Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:22

Kiwipitje schreef:
VivianHesen schreef:
Ik heb inmiddels de uitslag van de glucose test terug en die was niet goed. Zowel nuchter als na het drankje zat ik te hoog.
Komende dinsdag gesprek met de diabetesverpleegkundige, een week later met de diëtiste en de week daarna echo in het ziekenhuis. Hopelijk kan ik het met het aanpassen van mijn voeding genoeg onder controle houden. Maar ik ben echt super bang voor naalden dus het prikken zelf zie ik al enorm tegen op :evaw:
Balen! Je kan wellicht dé Freestyle Libre gebruiken dan hoef je niet te prikken. Is eenmalig gratis te testen maar daarna wel prijzig dus wellicht via verzekering.

Mijn man heeft diabetes en die heeft deze ook is echt ideaal! Je moet alsnog wel de sensor in je arm prikken maar dat is maar 1x per 2 weken en je ziet geen naald ;)
Laatst bijgewerkt door QueenE op 13-04-23 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:24

Heel veel sterkte/beterschap Azmay. Zo zie je je zwangerschap niet voor je. Gelukkig worden jullie goed in de gaten gehouden.

Balen van de uitslag Vivian. Hopelijk heb je baat bij hulp van de diëtist.

Mooi dat de baby weer is goedgekeurd Annemijn :)

Ik was vanmiddag net thuis na de dagbehandeling en ik werd al gebeld met de uitslag van mijn urine. Gelukkig geen blaasontsteking. Dinsdag weer controle/echo, hopelijk is het gevoel dan weg of kan ik het met de arts bespreken.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 22:31

Azmay wat vreselijk balen. Gelukkig ben je wel op de goede plek, maar dit is niet wat je wil. :( Mag je vriend blijven slapen?
Lief dat hij nog iets lekkers voor je haalt.
Sterkte in elk geval, duimen draaien hier voor jullie dat de kleine blijft zitten tot woensdag!

MissAnnemijn ik blijft het knap vinden dat je alles zelf maakt. Zag al leuke dingen op je instagram! Bijzonder van de kweek, heb je wel last van iets?
Succes morgen bij de groeiecho, komt vast goed! :)

Marlis gelukkig dat je nuchter bent van jezelf. Niet ideaal voor je vriend die tijd, maar nu kan hij er wel bij zijn toch? Wel vervelend hoor er iedere keer zo achteraan moeten!

Charlotte fijn dat je vandaag niet zo lang hoefde. Hoop niet voor je dat je blaasontsteking hebt.
Ballard eind is langzaam aan in zicht! Lekker dat je elke dinsdag vrij bent nu, goed idee. :)
Dat filmpje is echt interessant!
Ik kijk enórm uit naar het mooie weer. Vieze rot regen ben ik echt zat, bah! Wil gewoon lekker naar buiten!

QueenE voor jou komt het einde ook al dichterbij. Lief dat ze rekening met je houden. :)

Nicje fijn dat de echo goed was!

VivianHesen wat balen dat de uitslag niet goed was. Hopelijk helpt je dieet aanpassen inderdaad.

Ik heb een trots momentje, Hidde heeft net voor het eerst zonder de tepelhoedjes gedronken. <3 Echt zo fijn, weet nu zeker dat we goed hebben gedaan aan de behandeling.

Melanie_D

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 23:35

Poeh, het is hard gegaan hier! Geen uitgebreide bijleespost, maar veel sterkte Azmay en Vivian!

Mriek, wat fijn!! Is het allemaal niet voor niets geweest!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 04:43

mriek1990 schreef:
Ik heb een trots momentje, Hidde heeft net voor het eerst zonder de tepelhoedjes gedronken. <3 Echt zo fijn, weet nu zeker dat we goed hebben gedaan aan de behandeling.
Meid wat heerlijk dat dat is gelukt!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 06:58

Wat super dat het zo goed gaat.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 07:52

Wat top van Hidde!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 09:57

Ik hoef niet meer terug naar Nijmegen. Alles is goed en baby is 1900 gram.
Wel nog steeds in stuit, zat in kleermakerszit en later been weer omhoog.

Vruchtwater volgens metingen te weinig maar op het oog nog voldoende gewoon.

Dus straks verloskundige bellen en zal dan daar wel weer afspraak krijgen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 10:23

Marlis schreef:
Ik hoef niet meer terug naar Nijmegen. Alles is goed en baby is 1900 gram.
Wel nog steeds in stuit, zat in kleermakerszit en later been weer omhoog.

