Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiesje

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 21:24

Stephanie, gewoon blijven doen wat je doet. Het komt echt goed!! Ook bij jou gaan de kilo's dalijk eraf. Vertrouwen houden.

Drain had ik ook nog niet van gehoord. Gelukkig gaat het bij jou ook goed en vocaal maag darmstelsel, hahaha, dat blijft zo. Bij mij borrelt het nog altijd zo na 4 maanden na de operatie

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:56

Voor de stilstaande dames... Ik stond ook een tijd stil, (start maat 48 102kg) en ik stond lang stil op maat 38 66kg-ish. ineens, rond een jaar tijd, gewoon met normaal eten ging ik door en voor ik het wist zat ik in maat 34/36 met 49kg, sterker nog, ik heb een tijd ondergewicht gehad (45kg) maar nu, al 5 jaar, mooi stabiel...

Ik weet dat het moeilijk is maar geduld! Ik kreeg op een gegeven moment een obsessie voor de weegschaal, laat het los want het eet je mentaal op! Kijk liever naar bijvoorbeeld je broeken/jurkjes. Kies er 1 uit die je DOLGRAAG wilt, in een maat kleiner of 2 maten kleiner die je nu aan hebt (met rits bijvoorbeeld) en doe die elke week een keertje aan! Dat hielp mij echt enorm om de obsessie van stilstaan los te laten want de kilo's gingen langzaam maar de jurk kwam steeds verder dicht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:57

Vind dat heel lastig hoor dat loslaten ben nu 6 weken geleden geopereerd en ga zooooooo langzaam zon 400/500 gram per week nu dus dat is vergeleken met andere heel erg langzaam. Cm gaan ook nie denderend. Ik weet ergens dat k geduld moet hebben maar jemig wat is dat lastig!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 17:10

_Friemel schreef:
Voor de stilstaande dames... Ik stond ook een tijd stil, (start maat 48 102kg) en ik stond lang stil op maat 38 66kg-ish. ineens, rond een jaar tijd, gewoon met normaal eten ging ik door en voor ik het wist zat ik in maat 34/36 met 49kg, sterker nog, ik heb een tijd ondergewicht gehad (45kg) maar nu, al 5 jaar, mooi stabiel...

Ik weet dat het moeilijk is maar geduld! Ik kreeg op een gegeven moment een obsessie voor de weegschaal, laat het los want het eet je mentaal op! Kijk liever naar bijvoorbeeld je broeken/jurkjes. Kies er 1 uit die je DOLGRAAG wilt, in een maat kleiner of 2 maten kleiner die je nu aan hebt (met rits bijvoorbeeld) en doe die elke week een keertje aan! Dat hielp mij echt enorm om de obsessie van stilstaan los te laten want de kilo's gingen langzaam maar de jurk kwam steeds verder dicht!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw!
Kruip even onder mijn meelees steen vandaan om een groot compliment te geven

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 15:18

Ik heb vandaag een primeur haha ik ging naar de divoza voor stal schoenen en ben terug gekomen met een jas en trui in maat l!!!! En ja stal schoenen ook Afbeelding

Hier had ik ook de trui aan onder de jas haha. Zit nog een beetje strak maar komende winter zal ie ruim zat zitten. Maar nooit kon ik een jas kopen in een ruiterzaak omdat k niks paste dus ben hier wel heel blij mee

En ik ga per 9 mei prive les nemen op een Friese stal zodat ik mijn ruiter gevoel weer heb zodra mijn kleine gup klaar is voor een persoon op haar rug.

Ben nu wel trots op wat k nu al heb bereikt al gaat t erg moeizaam en langzaam

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:02

Je mag super trots zijn op wat je al bereikt hebt! die kleine stapjes zijn zo'n fijn gevoel!

hier nu 3 weken na de operatie en 8kg kwijt. Zit nu op 20% vooruitgang volgens de app, dus best trots :D

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:09

Ik durf dus echt niets te kopen omdat ik nog zo aan het afvallen ben. Bang dat ik het dan over een paar maanden niet meer pas. Ik ben eigenlijk pas 1 a 2 maten kleiner gegaan. Terwijl ik al wel 22 kilo kwijt ben

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 18:39

wilmatj schreef:
Ik durf dus echt niets te kopen omdat ik nog zo aan het afvallen ben. Bang dat ik het dan over een paar maanden niet meer pas. Ik ben eigenlijk pas 1 a 2 maten kleiner gegaan. Terwijl ik al wel 22 kilo kwijt ben

Ik heb geen truien meer voor netjes dus die moest k wel een keer kopen en heb een broek gekocht die niet van mn kont af zak haha verder heb k vaak mn werk uniform of stal kleren aan. Dus een setje dat past is wel fijn.

En die jas kan ik volgend jaar ook wel aan in mn oude jas kan ik nu met 2 mensen haha

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 20:05

Stephanie_86 schreef:
wilmatj schreef:

Ik heb geen truien meer voor netjes dus die moest k wel een keer kopen en heb een broek gekocht die niet van mn kont af zak haha verder heb k vaak mn werk uniform of stal kleren aan. Dus een setje dat past is wel fijn.

En die jas kan ik volgend jaar ook wel aan in mn oude jas kan ik nu met 2 mensen haha

Ja ik koop wel goedkope dingen, maar een dure paardenjas of iets stel ik graag nog lang uit.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:54

wilmatj schreef:

Vinted! En de kringloop! (Echt niet alles is stoffig!)

Ik heb 1 keer de fout gemaakt om nieuwe kleding te kopen toen ik 15/20 kilo was afgevallen ofzo 200-250 euro.. 3 weken later kon ik het niet meer aan.. tjah eigen schuld

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 23:20

Had gelukkig nog kleinere maten in de kast liggen. Zou anders idd via vinted kopen :)

Week vakantie gehad en hoppa drie kilo eraan. Weet wel dat het geen vet kan zijn, maar mijn hoofd krijgt error -O-

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:13

Wat goed Stephanie! Zulke leuke overwinningen :D

En inderdaad, ‘nieuwe’ kleding mooi via Vinted doen, ideaal. Daar staat heel veel leuks op voor heel veel verschillende prijzen, dus lekker neuzen en dan kun je toch wat nieuws aan dat beter past. Ik heb ook veel tussenkleding (heb tijdens het afvallen ook wel wat nieuwe broeken gekocht bv) via daar weer verkocht. Mijn eigen kleding die ik niet meer via Vinted verkocht ging in kledingzakken weg, daar zijn dan ook hopelijk ook anderen weer blij mee. Moet eigenlijk mijn kledingkast weer uitzoeken :=

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:18

wilmatj schreef:
wilmatj schreef:

Ja ik koop wel goedkope dingen, maar een dure paardenjas of iets stel ik graag nog lang uit.

Ik heb de jas voor gewoon prive gekocht haha en hij is nu wat krap dus volgende winter zit ie prima. Heb eigenlijk altijd een paardenjas voor prive nu ik er over nadenk haha.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:21

_Friemel schreef:
wilmatj schreef:

Vinted! En de kringloop! (Echt niet alles is stoffig!)

Ik heb 1 keer de fout gemaakt om nieuwe kleding te kopen toen ik 15/20 kilo was afgevallen ofzo 200-250 euro.. 3 weken later kon ik het niet meer aan.. tjah eigen schuld

Ow wat balen zeg! Verder wacht ik ook nog met kleding kopen. Heb nu weer een setje wat k aandoe tot t echt nie meer kan haha zoveel prive kleren heb ik gelukkig niet aan.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:50

Ik heb hier gelukkig ook nog heel wat kleren liggen die hopelijk binnenkort passen. Ik draag veel kleedjes van lolalisa en als die een maatje te groot zijn zie je ook niet direct gelukkig haha.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:57

Ik kom mij toch weer melden hier als jullie het goed vinden.

Een tijdje terug heb ik hier geloof ik wat informatie gepost.
Ik heb toen een afspraak gehad met mijn arts in het ziekenhuis (Bariatrische afdeling) en zij gaf aan dat ze een Gastric Bypass voor mij geen goed idee vond, aangezien ik geen problemen heb qua over-eten, integendeel.
Hierna kreeg ik Ozempic weer vergoed, maar het heeft helaas nagenoeg geen effect op mijn gewicht.
Ze is bereid om toch toestemming te geven voor een operatie en ik heb aangegeven dat ik het prima vind als ze het proces in gang zet, dan zit ik nog steeds nergens aan vast, maar is het wel in beweging.
Mijn arts gaf aan dat er een kans is dat het toch een hulpmiddel voor mij kan zijn, omdat ze een deel van de dunne(?) darm weg halen en er daardoor een andere manier van voedselopname zal zijn? Als ik het goed heb onthouden.

Ondertussen ben ik bij een dietist geweest en zij vond mijn eetschema erg netjes.
En ik ben door de psychologisch keuring.
De wachttijden kunnen oplopen tot 2 jaar, dus ik zal hier niet zo heel veel posten.
Maar ik hoop dat ik hier een beetje mag meelezen en af en toe een vraag mag stellen, want ik twijfel enorm.
Ik lees soms echt horror-verhalen over wekenlang enorme pijn na de operatie. :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:16

Polar schreef:
Ik kom mij toch weer melden hier als jullie het goed vinden.

