Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tillie20

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:35

Nee klopt, ik ben vrij licht van kleur(tenminste bij mijn kaaklijn, waar het moet matchen). Vind dit enorm vervelend aangezien ze me een andere kleur heeft gegeven dan waar ik gevraagd voor heb. Als ik in een kledingwinkel maat 40 koop ipv 36 door de verkoper zou ik hem normaal gezien ook moeten kunnen terugbrengen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:37

Gewoon terug gaan ermee. Ze heeft je de verkeerde meegegeven.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:39

@Djilna, als je ze nog wil zien, ik heb nu links toegevoegd:>
@Loose, thanks! Ik neig zelf ook steeds meer naar Pure Zen dus denk dat die m gaat worden! En hahaha, die naam ja, onmogelijk eh :+

@Cyella, ik zou gewoon proberen terug te gaan naar de counter: De verkoopster heeft gewoon een fout gemaakt en daar hoor jij niet afgerekend voor te worden! Gaan ze niet met je akkoord, dan moet je gewoon vragen naar de manager van de desbetreffende counter en het met haar proberen te bespreken!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:40

Ga ik ook proberen idd, maar het vervelende is dat ik vandaag geen tijd heb om langs te gaan, morgen ook niet, dinsdag pas weer. Dan kan ik hem net zo goed 3 dagen gebruikt hebben.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:53

Alsnog gewoon terug gaan. Als hij zo fout van kleur is zien zij ook heus wel dat je daar geen 3 dagen meet gaat lopen. Ik heb zelf gezien dat iemand met foundation terugkwam bij Douglas/MAC om iets te ruilen. Alleen deed dit meisje dat bijkbaar heel regelmatig := (ving gesprek op MACmdw en Douglasmdw ;) ) Maar toch werd het omgeruild.
Dus gewoon doen hoor! Nu geef je geld uit aan iets waar je niets mee kunt!

Tytonidea, mwah het is allebei mijn kleur niet echt. Bij Vera vind ik Pure Zen niet mooi, bij de 2e foto wel. YSL is zo te zien fractie rozer en glanzender?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:59

Ik denk niet dat het helemaal hetzelfde is, maar ik heb een keer een crème teruggebracht en toen mocht ik gewoon een nieuwe meenemen. Die crème heb ik meer dan een week later teruggebracht want ik ging nog een week weg tussendoor maar het kon nog wel gewoon. Ik woonde toen wel in Italië dus ik weet niet of het in Nederland anders zit, heb hier nog nooit wat teruggebracht.
Maar over omruilen doen ze vaak makkelijker dan geld terug, dus gewoon proberen. :)

Slecht trouwens, dat medewerkers je iets zo verkeerds meegeven. :\

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 16:41

Gebeurt echt heel vaak! Ik heb ook nog een boingg liggen in kleur 2. Zag er daar prachtig uit, eenmaal thuis had ik allemaal oranje stippies :').

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:20

Ja, vond ik ook slecht. Ga nu ook gewoon voor mijn eigen gevoel: medium dekking, langhoudend, voor droge huid. In nc15, te licht is minder erg dan te donker, heb nog genoeg foundations om hem donkerder mee te maken. Zo even kijken welke ik anders zou willen. Ga dinsdag hem proberen om te ruilen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:39

Ik heb de face in body in c1, is dat niets? Of vind je de finish ook niets?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 19:51

Suus___ schreef:
Ik heb de face in body in c1, is dat niets? Of vind je de finish ook niets?

Had je berichtje trouwens gekregen, maar heb nog geen tijd gehad om echt terug te antwoorden. Als ik hem niet omgeruild krijg wil ik hem best verkopen dan (:

Nou, ik heb zelf een normale huid, maar bij mijn neus en T-zone is het echt echt echt heel droog. Ik gebruik dan ook hele zachte middelen om dit schoon te maken, ik smeer 3x per dag met creme en ik breng zo min mogelijk make-up daar aan. Helaas 'plakt' deze foundation aan mijn droge huid, het ziet er echt heel korrelig uit. Ik kan het op die plekken ook zo 'eraf' vegen. Dat is heel jammer aangezien ik expliciet had gevraagd voor een foundation voor een droge huid. Verder vind ik de verpakking niet heel handig(komt of heel weinig of heel veel uit).

