Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:17

Slecht karma.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:55

Ik las net een pagina terug en schrok best wel. Ik wist niet dat anticonceptie niet werd vergoed! Ik zal hem dan wel in mijn pakket hebben zitten (i guess) want haal de pil altijd gratis bij de apotheek.
Maar jeetje, dat ze wat nuttigs met ons belastinggeld gaan doen, niet alleen de pil/spiraaltje maar ook condooms moeten gratis worden vind ik. Durex kan ook gek doen met prijzen, terwijl het nogsteeds gewoon veel soa's zal besparen.
Had laatst trouwens ook iets opgevangen over dat soa testen vanaf nu ook geld gaan kosten? :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:57

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:58

Lieshorses schreef:
Ik las net een pagina terug en schrok best wel. Ik wist niet dat anticonceptie niet werd vergoed! Ik zal hem dan wel in mijn pakket hebben zitten (i guess) want haal de pil altijd gratis bij de apotheek.
Maar jeetje, dat ze wat nuttigs met ons belastinggeld gaan doen, niet alleen de pil/spiraaltje maar ook condooms moeten gratis worden vind ik. Durex kan ook gek doen met prijzen, terwijl het nogsteeds gewoon veel soa's zal besparen.
Had laatst trouwens ook iets opgevangen over dat soa testen vanaf nu ook geld gaan kosten? :+

Vanaf nu? Die moest ik 3 jaar geleden al dokken.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 18:59

Lieshorses schreef:

Ik weet niet hoe oud je bent (je profiel zegt 16), maar onder de 18 is alles vergoed en anticonceptie is vergoed tot 21

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:00

Aah op die manier :)
Maar dat soa testen geld kosten wist ik niet? Dacht dat dat altijd gratis kon

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:17

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:22

Laatst bijgewerkt door Mungbean op 23-08-17 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:23

Heerlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:01

Lieshorses schreef:

Voor homo's zijn (of waren) die wel gratis. Blijkbaar behoor je dan spontaan tot een andere risicogroep ofzo...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 20:26

idinn schreef:
Lieshorses schreef:

Voor homo's zijn (of waren) die wel gratis. Blijkbaar behoor je dan spontaan tot een andere risicogroep ofzo...

Jep. Onder homo's komen toch meer HIV besmettingen voor. Hoewel wereldwijd meer vrouwen HIV of AIDS hebben, dat dan weer wel.

Citaat:
Wat kost een soa-test?
Voor soa-testen ben je het beste af bij je huisarts of de GGD. De kosten van deze soa-test hangen af van een aantal factoren zoals je verzekering, je eigen risico, het soa-onderzoek en de locatie waar je je laat testen. In sommige gevallen is een soa-test bij een GGD gratis (jongeren onder de 25 jaar, mannen die seks hebben met mannen en sekswerkers)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:34

Nog een mooie anticonceptie:
Jo Frost the Nanny kijken :=

Wat een ellende steeds.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:24

Oh nee... zulke programma's kan ik echt niet aanzien :')

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:33

laetitia schreef:
Nog een mooie anticonceptie:
Jo Frost the Nanny kijken :=

Wat een ellende steeds.

Och mijn god. Ik heb het er vanavond meteen weer voor weg geklikt. Dat gekrijs, gejengel en gemiep...

Echt een heeeeele goede anticonceptie _/-\o_

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:23

Of mijn nieuwe buurvrouw als buurvrouw krijgen, werkt ook goed.

Echt, nu het toch over nanny jo gaat. Ik gok dat zij denkt dat ze nanny jo is, maar dan leuker, grappiger en nog pedagogisch verantwoorder.
Echt met dit mooie weer vindt alles plaats in de tuin en ik wordt er niet goed van.
En die kinderen hebben overal maling aan, dus dr methodiek werkt ook nog eens niet.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:52

Hypericum schreef:
Of mijn nieuwe buurvrouw als buurvrouw krijgen, werkt ook goed.

Echt, nu het toch over nanny jo gaat. Ik gok dat zij denkt dat ze nanny jo is, maar dan leuker, grappiger en nog pedagogisch verantwoorder.
Echt met dit mooie weer vindt alles plaats in de tuin en ik wordt er niet goed van.
En die kinderen hebben overal maling aan, dus dr methodiek werkt ook nog eens niet.

'En nu ga je 5 minuten op de strafstoel zitten, want je bent stout geweest' wat met zachtaardige stem gezegd wordt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 07:57

gister nog een moeder in de appie... die op volwassen niveau een hele discussie aan ging met haar kleuter waarom zij niet 3 snoepjes mocht ipv 1. Echt een lange discussie, maar ook vertelde ze wat het gedrag van het meisje bij moeder losmaakte etc etc... hoe haar gevoel was, en wat het met haar deed.
Vroeger was bij mijn moeder nee, gewoon nee :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:32

Dat is het opvoeden van nu.
Ik kan er ook niks mee. Kinderen moeten denken dat ze zelf een keuze hebben want dat verstrekt hun eigen ik.
Nou doe croste dan van de week hier een over de bankleuning en ik heb dan toch gewoon duidelijk gemaakt dat we dat hier niet doen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:38

En toen werd mama boos? :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:39

Nee dat niet. Maar ik merkte wel dat ze zoiets had van, dat moest op een andere manier.
Ja prima, dan had je zelf in moeten grijpen.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:39

Precies! Van te voren al, toch?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:48

Ik had een docent toen ik pedagogiek studeerde, heerlijk nuchter menns was dat. Die zei ook dat je kinderen prima keuzes kunt geven om te leren kiezen, maar wel binnen een door jou gesteld kader, om het niet te moeilijk te maken. Dus vraag je niet 'wat wil je op brood' maar 'wil je jam of pindakaas?'. Niet 'wat wil je eten' maar 'wil je een liga of ontbijtkoek?' Bij aankleden net zo, 2 setjes kleren maken, daaruit kiezen. Dan heeft het kind de voldoening van een keuze krijgen zonder het gezever eromheen dat hij het niet weet en blablabla. Dat hebben die supermarktmoeders alleen niet begrepen :=

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:01

Ja dat zie je toch in dagelijks leven ook? Al die keuzes en dan niet kunnen kiezen..een luxe probleem maar wel heel lastig.

Leren kiezen is ook een opvoeding waard.....en vasthouden aan je keuze en niet een dag later weggooien en nieuwe keuze willen...die IK willen we niet in deze maatschappij :+
De nieuwe mens, daar zijn ij van afhankelijk en worden gevormd door anderen, maar wij betalen mee...dat vind ik soms echt moeilijk..

Heb wel eens de neiging om zo een moeder aan te spreken, he ik betaal kinderbijslag, dus vind nu dat dit kind gedisciplineerd moet worden! :D :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:37

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:39

Heerlijk, kopje koffie in de tuin en de sirenes hiernaast staan alweer aan.
Omaaaaaaaa omaaaaaaaaaaaaaaa iiieeeeh omaaaaaaahaaaaaaaaaaa.

(De opneem functie van whatsapp mis ik nu voor dit topic :') )