Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:50

Ja superleuke plekjes zijn het. Ben benieuwd of we ze morgen en zondag ook tegen gaan komen.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:00

Afbeelding
Toen ik de paarden binnen ging zetten nog een mooie zonsondergang.
Hij is alleen iets anders op de foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 07:48

noordje schreef:
[ [url=m/KlKX7d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen ik de paarden binnen ging zetten nog een mooie zonsondergang.
Hij is alleen iets anders op de foto

Mooi!

Faringo: veel plezier weer vandaag!

Gaucho: sterkte met je kaak :(:)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:18

Ik wil ook graag gaan wandelen (met mn hond) ik heb alleen geen idee qaar te beginnen. Heb een conditie van 0,0 en mn hond kan niet met andere honden overweg, dus wil niet in een losloop gebied terecht komen, aangezien het gros van de honden niet zo onder appèl staat als de baas zou willen :+
Ik woon in Barneveld. Iemand die me tips kan geven in deze buurt?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:32

Dankjewel Marie_Anne. We zijn bijna klaar voor de start.

Mooi Noordje.
Laatst bijgewerkt door Faringo op 19-09-20 08:33, in het totaal 1 keer bewerkt

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:32

Hi Idylle :) Ik ben niet zo bekend in Barneveld, maar er zijn best veel bosgebieden daar in de buurt toch? Ik zou eens kijken welke daarvan honden alleen aangelijnd mogen, staat meestal wel aangegeven. Edese hei vind ik erg mooi en daar is maar een heel klein stuk losloopgebied.

Veel plezier vandaag Faringo, weer prachtig weer erbij zo te zien.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:25

Welkom Idylle! Ik woon in Barneveld, maar pas net iets langer dan een jaar dus ben niet heel bekend nog hier.
Ik heb geen hond dus let eigenlijk ook nooit op losloopgebieden.

Ken je het Paradijs? Ik vind het daar heel mooi en meestal rustig. Hei in Ede is ook mooi.

Ik ga zo met een vriendin een klompenpad lopen. :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:36

Mandyy schreef:
Welkom Idylle! Ik woon in Barneveld, maar pas net iets langer dan een jaar dus ben niet heel bekend nog hier.
Ik heb geen hond dus let eigenlijk ook nooit op losloopgebieden.

Ken je het Paradijs? Ik vind het daar heel mooi en meestal rustig. Hei in Ede is ook mooi.

Ik ga zo met een vriendin een klompenpad lopen. :)

Wat super leuk! Een medeBarnevelder :D

Denk dat ik gewoon eens moet gaan kijken in de hoop dat we er niet voor niks heen gaan en er toch losloop gebied blijkt te zijn. Probeer ik eigenlijk te voorkomen, maar moeten het er maar op gokken. Op internet kom ik er ook niet heel goed uit.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:01

Het park/bos rond kasteel Schaffelaar is losloopgebied en in Harskamp heb je ook een groot deel waar ze los mogen. Je kan op de site van Staatsbosbeheer zien of honden los mogen in bepaalde gebieden. Ik ontwijk die stukken ook altijd, vooral rond Schaffelaar lopen regelmatig een aantal kleintjes die graag hakken bijten.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:16

Anoeska27 schreef:
Het park/bos rond kasteel Schaffelaar is losloopgebied en in Harskamp heb je ook een groot deel waar ze los mogen. Je kan op de site van Staatsbosbeheer zien of honden los mogen in bepaalde gebieden. Ik ontwijk die stukken ook altijd, vooral rond Schaffelaar lopen regelmatig een aantal kleintjes die graag hakken bijten.

Waar ga jij wandelen dan met je hond? Ik heb bij staatsbosbeheer op de site gekeken. Toen zag ik bij een wandelroute een hondje met een riempje staan, dus dacht: mooi aangelijnd.. toen ging ik lezen en mochten ze loslopen. Vind het daar dus niet erg overzichtelijk aangegeven. Toen ik ze mailde kreeg ik als antwoord, staat vaak wel in de tekst, maar dat viel dus tegen want staat meestal niks bij. Ja , een hondje met een riem, maar dat zegt dus niks over loslopen of aangelijnd... pffff haha

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:18

Prachtige foto,s komen er weer voorbij.
En vandaag is het ook mooi weer,dus ik hoop dat iedereen geniet van zijn/haar wandelingen,of wat je ook mag doen.

Ik heb voor de middag een rondje langs de rand van het dorp gelopen.
3.15km.
Ging eigenlijk best wel goed. :)

Afbeelding

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:31

idylle schreef:
Anoeska27 schreef:

Waar ga jij wandelen dan met je hond? Ik heb bij staatsbosbeheer op de site gekeken. Toen zag ik bij een wandelroute een hondje met een riempje staan, dus dacht: mooi aangelijnd.. toen ging ik lezen en mochten ze loslopen. Vind het daar dus niet erg overzichtelijk aangegeven. Toen ik ze mailde kreeg ik als antwoord, staat vaak wel in de tekst, maar dat viel dus tegen want staat meestal niks bij. Ja , een hondje met een riem, maar dat zegt dus niks over loslopen of aangelijnd... pffff haha

Ik woon al een tijdje niet meer niet meer in Barneveld, dus duik meestal gewoon de hei op bij Elspeet of het Caitwickerzand. Mijn hond is absoluut niet zwijnproof, dus de Kroondomeinen mag hij niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 15:01

lizard schreef:
Prachtige foto,s komen er weer voorbij.
En vandaag is het ook mooi weer,dus ik hoop dat iedereen geniet van zijn/haar wandelingen,of wat je ook mag doen.

