Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Friemel schreef:Voor de stilstaande dames... Ik stond ook een tijd stil, (start maat 48 102kg) en ik stond lang stil op maat 38 66kg-ish. ineens, rond een jaar tijd, gewoon met normaal eten ging ik door en voor ik het wist zat ik in maat 34/36 met 49kg, sterker nog, ik heb een tijd ondergewicht gehad (45kg) maar nu, al 5 jaar, mooi stabiel...
Ik weet dat het moeilijk is maar geduld! Ik kreeg op een gegeven moment een obsessie voor de weegschaal, laat het los want het eet je mentaal op! Kijk liever naar bijvoorbeeld je broeken/jurkjes. Kies er 1 uit die je DOLGRAAG wilt, in een maat kleiner of 2 maten kleiner die je nu aan hebt (met rits bijvoorbeeld) en doe die elke week een keertje aan! Dat hielp mij echt enorm om de obsessie van stilstaan los te laten want de kilo's gingen langzaam maar de jurk kwam steeds verder dicht!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
wilmatj schreef:Ik durf dus echt niets te kopen omdat ik nog zo aan het afvallen ben. Bang dat ik het dan over een paar maanden niet meer pas. Ik ben eigenlijk pas 1 a 2 maten kleiner gegaan. Terwijl ik al wel 22 kilo kwijt ben
Stephanie_86 schreef:wilmatj schreef:Ik durf dus echt niets te kopen omdat ik nog zo aan het afvallen ben. Bang dat ik het dan over een paar maanden niet meer pas. Ik ben eigenlijk pas 1 a 2 maten kleiner gegaan. Terwijl ik al wel 22 kilo kwijt ben
Ik heb geen truien meer voor netjes dus die moest k wel een keer kopen en heb een broek gekocht die niet van mn kont af zak haha verder heb k vaak mn werk uniform of stal kleren aan. Dus een setje dat past is wel fijn.
En die jas kan ik volgend jaar ook wel aan in mn oude jas kan ik nu met 2 mensen haha
wilmatj schreef:Ik durf dus echt niets te kopen omdat ik nog zo aan het afvallen ben. Bang dat ik het dan over een paar maanden niet meer pas. Ik ben eigenlijk pas 1 a 2 maten kleiner gegaan. Terwijl ik al wel 22 kilo kwijt ben
wilmatj schreef:wilmatj schreef:Ik durf dus echt niets te kopen omdat ik nog zo aan het afvallen ben. Bang dat ik het dan over een paar maanden niet meer pas. Ik ben eigenlijk pas 1 a 2 maten kleiner gegaan. Terwijl ik al wel 22 kilo kwijt ben
Ik heb geen truien meer voor netjes dus die moest k wel een keer kopen en heb een broek gekocht die niet van mn kont af zak haha verder heb k vaak mn werk uniform of stal kleren aan. Dus een setje dat past is wel fijn.
En die jas kan ik volgend jaar ook wel aan in mn oude jas kan ik nu met 2 mensen haha
Ja ik koop wel goedkope dingen, maar een dure paardenjas of iets stel ik graag nog lang uit.
_Friemel schreef:wilmatj schreef:Ik durf dus echt niets te kopen omdat ik nog zo aan het afvallen ben. Bang dat ik het dan over een paar maanden niet meer pas. Ik ben eigenlijk pas 1 a 2 maten kleiner gegaan. Terwijl ik al wel 22 kilo kwijt ben
Vinted! En de kringloop! (Echt niet alles is stoffig!)
Ik heb 1 keer de fout gemaakt om nieuwe kleding te kopen toen ik 15/20 kilo was afgevallen ofzo 200-250 euro.. 3 weken later kon ik het niet meer aan.. tjah eigen schuld
Polar schreef:Ik kom mij toch weer melden hier als jullie het goed vinden.
Een tijdje terug heb ik hier geloof ik wat informatie gepost.
Ik heb toen een afspraak gehad met mijn arts in het ziekenhuis (Bariatrische afdeling) en zij gaf aan dat ze een Gastric Bypass voor mij geen goed idee vond, aangezien ik geen problemen heb qua over-eten, integendeel.
Hierna kreeg ik Ozempic weer vergoed, maar het heeft helaas nagenoeg geen effect op mijn gewicht.
Ze is bereid om toch toestemming te geven voor een operatie en ik heb aangegeven dat ik het prima vind als ze het proces in gang zet, dan zit ik nog steeds nergens aan vast, maar is het wel in beweging.
Mijn arts gaf aan dat er een kans is dat het toch een hulpmiddel voor mij kan zijn, omdat ze een deel van de dunne(?) darm weg halen en er daardoor een andere manier van voedselopname zal zijn? Als ik het goed heb onthouden.
Ondertussen ben ik bij een dietist geweest en zij vond mijn eetschema erg netjes.
En ik ben door de psychologisch keuring.
De wachttijden kunnen oplopen tot 2 jaar, dus ik zal hier niet zo heel veel posten.
Maar ik hoop dat ik hier een beetje mag meelezen en af en toe een vraag mag stellen, want ik twijfel enorm.
Ik lees soms echt horror-verhalen over wekenlang enorme pijn na de operatie.
_Friemel schreef:Ik heb 1 keer de fout gemaakt om nieuwe kleding te kopen toen ik 15/20 kilo was afgevallen ofzo 200-250 euro.. 3 weken later kon ik het niet meer aan.. tjah eigen schuld