Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:46

Ik kijk Jo Frost altijd als vermaak :+

Dat soort restaurants lijken me heerlijk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:01

__Sannne schreef:

Er zijn toch ook al kindvrije hotels. Ik begrijp niet dat men daar zo onnozel over doet. Ze verwachten dus dat een restaurant een halve babykamer heeft?
Ze zeggen in theorie niet dat ze niet binnen mogen. Enkel dat ze zich moeten gedragen en dat hij geen kinderwagens en hoge stoelen in de weg wil hebben staan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:04

Precies, er staat alleen dat ze geen schreeuwende kinderen binnen willen.
Maar blijkbaar is dat al een heel probleem voor ouders, nette kinderen hebben.
Nu worden ze natuurlijk wel met de neus op de feiten gedrukt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:08

Ja stel je toch eens voor dat je je kinderen moet opvoeden vóórdat je naar een restaurant gaat :oo
Of uberhaupt moet opvoeden >;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:13

nou ik heb een neef... en ondanks dat zijn hun dochtertje heel jong gekregen hebben, hebben ze dat echt heel goed gedaan. Je kon dat meisje al 1 jarige meenemen naar het restaurant en je hoorde haar echt niet. Inmiddels is ze bijna 4 en nog steeds keurig aan de tafel te eten en wat mee te kwebbelen, maar verder hoor je haar niet. Ik kan er zelf bij aan tafel zitten :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:15

Maar er zijn van die ouders die niet snappen dat niet iedereen zin heeft in hun pareltje en dan dus door dat restaurant gaan slierten want ja, 2.0 kan niet stilzitten. En dan ontgoocheld zijn als je ze verzoekt om je met rust te laten.

Het is nog erger als je zelf zwanger bent omdat mensen dan denken dat je ieder kind leuk vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:19

Zo is mijn achterneefje ook... die gaat gewoon mee uit eten (en dat is bij het restaurant waar we heen gaan dan van half 7/7 uur tot soms half 12, best een lange zit dus). Ondertussen is hij 7 gok ik, maar zit gewoon altijd rustig aan tafel. Die geef je een stripboek of kleurboek en hij is een poosje zoet. En meestal doen we een spelletje uno voor en/of na het hoofdgerecht :+

Kan ik prima aan! Mijn andere achterneefjes daarvoor kan je beter een restaurant met speeltuin ofzo voor uitzoeken (a la happy italy uit eten dus). Anders houden ze een uurtje eten echt niet vol..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:20

ja :')
Maar die kinderen jaag ik ook echt direct weg... ik ga voor mijn plezier uit eten, en plezier en niet uitgenodigde kinderen gaan bij mij niet samen :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:38

Ik kijk altijd net zolang boos tot ze gaan huilen }>

Voel me ook altijd zo ongemakkelijk met vreemde kinderen in de buurt. Pas als ik ze wat langer ken kan ik er een beetje mee omgaan.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 23:00

Mijn moeder liet mij ook altijd mijn eigen kleding uitkiezen de avond van te voren. Totdat er een moment kwam dat ik s'ochtends begon te zeuren en ik iets anders aan wilde, maar er 'niks leuks was'. Dus ik had de keus of het zelf uitgekozen setje aan of niks. Ik heb in de pyama, jankend een rondje achterop de fiets gezeten. :Y) Toen wilde ik het setje wel aan hoor. :j

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:38

Haha Priztwir _O- .

Vroeger was het meer "kinderen hebben niets te willen" en "wie vraagt wordt overgeslagen".

Vraag me soms af of Jo Frost 30 jaar geleden ook zoveel klanten zou hebben of dat het echt iets van deze tijd is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 09:39

Op school werd je zelf in de hoek gezet als je iets deed wat niet mocht.
Ik denk als de juffen en meesters dat nu zouden doen ze aangeklaagd werden voor mishandeling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:00

Niet alle methoden waren vroeger beter. Ezelsoren, klappen krijgen van de leerkracht. Dat is niet oké. Ik ben geen softy en een pedagogische tik op de billen kan IMO best maar dat kinderen vroeger met blauwe plekken terug konden komen van school. Nee, IMO is dat op het barbaarse af. Daarmee leer je een kind van jongsaf dat geweld in die mate oké is. Ook voor kleine vergrijpen (want dat kon prima ook gebeuren door tegenspraak.)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:05