Ik heb voor de middag een rondje langs de rand van het dorp gelopen.
3.15km.
Ging eigenlijk best wel goed. :)

[ [url=m/9uqrFq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat het goed ging lizard +:)+ , het is een prachtige dag weer inderdaad.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:18

Super dat het zo goed ging Lizard!

Ook vandaag weer prachtig weer en dus lekker op pad geweest.
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:34

Welkom idylle.
Prachtige foto's weer
TOP Lizard!

Jullie gaan hard. Ik heb zo meteen nieuwe toeristen hier op het erf.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:02

Fijn Lizard weer een rondje op pad.

Prachtig weer Noordje!

Wij liepen vandaag van Laren naar Vorden. Ongeveer 17.5 kilometer. Een leuke etappe maar we hebben ze mooier gehad. Veel asfalt en in het bos alleen maar rechtdoor zeg maar. Wel leuke gesprekken met andere wandelaars onderweg en op rustpunten. Vannacht een heerlijk plekje om te overnachten en net lekker gegeten. Nu lekker relaxen en morgen weer verder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het begint echt herfst te worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:15

Ah koetjes aaien! Je lijkt mij wel, ik aai ook alles wat ik tegenkom :+

Jullie hebben genoten van het mooie weer vandaag zie ik. Ik ben niet op pad geweest, ik ga morgen weer.

Lizard, wat fijn dat je weer zo'n rondje kan doen zeg, lekker!

Noordje, is het weer bij jou ook nog lekker?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:40

Ja ik ook hoor, alles wat komt snuffelen geef ik een aai. In dit geval was m'n flesje desinfectie/alcohol nodig want deze likte m'n hele hand af :j.

Weet je al waar je gaat lopen Goof?

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:45

Ja leuk koetjes!
Ik was donderdag ergens wezen wandelen waar de koeien ook nog in het bos rondliepen.
Maar ook op de weg. Deze dames stonden strategisch op de weg dat niemand er langs kon.
Ik heb m' n raampje open gedraaid,ene koe geaaid en de dames gevraagd even aan de kant te gaan.
Dat deden ze netjes,maar zodra ik er langs was, sloten de gelederen zich weer en dat vond aankomende motorrijder niet zo tof :+ :D

Het is hier super weer! 's Ochtends lekker koud en dat komt het zonnetje erbij om alles op de warmen. Heerlijk, houd van dit jaargetijde <3

Mooie foto's Faringo! Jammer dat de wandeling zelf een beetje saai was,valt aan de foto's niet te zien hoor.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:57

Haha Noordje, hilarisch die koeien. Ik zie het ook echt voor me. Zou hebben wij jaren geleden 20 minuten stilgestaan in Yellowstone vanwege bizons op de weg en in Durmitor NP in Montenegro stonden we stil tussen een kudde schapen en maakten we een praatje met een dronken herder met een fles drank in z'n hand. Hilarisch was dat.

De route was ook wel mooi, maar we misten de gezellige sfeervolle wandelpaadjes.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:03

Faringo schreef:
Weet je al waar je gaat lopen Goof?

Ja, ik loop altijd in get Mastbos. Ik ken alle paden en weet precies welke routes ik kan pakken om de afstand langer of korter te maken. Er is een groot losloopgebied voor de hond, ik kan er halverwege even koffie drinken en er is een hele mooi afwisseling tussen heide, naaldbos, loofbos, stukken vol varens etc. Gewoon heel fijn lopen eigenlijk.
En ik zie er vaak reeën en soms eekhoorns en vossen.
Houd ervan!
Maar.... het zou eigenlijk ook wel eens leuk zijn een nieuw gebied te ontdekken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:15

Mastbos is inderdaad erg mooi wandelen. Ben er maar 1x geweest maar vond het er wel erg leuk. Wel gaaf dat je er zo regelmatig dieren spot. Nieuwe gebieden ontdekken is ook altijd erg leuk, maar je bent dan inderdaad wel minder flexibel in het aanpassen van de lengte.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:22

Mastbos <3
Noordje, de koeien hier zijn zooo bang, rennen altijd weg, zijn geen mensen gewend.
Faringo mooie foto's vind ik het. Helaas komt de herfst hier al snel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:28

Faringo schreef:
Mastbos is inderdaad erg mooi wandelen. Ben er maar 1x geweest maar vond het er wel erg leuk. Wel gaaf dat je er zo regelmatig dieren spot. Nieuwe gebieden ontdekken is ook altijd erg leuk, maar je bent dan inderdaad wel minder flexibel in het aanpassen van de lengte.

Ja precies, dat is dan altijd weer even uitzoeken. Aan de andere kant; ik heb gps op mijn horloge, dus ik kan prima x km weglopen en daarna weer een route terugzoeken naar het startpunt.
Maar ik vind het voor nu wel fijn om gewoon zonder op te letten en in gedachten mijn rondje van 11/12 km te doen.
Laatst bijgewerkt door Goof op 19-09-20 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:30

Ja dat is zo, soms heb je ook gewoon zin om zonder echt te moeten opletten en nadenken lekker te wandelen.