Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:41

Kleine update!

Uiteindelijk was mijn operatie van donderdag naar vanmiddag verzet. Alles is goed gegaan en ik ben echt verassend helder en voel me goed :D wel extra morfine met wakker worden door de pijn maar dat is goed te behappen.

Ze hebben totaal zo een 750gr weg gehaald en ik merk echt direct al verschil! Net even naar de wc gewandeld en had het gevoel dat ik al meteen stuk rechter kon lopen zonder moeite.

Nog even een nachtje hier slapen en morgenochtend lekker naar huis en rustig bijkomen. Komende dagen zal pijn doen en daarna hoort het af te nemen. We doen rustig aan :)

Bullebeest

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 22:47

Fijn dat je al zo’n verschil merkt. Hopelijk is de pijn gauw gezakt en morgen weer naar huis.

Bij mij speelt het idee om voor een 2e keer te gaan voor een borstverkleining. Ging ooit van 75E naar 75C. Nu weer 75F met vergelijkbaar lichaamsgewicht. Wel 3 kids en 2x lang borstvoeding geven verder.
Met paardrijden ook geen pretje zonder een bh die je een rib uit t lijf kost en veel nek/schouderklachten.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 23:06

Wat fijn dat het achter de rug is Lagonda! Hopelijk verloopt het herstel voorspoedig.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 23:11

Jaa ik zat op 76G inderdaad, echt geen pretje en een beetje passende bh was duur zeg.

Nog even afwachten wat mijn maar gaat worden, we gingen voor grote D of kleine E, past ook beter bij mijn bouw en lichaam.

Ik had mijn Harry Potter pyama mee genomen, wel beetje in stijl verblijven _O-
Afbeelding

Enige drama nu is 2 weken op de rug slapen, ik ben een echte buikslaper :+ lig pas een half uur en word nu al gek

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-23 12:20

We zijn nu een dikke week verder en het gaat eigenlijk heel goed! Weinig pijn, vooral wat ongemak en nog redelijk snel moe qua energie en concentratie maar dat gaat elke dag een stukje beter.

Beduidend minder last van nek en schouders en rechtop lopen en staan is een stuk makkelijker :D vandaag een semi strak truitje aan en dat staat al zo veel beter!

Slapen is nog een dingetje maar dat gaag langzaam ook steeds beter. Maandag weer controle bij het ziekenhuis.

Dus als er mensen mee lezen en nog twijfelen: ik kan het zeker aan raden!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 01:02

Wat fijn zeg! Datum voor mijn operatie staat ook. 12 juli. Een verkleining door middel van tumescente liposuctie. Arts gaf aan dat mijn borsten en wensen hier geschikt voor zijn. Dus dat scheelt een hoop snijwerk :)

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 23:29

Wordt het trouwens nog regelmatig vergoed door de verzekering?

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 07:33

Met goedkeuring van huisarts en chirurg is het bij mij volledig vergoed! Ging best soepel.

En fijn Snorlex, nog even geduld :o

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 10:18

Bij mij ook volledig vergoed

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 22:40

Ik moet het zelf betalen omdat het niet de ‘standaard’ methode is. Wordt ook gedaan door een privé kliniek. Mijn moeder is geopereerd in het ziekenhuis. Dat is volledig vergoed.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 20:11

Alles is goedgekeurd en ik sta op de wachtlijst. Spannend hoor, maar zo blij mee ook!

Het is ook echt heel fijn om alle positieve verhalen te lezen hier! Hier en elders hoor ik alleen maar vrouwen die er erg blij mee zijn!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:10

Wat zijn de wachttijden ongeveer?

Ik ga hier zelf eerst afspraak met huisarts regelen voor verwijsbrief. Ik verwacht of hoop wel dat het wordt vergoed met m’n cup F/G.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:24

Ik was bij Velthuis kliniek met zo’n 3 maanden ingepland na de intake. Fijne van een privékliniek vond ik dat ze veel meer in overleg plannen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 19:04

Verwachting is hier ook zo'n 3 maanden.

Karma_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 20:22

Ik mag me hier ook gaan melden, sta sinds vandaag ook op de wachtlijst *\o/* Merk dat m'n omgeving zo'n z'n twijfels bij het herstel heeft en wat je allemaal mag doen. Ik heb iemand voor het uitmesten geregeld maar ga er vanuit dat ik zelf wel kan afwassen en stofzuigen of denk ik er te licht over? 8)7

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 22:04

Dat lukte hier de eerste 2 a 3 weken echt niet. Stofzuigen mag je pas na 6 weken en toen vond ik het nog zwaar met de dyson

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 22:42

En op de laptop werken? Ik heb de hoop na 1 week volledige rust voorzichtig wat werk weer op te kunnen pakken (rustig opbouwen).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 22:48

Ja dat deed ik af en toe wel met de laptop op schoot op de bank of bed. De eerste week vond ik zelf erg heftig, maar vanaf daar gaat het ook wel vlot beter.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:07

Karma_k schreef:
Ik mag me hier ook gaan melden, sta sinds vandaag ook op de wachtlijst *\o/* Merk dat m'n omgeving zo'n z'n twijfels bij het herstel heeft en wat je allemaal mag doen. Ik heb iemand voor het uitmesten geregeld maar ga er vanuit dat ik zelf wel kan afwassen en stofzuigen of denk ik er te licht over? 8)7

Ik zou echt rustig aan doen. Stofzuigen is geen licht huishoudelijk werk. Denk ook aan dingen uit hoge kasten laag leggen in kledingkast of keuken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 23:11

Swah schreef:
En op de laptop werken? Ik heb de hoop na 1 week volledige rust voorzichtig wat werk weer op te kunnen pakken (rustig opbouwen).

Ik heb dat na een week ook rustig gedaan. Begonnen met twee uurtjes per dag met een pauze tussendoor. Werkte wel vanuit huis.
Ik had echt een voorspoedig herstel en nagenoeg geen pijn.Maar de huishoudelijke klussen pas na zes weken weer rustig aan opgebouwd. Ik zou me daar echt aan houden. Komt ook het herstel van de littekens ten goede. Het is prachtig genezen bij mij.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:11

Karma_k schreef:

Ja, je denkt er te licht over.
Eerste dagen was grote kop thee me eigenlijk al te zwaar :Y)
Afwassen zet je stiekem ook best veel kracht op je borst(spieren), of het nou met hand (druk met afwasborstel en tegendruk met hand met vaat) of vaatwasser is (tillen en voorover bukken)
Stofzuigen is ook idd veel te zwaar. Enige wat goed te doen is is de robotstofzuiger aanzetten :D :Y)

Ga er van uit dat je de eerste week eigenlijk niks kan, en daarna klein beetje rommelen (maar nog amper wat tillen en rustig aan)

Beter extra rustig aan doen als dat ue te veel doet, er wat niet goed gaat qua herstel en je nog veel langer weinig kan :Y) :7

Karma_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 14:34

Oeps ik dacht er dus inderdaad te makkelijk over :=
Mag ik vragen hoe jullie dat 6 weken lang hebben gedaan? Ik woon alleen met katten en een hond, een week niet stofzuigen is eigenlijk al niet haalbaar :x
Alles op lagere planken neerleggen is een goede tip, dankje :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 15:31

Hulptroepen inschakelen :j

Mijn man heeft een week zorgverlof opgenomen en kon daarna nog 2 weken thuiswerken.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 17:13

Karma_k schreef:
Oeps ik dacht er dus inderdaad te makkelijk over :=
Mag ik vragen hoe jullie dat 6 weken lang hebben gedaan? Ik woon alleen met katten en een hond, een week niet stofzuigen is eigenlijk al niet haalbaar :x
Alles op lagere planken neerleggen is een goede tip, dankje :D

Bedenk ook hoe je je hond gaat uitlaten. Geen ruk via de riem aan je arm. Je zal hem vervloeken op dat moment. Geen gekke snelle onverwachte bewegingen in het begin

Hier voor mijzelf maandag afspraak bij de huisarts voor de 2e keer een borstverkleining. Hopen dat het ook wordt vergoed al wordt dat pas later echt duidelijk.

Karma_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 20:35

Ik heb gelukkig een hond die zichzelf heeft aangeleerd om haar behoefte te doen bij de mesthoop :P En nu ze oud is, hoeft dat wandelen ook niet meer van haar. Anders had ik inderdaad een groot probleem gehad.
Bullebeest, wil je een 2de borstverkleining omdat de eerste niet goed gegaan is of om een andere reden?