Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:09

In Weert, bij Primal Performance! Zaterdag begin ik met de introductiecursus zegmaar :p

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:15

Ziet er uit als een gave box!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 12:29

Ja super gezellig, iedereen is aardig enzo :D. Zit er nu sinds april, met gymnastics en grapplen dus. ^^

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 17:32

Imandra, hou me op de hoogte over hoe je het vind! Komende tijd ga ik het nog niet doen, maar mocht ik gaan samenwonen lijkt het me wel wat.

Vandaag begonnen met nieuwe baan. Heel wat anders, maar heb hier echt zoveel zin in. Eindelijk weer wat met mijn koppie doen :D Beetje vaste structuur erin krijgen, lekker blijven rijden en sporten. Ik heb er helemaal goede zin in dat het allemaal wel goed komt met eten en bewegen zo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:26

Zal ik doen! Blijkbaar is het goed voor de vetverbranding, ivm de intervals die je hebt. Maar we zien het vanzelf :D

O: Banaan
M: Chocolade wafer van B&F (geen honger ivm presentatie)
A: Aardappeltjes met roosmarijn en knoflook uit de oven, met kipgyros en sperzieboontjes, en een beetje fritessaus.
D: 200gr skyr met B&F proteïnereep

Moet nog even wat vinden van 400kcal vanavond haha. Ben aan het denken aan iets met eiwit, gezien ik daar nog iets van moet eten om goede macro's te krijgen.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 20:46

oewh crossfit.. dat lijkt me ook nog wel gezellig :)
Eerst maar weer ff die knie beter dan ga ik knallen...

O: Shake vanille, magere melk en mangoblokjes (in de blender)
M: 2 speltbroodjes met kaas (gaat tegen mijn principe in maar t is zo lekker op mijn werk)
T: Appel
A: Quinoa, sperziebonen, tonijn, munt en pijnboompitten (erugggg lekker)

Nu heerlijke pot citroenthee gemaakt :)
Donderdag weer een meting maar denk dat ik door het weekend en deze 'snoep' dagen helaas geen lager vetpercentage heb.
Maar ik ben een tevreden mens... ik denk dat het heel erg gaat schelen als ik weer wat meer kan bewegen :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 00:22

Ik heb weer even wat extra motivatie nodig want dit kan zo niet haha

O: 2 witte oreo
O2: 250 gr magere kwark
L: broodje kroket
T: vrij veel tortilla chips met wat quacamole, crème fraiche, salsa saus en gesmolten kaas, 2 calamari (restaurantje), 1 icetea green
A: halve Italiaanse bol mer halve hamburger, 5 frites
T: 1 bolletje b&j cinnamon bun, 1 bolletje save our swirled

b: 40 min fietsen, half uur wandelen over het strand, paard driekwartier intensief gereden

Tsjaaaaa... En gisteren ook al iets met popcorn als lunch en Tony's als avondeten; ik moet weer even m'n ritme vinden.

Morgen:
O: 250 gr magere kwark
T: appel met kaneel, stuk komkommer
L: tosti
A: verrassing
B: paardrijden, 40
Min fietsen en van 11 tot 9 horeca werk, vandaar ook m'n lunch en dinerverassing (eet met koks mee :9 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:39

Mijn dag vandaag:

O: /
L: Plakje cannellini cake
T: Twee kleine plakjes peanutbutter blondies (gezonde variant) met een laagje pindakaas ertussen
A: ???