Vruchtwater volgens metingen te weinig maar op het oog nog voldoende gewoon.

Dus straks verloskundige bellen en zal dan daar wel weer afspraak krijgen

Super fijn. Eindelijk eens goed nieuws na alle onzekerheid.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 10:29

Wat fijn Mriek dat Hidde nu gewoon zo kan drinken.

Marlis fijn dat je niet meer terug hoeft. Geeft weer wat rust.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 10:55

Super fijn van Hidde!!

@azmay en kiwi hoe gaat het nu bij jullie?

Ik heb nu officieel verlof. Echt heel raar maar ook een heerlijk gevoel. Straks alleen nog een feestje van m'n werk maar maak het niet te laat.

Moest gisteren van Amsterdam naar Rotterdam... 2 uur lang letterlijk file gereden. Snap niet hoe mensen dat iedere dag aan kunnen. Had daarna ook echt overal vocht voor het eerst. Gelukkig volgens mij alles eruit geplast vannacht. Wel weinig geslapen maargoed. Hopelijk nog even een weekje ontspanning en dan mag ie van mij wel komen.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:17

Gnome schreef:
Super fijn van Hidde!!

@azmay en kiwi hoe gaat het nu bij jullie?

Ik heb nu officieel verlof. Echt heel raar maar ook een heerlijk gevoel. Straks alleen nog een feestje van m'n werk maar maak het niet te laat.

Moest gisteren van Amsterdam naar Rotterdam... 2 uur lang letterlijk file gereden. Snap niet hoe mensen dat iedere dag aan kunnen. Had daarna ook echt overal vocht voor het eerst. Gelukkig volgens mij alles eruit geplast vannacht. Wel weinig geslapen maargoed. Hopelijk nog even een weekje ontspanning en dan mag ie van mij wel komen.

Yeahhh, geniet er van en veel plezier vanavond.

Ik sta nu elke dag in dezelfde file. Om 16.00 uur vertrek ik vanaf Schiphol naar Dordrecht. 5 Dagen in de week. Wel betaald in de file staan gelukkig. Maar anders moet ik op Schiphol werken, wat meer belastend is voor mij dan in de file staan en in Dordrecht werken.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:31

Vandaag eerste dag zonder kraamzorg. Even wennen maar ook fijn juist weer. Het huis voor jezelf.

Prima nacht gehad wel. Als we beneden zijn slaapt de kleine alleen op ons dus vandaag in de draagdoek. Zo’n fijn gevoel om hem dichtbij te hebben <3 M’n man gaat zo de geboortekaartjes hier in het dorp even rond brengen. Merk wel dat ik het heel fijn vind om weer dingen te kunnen doen maar je doet daardoor wel snel teveel :=

Spoiler:
Afbeelding

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:37

Kiwipitje schreef:
Vandaag eerste dag zonder kraamzorg. Even wennen maar ook fijn juist weer. Het huis voor jezelf.

Prima nacht gehad wel. Als we beneden zijn slaapt de kleine alleen op ons dus vandaag in de draagdoek. Zo’n fijn gevoel om hem dichtbij te hebben <3 M’n man gaat zo de geboortekaartjes hier in het dorp even rond brengen. Merk wel dat ik het heel fijn vind om weer dingen te kunnen doen maar je doet daardoor wel snel teveel :=

Spoiler:
[ [url=m/UVuR7H.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aawh super schattig <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 12:46

Ziet er super tevreden uit <3 je ziet er zelf ook goed uit!!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:55

Goed nieuws Marlis! Wat fijn zeg :)

Wat goed van Hidde Mriek! Fijn dat je gelijk resultaat merkt :)

En heerlijk Gnome, dat je verlof is begonnen! Nu begint ook het mooie weer, bof jij even!

Fijn dat het goed gaat Kiwipitje. En inderdaad, je ziet er goed uit :) hele lieve foto ook!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:58

Gnome fijn dat je verlof begonnen is.
Kiwipitje jullie zien er goed uit.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:06

@ Azmay, jeetje dat is schrikken! Sterkte.

@ Vivian. Hopelijk is het met een dieet goed vol te houden. Het is natuurlijk voor iedereen anders. Maar de prikpen die ik heb (voor de vingerprikken) kan je instellen in diepte zeg maar. Het zijn echt maar hele kleine naaldjes/prikjes. Ik ervaar het absoluut niet als vervelend in ieder geval.

@ Mriek, wat een goed nieuws. Fijn dat je gelijk resultaat ziet.

@ Gnome, geniet van je verlof.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:08

Wat lief! Het is ook echt fijn om hem zo dichtbij te hebben. Bijna zoals in de buik.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:26

Nou hier loopt het toch allemaal weer vaag. Mocht van Nijmegen het Radboud terug onder controle verloskundige behalve met bevalling als dan nog stuit en is maar ivm keuze voor ziekenhuis bevalling zou er niks hoeven te veranderen.

Maar net belde verloskundige en moet onder controle van Maasziekenhuis en regelmatig aan ctg. Terwijl alles goed is alleen ik zelf bijna geen beweging voel maar dat is bekend in onze familie.

Nu dus afwachten dat ik vandaag of maandag gebeld wordt met afspraak Maasziekenhuis..

Echt wat een grap dit

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 15:01

Marlis schreef:
Nou hier loopt het toch allemaal weer vaag. Mocht van Nijmegen het Radboud terug onder controle verloskundige behalve met bevalling als dan nog stuit en is maar ivm keuze voor ziekenhuis bevalling zou er niks hoeven te veranderen.

Maar net belde verloskundige en moet onder controle van Maasziekenhuis en regelmatig aan ctg. Terwijl alles goed is alleen ik zelf bijna geen beweging voel maar dat is bekend in onze familie.

Nu dus afwachten dat ik vandaag of maandag gebeld wordt met afspraak Maasziekenhuis..

Echt wat een grap dit

Jeetje mina communiceren ze dan zo slecht onderling of zitten ze allemaal op hun eigen eiland. Irritant zeg.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 15:05

Wat irritant zeg die slechte communicatie en onduidelijkheid.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 15:50

Wat fijn dat het drinken nu zonder tepelhoedje lukt Mriek :D

Lekker verlof Gnome, geniet ervan! Ik kan ook niet begrijpen hoe mensen dat dag in, dag uit kunnen. Ik zou serieus andere tijden gaan werken of als dat geen optie is op zoek naar ander werk gaan :+

Ahh Kiwi <3 Lekker genieten van elkaar.

Jeetje Marlis, ik dacht net een voorzichtig positieve update en dan dit weer.
Ik heb het idee dat ziekenhuizen je niet graag uit handen geven richting een verloskundigenpraktijk als je medisch bent. En idd communicatie onderling is vaak niet denderend. Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.

Hier een hoop gedoe met klanten. Door het moe zijn van het infuus van gisteren kan ik dat slecht handelen. Ik heel netjes de email beantwoorden op een belachelijke eis terwijl de stoom uit mijn oren komt en ik eigenlijk hele andere woorden wil typen _O- Kennen jullie dat :') ? Zo maar even gezellig een potje poolen in de kantine :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:11

Tja ik snap het niet haha. En afspraak met gekregen via mail voor de 19e al. Terwijl ik vandaag uitgebreide echo en gesprek gyneacoloog Radboud heb gehad.

Alles is goed dus ga niet om de paar dagen ziekenhuis. En dat zal ik woensdag ook wel aangeven dan.

Charlotte toe aan weekend dus aha.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:15

Marlis hopelijk draait de kleine nog. En wat een gedoe iedere keer zeg. Wordt je toch doodmoe van... Snap heel goed dat je niet constant naar het ziekenhuis wilt.

Gnome gefeliciteerd met je verlof! Heerlijk zeg. Nog een leuk feestje gehad?
Vreselijk die files. Ik zou ook echt niet in die steden willen wonen of werken. Ben heel blij met het rustige Emmen. ;)

Nicje scheelt dat je wel geld krijgt om in de file te staan. :D Wordt je er soms niet doodmoe van?

Kiwi wat een heerlijke foto <3 En wat zie je er zelf ook goed uit. Is zo'n draagdoek moeilijk te knopen? Wij zitten nog steeds in dubio tussen een draagdoek of een draagzak...

Charlotte oh jazeker herken ik dat. Lang leve het onderwijs met ouders die soms het bloed onder je nagels vandaan halen... Heb je je frustratie een beetje kunnen botvieren op de poolballen? ;)

Wij hadden vandaag een dagje zonder visite, even bewust. Vannacht ook bewust een keer de wekker niet gezet, omdat wij iedere keer Hidde wakker moesten maken om de 3uur.. Hij heeft geslapen van 00:00 tot 04:00 en daarna weer van 04:45 tot 08:00 dus helemaal prima! Vooral dat uurtje extra slaap in de nacht was wel heel fijn. We gaan het vannacht weer op deze manier doen, kijken hoe het weer gaat.
En, onze lieve knul is vandaag alweer 3 weken!

Afbeelding

Fijn weekend allemaal <3