Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:41

ja te dik of niet lang genoeg onder de lamp of slechte lamp.. als ik haar was zou ik de andere nagels ook goed checken.

ik had een lakje van een ander NL merk en wat ik ook deed, daar had ik het ook steeds bij...kan ook zijn dat deze niet samen ging met een ander top en/of coat

Yellowbird

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:33

Ziet er inderdaad niet uitgehard uit.

Administratie is niet zo veel werk. Maar je moet wel een uurloon overhouden van je setjes na aftrek van al je kosten. Dat gaat met bijv 25 euro voor een setje uiteraard niet lukken.

Ik ga het nu ook in bijberoep doen naast mijn parttime baan. Uiteindelijk wens ik er mijn hoofdberoep van te kunnen maken. En in België moet je per kwartaal sociale premies afdragen die niet min zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 18:54

Dat ligt eraan wat je aan uurloon wil ;)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 19:44

LadyMadonna schreef:
Cinnepin: ik denk dat het vooral door je tarieven kwam dat je niets verdiende.
Administratie ben je echt geen uren aan kwijt

Heb berekeningen gemaakt met andere tarieven dan de tarieven die ik had in mijn oefentijd

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 20:21

Ik werk voor de extra’s. Als ik alles eraf haal hou ik ongeveer €7,50 netto per uur over aan salaris.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:29

Lijkt me wel lastig hoor, een schatting maken van wat je moet rekenen. Ik doe het (op dit moment) alleen nog bij mezelf, maar als je ook klanten gaat krijgen, moet je ook rekening houden met de slijtage van je materiaal, inkopen van lakjes, per persoon een setje met spulletjes aanschaffen, en dat is dan natuurlijk niet iets dat je uit eigen zak gaat betalen maar die kosten wil je natuurlijk wel terug. Als ik naar pink gellak kijk, kost een flesje lak al +- €15.00, en dan heb je alleen een kleurtje...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:45

Ben ook benieuwd wat jullie vragen, die dit als beroep/bijberoep doen. Ik wil het ook voor erbij doen straks. Kosten zal ik er niet zo snel uithalen, gaat mij erom, dat ik weer wat te doen heb, nu ik met alles op het gebied van paarden gestopt ben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 20:48

Zammie:
Gelpolish natuurlijke nagel €18,50
Gelpolish met extra versteviging €22,50
Kunstnagels nieuwe set €45
Kunstnagels nabehandeling €35

Kunstnagels overweeg ik mee te stoppen. Ik zet ze zo weinig dat je lastig de feeling in je vingers houdt

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:01

Heb je veel klanten LadyMadonna?

Hoe werken de stylisten hier? Vanuit huis, ergens bij in, zoals kapsalon of echt een salon in een stad of zo? Ik zou het liefst vanuit huis werken. En evt. bij mensen thuis, als het niet anders kan. Omdat ik wel in een buitengebied woon, zal het niet voor iedereen mogelijk zijn om hier gemakkelijk te komen. Je moet haast wel een auto hebben. Openbaar vervoer is hier een drama..

Yellowbird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:02

Dan is het dus tijd om omhoog te gaan met je prijzen. Je klanten die tevreden zijn, die blijven wel.
Voor een uurloon van 7.50 ga ik niet werken.

Ik heb een salon in huis.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 21:07

Jij niet, ik wel :')

En je hebt op zich wel gelijk hoor, zit alleen nog een maar achter. Ik moet (wil) onder de KOR (kleine ondernemers regeling) blijven vallen. Anders kost het me minstens €1500 per jaar.

Zammie: ik heb momenteel zo’n 30/40 vaste klanten, werk vanuit huis in buitengebied :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:58

Begrijp ik goed dat je dit werk niet moet doen om jezelf van te onderhouden incl een hypotheek en een clubje kinderen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 22:02

Mwah, dat ligt eraan wat je wil.
Ik denk dat ik gemiddeld een 25 uur pw werk.
Een collega van me werkt dagelijks van 9-9, zaterdag van 9-16, heeft een werkende partner en 3 jonge kinderen. Gaan 3x per jaar op vakantie en hebben twee dikke auto’s op de stoep staan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:07

Maar dat is toch geen werken meer wat ze doet? Dat is ongeveer 55 uur per week werken, ik heb er pauze bij gepakt. Dan mag ik hopen dat je daar een hele dikke auto van kunt rjijden...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:21

