Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 19:29

Sterkte IMAY !

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 19:32

Lisitano, wat een leuke foto :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 19:32

Ieris gefeliciteerd nog en wat leuk zo'n weekendje weg! Die n70 willen wij binnenkort ook doen, altijd goed om daar hoogtemeters te trainen.

Lisitano jouw foto is ook leuk! Heb je nooit dat hij opeens remt en je over hem struikelt?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:10

Wat verdrietig Imay! En heel normaal dat je dan weer een beetje je draai moet vinden.
Sterkte!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:32

Supervixen schreef:
Ieris gefeliciteerd nog en wat leuk zo'n weekendje weg! Die n70 willen wij binnenkort ook doen, altijd goed om daar hoogtemeters te trainen.

Lisitano jouw foto is ook leuk! Heb je nooit dat hij opeens remt en je over hem struikelt?

Ja, dat heb ik weleens gehad. Omdat iemand haar hond op ons af liet stormen en hij zich helemaal kapot schrok. Ik ben toen over hem heen geklapt en heb me flink bezeerd. Ik heb er nog een litteken van. Meeko is verder wel ontzettend fanatiek en hij loopt liever te snel dan te langzaam, dus als het aan hem ligt stoppen we nooit. Soms voor een plas maar dat geeft hij heel keurig aan.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:38

Gecondoleerd en veel sterkte @Imay! :knuffel: doe waar jij je goed bij voelt, niks moet.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:11

Fijn dat je weer bent kunnen gaan lopen Eef_Bam, en met succes zo te lezen! :D
Namiro, beterschap! :(:)
Lughnassadh. Welkom terug van vakantie. Fijn dat het lopen zo lekker gaat!
996981 karakter dat je dan toch besluit om te gaan, zeker na het wijntje, haha.
Lisitano lekker een kort rondje na je hele lange rondje, fijn dat je er weinig last van hebt gehad! Dan doe je iets goed denk ik. En knap zo’n rondje met de hond, lijkt me ook wel echt heel gaaf om te doen. Hond ziet er ook blij uit.
Hwn, klinkt wel ook als overbelast, los van hoe je je voelt lijken me dat zware weken.
Imay, heel logisch dat je dan minder loopt. Ik zou vooral ook niet te streng zijn voor jezelf!
Mooie foto weer Supervixen, ziet er weer prachtig uit.
Ieris, nog gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*
Klinkt pittig Germie, zo walk-run lijkt me mentaal ook vermoeiend.

Hier de bruggenloop gedaan, met een PR! *\o/* Vond het wel verschrikkelijk koud na het rennen. :brr:

Afbeelding

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:35

Lekker wat hoogtemeter gepakt SV!
Gaaf Lisitano! Ik vond/vind het zo leuk om met de hond te rennen.. helaas geen grote afstanden hier meer icm de hond.. maar vandaag mocht hij weer een klein rondje mee.

Afbeelding

Had vandaag een langere run willen doen, maar mijn vriend had 30 km trail wedstrijd op de planning.. dus die lange run zat er niet in.
En als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.. werd dus een heel kort rondje van nog geen 4 km want mijn zoontje had er al snel genoeg van toen hij door een diepe plas gefietst was en natte schoenen had.. -O-

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:09

Lekker Myka! Was koud hè? Netjes gelopen zeg, jou laatste km, wow!
Hier ook een PR gelopen!

Leuk SV, mooie plaatjes ook weer!

Iris gefeliciteerd, wat leuk die kabouters!

Aah Namiro dat snap ik wel dat je zoontje er toen klaar mee was. Toch even gelopen dus.

Wat leuk Lisitano, leuke foto ook!

Wel flinke afstand Germie, ondanks dat je dacht dat het niet ging lukken.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:30

Iris, gefeliciteerd! Klinkt als een fijn weekend.

SV, lekker bezig!

Goed bezig Myka.

Hwn, klinkt mij ook als overbelasting.

Hmmmm gelukkig vertelt mijn iWatch niet hoe ik me voel. Althans voor zover ik weet niet…..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 22:34

Gefeliciteerd Myka met je pr!
Mooie versnelling op het eind ook.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:39

Ook gefeliciteerd met je PR Samantha! :D Ook een lekkere race gelopen?
Ja, ik dacht aan het einde ik wacht nog wel een kwartiertje op m'n vriendin maar ben toch maar m'n jas uit de kluis gaan halen. Kreeg het pas thuis weer warm.

Supervixen, ja, achteraf had er misschien wat meer ingezeten maar dat vind ik toch altijd lastig inschatten. En ik heb zo rond de 6.00 telkens gewoon lekker gelopen, dus ben tevreden. :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 23:15

Ja dat is altijd lastig inschatten hè. Ik moest nog even op m’n vriend wachten, die had het zwaar dus was me bij de start al kwijt.
Voor mijn gevoel had ik niet zo snel gelopen, maar toch een PR.