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 10:29

Gisteren:

o: yoghurt met muesli met donkere chocolade stukjes
M: 2 wraps met zalm
A: Vis in de oven met aardappelpuree en een rauwe witloof salade

Hoera best netjes!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:25

Ik heb vandaag weer een lekkere salade bedacht! Laatst ook al iets geïmproviseerd. Zal hier eens de recepten neerzetten:

Hüttenkäse salade:
Ijsbergsla (klein zakje, vers kan ook)
Hüttenkäse (paar eetlepels)
Tonijn (half blikje)
Walnoten (stuk of 4)
Gekookt ei
Tomaat (in reepjes gesneden)

En die van vandaag:
Ijsbergsla met stukjes wortel (klein zakje)
Tomatenpuree blokjes met basilicum en knoflook (paar eetlepels)
Linzen (1/3e blikje, had een klein blikje van Bonduelle)
Roze zalm (half blikje)

De laatste was wel redelijk pittig! Maar deze salades vullen zeer goed ivm de eiwitten. Je kan zelf natuurlijk een beetje bepalen hoeveel je erin doet..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:50

Hmmm dat ziet er best lekker uit!

Ik ga morgen een marathon wandelen, ben heel benieuwd hoe dat gaat! Voor mij echt een mega prestatie als je bedenkt waar ik vandaan komt. Toen we ons in januari opgaven was ik nog 10 kg zwaarder en totaal niet fit. En dan bedoel ik écht niet, naar mn werk fietsen (10 min) was eigenlijk al te veel :o Ik heb ontzettend hard getraind om te komen waar ik nu ben, dus ik hoop dat ik het ga redden! Dit topic heeft me daar ook erg bij geholpen, vooral het stuk over eiwitten en spieropbouw/herstel etc!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:25

Wauw laura! Dan mag je echt trots zijn op wat je hebt bereikt! Hoe ging je marathon vandaag?

Ik zal ook eens een lijstje plaatsen ..
O: mug cake
T: 2 rijst wafels met pindakaas
L: 250gr magere kwark met appel kaneel en een handje noten
T: 2x volkoren cracker, 1x zuivelspread en 1x houmous
A: roerbakmie met extra paprika
T: ?

Kwa beweging vandaag heb ik wel weer genoeg gedaan. Hele dag gewerkt bij de bakker dus dat betekent de hele dag lopen. Daarnaast net nog even wat huishoudelijke klusjes gedaan en nu eindelijk met de beentjes omhoog! :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:51

Ik heb t gered! Vraag niet hoe haha. Het was voor t goede eigenlijk te warm, merkte dat ik al na een km of 20 echt vermoeid was, terwijl ik laatst 30 km met gemak liep. Had geen pet, les voor volgende keer! Verder een hoop blaren en spierpijn rijker, maar super trots!

bono_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 11:16

Heeel knap Laura! Het was gisteren ook enorm warm! Echt knap dat je het met die temperaturen hebt uitgelopen :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 13:58

Heb me vannacht twee uur lang vermaakt met Paul Elstak. Dat was ook wel een flinke work out :') weegt weer op tegen de drankjes.

Knap gedaan Laura! Zeker in die warmte.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:56

Hooooiii allemaal,

Ik kom me ook melden! Ik ben nu net sinds dinsdag terug uit Nieuw Zeeland. Het afgelopen half jaar daar gewoon en daarvoor een half jaar in Londen. Helaas ben ik hierbij behoorlijk wat aangekomen (lees +10 kg) en dat mag er toch zeker weer af.

Ik mocht van mezelf de afgelopen week eerst lekker genieten van al het Nederlandse eten dat ik zo gemist heb. (Vanavond lekker filmpje kijken met ovenzoutjes :9 ) Maar vanaf morgen moet ik er toch echt aan geloven.

Gezonder eten wordt doel nummer 1. Enkel nog thee en water drinken en letten op wat ik allemaal binnen krijg. Doel nummer 2 wordt sporten. Ik wil (weer) het 30 day shred programma van Jillian nogwat gaan doen. Deze heb ik jaren geleden al eens gedaan en het beviel me heel goed. Combinatie van krachttraining, cardio en buikspieroefeningen een half uur per dag. Deze duurt eerst 30 dagen en dan wil ik daarna kijken naar haar andere programma's, of misschien totaal iets anders.

