De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astorga

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:20

Wat zouden ze dan moeten doen DubbelDun?
En hoe weet je zo zeker dat iedereen die met het virus in contact komt ook besmet en besmettelijk is? Doe je dan het menselijk afweersysteem niet tekort?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:25

We hébben tegen dit virus geen afweersysteem omdat het een nieuw virus is wat ons lichaam nog niet kent. En natuurlijk zal niet iederéén besmet raken, maar 'meten = weten' dus testen !!
En dan zal het idd gebeuren dat iemand ook negatief kan testen, maar proactief bezig zijn houdt wel in dat je het dan beter binnen de perken kunt houden en niet zoals nu 'kijken waar het schip strand'.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:28

Ik irriteer mij er mateloos aan dat sommige mensen overal heengaan, nergens bij nadenken. En als je er wat van zegt is het: huh...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:31

Idd, dat is het verschil met China. Niet zozeer dat de mensen er beter luisteren c.q. de ernst van de situatie in zien, maar omdat de regering gewoon op treedt (en schoten die soms ook een beetje door in de handhaving).

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:39

Er is meer afweer dan alleen specifieke DubbelDun. Hoe verklaar jij anders dat niet altijd alle gezinsleden besmet zijn?
En hoe zou de regering dan wel moeten optreden?

imaudy schreef:
Ik irriteer mij er mateloos aan dat sommige mensen overal heengaan, nergens bij nadenken. En als je er wat van zegt is het: huh...

Bedoel je mensen uit dit topic of uit je omgeving? En zijn die mensen gezond of niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:45

Natuurlijk is de ene mens meer bevattelijker dan de ander, maar daar mag je op voorhand niet vanuit gaan. Ook kun je gewoon geluk hebben dat een besmetting jou net gepasseerd heeft. En soms dénken mensen dat ze niet besmet zijn omdat ze nergens last van hebben.

De regering zou veel meer moeten testen en huisquarantaine opleggen én ik zou nog steeds willen weten of we hier de S- of de L-variant hebben (of beide natuurlijk :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:48

Sizzle schreef:
Wat voor mij dan op zich ook duidelijk is, is dat het inderdaad niet enkel door direct contact komt. Een groepje dermatologen in een bespreking hebben neem ik aan gewoon zakelijke afstand zonder knuffelsessie.

Wel veel handen geven waarschijnlijk en niet zo goed handen wassen misschien?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:50

DubbelDun schreef:
En natuurlijk zal niet iederéén besmet raken, maar 'meten = weten' dus testen !!

Maar waar haal je de reagentia voor al die testen dan vandaan ? Er is nu al een redelijk tekort wat niet op hele korte termijn kan aangevuld worden...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:52

@dubbeldun maar zover ik lees zijn er weinig testen en wordt daarom niet iedereen getest of heb ik dat verkeerd begrepen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:53

Als Amerika ineens aan een miljoen test kan komen, waarom wij dan niet ??
Die dingen kosten geld, testen kost geld en NL wil hier niet in investeren omdat ze het belang er niet van in zien.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:56

Ik snap niet dat er blijkbaar zo weinig vooradig is. Ze hebben het in de politiek altijd over een draaiboek en noodprotocollen, maar als er echt stront aan de knikker is blijkt dat ze nauwelijks voorbereid zijn op een crisis van dit formaat. Mijn toch al lage vertrouwen in de overheid neemt zienderogen af.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:58

Ik woon in mini dorp
2 besmettingen

Net mail binnen van school
- hoesten
- verkouden
- griep

Niet welkom morgen :roll:!
[/quote]

Hier ook niet welkom, kinderen allebei beetje hoesten >;)
Ben benieuwd hoe lang deze maatregel nog geldt.[/quote]

Ik hoop dat ze het snel terugdraaien. Ik zit zelf in onderwijs en moet thuis blijven tot ik geen klachten meer heb +1 dag...
Dat is toch geen doen.[/quote]

Hier in Brabant zelfde mail gehad van school. Dus bij hoesten ,verkouden en griep thuisblijven tot 24 uur klachten vrij. En klassen worden naar huis gestuurd met verkouden juf of meester. Ben zelf heel blij dat ik kan thuiswerken en dat mijn zoon eigenlijk nooit verkouden is (ff afkloppen). Maar gisteren zaten terrassen in Eindhoven bomvol en zijn voetbalwedstrijden ook doorgegaan. Ik vind het niet zo consequent.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 18:59

Van de kerkdienst (met 2000 ontraceerbare mensen) in de Elsass zijn inmiddels zo‘n 40 ziektegevallen terug te voeren, als je dan bedenkt dat er ook veel zonder symptomen zijn dan is het daar behoorlijk ‚hot‘. Ze hebben nu officieel een epidemie in Mulhouse. Maar ik zie nog geen negatief reisadvies daar (?). Of kijk ik niet goed?

Edit: ik kreeg net een reclame. Boek nu uw wijntour met corona omboek garantie :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:10

DubbelDun schreef:
Die dingen kosten geld, testen kost geld en NL wil hier niet in investeren omdat ze het belang er niet van in zien.

