2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:30

Afbeelding

Nee en je kan niks, want moet wachten tot de verzekering morgen komt..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:42

Omg wat naar zeg!
Hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen.

Hier gaat het op zn gemakje. Niet super snel, ook niet super langzaam, dus ben wel blij!
Of ik een streef gewicht heb, geen idee. Wil gewoon een beetje van mn vetjes bij mn buikje af :')

NoTwixLeft

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:08

Jesus, Olympia. Snap dat je dan even schijt hebt en je energie en tijd beter kan besteden.

Het is weekend en dat is altijd wat lastig voor me. Tot nu toe gaat het redelijk goed en ik moet dit gewoon beter leren ondervangen. Alcoholische versnapering gisteren afgewezen en gewoon aan het water :o

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:18

Kijk, goed bezig NTL!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:04

Mag ik me hier melden?

Ik ben afgevallen door shakes, maar wil ook op een gezonde manier verder afvallen.
Helaas, ben ik nogal wel eens een eter uit verveling, of bij stress... :(

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:41

Tuurlijk banyu, welkom!
Misschien kan je jezelf aanleren iets anders te gaan doen ipv eten bij stress. Ga wandelen, drink eerst een glas water. Ik weet dat het moeilijk is, maar dat is ook een stukje knop omzetten denk ik. Het schuldgevoel na het snaaien omdat je bijv verdrietig bent is dan nog groter. Tenminste dat heb ik, kan mezelf dan ook aardig gek maken haha.

Hier gaat het weekend goed!! We gaan straks bbq'en, dus ik neem qua saus alleen friteslijn, en misschien een klein beetje pindasaus. Geen stokbrood maar een khda pita die ik even rooster op de bbq, lekker met heksnkaas!
En ik zorg dat er een lekkere salade en fruit op tafel komt! Verantwoord bbq'en :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:42

Jeetje wat klote zeg Olympia! Hee veel sterkte

Ik wil het er ook niet over hebben. Ga nu taart halen

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:54

Balen Olympia, hoe kan dat nou?
Hopelijk kun je je gedachte even elders op richten vanavond...kies wat lekkers van de kaart.

Welkom Banyu! Hoeveel ben je afgevallen met de shakes en nam je er 3 per dag of alleen 1 als maaltijd vervanger?

Even doorbijten op zondag, vind het echt de rotste dag omdat ik ‘niks mag’ nu ik op dieet ben...
Lees: afbakbrood, hagelslag, koek, tosti’s en spaghetti met ijs... #nuevenniet!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:09

Jeutje wat een ravage.
Ik begin vandaag met de prednison en het is warm. Dat wordt vocht vast houden....
Mijn doel is nu of niet aankomen of weinig.

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:48

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik mij hier ook meld. Ik heb de laatste pagina's een beetje bijgehouden en merk nu dat ik zelf een steuntje in mijn rug nodig heb om de laatste beetjes aan te gaan.

Ik ben de afgelopen 1 jaar zo'n 25 kilo af gevallen, helaas kan ik hier niet trots op zijn want dit is het gevolg van veel pijn en een hoop pijnstillende medicatie. Ik kamp met grote heup/bekken klachten waardoor ik zware pijnmedicatie slik en door de pijn/beperkingen niet meer kan werken/ flink sporten.

Het gewichtsverlies een voordeel bij een nadeel want ik had toch ook wel overgewicht. Nu zit ik op een gewicht van 76,5 ( gisteren nog genoten van een bbq ) en ik meet 1.78m. Opzich een goede verhouding, echter wil ik er voor mezelf nog een aantal kilo's af. Dit hoeven er niet veel te zijn maar het is meer voor mijn eigen gevoel.

Ik weet op zich goed wat gezond eten is, echter heb ik de valkuil dat ik door de vele pijn en frustraties ( het niet kunnen doen wat ik wel wil en een 24 jarig iemand zou moeten kunnen), de vele vragen heb ik regelmatig dat ik niet lekker in mijn vel zit en dat resulteert in snaaibuien. Nu zou ik tegen de meeste mensen zeggen die dit hebben, ga een lekker stuk wandelen, maar dit werkt voor mij niet. Heeft iemand daar voor tips voor mij?

Aangezien ik niet zo goed cardio kan trainen, (ga normaal gesproken 2x in de week naar de sportschool om daar mijn heup te trainen, dus kracht oefeningen) probeer ik regelmatig op een dag 5 minuten te fietsen en dan weer te rusten. Hier haal ik mijn beweging uit en kleine stukjes wandelen.

Verder wil ik nog zeggen dat ik mijn steentje kan bijdragen aan dit topic en dat ik iets van jullie kan leren en door deel te nemen aan dit topic dat ik ook mijn doel zal behalen. Alvast bedankt!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:51

Bij mij gaat het eindelijk ook weer wat beter, ik wou 1 januari beginnen, maar sindsdien was ik enkel nog maar meer aangekomen wat resulteerde in +4kg. Gewicht ging dus omhoog ipv omlaag :+

Nu mijzelf goed weer weten te herpakken en die 4kg zijn er inmiddels af, nu ben ik dus weer op het gewicht waar ik in januari mee begon, nog 6 kg te gaan!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:53

@Mickey, ik zit zelf ook met bekken/rugklachten (zo te lezen gelukkig niet zo erg als jij), maar herken mijzelf wel heel erg in wat jij zegt, dat je uit frustratie gaat vreten/snaaien. Echt een goede tip daarvoor heb ik niet, want nu ik de knop omgezet heb en goed aan het lijnen ben gaat het goed, maar zodra ik op een gewicht ben waar ik redelijk tevreden mee ben en het leuke van het afvallen er wel af is, komen die vreetbuien zo weer om de hoek.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:57

Only2Bianca: goede flow heb je te pakken zo! Clean eten is niks voor mij. Geen zin om zo streng voor mezelf te zijn :')

Olympia: jeetje wat ontzettend balen, hopelijk loopt het traject met de verzekering straks wat soepel.

onpaard: netjes dat je ondanks het meer snoepen toch redelijk gelijk blijft! Hopelijk lukt het oppakken goed!

Welkom Banyu!

Welkom MiickeytJe! Wat ontzettend vervelend dat je op zo'n jonge leeftijd al zulke gezondheidsklachten hebt. Weten ze wel waar je heup/bekken klachten vandaan komen?

Zelf heb ik ook veel gezondheidsklachten en herken daarom precies je snaaibuien. Toevallig vroeg iemand het ook in het andere topic, daar het volgende gezegd: ik besef me dat eten niet daadwerkelijk het probleem verhelpt, ik goed voor me lijf wil zorgen en een bulk suiker en/of vet dit absoluut niet bijdraagt, en het zonde is van al mijn goede eetdagen, en laat mijn emoties er daadwerkelijk even zijn. Wat mij ook helpt is gewoon even liggen, ogen dicht. Of een serie kijken.

Bij mij is dit nogal een proces, en het gaat nu 1,5 week heel goed. Maar daarvoor ook wel goede periodes gehad en dan toch weer terug gevallen, denk dat niemand emotie eten over 1 nacht ijs heeft opgelost :o

Jaime_: goed dat je het weer opgepakt hebt en de kilo's zijn er al maar weer mooi af!

Ik ben het weekend goed doorgekomen! Wel wat lekkers gehad maar allemaal met mate. Laatste eetbui is nu donderdag 28 juni geweest dus hopelijk hou ik het zo vast!
Zaterdag hebben we trouwringen uitgezocht <3 kon even moeilijk kiezen maar het is gelukt!

MuffinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 17:57

urosa ik had inderdaad een beetje je verhaal al gelezen, en al klinkt het raar, toch fijn dat je die snaaibuien herkent. Door een val van een paard heb ik mijn heup gebroken, alleen heb ik hier na 4 jaar nog veel last wat niet wil beteren.

Die gedachten gang moet ik ook maar eens meenemen en de tip om even te gaan liggen en ogen dicht is ook een goede! dankjewel!

Wat super leuk dat jullie trouwringen hebben uitgezocht! Lijkt me idd ook een moeilijke keuze.

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:49

Mickeytje, wat moeilijk jouw situatie.. Ik kan me heel goed voorstellen dat je uit frustratie naar 'troostvoer' gaat grijpen, dat heb ik hier ook als ik mentaal even niet helemaal lekker ga. Ik hoop dat wij je met z'n allen kunnen helpen in dit topic!

Urosa, trouwringen wat leuk!

Ik geloof dat ik mijn knop weer heb gevonden. Paar keer met een vriendin wezen shoppen, moet zeggen dat daar op een vreemde manier mijn zelfbeeld van is verbeterd doordat ze mij allemaal dingen liet passen die ik normaal nooit zou passen. Ook gaat ze me helpen tijdens vreetbui momenten of op momenten dat ik echt de neiging heb naar iets slechts te grijpen. Ik ben nu 84,0 terwijl startgewicht 85,0 was, dus toch nog niet al mijn voortgang kwijt! Dat doet ook wel goed.

Daarnaast gisteravond superlekker gesport! Combinatie kracht en cardio en merkte dat ik echt weer motivatie had om mij volledig in te zetten.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:07

Tortilla, lekker gesport zo te lezen en fijn dat je een vriendin hebt die je zo gaat ondersteunen in het proces!

MiickeytJe: heftig hoor zolang al lopen met pijn en ook niet echt beter vooruitzicht? Wat zeggen de artsen ervan? Snap ik! Ik heb ook veel steun van 'lotgenoten' en niet eens met hetzelfde probleem, maar mensen met chronische klachten snappen elkaar gewoon beter. Hoeveel impact het heeft, en hoe ontzettend zwaar alle dagelijkse dingen al zijn en hoe je altijd moet doorbuffellen wat voor iemand dan normaal is. Zoals even op visite gaan kan ik bv nu al ontzettend tegenop zien.

