattoo ja! :D <3