Zo hoor ik het in elk geval niet op het journaal hier elke avond.
Overal ter wereld is er een tekort aan materiaal voor testen.
De fabrikanten weten ook niet of ze op korte termijn aan het grootste deel van de vraag gaan kunnen voldoen.

Niemand was hierop voorbereid. Dat is ondertussen wel duidelijk :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:14

Sizzle schreef:
Wat voor mij dan op zich ook duidelijk is, is dat het inderdaad niet enkel door direct contact komt. Een groepje dermatologen in een bespreking hebben neem ik aan gewoon zakelijke afstand zonder knuffelsessie.

Ze geven elkaar misschien een hand als collega’s?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:17

MizzMontana schreef:
Sizzle schreef:

Ze geven elkaar misschien een hand als collega’s?

Dat is waar. Blijft toch een erg efficiente verspreiding hoor als er 7 betroffen zijn van een hand geven aan 1 symptoomvrije persoon.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:24

Weet je wat me opvalt trouwens... We horen steeds over nieuwe besmettingen in alle continenten, behalve Afrika >;)

Met de slechte gezondheidszorg daar zou je toch helemaal zeggen dat het virus zich zou moeten verspreiden als een mallijer. Ik bedoel, het is niet dat er geen mensen van het Afrikaanse continent naar Azië afreizen...

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:27

Dioxide schreef:
Weet je wat me opvalt trouwens... We horen steeds over nieuwe besmettingen in alle continenten, behalve Afrika >;)

Met de slechte gezondheidszorg daar zou je toch helemaal zeggen dat het virus zich zou moeten verspreiden als een mallijer. Ik bedoel, het is niet dat er geen mensen van het Afrikaanse continent naar Azië afreizen...

Er zijn wel een paar volgens mij in Afrika, maar niet veel, in ieder geval, officieel geteste.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:30

Net gelezen dat bepaalde scholen in onze wijk morgen en overmorgen zullen sluiten. Ook andere scholen die onder een bepaalde stichting vallen gaan waarschijnlijk dicht.
Brief van directie heb ik gelezen, scholen gaan voornamelijk dicht omdat er al een tekort aan leerkrachten zijn, nu nog lastiger en ze gaan geen klassen bij elkaar voegen wegens besmettingsgevaar.
Bizar, scholen waar mijn kinderen op hebben gezeten doen gewoon hun ding.
Enige wat zij hebben gedaan is idd een mail met de vraag of mensen hun kinderen thuis houden bij niet fit zijn. Afgelopen week dus al een rare week gehad... Ben benieuwd hoe dit verder verloopt!

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:31

Dioxide schreef:

Daar schrijf ik over in mijn document. Veel mensen speculeren over besmettingen in Afrika. Maar Afrika is de slechtste in gezondheidszorg ter wereld, dus is het logisch dat ze weinig testjes hebben. Waarschijnlijk heeft Afrika veel meer besmettingen dan op kaarten zijn aangegeven. Maar besmettingen worden pas aangegeven zodra er 2 positieve testen zijn geweest. Vandaar dat er weinig mensen op de kaart aangegeven staan. Ik denk dat we moeten verwachten dat daar ook zeker een epidemie zal komen/is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:32

DubbelDun schreef:
Pandora2 schreef:
Zo hoor ik het in elk geval niet op het journaal hier elke avond.
Overal ter wereld is er een tekort aan materiaal voor testen.
De fabrikanten weten ook niet of ze op korte termijn aan het grootste deel van de vraag gaan kunnen voldoen.

Niemand was hierop voorbereid. Dat is ondertussen wel duidelijk :+

Hier kun je je ook niet op voorbereiden, want van een nieuw virus kan nooit een test op voorraad zijn.
Verder zijn er ook al behoorlijk wat problemen met de testen; blijkbaar veel vals-positief én vals-negatief uitslagen (iets wat het CDC in Amerika ook al heeft toegegeven).

Dus om de woorden van Lubach maar eens te gebruiken 'we are f*cked'...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:43

Photograph schreef:
Dioxide schreef:

Daar schrijf ik over in mijn document. Veel mensen speculeren over besmettingen in Afrika. Maar Afrika is de slechtste in gezondheidszorg ter wereld, dus is het logisch dat ze weinig testjes hebben. Waarschijnlijk heeft Afrika veel meer besmettingen dan op kaarten zijn aangegeven. Maar besmettingen worden pas aangegeven zodra er 2 positieve testen zijn geweest. Vandaar dat er weinig mensen op de kaart aangegeven staan. Ik denk dat we moeten verwachten dat daar ook zeker een epidemie zal komen/is.
Zou ik ook je documentje mogen? :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:44

@Photograph; me too please :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:46

Wellicht is het in Afrika te warm momenteel voor dit virus..?

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 19:46

Jaahoor, schrijf ik zo even het laatste stukje af en dan plaats ik hem wel hier. Moet hem nog wel indelen enzo dus hij zal er een beetje hoe zeg je dat, niet af uit zien ahahah, komt omdat ik er elke dag mee bezig ben om informatie aan alles te plakken :)