Dus deze foundation wordt hem sowieso niet. De enige foundation die echt voor de droge huid is, is de Studio Sculpt, denk dat ik die in NC15 ga kopen dan dinsdag(of ik hem nu omgeruild krijg of niet).

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 21:19

@Cyella,

Ik heb ook een behoorlijke droge/vochtarme huid, en de enige foundation die ik echt fijn vind is de Mac Pro Longwear Foundation, aangebracht met een beautyblender!:>

@Djilna,
Ja, Pure Zen is net iets meer nude en Nude Beige juist wat roziger, ondanks de naam :) Vind zelf denk ik toch de finish van Pure Zen iets mooier en de kleur ligt mij ook net wat beter, dus heb die gevraagd! :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:53

Ik heb ook een droge huid maar gelukkig werkt face & body geweldig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:55

Ik heb ook een droge T zone en wat bij mij mooi werkt is de Dior Star foundation, en dan afpoederen met MUFE finishing powder.. Ik heb een MAC foundation (weet zo niet welke) maar die word daar heel lelijk met losse velletjes en zo. :+

Ik weet overigens niet zo goed of ik Beautypedia wel moet beloven. Als het een wat duurder product is dan vindt ze het vaak al niks, en daarnaast heeft ze haar eigen skincare lijn.. Wat natuurlijk allemaal helemaal geweldig is. :=

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:42

Meuning!
Ik heb de foto's gemaakt, maar moet nog even kijken hoe ik ze hier online ga zetten. Oogpotloden/eyeliners en lipliners was ik vergeten trouwens, maar dat vinden jullie vast niet erg :P Anders die ik die samen nog op een foto..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:43

Ik wissel de info van beautypedia vaak af met info van de website van Jetske Ultee. Over het algemeen komen die qua ingredienten aardig over. En ja, zij heeft ook een eigen lijn.

Jaa foto's, leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:46

Ik heb vandaag de Laura Mercier tinted moisturizer op.
Wat een heerlijk spul!

Weinig dekking (tja, het is natuurlijk een tinted moisturizer), maar hij zorgt wel dat ik een mooie, egale teint heb.
De finish is ook heel mooi, perfect voor de dagen dat ik niet te veel make up op wil of dat mijn huid er gewoon goed uit ziet.

Heb nu de kleur Porcelain op en die ziet er goed uit.
Heb ook nog Cameo, die ga ik morgen proberen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-14 11:46

oeeeh :D heb daar ook veel goede verhalen over gehoord!

nou ik ben er weer, beetje druk geweest dus heb weinig kunnen reageren :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:51

Laura Mercier, waar is die te koop?
Hoor veel goede dingen over die producten, maar helemaal 0 ervaring mee.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:52

Skins.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 11:54

Skins Cosmetics.
Zitten in ieder geval in Groningen en Rotterdam, maar ze hebben ook een online winkel.

Je kunt 5 samples voor € 15 kopen en dan krijg je een waardebon van € 15 euro om in de winkel te besteden.
Denk dat ik er nog 5 ga bestellen, want ik wil sowieso de primer halen en ook wel een tinted moisturizer.
Dus dan kan ik net zo goed nog een bon gebruiken :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:36

Ik twijfel daar idd ook over dnt :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:29

Ik kan alleen samples vinden van parfum op de site?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:43

Net even weer in de spiegel gekeken en zie toch wel wat droge plekjes die geaccentueerd worden -O-
Heb nu de oil free, denk dat ik de normale ook nog maar ga proberen, hopelijk werkt die beter.

Je kunt, als je een product hebt uitgezocht, kiezen voor toevoegen aan sample service ipv toevoegen aan winkelmandje.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 15:51

Ik heb alle producten van de mac bekeken en naar reviews gezocht, en ik denk dat de mineralize moisture het beste bij me past. Ook qua dekking: opbouwbaar maar lichte dekking. Je krijgt er vooral een gezonde glow van. Ben benieuwd dinsdag ^^

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 16:00

BelleTessa schreef:
Ik kan alleen samples vinden van parfum op de site?

http://www.skins.nl/tinted-moisturizer- ... ating.html
Bij bijna ieder vloeibaar product kan je toevoegen aan sample service :)

Mijn huid is ineens drama.. Droog, rol alle verzorging er zo weer af.. Wtf happend