Afbeelding

Vond de Brienenoordbrug pittig. Wist niet dat die zo lang was haha.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 23:33

Knappe tijd! Zat je vorige PR er ook in de buurt? Leuk als je sneller bent dan je vriend, haha. :D
Ja, en ik vond de aanblik van de Brienenoordbrug ook pittig. Dat je hem al een tijdje ziet met dat rondje ervoor. _/-\o_

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 00:02

Wat een prachtige tijden hierboven!
Myka, jij loopt gewoon een flinke negatieve split! Knap gedaan, gefeliciteerd!

Samantha, knap gelopen! Pittig tempo en dan zelfs nog denken dat je niet zo vlot gaat. Liep je dan zo lekker?
Leuk dat je met je vriend loopt! Mijn vriend loopt zelden en als hij dan eens mee loopt knalt hij me er meteen uit. Zo frustrerend :')

Namiro, wat gezellig zo met je zoontje! Ik wil mijn zoon (net 4) ook mee op de fiets maar hij wil ineens niet meer fietsen terwijl hij het eindelijk een beetje door had. Ik wil hem ook niet dwingen maar rot vind ik het wel want nu kan ik lopen niet meer combineren met de kinderen -O- Ik heb hem wel gezegd dat we in de kerstvakantie toch echt gaan en hem filmpjes laten zien. Hij leek enthousiast…
Is jouw hond al wat ouder dat hij niet zo ver meer kan? Ik heb ook nog een hond van 11,5. Die ging vroeger mee en kan nu ook enkel korte stukjes.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 00:10

M’n vorige PR zat er volgens mij wel dicht bij.

M’n vriend heeft vroeger wel gelopen, hij is nu weer begonnen omdat ik veel loop haha. Maar hij maakt minder kilometers, dus 15 was voor hem wel even afzien. Ik denk als hij meer gaat lopen dat hij op mij moet wachten bij de finish. :')

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 07:45

Ontzettend veel sterkte IMAY :knuffel: Ik hoop dat je wat afleiding vindt in het lopen, maar begrijpelijk dat het niet zo wil als anders.

Pittige heuveltrainingen SV en Ieris! Lekker :j
Ik sprak laatst een ervaren ultraloper die over de hele wereld loopt en ook veel lopen met veel hm's. Hij traint dit door te snelwandelen (8kmpu) met stokken, niet heel sexy, maar wel goed voor de bovenbenen.

De bruggenloop heb ik 2 jaar geleden gelopen de dag voor het officiële evenement. We hadden toen een feestje in Rotterdam van de werkgever van mijn man. Ik vond het best pittig, dus knap om dan een PR te lopen!

We hebben vrijdag tijdens de storm een kleine 20K gelopen. Was lekker :j Zaterdag nog een parkrun gedaan met man, zusje en vriend van mijn nichtje, lekker lopen kletsen. Werd sowieso niet snel gelopen. En gisteren nog een rondje 10K gedaan en daarna kwam de sportmasseur, dat was zoals altijd pijnlijk, maar de boel is weer lekker los :))

Heb een vreselijk drukke week voor de boeg, zaterdag naar Ameland met de bootcamp-club, al loopt niemand de halve, iedereen is overgeschakeld naar de 10 :+ Maar we kunnen wel gezellig met Ieris lopen, al zal ze ons wel afschudden onderweg, de snelheid heb ik er na de lange lopen nog niet weer in getraind :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 09:01

Samantha_ schreef:
M’n vorige PR zat er volgens mij wel dicht bij.

M’n vriend heeft vroeger wel gelopen, hij is nu weer begonnen omdat ik veel loop haha. Maar hij maakt minder kilometers, dus 15 was voor hem wel even afzien. Ik denk als hij meer gaat lopen dat hij op mij moet wachten bij de finish. :')

Mijn vriend heeft een paar keer met mij gelopen, en ongetraind loopt hij mij er nog uit. :+ Terwijl ik mezelf absoluut niet meer ongetraind noem. Hij heeft 1 keer 14.4km meegelopen en dat deed hij ongetraind. Hij krijgt gelukkig inmiddels wel ietsjes stijve spieren als hij meeloopt. En de laatste paar keer kwam hij op de fiets er wel achteraan omdat hij 15km toch wat te ver vond. Dus dat geeft mij dan weer een goed gevoel. :P

Mijn Garmin vindt dat ik overtraind ben. Waarschijnlijk gebaseerd op de laagste hrv die ik ooit gehad heb van 35 :+ En ik heb slecht geslapen (dat gebeurt de laatste tijd wel vaker, hoewel Garmin dat niet altijd registreert). En ik voel me eigenlijk prima op dit moment, alsof ik prima een training weer aankan.
Garmin weet nog niet wat ik van plan ben de komende tijd. Nog 3 maanden afzien zeg maar als ik de motivatie kan behouden. :o :+ (want ik vind hardlopen in de winter wel voor mijn gevoel meer tijd kosten en minder leuk zo in het donker).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:07

