Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 06:53

Ik heb de eerste 7 dagen gehad. Ik ga elke zatd ochtend op de weegschaal, maar denk dat het toch minimaal verschil is.
Ik merk wel duidelijk verschil aan mn benen, buik en armen. Maar doordat je nu ook wat spieren krijgt, zal dat wel compenseren op de weegschaal.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:07

-O- 0.5 kilo aangekomen in 1 week! Terwijl ik 500 calorieen minder eet dan ik verbruik, mn lijstjes elke dag 'groen' zijn bij mijnvoedingscentrum en ik doe nu dus extra die Jillian 30 days shred.
Kan me niet voorstellen dat ik nu al spieren aan het kweken ben toch??

Help!! -O- :(

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:24

Je verbrand vet en je maakt spieren aan. Dus wat eraf gaat komt er in meer of mindere mate in andere vorm bij.
Ik viel met mn eigen schema een halve kilo per week af, maar dan at ik echt enorm streng (trage koolhydraten, geen suiker etc). Nu na een week jillian 100 gram afgevallen, maar wel gesnoept (het was de tijd vd maand, dan eet ik het liefste alles was los en vast zit), patatje en frisdrank gehad. Ook zie ik het al terug in minder ver en meer spier.
De gewone weegschaal kan je nu ook beter niet gebruiken. Eigenlijk zou je het moeten wegen in de sportschool. Die meet ook vet/vochtpercentage en spiermassa. Dan weet je dus waar het hem werkelijk in zit!
Dus ik denk dat Jillian wel werkt, zonder die zoete uitstapjes was er vast meer afgegaan! en omdat ik het zo fanatiek doe mag ik in t weekend ook best een bakje chips en glaasje frisdrank.. Vond het anders ook wel heeeel moeilijk volhouden.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:45

Als je je gewichtsafname goed wil bijhouden kun je je ook beter elke dag op een vast moment wegen en dit uitzetten in een grafiekje met exel ofzo. Mijn gewicht schommelt echt elke dag en ik kan me niet voorstellen dat dit vet/spier is xD

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:50

Ik heb me ook net even gewogen en ben 1,5 kilo aangekomen, terwijl ik daarna mn taille opmeette en daar was 3 cm vanaf. Ik houd het dan ook altijd liever bij meten dan wegen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 12:22

Naamloos1 schreef:
-O- 0.5 kilo aangekomen in 1 week! Terwijl ik 500 calorieen minder eet dan ik verbruik, mn lijstjes elke dag 'groen' zijn bij mijnvoedingscentrum en ik doe nu dus extra die Jillian 30 days shred.
Kan me niet voorstellen dat ik nu al spieren aan het kweken ben toch??

Help!! -O- :(

Op welke momenten heb je jezelf gewogen?

Ik val elke nacht zo'n 1,5 kg aan vocht af. Ga ik dus eerst in de ochtend op de weegschaal staan en een week later op het eind van de dag dan ben ik dus ook aangekomen. Alleen is dit dus geen vet/spier (vrouwen kweken helaas geen halve kilo's spiermassa per week ;) ) maar puur vocht/ontlasting.

Je zorgen maken over een halve kilo is lichtelijk overdreven want de meeste mensen varieren zo'n 1-2 kg per week/dagdeel. Ga je de komende maand echt consequent omhoog in gewicht (weeg jezelf op vaste momenten in de week) dan moet je je eetpatroon wellicht onder de loep gaan nemen. Overigens wil 500 kcal onder je behoefte eten nog niet direct zeggen dat je ook enorm afvalt. Wat eet je verder, veel/weinig koolh, veel/weinig gezonde vetten etc? Daarnaast kun je door je verhoogde activiteiten ook nog wat extra vocht vasthouden.
Dus maak je niet al te druk zolang je niet consequent bij gaat komen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:45

Qua spieropbouw: Je moet als meisje een jaar intensief aan KT doen in de sportschool, vooraleer je in gewicht een kg in spieren aankomt.
Maar langs de andere kant kan het best zijn dat je lichaam gewoon even meer vocht vasthoudt omdat je nu aan het sporten bent.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:24

Ik denk dat je spieropbouw merkt aan het gewicht dat je kan optillen, zoiets. Zolang je vooruit blijft gaan en niet blijft steken op een gewicht, en dus ook met zwaar gewicht tilt.. Ik weet het niet hoor. Als je cm's verliest maar geen gewicht moet er toch ergens spieropbouw plaatsvinden lijkt me.
Ik twijfel of ik vandaag aan level 2 begin. Ik heb van 1 tot 3 geschaatst dus mijn benen en lichaam is nogal op.
Hoeveel calorieën eten jullie en vooral wat? Want vooralsnog ben ik dus niet afgevallen. Mijn eetschema van vandaag (in het weekend eet ik meestal heel klein beetje anders, ik allow mezelf dan bijv hagelslag in dit geval):

Ontbijt: 2 witte bolletjes, 18g hagelslag, 10g pindakaas, 20g 48+ jong belegen kaas. Brinta 40g + 250ml melk
Lunch: proteine block (proteine reep met 45g proteine)
Tussendoor: whey isolaat met melk (half opgedronken maar)
Avond: 150g pangasiusfilet met erwten/worteltjes

Totaal: 1413 kcal -> 125g eiwit, 150g koolhydraten, 36g vet
Minius het schaatsen zal ik vandaag wel flink wat verbrand hebben :+

Ik heb hier tijdje geleden gepost dat ik low carb eet maar dit heb ik weer veranderd, om te kijken of ik dan meer energie heb om te sporten :o Met de buikpijn valt het wel mee gelukkig *\o/*

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:38

Er vindt uiteraard ook wel spieropbouw plaats, maar het is gewoon een feit dat vrouwen qua spiermassa geen hele kilo's eraan trainen. Wat Bhriseis ook zegt hierboven. Kom je dus een halve kilo aan, of verlies je wel cm's maar geen gewicht dan is dat (helaas) niet alleen maar spiermassa ;) maar eerder gewoon simpel vocht.

Ik eet op onderhoud, maar hoef ook niet af te vallen. Wat zoveel betekent dat ik uitreken hoeveel ik ongeveer ga verbranden op een dag en ook die hoeveelheid calorieen eet. Vandaag had ik een rustige dag (ik mag momenteel ook niet sporten) en dan eet ik 1700 kcal. Op een drukkere dag waarbij ik fiets en werk verbrand ik zo'n 2400 kcal, en daar eet ik dan ook naar.

1400 kcal vind ik nogal weinig dat is voor de meeste mensen al (ver) onder hun basis-bmr (hoeveelheid calorieen die je verbrand in rust) Ga je te veel onder je te verbranden calorieen zitten dan ga je geheid in spaarstand en dus geen gewicht meer verliezen.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:40

Hmh, nouja normaal gesproken eet ik meer, maar gisteren was moeder op bezoek en daardoor het nodige binnengekregen, daarom dat het vandaag rustiger is :) Normaal eet ik rond de 1700 calorieën, en het enige wat ik echt aan beweging heb normaal gezien is shred. Tenzij is 3 uur moet werken (staand werk, koopavond) of zoals dinsdag 8 uren sta.. dan zit ik ook al snel op 2400 kcal omdat ik dan honger blijf hebben de hele dag :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 17:35

Zijn er hier ook mensen die meerdere 'sessie's' van Jillian achter elkaar doen?
Ik bedacht me net dat ik best naast de 30 days ook een andere er gelijk achteraan kan doen? Ik vind 30 minuutjes namelijk aan de 'korte' kant..

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:54

Naamloos1 schreef:
Ik bedacht me net dat ik best naast de 30 days ook een andere er gelijk achteraan kan doen? Ik vind 30 minuutjes namelijk aan de 'korte' kant..

Ik doe na de workout wanneer ik tijd over en zin heb gewoon nog zelf buikspier oefeningen of op de crosstrainer, soms hardlopen. Kan prima! alleen maar goed zelfs :)

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:12

Ik doe ook weer mee *\o/*
Ik ben ooit begonnen en door omstandigheden ben ik lekker ingepuddinkt (leuk woord :o ), nu heb ik weer de mogelijkheid, dus begin ik weer opnieuw.

Ik ga om de dag naar de gym, maar na 3x begon het ineens zo te kriebelen (sport is toch verslavend?) dat ik besloten heb ook maar weer met Jillian te beginnen voor de dagen dat ik niet naar de gym ga.
Ik heb echter een vraagje waar iemand mij misschien mee kan helpen? Ik ben vrij stevig, niet alleen qua puddinkjes onder mijn huid, maar qua bouw vooral. Ik heb brede schouders, vrij brede heupen en een enorme aanleg om snel veel spiermassa te ontwikkelen. Ik wil echter niet op een bodybuilder gaan lijken, mijn benen en armen zijn al groot genoeg! Zijn daar nog tips voor? Ik neem 1 prioteïne shake na mijn gym/Jillian workout en verder vooral:
- crosstrainer
- tredmill
- fiets
- squats
En dus de Jillian workout. Ik ben er trouwens ook over aan het denken er nog een tweede bij aan te plakken, ik merk dat mijn lijf na een week al steeds meer beweging begint te verlangen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:41

Naamloos1 schreef:

F_Orumster schreef:
Toen ik halverwege shred lvl 2 zat pakte ik buns op en kon dat net redden. Ik sla dan de cooling down van de ene en de warming up van de ander over. Doe de buns wel eerst, want die is te zwaar na shredden, andersom lukt me wel.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:58

@Molfre: Ik heb Raponsje eens horen vernoemen dat zij veel cardio doet om te voorkomen dat ze er als een bodybuilder bijloopt. Ik denk sowieso dat het met de lage gewichtjes van de Jillian filmpjes wel heel erg zal meevallen, maar anders kan meer cardio een tip zijn?

Tijdens level 3 van de shred heb ik er steeds een andere workout achter aan geplakt, ofwel was dat 6W6P, ofwel de yogameltdown. Blogilates heeft ook leuke (korte) filmpjes.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:31

Ik moet trouwens bekennen dat elke dag shredden gewoon niet gaat lukken :n
Ik heb het gewoon te druk. Ik doe het dus elke keer als ik tijd heb gewoon wel en dan nog 3 keer in de week yoga er achter aan.
Ik merkte dat ik gefrustreerd raakte wanneer het niet lukte om te gaan en op de één of andere manier demotiveerd mij dat dan ook. Als ik gewoon ga wanneer ik tijd heb, heb ik er veel meer zin in en ben ik echt een stuk productiever bezig.
Eigenlijk vertik ik het ook gewoon om 's morgens om 5.15 uur op te staan als ik 's avonds geen tijd heb. Het is me gewoon echt te vroeg.

Dus ik doe nog gewoon, maar neit meer zo als de bedoeling was enmisschien stap ik wel over naar een ander programma.
Ik vind yoga er achter aan doen wel heel erg fijn namelijk. Best zwaar maar ik kom er wel fijn weer mee op adem en heb mijn spieren genoeg gerekt en gestrekt daarna en dat scheelt dan weer spierpijn.

Ik doe de yoga trouwens niet van jillian omdat die 3 kwartier duurt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:32

Huh ga ik net kijken duurt ie maar een half uurtje :? Heb dan vast wat anders zitten kijken.
Ga deze eens even kijken of het wat is. Ik hou wel een beetje van dat rustige, dus ik wil geen poweryoga achtige dingen :o

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:33

Elke dag shred lukt hier ook niet hoor. Gisteren niks gedaan door ziek zijn en nu net voor de eerste keer dry needling gehad, dus hoop dat de pijn daarvan vanavond weg is zodat ik aan level 2 kan beginnen :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:40

Ik moet zeggen dat die yoga er toch behoorlijk heavy uitziet :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:53

Pff.... Vanmorgen voor het eerst serieus begonnen aan 30 day shred, met matje en gewichten.
Ik ben ka-pot. Hoop dat dat snel beter wordt, ik baal er nu van dat ik een paar dingetjes niet zo goed mee heb gedaan omdat ik zo moe was. Best confronterend :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:14

Renee1991 schreef:
Pff.... Vanmorgen voor het eerst serieus begonnen aan 30 day shred, met matje en gewichten.
Ik ben ka-pot. Hoop dat dat snel beter wordt, ik baal er nu van dat ik een paar dingetjes niet zo goed mee heb gedaan omdat ik zo moe was. Best confronterend :P

Komt goed, daarom is het ook 10 keer :) Vriendin van me is 3x gestopt op 8 minuten. Je komt er vanzelf steeds beter doorheen. Voor de motivatie is het beter de makkelijke variant te kiezen en hier en daar iets langzamer te gaan en het zo wel te halen, dan wanneer het net niet lukt. Bij de 1-3e keer dacht ik dood te gaan 8-) bij de vijfde keer deed ik alles aardig zoals het moest, bij de 8e keer ging het heel fijn, bij de 10e keer was ik wel toe aan de volgende stap omdat het je te makkelijk afgaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:23

Oke, dat is wel geruststellend :P
Voelde me echt een beetje een sjaak afhaak, maar dat valt dus wel mee :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:43

Haha komt vanzelf goed :P moet zeggen dat ik nu na 8 keer level 1 echt zo toe ben aan level 2. Alleen push ups blijven irritant _-:(
De rest heb ik wel vanaf level 1 al met Nathalie meegedaan, maar ik had dan ook al wel een redelijke basisconditie en kracht. :Y)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:01

Renee1991 schreef:

Haha dit had ik ook! Ik ben donderdag begonnen, en was ook bekaf!! Vooral bij het 2e gedeelte van de cardio.. Kan idd. wel eens bij die 8 minuten zitten.. Pff.. Ademnood :')
Maar nu ben ik dus een paar dagen verder en ik hou het nu iig helemaal vol! Ben nog steeds kapot na die tijd, maar ik kan iig doorgaan en de oefeningen al wat moeilijker en zwaarder maken.
Dus er is hoop idd! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:11

Gelukkig :')