Hoop een beetje steun uit dit topic te kunnen halen. 18 Juli vlieg ik weer terug naar Nieuw Zeeland en zou het geweldig vinden als ik dan mijn vriend al een beetje kan verassen met mijn (gezondere) lichaam. :)

Ik heb er zin in *\o/*

edit; oh ik wil ook 1 a 2 keer per week yoga gaan doen, om wat leniger te worden. Mocht iemand leuke yoga workout video's weten (op youtube), laat het me weten! Wel voor de beginner graag, heb namelijk nog nooit yoga gedaan haha.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:41

Mag ik ook aanhaken en meekletsen?

In het kort: in 1,5 jaar tijd heb ik er 15 kilo bijgekweekt. Dit door een korte depressie, lastige studiesituatie, etc. Nu heb ik alles allang weer op de rit, maarja, die 15 kilo zitten er nog steeds aan. Sport vind ik heel leuk, maar ik maak er geen tijd voor.

Maar komende week ga ik kennismaken bij de sportschool in mijn straat. Ik las hier al een tijd mee voor inspiratie voor voeding enzovoorts, dus dit leek me een mooi moment om wat actiever te worden :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 19:08

Welkom nieuwe meeschrijvers!

Met de juiste kennis en doorzettingsvermogen is het zeker te doen. En lees vooral OP even voor wat algemene informatie.

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 11:37

Een week (voor mijn doen een prestatie) gezond doen volgehouden.. :D

Ben nu sinds een week begonnen met de trainingen van Kayla Itsines, echt best pittig.

Lijstje van vandaag:
O: Yoghurt met muesli
T: Eierkoek
L: Kwark (optimel)
T: Banaan
A: ??

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:03

petravdmeerx schreef:

Ben nu sinds een week begonnen met de trainingen van Kayla Itsines, echt best pittig.

Lijstje van vandaag:

Heb jij die training ding van Kayla aangeschaft of gewoon via internet? Het lijkt mij namelijk ook wel wat, voor als ik straks weer terug in NZ ben. Ben nu eerst aan de 30 Day Shred van Jillian.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:08

Welkom iedereen :D

M'n eerste crossfit les is heel goed bevallen overigens, ga het zeker volhouden ^^. Hopelijk is dat net t extra duwtje voor m'n lichaam om weer af te gaan vallen!

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:09

__Sannne schreef:
petravdmeerx schreef:

Lijstje van vandaag:

Heb jij die training ding van Kayla aangeschaft of gewoon via internet? Het lijkt mij namelijk ook wel wat, voor als ik straks weer terug in NZ ben. Ben nu eerst aan de 30 Day Shred van Jillian.

Kan 'm wel naar je doorsturen via de mail ;-)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:44

lekker bezig allemaal,
en welkom nieuwe lezers/schrijvers :)
Dit weekend weer lekker gezondigd vandaag iets nieuws in mijn smoothy geprobeerd
eigen bevroren banaan met cocos melk (Alpro)
het was echt een banenen milkshake super lekker en vullend :)
dus hop weer 2 nieuwe bananen in stukje de vriezer in :P

sporten wil ik deze week weer rustig mee gaan beginnen morgen misschien hardlopen als ik niet zo murf van de hooikoorts pillen ben (ik ben daar zoooooo moe van)
Hierdoor blijf ik ook een beetje stil staan.

Had het niet bih mijn meting verwacht maar ik zit nu gewoon onder de 30% vetpercentage hophop we keep on going *\o/*

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:30

Dank voor het warme welkom :D

BMR heb ik al berekend, die macro's vind ik nog lastig. Hoeveel doen jullie met die macro's? Merken jullie dat daarop letten echt goed helpt?

Bestaat er ook een soortgelijke MFP-app voor Windows phone? Ik zit niet zoveel achter de computer en heb geen Android, alleen iPhone maar die is te oud/traag/kapot.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:44

petravdmeerx schreef:
Kan 'm wel naar je doorsturen via de mail ;-)

Mag ik hem ook? :)