[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tytonidae

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:18

Moet zo meteen paspoort foto's laten maken en zit nu in een echte makeup crisis. Ik heb 5 jaar geleefd met een verschrikkelijke foto en wil nu wel iets moois. :+ :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:18

Ik blijf Nars gewoon gebruiken, zelf ben ik niet zo streng heel eerlijk gezegd en Laguna is de enige bronzer die mijn geestwitte huid niet oranje maakt.

Foundation is zo persoonlijk, hangt van je huidtype, voorkeur en teint af.
Zelf draag ik bij heel warm weer geen foundation.
BB cream begin ik al helemaal niet aan...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:30

Fair wat zit je haar leuk <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:43

Ik heb normale huid met oily T zone. CF of niet is voor iedereen persoonlijk. Ik heb nog dingen liggen die niet CF zijn maar die maak ik wel op. Maar daarna geen nieuwe dingen meer.
De fit me matte werkt heel fijn maar is bijna op. Stay matte van rimmel ook... Ik zoek iets matte, niet iets glimmends. De BB cream is wel oke hier maar ik wil meer coverage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:47

Dan kan ik je niet helpen, ik ben droog tot extreem droog in de winter.
En ook nog eens heel licht met roze ondertoon...
:+

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 14:06

_Friemel schreef:
In den haag zit afro indian market waar ze hele stellingen van w7, sleek (bijna alle paletten) en nog wat merken hebben maar voor de rest moet je echt ff naar andere winkels, alles in 1 gaat niet lukken idd, ik zeg op naar London :D

Denk dat we toch maar naar Londen moeten gaan met een team want het is niet veel soeps met dat online shoppen :D . Mis toch wat tinten en limited editions :o

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:02

Wat vinden jullie trouwens van het smelten en depotten van make up in travelpalettes?
Ik kwam wat video's tegen op YouTube van mensen die met een mes stukken oogschaduw, lippenstift en concealers afsnijden in een doosjes smeerden of goten zodat je minder mee hoeft te nemen en ruimte bespaard. Ik vond het eruit zien als een vieze plakkerige boel en het gaf me schrik om zo dat mes in een mac lippenstift te zien gaan. Echt bizar! Zijn er hier mensen die er wel goede ervaringen mee hebben?
Ik persoonlijk zou nooit mijn make up smelten of afsnijden :o

https://m.youtube.com/watch?v=JyZ57A7R2IQ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 16:31

Ik vind het er op die manier bijzonder onsmakelijk uit zien := dan vind ik het met smelten zoals veel MUA's doen om paletten te maken een stuk mooier eruit zien.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:06

Ik zie daar als non-professional het nut niet van in :) als ik op vakantie ga neem ik gewoon 2 lipsticks mee, dan maar even wat minder keuze. Als je makeup artist ben snap ik dat je een ruime keuze mee wil nemen ondanks weinig plaats in de tas/koffer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:08

Maar als MUA die altijd veel spullen mee moet zeulen zal je daar vast bij het aanschaffen van je producten al wel rekening mee houden.
Ik vind het dus onzinnig om producten zo toe te takelen... er zijn genoeg lippalettes, losse pans, etc. te koop.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:09

Ik zag van de week wel iemand die restantjes versmolt en dat Zag er prima uit gaat er denk ik ook om hoe je t doet :=

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:13

Of als je net die ene kleur zoekt die je niet kan vinden maar door het te mengen wel :))

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:21

Ik kan me voorstellen dat in een lipstick palette niet alle kleuren zitten die je mee wilt nemen. Oogschaduw is er inderdaad meer dan genoeg keuze uit losse pans, doet me zeer als iemand daar in snijd :)) heb wel laatst zelf een palette gemaakt van mijn mono's die bleven liggen, daar pak ik nu een stuk meer naar :j voortaan stel ik zelf mijn palettes samen met losse pans, zowel fijner dat je dan ook een veel gebruikte kleur eerder kan wisselen als hij op is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:22

Restjes snap ik, op die manier gebruik je toch het hele product.
Maar ik ben gewoon geen voorstander van depotten...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:28

zo andere telefoon..beetje duidelijker. Maar ben redelijk naturel vandaag :)