Je kunt de Runna app ook op ‘balanced’ zetten voor een lichter schema Germie. Maar als ik jou was zou ik sowieso met deze trainingen stoppen, je maakt je lichaam kapot zo. Je bent het hier vast niet mee eens, maar toch.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:28

Tiggs schreef:
Je kunt de Runna app ook op ‘balanced’ zetten voor een lichter schema Germie. Maar als ik jou was zou ik sowieso met deze trainingen stoppen, je maakt je lichaam kapot zo. Je bent het hier vast niet mee eens, maar toch.

Ik ga deze week m'n gevoel volgen, eigenlijk is Runna al wat nogo (en ik betaal niet voor de app overigens, want weet niet hoe betrouwbaar het is, heb dus m'n account ook weer verwijderd gisteren). Want alle andere schema's vragen net wat minder kilometers. Maar de Kiprun app vraagt wel weer heel weinig kilometers.

Ik denk overigens niet dat ik m'n lichaam kapot maak door een training te staken en naar huis te wandelen, want dan ga je juist niet door. En dat is wat ik gisteren gedaan heb.
Ik voel me nu gewoon fit gelukkig, ook geen spierpijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 12:36

Zelden iemand meegemaakt die zo eigenwijs is Germie :D volgens mij zitten hier super veel mensen die al lang lopen, veel ervaring hebben én het beste met je voorhebben. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen (of niet :+ )

Sv en ieris; lijkt me mega zwaar heuvel training… respect!

Namiro: wat leuk! Hoe oud is je zoontje?

Lisitano weer lekker met de hond gelopen. Heerlijk!

Samantha een PR *\o/* gefeliciteerd!

Hier vandaag voor het werk gelopen. Veel zandpaden en gras dus geen hele goede stats, maar wel lekker koppie leeg na een prut nacht (baby’s die wel op de buik kunnen draaien maar niet terug zijn niet leuk :+ )

Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:08

Ik val hier weer even binnen en misschien is de vraag wel al eens gesteld, maar welke leggings zijn goed om mee te lopen, en zitten ook mooi?

Ik loop nu meestal met leggings van h&m, die vind ik fijn maar de collectie is soms nogal beperkt. Een zakje is ook wel fijn.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-24 13:10

Tiggs schreef:

Hoogmoed komt voor de val zullen we maar zeggen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:13

Lekker 996981!

Ik heb m’n fusion lange broek gisteren voor het eerst aangehad, fijne broek. Ook niet te koud of te warm, lekker zacht.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:19

Jongens, jullie lezen ook gewoon niet he. Ik ben gestopt met die training van Runna, en als iets niet gaat en je moet naar huis wandelen is dat in mijn ogen niet eigenwijs zijn, want dan ga je door. En ik ben dus niet doorgegaan. En hoewel ik dan wel wat baal is het niet dat ik over een grens ga. De halve is ook blessurevrij gelukt en ging zeker niet gemakkelijk, maar het is me wel gelukt en ben er trots op.

Maar top getraind Germie, goed naar je lichaam geluisterd. Helemaal perfect gedaan en je vindt wel een goede trainer of schema voor de hele marathon. Ga zo door. (sorry hoor, maar ik ben juist totaal niet eigenwijs in deze, want anders had ik gisteren doorgebuffeld en was niet gaan wandelen). Vandaag ga ik ook niet hardlopen, ik neem ook mijn rustdagen (3 keer per week train ik voor hardlopen). Dus daarin zit ook niet te veel belasting. Ik ben gewoon nu onzeker over het plan naar de hele marathon, en heb gezegd ik begin 1 maand met een schema en ga dan beslissen of ik een gepersonaliseerd schema wil of niet. En ben dus ook al aan het kijken dan bij wie.

Ik heb geen broek van Fusion (heb eerst nog wat te verslijten zeg maar). Ik heb een fijne van de Scapino en een fijne van de Decathlon. Ik heb echter ook eentje van de Decathlon die ik niet zo fijn vind, het kruis zakt net wat omlaag en dan loop ik mezelf open aan de binnenkant van m'n benen. Dat is dus gisteren helaas ook weer gebeurd. Dus die broek kan echt alleen voor kortere trainingen. Verder heb ik nog een broek van Jack Wolfskin, maar die heeft geen touwtje, dus zakt af. Die moet je steeds weer omhoog trekken, ook niet fijn dus. Voor mij dus wel broeken met een touwtje.
Laatst bijgewerkt door germie op 09-12-24 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt