Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:26

Wauw Gaucho!

Ryder ik zit helaas met een hardnekkige heupblessure, dus mag van de fysio alleen maar heel minimaal oefeningen doen. Net rondje door de stad gewandeld maar wat langer dan gepland en daarvoor verkeerde schoenen, kwam amper de trap nog op naar mijn huis. :\

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:09

Ohnee, wat vervelend! Sorry, dat had ik gemist. Hoe lang duurt het herstel ongeveer, heb je enig idee?

Zijn hier nog meer mensen die een beetje depri worden van het idee van een avondklok? Dan kan ik dus mijn vast avondrondje wandelen en hardlopen niet meer doen, pff.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:15

Ryder schreef:
Ohnee, wat vervelend! Sorry, dat had ik gemist. Hoe lang duurt het herstel ongeveer, heb je enig idee?

Zijn hier nog meer mensen die een beetje depri worden van het idee van een avondklok? Dan kan ik dus mijn vast avondrondje wandelen en hardlopen niet meer doen, pff.

Kun je niet in de ochtend voor het werk wandelen/hardlopen? :(:)

Hier overigens weinig problemen met een avondklok. Ik kom eigenlijk sowieso bijna nergens meer, overdag al niet. Laat staan in de avond...
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 19-01-21 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:17

Hier is het niet zo'n probleem gelukkig. Alleen morgen. Maar anders slaap ik morgen wel bij mijn ouders :')

En ik vermoed dat er dan geen hondentraining meer is.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:20

Nou inderdaad :o ik had vorige week al echt enorme frustraties over het hele Corona gebeuren, ben er qua werk ook helemaal klaar mee, ben bang dat de vakanties waar ik zo naar uitkeek weer niet doorgaan, mis echt enorm etentjes / borrels met vrienden en collega's en nu komt dit er nog bij -O-

En ik kan het ergens wel snappen dat het nodig is, maar het gaat steeds meer impact hebben en zonder zicht op perspectief. Met onze doe het zelf stal wordt het waarschijnlijk ook een heel gedoe. Dus ja, ik word er ook wel een beetje depressief van :D Even omdenkend probeer ik het maar te benaderen als een test om niet in emo-eten te vervallen.

En ik ga ook wel proberen 's ochtends te bewegen, kan gelukkig ook wel wat schuiven met werk, maar het voelt op het moment allemaal erg restrictief.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:22

Hier geen last van avondklok, ben dan altijd al thuis, ben vooral benieuwd of die reisbeperkingen er komen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:29

Ik heb ook niet veel problemen met een avondklok. Mijn paard staat 24.7 op de wei zonder verlichting, dus ik ga eind van de middag altijd voeren/uitmesten zodat ik niet in het donker sta, en ben twee middagen vrij om te kunnen rijden. Dan werk ik in de avond nog even een uurtje of twee.

Ryder ik ben al twee jaar aan het revalideren. Gaat met ups en downs, maar over het algemeen wel met een stijgende lijn. :)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:10

Voor mij is schuiven met werk heel lastig, i.v.m. partner met vitaal beroep en 2 kleine kinderen thuis (dus 1 moet ook nog dingen doen voor school). Ik heb juist het gevoel van ik sta op en ben dan tot half acht bezig met door elkaar kinderen/werken/huishouden, dat rondje dat ik loop als ze op bed liggen is echt voor mezelf en dat valt dan ook weg (en mijn paardrijles om 20u ook)... Tegelijk wil ik ook niet zeuren, het komt wel goed en her en der krijgen we wel wat hulp maar mijn eerste reactie is wel even dat ik baal :o
Overigens val ik van de stress juist af dus hé, ik zie er ook wel het positieve van in :P

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:57

Gaucho jouw foto's en broekmaat *\o/*
Imre lastig met gehorigheid en revalidatie. Ik zie wel workouts op Youtube die speciaal 'apartment-proof' zijn maar dan is het maar de vraag of je die oefeningen kan/mag doen natuurlijk.

Hier vandaag niet heel gemotiveerd een wandelrondje van 5 km gedaan. En dan achteraf natuurlijk toch wel heel blij zijn om er even uit te zijn geweest en even wat bewogen te hebben. :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:12

Ik word er wel beetje depressief van.. al is dat wel een groot woord.
Maar ik kan dan alleen nog maar werken, want dat is vitaal beroep dus dat mag. Maar het idee dat ik continu gecontroleerd kan worden en mij dan moet bewijzen dat ik echt wel op straat mag zijn na een dienst bezorgd mijn kriebels.

Ook het niet meer wandelen in de avond vind ik lastig. want na een vroege dienst of een nachtdienst is dat wel de periode dat ik er even op uit kan.
Prijs mij wel gelukkig nu dat ik nog op kamers woon en leuke huisgenoten heb. Dat maakt het iets dragelijker.

@Gaucho, wat staat die broek je goed!!

Als workout wissel ik af xcore (met fles wasmiddel :') als gewicht) en arm workout met dumbels. en gewone dumbel workout (ik heb set van 2.5kg en set van 3kg)
En op rustdagen wandel ik dan graag.
Wil vanaf het iets beter weer word het fietsen ook weer oppakken.
Mijn doel is elke dag minimaal 30 minuten bewust bewegen. Dus of een workout of een wandeling.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:34

De avondklok baart mij enorme zorgen voor hoe ik dan met een fulltime baan m’n paard moet gaan verzorgen....zeker als iedereen op stal ook overdag moet komen, dan wordt het dus juist drukker....ik weet echt nog niet hoe ik dat moet gaan doen....hier nog steeds een beetje een zo zo gevoel, heb niet gelopen en alleen gefietst om boodschappen te halen, het was zulk kolere weer. Wel veel gelopen op stal, morgen maar even de tussenstand opmaken qua wegen..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:24

Hier vanaf zondag vrij gezond gegeten, in elk geval stukken beter dan de weken/maanden er voor. Zojuist kwam ik in de verleiding voor een glas cola en dacht na 2 slokken: maar dit gaan we niet doen, dus heb de rest door de gootsteen gegooid. Zo maar even een kop thee pakken.. :D.

De avondklok.. tjah, ik weet wel dat ik niet zo goed weet wat ik er van vind.. Mijn gevoel zegt dat het weinig nut gaat hebben.. het wordt vooral in de supermarkten en zo tussen einde werktijd en sluitingstijd weer veel drukker denk ik..
Ik wacht rustig af, en kijk dan wel hoe en wat.
Ons paard staat gelukkig op een goed plekje, ik ben niet verplicht om te komen voor de verzorging.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:27

Net heerlijk op de schaatsbaan rondgegleden. Toch even 600kcal verbrand :D

Vandaag een dagje op kantoor geweest. Het werd meteen een stuk lastiger om mijn eten goed te plannen en voor te bereiden. Dat vind ik wel weer een voordeel van thuiswerken, ik kan dan uitgebreid lunchen of pakken waar ik behoefte aan heb ipv enkel praktisch eten.

Avondklok zou ik echt naar vinden. Vooral omdat ik alleen woon en al moeite heb met de eenzaamheid op deze korte donkere dagen. Ik weet zeker dat mijn manager zou toestaan om deels 's avonds te werken zodat ik overdag naar mijn bijrijdpaard kan of gaan sporten. Dat scheelt dan wel weer.

Ellebel123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:33

Hoi, mag ik mij ook melden in dit topic? Ik ben al een tijdje aan het meelezen en vind dit echt een geweldig topic. Ik vind het heerlijk dat iedereen hier zo positief is en elkaar aanmoedigt!

Ik wil graag mee praten in het topic, niet zo zeer omdat ik echt moet afvallen, maar meer omdat ik redelijk lui ben en wel wat motivatie kan gebruiken om echt op gezonde voeding te gaan letten en iets meer te gaan sporten.
Een beetje het idee van vet omzetten in spier zegmaar. Ik weet niet of meer mensen in dit topic dit als een doel zien?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:48

@negerzoen, goed bezig *\o/* ! Waar is de schaatsbaan los?

De avondklok, gelukkig heb ik straks vakantie (als ik slaag) en kan ik overdag naar pony. Anders word het goed plannen. Klimmen wordt dan lastig

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:52

Wees welkom, ellebel!!

Avondklok. Tja. De keren dat ik na 8 uur buiten was de laatste tijd is ook echt op een hand te tellen. Ik heb ook al een fikse poos geen hond meer gezien dus blij dat ik morgen met een vriendin heb afgesproken. Voordat ik hele verhalen tegen mijn meubels af ga steken zeg maar. Er komt wel wijn bij kijken. Daarom de wekker wat eerder gezet om voor het werk te sporten. Eens kijken of ik dit luie lijf eerder uit bed gehesen krijg.. :7

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 23:08

Es_ther schreef:
@negerzoen, goed bezig *\o/* ! Waar is de schaatsbaan los?

De avondklok, gelukkig heb ik straks vakantie (als ik slaag) en kan ik overdag naar pony. Anders word het goed plannen. Klimmen wordt dan lastig

Deze is in Hoorn, maar in principe zijn alle halfopen schaatsbanen gewoon toegankelijk. Heeel fijn nu voor de variatie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 05:35

Welkom Ellebel :)

Snap ik het goed dat ze bij jullie een avondklok willen invoeren vanaf 20.00? Dat is echt bizar vroeg...

Hier zitten wij al maanden met maar 1 contactpersoon te klooien en dat komt langzaam aan ook mijn neus uit. Je ziet geen grootouders, geen schoonzus, helemaal niets of niemand.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 08:23

Welkom Ellebel :D !

Ah dat lijkt me ook stom moestuin -O- . Snap dat je daar ook helemaal klaar mee bent.
En ja, vanmiddag kwam er dacht ik een persconferentie over..

Heeft België een avondklok? Of dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:19

Ja, tussen 00.00 en 6.00 :') Dus daar merk je niet veel van.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:20

Ja, dan lig ik te slapen :') .

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:24

Avondklok van 00-06.00 vind ik prima :P

Ik was vandaag ietsiepietsie teleurgesteld in de weegschaal :')
-0.3 en toen ik de weegschaal iets verschoof was het ineens + heel wat XD
Terwijl ik wel het gevoel heb lekker bezig te zijn. Dus maar snel dat ding weer in de kast gegooid en even voor de spiegel gaan staan in een strak zwart hempje en goede jeans. En van voren lijkt het dan ineens toch wel heel wat en werd ik er erg happy van :P
(moet niet van de zijkant gaan kijken maar toch haha)

Vandaag nog even de motivatie zoeken of voor een workout of voor een stevige wandeling.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:30

Heb mijn wandeling vandaag maar in 2* 3 km gesplitst, eerste 3 km vanochtend gedaan, zo tijdens lunchpauze de 2e 3. Eind van de middag kettlebells ophalen. Als ik dan heel veel zin heb doe ik daar vanavond ook nog wat mee.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:36

Hier de afgelopen dagen maar bar weinig bewogen. Gisteren maar 5000 stappen en vandaag zullen er niet veel meer worden.

Merk nu al dat er een koppijn door aan het komen is. Dus maar lekker rustig aandoen en wachten totdat ik vanavond naar de fysio kan.

Kwa eten gaat het prima. Geen zin op lekkers, maar eet wel even iets meer.

Ik zie echter geen verschil op de weegschaal, maar dat is prima voor door de weeks. Dat is vrij normaal.
Ik hoop na deze week weer wat verschil te gaan zien.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:46

Volgens mij zag ik hier ook terugkomen dat Bokkers cardio apparatuur hadden gehuurd. Hoe bevalt dat? en bij welke organisatie heb je dat gedaan? Ik zit daar nu ook naar te kijken..