Klappen heb ik nooit gehad. Tik op de vingers wel, toen ik 2 was en toch perse aan de hete thee wilde komen.
Op school ook nooit klappen of tikken.
Maar ik heb dus een keer in de hoek gestaan en dat heeft echt indruk gemaakt. Ik was toen 5 of zo.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:07

zelfde als bruintje... klappen heb ik ook nooit gehad, maar ik wist wel heel erg goed wanneer ik te ver ging.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:10

In mijn moeder haar schooltijd waren er nog lijfstraffen en dat ging een stuk verder dan eens een tik op de vingers.
De roe op ontblote billen en of ruggen, met de liniaal op de vingers, gedurende een lange periode op een smalle lat zitten met de knieën enz enz.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:10

Wij liepen eergisteren op de parkeerplaats bij Apenheul. Hier liep een groep van 8 jongetjes rond de 8 jaar met twee volwassene (schoolreisje misschien?)
1 ventje roept tegen mijn vader: hoi! Dus mijn vader: hoi! Leuke dag gehad?
Ventje begint gelijk een heel verhaal en eindigt met: en u?
+:)+ +:)+

Vervolgens staan we bij de parkeerautomaat, waar drie ventjes met elkaar aan het stoeien zijn.
Ineens klapt het ventje wat onderop ligt heel hard met z'n voorhoofd op de straat en begint te brullen,au! Stop!
Die andere twee gaan door, en het onderste ventje draait door en slaat erop! "Ik zei toch stop! poedersuiker!
Nouja, dat was het gezellige uitje want de hele groep had gelijk ruzie met elkaar :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:16

Mag ik me hier ook melden? O:)

Wij zijn ook bewust kinderloos, hoewel we allebei (op verschillende tijdstippen) wel kinderen gewild hebben. Maar nu willen we het beide niet, vooral door mijn gezondheid. Er wordt eigenlijk best wel kwetsend op gereageerd, ook door familie. Ik ben nooit echt goed met kinderen geweest, maar nu is mijn gezondheid een stuk achteruit gegaan en sla ik verjaardagen dus ook over. Bezoek bij familie als er kinderen zijn eigenlijk ook, omdat ik na een kwartier last krijg en na een half uur echt weg moet en dagen uitgeschakeld ben. En dan juist mensen waar je meer van verwacht had, vinden het ineens nodig om kwetsende opmerkingen te maken of beledigd te zijn dat ik liever sommige dingen oversla.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:32

Ayasha schreef:
In mijn moeder haar schooltijd waren er nog lijfstraffen en dat ging een stuk verder dan eens een tik op de vingers.
De roe op ontblote billen en of ruggen, met de liniaal op de vingers, gedurende een lange periode op een smalle lat zitten met de knieën enz enz.

Mijn moeder verteld ook over de liniaal, maar nooit over de roe.
Ook niet over op een smalle lat zitten.
Wel dat in de kerkbanken zitten en dan dus ook met de knieen op die lat, ja zal niet respectvol zijn zoals ik het benoem, heel lang duurde.

Welkom MWM

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:34

Nee bij hun was dat vooraan in het klaslokaal met de ezelsoren op. :) dus niet in de kerk. IMO is dat niks waar je terug heen moet willen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:36

Nee dat niet.
Ik denk wel de tijd die ik gehad heb niet verkeerd was.
Geen lijfstraffen maar ook niet dat softe gedoe van nu.
We luisterden naar de ouderen zonder te jamaren.
Kwamen ook niet overal tussendoor getetterd en wisten ook dat er verschil was tussen ouderen en kinderen.
Nu wordt dat gezien als zielig en moeten ze gelijken zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:37

Dat is idd ook niks. Iets er tussen in is mooi. :+
Maar wij als ras hebben moeite met "tussen in" he. :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:38

Ja dat kennen we inderdaad niet. En ik maak me er zeker ook schuldig aan :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:40

Ik ook hoor. :D Het is deel van ons overlevinsmechanisme. Zwart-wit denken helpt/hielp je in veel gevallen beter te overleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 16:48

Alpha89 schreef:
Wauw Laurora.. belachelijk! Ik zou ook woest zijn!

Meteen wat memes opgezocht om tot rust te komen :p
[ [url=m/9sQBbd.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G3wy6E.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qnGFet.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/P300tY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Vx2pEX.png]Afbeelding[/url] ]

Mijn broer en ik raporteren alle baby- en peuterfoto's die we tegenkomen op facebook als "dit is niet okee". :+