[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liin

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:28

wat goed hannahaapje!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:30

@Nynke1: Waarom vond jij mij eigenlijk op de eerste foto uit verhouding?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:32

Ik heb brede heupen en bovenbenen. Altijd al gehad en zwangerschap heeft ook niet echt goed gedaan, haha

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:44

Calimero_ schreef:
@Nynke1: Waarom vond jij mij eigenlijk op de eerste foto uit verhouding?

Dat heb ik niet gezegd. Ik zei dat ik je op die 2e foto beter in verhouding vond dan op de 1e foto. Kan niet echt precies zeggen waarom eigenlijk.. Vind alles daar wat meer in verhouding om de een of andere reden :'). Je zit nu op 61 kg? Denk dat dat hartstikke mooi is bij jou!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:53

Op die foto was ik 65 kilo.
Heb nu nog streeds overal een laagje vet hoor.. Haha.
Dus wat dat betreft mag er nog wel wat af..
Misschien komt het ook wel door de foto hoor..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:58

Zonet weer wezen wegen. Totaal onverwacht toch een kilo kwijt :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:00

ilske schreef:
Leuk een aantal mensen die in de psychiatrie werken!

Leuk, leuk?! Ik blijf het maar eng vinden :P (laten we het er op houden dat ik doorgewinterde patiënt ben)
En Winner, voor dat kamertje wil ik dan ook vriendelijk bedanken ;) Al moet Parnassia een goede organisatie zijn want ik er van gehoord heb. Vriend van me heeft daar stage gelopen en/of gewerkt. Trouwens, even paradoxaal: Ik wil HBO-V gaan doen en dan ook de psychiatrie-kant op.

Weer ontopic:
Vandaag balansdagje met 2 shakes en wat fruit (+ extra banaantje omdat ik ging sporten)
Vanavond eet ik wel gewoon mee. En al 1 uurtje naar school gelopen en 1,5 u gefitnesst :D

Beetje offtopic weer: het gaat deze dagen echt bagger met mij. Ik kan me niet concentreren (en nog wat rare dingen wat mijn hoofd doet) Dat kan toch geen verband hebben met het diëten??

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:07

Mooi verschil hannahaapje! _/-\o_
Ik raak altijd gemotiveerd van voor en na (of tijdens :P ) foto's

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:08

Een ander voedingspatroon kan zeker effect hebben op je hoofd. Ik heb het zelf ook altijd. Maar ook de kou maakt er een puinzooi van. Ik vind het dan ook helemaal niet erg als die weer een beetje wegtrekt. Met mij gaat het de afgelopen paar dagen gelukkig weer wat beter, maar ik was mijzelf ook constant aan het dwingen toch nog iets te doen. Mijn hoofd wil dan gewoon niet meer.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:32

Krijg je wel al je voedingsstoffen binnen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:16

Calimero - ik vind je figuur op de eerste foto prachtig. :) Denk dat 57 kilo wel weer een goed gewicht is voor jou.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:30

Mizora schreef:
Een ander voedingspatroon kan zeker effect hebben op je hoofd. Ik heb het zelf ook altijd. Maar ook de kou maakt er een puinzooi van. Ik vind het dan ook helemaal niet erg als die weer een beetje wegtrekt. Met mij gaat het de afgelopen paar dagen gelukkig weer wat beter, maar ik was mijzelf ook constant aan het dwingen toch nog iets te doen. Mijn hoofd wil dan gewoon niet meer.

Maar dat trekt wel weer weg bij jou? Dat mijn hoofd ook gewoon moet wennen aan minder calorieën en minder suiker?
Ik heb de afgelopen jaren altijd meer 'last' gehad in de winter, maar denk dat dat eerder met de kortere dagen te maken heeft. Deze sneeuw mag van mij ook wel weer weg, maar het fellere licht vind ik wel fijn er aan.

Bonjoy schreef:
Krijg je wel al je voedingsstoffen binnen? :)

Volgens de eetmeter niet. De basis is ok maar de vitaminen zijn veelal te laag. Ik slik wel al maanden een multivitamine.
En in mijn shakes zit ook iets aan voedingsstoffen, terwijl ik die invoer als 'milkshake'. Verder eet ik veel rauwe groente en fruit en 's avonds gewoon gevarieerd met de rest mee.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:57

Wouwwww hannahaapje wat zie je er nu goed uit zeg! Wil.je nog merer afvallen? Ik vind je nu echt goed eruit zien :D

Safiera wat vervelend, misschien een x bloed laten prikken kijken of je geen gebrek ergens aan hebt?

Bonjoy super dat je weer bent afgevallen :D

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:25

Jeejte knap hoor Hannahaapje.

Ik heb nu voor de lunch ook eiwit shakes, na de lunch krijg ik altijd een vreetbui naar zoeitigheid, dus ben benieuwd. Brood met kipfilet vind ik geen voldoening geven.