Afbeelding

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:29

Nee ik ook niet, heel moeilijk om alles er netjes uit te krijgen en veel gebroken randjes van de oogschaduws. De pans die ik er uit heb gehaald waren van merken als Essence, Catrice etc. Echt nog van voor de tijd dat ik high end makeup begon te gebruiken, maar vond het zonde om ze weg te gooien omdat ik tijdens mijn afstuderen weinig geld had om nieuwe makeup aan te schaffen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 18:59

Ik gooi restantjes gewoon weg :P Of gebruik een kwastje maar op vakantie is het minimale spulletjes mee.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:32

Ik neem op vakantie naar Sardinie zeker wel veel make up mee. Ik wil me daar ook lekker full face op kunnen maken als we uit eten gaan en op stap gaan. Make up is voor mij pure ontspanning en een vakantie is ook ontspanning dus win win! Mijn handbagage word vooral make up, want die heb ik zelf bij want ik wil niet dat ze daarmee gaan gooien!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:48

_Friemel schreef:
Ik zag van de week wel iemand die restantjes versmolt en dat Zag er prima uit gaat er denk ik ook om hoe je t doet :=

Dat filmpje heb ik ook gezien. Resultaat was erg mooi. Maar ik zou er dan voor kiezen dat alleen te doen wanneer je lipstick 'op' is en je alleen dat laatste stukje over hebt. En die dan smelten en en mooi palletje van maken. Maar je lipstick kapotmaken en rommelig in een doosje smeren vind ik niks :o

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:58

Leys schreef:
Maar als MUA die altijd veel spullen mee moet zeulen zal je daar vast bij het aanschaffen van je producten al wel rekening mee houden.
Ik vind het dus onzinnig om producten zo toe te takelen... er zijn genoeg lippalettes, losse pans, etc. te koop.

Zo denk ik er ook over :) genoeg mooie en goede lippalettes.
Zo'n mes in een Mac of Nyx lipstick zien gaan is echt pijnlijk.
Maar als je de restjes smelt en in een palette stopt vind ik het slim en mooi.

Meisje in dit filmpje gebruikt gewoon nieuwe lipstick. Maar ze laat wel zien hoe je die restjes eruit krijgt en smelt:

https://m.youtube.com/watch?v=34iDPBjxMHI

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:20

Moe en zie er ook zo uit. Maar hier is family jewels:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 21:45

Hij staat je gaaf Lino!

Ik neem ook altijd wel genoeg makeup mee op vakantie, vaak toch wel 2 oogschaduwpallettes, eentje met neutrale kleuren en eentje met opvallende kleurtjes (zoals bijvoorbeeld met de Fallas in Valencia, lekker neonkleuren en opgaan in de feestmenigte :D ) een paar (liquid) lipsticks, afhankelijk van de temperatuur op vakantie. En mn foundation etc :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 23:59

Ik sjouw op vakantie vaak toch teveel mee. Overdag draag ik een waterproof mascara en die paar keer dat we uit eten of ergens naar toe gaan, merk ik dat ik vaak toch weinig gebruik. Denk dat ik volgende week ook maar twee mascara's meeneem, één highlighter en één blush, een à twee oogpotloden en een klein palette. Lipstick twijfel ik weer over maar denk dat die lekker thuis blijven.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 07:49

Ik heb hetzelfde als Niniane. Tegenwoordig neem ik vaak alleen wenkbrauw spullen (daar kan ik echt niet zonder), mascara en lipstick mee. Zeker naar wat warmere plekken.

Ben echt super blij met Family Jewels!
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 07:59

Ik kom ook weer even om t hoekje kijken..
Mooie looks weer lino en mondy! Vind je nieuwe techniek ook geslaagd hoor mon :)
Vakantie en makeup.. ik nam ook altijd teveel mee nu altijd enkel wenkbrauwspullen, mascara, highliter, blush en bronzer (mn nek blijft altijd achter bij mn hoofd dus om te matchen := ) en alles in goedkope vorm bij een lange vlucht voor als er iets stuk gaat