Een tijdje terug heb ik hier geloof ik wat informatie gepost.
Ik heb toen een afspraak gehad met mijn arts in het ziekenhuis (Bariatrische afdeling) en zij gaf aan dat ze een Gastric Bypass voor mij geen goed idee vond, aangezien ik geen problemen heb qua over-eten, integendeel.
Hierna kreeg ik Ozempic weer vergoed, maar het heeft helaas nagenoeg geen effect op mijn gewicht.
Ze is bereid om toch toestemming te geven voor een operatie en ik heb aangegeven dat ik het prima vind als ze het proces in gang zet, dan zit ik nog steeds nergens aan vast, maar is het wel in beweging.
Mijn arts gaf aan dat er een kans is dat het toch een hulpmiddel voor mij kan zijn, omdat ze een deel van de dunne(?) darm weg halen en er daardoor een andere manier van voedselopname zal zijn? Als ik het goed heb onthouden.

Ondertussen ben ik bij een dietist geweest en zij vond mijn eetschema erg netjes.
En ik ben door de psychologisch keuring.
De wachttijden kunnen oplopen tot 2 jaar, dus ik zal hier niet zo heel veel posten.
Maar ik hoop dat ik hier een beetje mag meelezen en af en toe een vraag mag stellen, want ik twijfel enorm.
Ik lees soms echt horror-verhalen over wekenlang enorme pijn na de operatie. :o

Ik had ook niet het probleem van grote porties of echt teveel eten maar mijn metabolisme deed het gewoon niet. Ozempic heeft mij 25kg doen afvallen maar altijd ziek van.
Heb nu een maand mijn mgb en voel dat mijn lichaam weer werkt, dat is zo'n opluchting!
Mag sinds 2 dagen terug mee eten van tafel en ging gelukkig al beide dagen goed. Wel hele kleine porties, niet tot het maximum gaan.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:20

Ooh, fijn om een soortgelijke ervaring te lezen! Hier inderdaad ook dat metabolisme probleem en Ozempic helpt me vooral om mijn bloedsuiker op pijl te houden.
Ik zit op 2mg, maar merk er qua gewicht erg weinig tot niets van. :o
Mgb is maagband denk ik? Bij de artsen hier dringen ze echt aan op een Gbp, bij iedereen overigens.

Fijn dat het bij jou zo goed bevalt. :j Hopelijk brengt het je wat je graag wil.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:19

Mgb is denk ik Mini Gastric bypass. Hier ook eigenaar van 1, en daarmee 70 kilo afgevallen. Erg tevreden dus!

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:49

Ohja! Ze hebben mij vorig jaar wel laten zien wat het verschil was, ik kan het me alleen niet heel goed meer herinneren.
Ze vertelde toen dat ze eigenlijk 9 van de 10 keer kiezen van een 'gewone' Gastric Bypass.

Echt heel knap, 70 kilo afgevallen! Wat zul je je nu goed voelen.
Hoe vond je de eerste week/weken na de operatie? Had je veel pijn?
En hoe is het nu na een tijdje? Blijf je nu stabiel qua gewicht?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:22

Verschil zit in de techniek hoe de dunne darm op de restmaag/pouch wordt aangesloten. Bij de klassieke gastric bypass maken ze twee nieuwe verbindingen (een op de pouch en een om gal en maagsap af te laten lopen richting darmen), bij de mini (ook wel omega loop of one anatomisch GB) is dat er 1. Die laatste geeft wat meer kans op maagzuurproblemen of gallige reflux, omdat de afvloed van de gal/maag dan dichter bij de restmaag zit.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:25

Ooh ja, dat werd ook verteld inderdaad.
Ik heb heel snel last van brandend maagzuur, dus voor mij zou dat dan ook geen optie zijn.

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:02

Gisteren heb ik een aantal onderzoeken gehad en mocht zelf mijn datum aangeven voor de GBP
4 juni

Heel spannend vindt ik het en dan niet persee de operatie maar meet het verloop erna, of alles wel gaat lukken qua eten etc.
Dus ik hoop hier ook wat tips etc te lezen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:14

_Friemel schreef:

Anders alles mee naar de kleermaker en in laten nemen? Ik heb ook nog allemaal setjes hangen, maar ga die pas innemen als ik een hele lange tijd stabiel ben.
Ik sta inmiddels een beetje rond de 62,1 kg. Denk dat het hier bij blijft, ik zie er niet veel meer af gaan.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 09:17

Hoe gaat het eten nu? Eet je nog steeds veel minder dan voor de operatie?

Safari: Ik zit hier met dezelfde reden als jij. :j