Ontbijt met 250 ml magere kwark en muesli met noten.
Tussendoor een appel
Dan wordt het die shake
Dan een meergranenkoekje en appel/mandarijn, iets in die richting
En dan gewoon avondeten, wel wat de pot schaft (al schaf ik die zelf :+ ) met zoveel mogelijk groenten.

Moet te doen zijn dacht ik zo :)

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:27

Ik had een shake als ontbijt, maar ik kreeg vrij snel wel honger. Maar dat was na een half uur weg dat gevoel(kon toch niks pakken was aant werk)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:29

Vallen jullie echt af met die Shakes 1x per dag?

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:35

Ik weet niet, dit was pas de 2e x :+

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:35

Malima schreef:

Ik wel. 1 of 2 shakes per dag ipv ontbijt en lunch :) Al eet ik er als lunch soms zelfs nog twee sneetjes eiwitbrood bij. Heb shakes van 215 kcal dus vind dat te weinig om de hele middag mee door te moeten.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:37

Safiera schreef:
ilske schreef:
Leuk een aantal mensen die in de psychiatrie werken!

Leuk, leuk?! Ik blijf het maar eng vinden :P (laten we het er op houden dat ik doorgewinterde patiënt ben)
En Winner, voor dat kamertje wil ik dan ook vriendelijk bedanken ;) Al moet Parnassia een goede organisatie zijn want ik er van gehoord heb. Vriend van me heeft daar stage gelopen en/of gewerkt. Trouwens, even paradoxaal: Ik wil HBO-V gaan doen en dan ook de psychiatrie-kant op.

Weer ontopic:
Vandaag balansdagje met 2 shakes en wat fruit (+ extra banaantje omdat ik ging sporten)
Vanavond eet ik wel gewoon mee. En al 1 uurtje naar school gelopen en 1,5 u gefitnesst :D

Beetje offtopic weer: het gaat deze dagen echt bagger met mij. Ik kan me niet concentreren (en nog wat rare dingen wat mijn hoofd doet) Dat kan toch geen verband hebben met het diëten??

Nou ben ik naast verpleegkundige maar een normaal mens hoor, als je het niet weet merk je er niks van :+ Wat leuk dat je HBO-V wilt gaan doen, een prachtig vak is het :-) En juist goed dat mensen met ervaring vanaf de andere kant in dit werkveld werken. Ik zou graag een ervaringsdeskunige in mijn team hebben hoor!!

Concentratie problemen heb ik ook, ik merk dat ik wat lichter ben in mijn hoofd en kan mezlef er ook niet helemaal bij houden.. Komt door de verandering denk ik! Je lichaam en geest moeten even wennen aan deze nieuwe stijl :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:50

Malima schreef:

Ik doe alleen s'ochtends een shake en ben vanaf 1 januari 6 kg afgevallen.

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:51

Safiera schreef:
Malima schreef:

Ik wel. 1 of 2 shakes per dag ipv ontbijt en lunch :) Al eet ik er als lunch soms zelfs nog twee sneetjes eiwitbrood bij. Heb shakes van 215 kcal dus vind dat te weinig om de hele middag mee door te moeten.

Ik heb vanmiddag voor het eerst een shake van Modifast Roodfruit op. Maar wat is die vies zeg!
Geef mij maar de shakes van Weightcare, die gaan er makkelijker in. Ik heb die kant & klare flesjes, maar sommige werken met poeders die je aan moet maken.
Neem ze ongeveer 1x in de 2 dagen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:51

Mag ik vragen welke shakes jullie gebruiken en waar jullie deze weg halen?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:01

Ik heb gister voor het eerst 1 van vitalis gehad, vind em ook niet lekker :'). Vind die van weight care wel heel lekker. Bij kruidvat bijvoorbeeld Calimero.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:03

Cambridge, haal ik bij mijn consulent.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:03

Ik gebruik het huismerk van de Kruidvat (vanille en aardbei) en een shake van Atkins (chocolade maar vanille bestaat ook geloof ik) ook van bij de Kruidvat.

Laatst was er een aanbieding van 2 potten voor 10 euro (van hun huismerk). En van Atkins was het 2e gratis. Ben wel benieuwd waar anderen hun shakes van hebben ja :) En of mensen 'betere' sport-eiwit shakes hebben voor spieropbouw.

@ ilske: ik weet dat verpleegkundigen gewone mensen zijn. Vaak ook nog heel vriendelijke :)
Maar wel van een gevaarlijk soort... :+ Just kidding. Ik heb gewoon niet zulke leuke dingen meegemaakt.

Bij mij is weinig concentratie niet het 'flauw' zijn. Ik lees bijv. iets en sla niks op, of mensen vragen of het wel goed gaat omdat ik voor me uit zit te staren := Misschien toch eens aan de dokter vragen of het iets met het dieet te maken kan hebben. En evt. vitamines en ijzer prikken ja.