PSvanLot schreef:
Maar dat is toch geen werken meer wat ze doet? Dat is ongeveer 55 uur per week werken, ik heb er pauze bij gepakt. Dan mag ik hopen dat je daar een hele dikke auto van kunt rjijden...

maar als jij als ondernemer wilt slagen is dat in het begin wel wat je moet doen. ik heb heel veel ondrneemers zien stoppen omdat ze gewoon geen zin hadden in 40+ uur werken. nu is dit ook regio gebonden, maar hier zitten al zoveel nagelstylistes met salons. om mee te concurreren moet je gewoon beschikbaar zijn, want anders lopen ze naar een ander toe. en ja in deze branche zal je ook veel avond/weekend klanten hebben.
en vergeet ook niet dat als ondernemer, het niet zo is dat wat je verdiend mag houden na al je kosten. daar komt gewoon een IB en ZVW aanslagke overheen als je voldoende verdiend.

overigens 55 uur werkuren per week: reken daar ongeveer 1,5uur per klant voor en je zit op afgerond 35 klanten. stel je rekent een gemiddelde prijs van 30,-. dat is 1050,- per week die je verdiend. vervolgens je kosten eraf: huur van je salon, inkopen, gwl, klanten willen ook koffie, etc. je houd er gemiddeld 500,- aan over per week. dan komt je btw aangifte per kwartaal, en aan het eind van het jaar nog je ZVW/IB aanslag als je 'geluk' hebt.
Laatst bijgewerkt door Celiien op 05-02-20 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 22:22

Kwestie van keuzes maken...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:25

Ik kom uit een ondernemersgezin/familie en weet exact hoe het werkt. En investeren in je bedrijf is inderdaad het belangrijkste wat er is.

Maar als ik hier het uurloon hoor dan denk ik dat je weinig kunt investeren en vooral veel uren draait.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:28

PSvanLot schreef:
Ik kom uit een ondernemersgezin/familie en weet exact hoe het werkt. En investeren in je bedrijf is inderdaad het belangrijkste wat er is.

Maar als ik hier het uurloon hoor dan denk ik dat je weinig kunt investeren en vooral veel uren draait.

zie overigens mijn toevoeging.

klopt, maar als je klanten ook naar x om de hoek gaat die een beetje bijbeunt en wel maar 30,- vraagt.. je moet wel mee kunnen concurreren. en doen wat je leuk vind is ook heel belangrijk.

in ieder geval, we dwalen af.
ik heb net weer wat nieuwe spulletjes besteld. een mermaid poeder, zo'n kwastje als vanmiddag werd aangegeven en nog wat andere dingetjes <3

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 22:31

Celiien schreef:
PSvanLot schreef:

zie overigens mijn toevoeging.

klopt, maar als je klanten ook naar x om de hoek gaat die een beetje bijbeunt en wel maar 30,- vraagt.. je moet wel mee kunnen concurreren. en doen wat je leuk vind is ook heel belangrijk.

in ieder geval, we dwalen af.
ik heb net weer wat nieuwe spulletjes besteld. een mermaid poeder, zo'n kwastje als vanmiddag werd aangegeven en nog wat andere dingetjes <3

Dit dus :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:33

Ik zie inderdaad je toevoeging, en van die €500 moet je dan ook nog je pensioen sparen en de weken tellen dat je vakantie hebt en er niets binnen komt
Eerlijk gezegd heb je met een 55 urige werkweek een mager loon.

Vind het knap als het kunt doen met dit werk, dan heb je er wel echt passie in.

De mensen die ik ken die het doen hebben of een man die een hoofdinkomen heeft en zij thuis was met de kinderen en dit nu erbij doet. Of iemand die parttime werkt en het er voor de gezelligheid bij doet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:35

We dwalen idd af ;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:37

Om het weer terug op de lakjes te gooien. Ik heb 4 kleurtjes bij Kiki London besteld. Ben benieuwd!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 22:39

Pensioen? Wat is dat? :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 22:47

LadyMadonna schreef:
Pensioen? Wat is dat? :')

Mag toch hopen dat e daar goed over nagedacht hebt haha :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 23:04

Ik bouw zelf geen pensioen op. Wel een nabestaanden pensioen via mijn man.
Over de toekomst kan je slecht nadenken, alkes verandert toch steeds weer