Neverland schreef:Ik heb courgetti ontdekt. Wat is dat lekker joh! Deze keer met kip, broccoli, champignons en pijnboom pitjes. Als 'saus' had ik philadelphia kruidenkaas. Zat er echt goed vol van!
Dit ga ik ook maken met vegakip. Thanks!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anna_Dani schreef:fjordjes schreef:Ik vraag mij af of m'n werk al voldoende beweging zou geven. Ik werk gemiddeld 3 tot 4u per dag als schoonmaakster dus redelijk intensief. Verder doe ik 3 tot 5x per week grondwerk met m'n paard waarbij ik veel loop. Volgens de stappenteller zit ik aan de ruim 6600 stappen vandaag (werk, grondwerk en boodschappen gedaan). Of is dit niet voldoende?
Verder kreeg ik de melding dat ik niet voldoende calorieën binnen zou krijgen van de app, gisteren had ik iets meer dan 800 calorieën over. Maar is dat zo erg dan? Als ik verder voor mijn gevoel genoeg heb gegeten?
Mijn gemiddelde ligt op de 11.000. Inactieve dagen heb ik er 4.000-6.000 en actieve dagen 14.000-18.000. Je zou bij jouw werk en grondwerk wel meer stappen verwachten. Hoe meet je ze? Telefoon of horloge?
Het kan averechts werken als je te weinig eet. Je lichaam gaat in spaarstand en je valt niet of nauwelijks af. Soms kom je aan omdat je lichaam vocht gaat vasthouden. 800 kcal te weinig is dus niet erg slim en ook niet gezond op lange termijn. Als je al genoeg hebt gegeten voor jouw idee, voeg dan nootjes, avocado of kaas toe aan je maaltijden. Dan gaan je kcal wel omhoog.
MissFloorx schreef:Nee hoor! Ik merk ook echt dat als ik alleen thuis ben dat de neiging om te gaan snoepen een stuk groter is, dus je bent zeker niet de enige hierin.
ClaudiaHS schreef:Hier gelukkig geen moeite met vet spul oid.
Man en kids eten gerust chips waar ik bij ben. Doet me niks.
Vorige week wilden ze mac, heb ik groente omelet gemaakt.
ClaudiaHS schreef:Hier gelukkig geen moeite met vet spul oid.
Temeraire schreef:ClaudiaHS schreef:Hier gelukkig geen moeite met vet spul oid.
Knap hoor! Daar heb ik nog wel veel moeite mee.
Welkom oji!
Ik dacht om als tussendoortje, als ik echt zin heb in iets anders dan groente en fruit, om dan naast rijstwafels etc ook soms een eierkoek te nemen. Ook omdat die in het Sonja Bakker dieet voor komen. Maar als ik dan weer lees dat 1 eierkoek 4 klontjes suiker bevat dan denk ik laat maar![]()
Moet even opzoeken of dit echt zo is, en verder dus echt alles invullen in Myfitnesspal, zodat ik meer inzicht krijg in die dingen.
Gaat alweer lekker, heb gister niets ingevoerd... nu alsnog maar even doen.
Es_ther schreef:Mijn FitBit soms ook. Ik fiets terwijl ik slaap
Temeraire schreef:ClaudiaHS schreef:Hier gelukkig geen moeite met vet spul oid.
Knap hoor! Daar heb ik nog wel veel moeite mee.
Welkom oji!
Ik dacht om als tussendoortje, als ik echt zin heb in iets anders dan groente en fruit, om dan naast rijstwafels etc ook soms een eierkoek te nemen. Ook omdat die in het Sonja Bakker dieet voor komen. Maar als ik dan weer lees dat 1 eierkoek 4 klontjes suiker bevat dan denk ik laat maar![]()
Moet even opzoeken of dit echt zo is, en verder dus echt alles invullen in Myfitnesspal, zodat ik meer inzicht krijg in die dingen.
Gaat alweer lekker, heb gister niets ingevoerd... nu alsnog maar even doen.