Vanochtend even mijn verhaal kunnen doen bij de maatschappelijk werker in het ziekenhuis en dat was wel heel fijn. Die vond het ook bizar dat ik ondanks de lijst met chronische ziektes zo niet serieus genomen ben met de rugklachten.

Ow, en vanochtend een banaen/ei pannenkoek gehad met lijnzaad en kaneel, lekker is dat zeg <3

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:42

Jullie verhalen zijn wel een eye opener, zwaar om te dealen met zoveel klachten. Sterk zijn jullie!!

Wil je het recept delen Urosa? Klinkt super lekker!

Maandag 100% gecrasht, alles gegeten wat op voorrraad was. Nog gehoopt dat ik misselijk zou worden maar het smaakte te lekker.
Zo STOM! #strafkamp

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:00

Ik zóveel honger.... Komt door die stomme prednison....
Ik heb al een bak tomaten op.
En morgen moet ik nuchter zijn voor operatie en krijg ik nóg meer prednison.
Einde balen.
Ik ben 100 gram afgevallen ondanks alweer 3 dagen 50 mg en vocht vasthouden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 16:40

Raket, ik vind het wel bewonderingswaardig dat je toch zoveel disipline op kan brengen, heel knap!
Mickeytje, jij ook heel knap dat je toch al zoveel hebt weten af te vallen. Snaaibuien tegen gaan is wel heel moeilijk, maar stap voor stap kun je dat wel leren. Probeer vooral voor jezelf uit te vinden wat werkt. Bij mij helpt het om niets in huis te hebben. Of als ik echt niet zonder kan, gezonde dingen snaaien. Tanden poetsen wil ook nog wel eens werken. En als je toch bent begonnen, proberen weg te gooien (zodat je in ieder geval niet door blijft eten).
Utopia, wat een ravage, is het inmiddels al een beetje opgeruimd?

Only2bianca, samen maar op strafkamp? ;)

Hier gaat het niet zo goed, eigenlijk voor het eerst dat ik mezelf er op betrap dat ik zit te snaaien zonder ervan te genieten. Nu is het wel op gelukkig, maar eens kijken of ik mezelf weer in het gareel krijg. Zowel zondag als vandaag echt een slechte dag. Straks eerst maar eens hardlopen, ik heb nieuwe schoenen, dus dat is wel een goede motivatie.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:46

Ik moet vrijdag mijn 6 wekelijkse weging en meeting doen. Spannend!!!
Wel een goede stok achter de deur om deze week absoluut niet te de mist in te gaan en gezond te blijven eten!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:12

Kan ik mee vrijdag?? Zet em op daphara!!

Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:49

Dank je wel Lieke.
Ik moet misschien wat minder streng zijn voor mezelf.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:01

Spannend Daphara! Ben benieuwd wat er uit de weging komt.

Hier gaat het helemaal mis ;( Ben op vakantie en probeer zo gezond mogelijk te eten, maar elke dag twee keer per dag uit eten en gezond en mager eten is haast onmogelijk. Neem wel steeds de beste keuzes, maar overal zit boter op of friet bij. En heb ook al twee keer gezondigd met een taartje bij de koffie... maandag maar weer heeeel streng voor mezelf gaan zijn.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:23

Only2Bianca schreef:
Balen Olympia, hoe kan dat nou?
Hopelijk kun je je gedachte even elders op richten vanavond...kies wat lekkers van de kaart.

Welkom Banyu! Hoeveel ben je afgevallen met de shakes en nam je er 3 per dag of alleen 1 als maaltijd vervanger?

Even doorbijten op zondag, vind het echt de rotste dag omdat ik ‘niks mag’ nu ik op dieet ben...
Lees: afbakbrood, hagelslag, koek, tosti’s en spaghetti met ijs... #nuevenniet!

Ik nam altijd 3 shakes per dag. Soms 2 in de zomer en dan lekker gewoon een salade.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:20

Ik heb de lijst bijgewerkt met de gegevens die ik tot nu toe heb doorgekregen. Mocht je het nog door willen geven, dit kan tot vanavond (ofzo :+ ) moet zo weer aan het werk, maar denk laat ik even een berichtje er over delen :D
Voor nieuwelingen hier:
NoTwixLeft schreef:
Sta je nog niet op de lijst en wil je er wil op, stuur mij dan ook een pb.
Geef je startgewicht, streefgewicht, startdatum en huidige gewicht door.
Wil je het niet letterlijk doorgeven is het ook goed om alleen door te geven wat het verschil met de eerder weging is. We snappen hier allemaal dat je gewicht soms niet iets waar je trots op bent en wilt delen met de hele wererld

Voor een voorbeeld mijn berichten in dit topic even bekijken of die van Mizora. Ik heb de lijst sinds 2 weken overgenomen van haar.