Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:02

Ik heb dat probleem ook, vooral met hartige dingen.. Ik probeer over de hele dag genoeg te eten, maar toch heb ik zin om de kastjes leeg te halen 's avonds. Probeer nu al wat later te eten, dat werkt aardig.

@ Kayleigh: die cannellini cake, is dat van cannellini bonen gemaakt?
Heb je daar een recept van?

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:11

Wow gribaldi. Geloof wel dat je genoeg hebt aan een kilo griekse yoghurt :D

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:25

Maanlicht schreef:
Ik heb dat probleem ook, vooral met hartige dingen.. Ik probeer over de hele dag genoeg te eten, maar toch heb ik zin om de kastjes leeg te halen 's avonds. Probeer nu al wat later te eten, dat werkt aardig.

Ja ik ook heel erg, kan dan alles wel opeten wat ik in huis heb.. later eten probeer ik ook maar soms heb ik zo'n hongerrr dat ik niet kan wachten haha lol

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:34

Wauw een kg, ja dat lijkt me zeker genoeg! Maar even voor de duidelijkheid, mijn post was geen kritiek hoor! Juist bedoeld om aan te geven dat je van zo'n lijstje niet kan zien of het genoeg is of niet.

Ik zit zelden echt vol, dat vind ik wel lastig... Ook als ik eiwitten eet, al gaat het dan wel iets beter. Maar ik kan een half uur na het avondeten ook echt gewoon een hongergevoel hebben, ook al heb ik meer dan genoeg gegeten >;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:50

secricible schreef:
Wow gribaldi. Geloof wel dat je genoeg hebt aan een kilo griekse yoghurt :D

Meer dan genoeg :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:55

Laura82 schreef:
Wauw een kg, ja dat lijkt me zeker genoeg! Maar even voor de duidelijkheid, mijn post was geen kritiek hoor! Juist bedoeld om aan te geven dat je van zo'n lijstje niet kan zien of het genoeg is of niet.

Ik zit zelden echt vol, dat vind ik wel lastig... Ook als ik eiwitten eet, al gaat het dan wel iets beter. Maar ik kan een half uur na het avondeten ook echt gewoon een hongergevoel hebben, ook al heb ik meer dan genoeg gegeten >;)

Was ook niet zozeer na jou bedoeld hoor, had jouw woorden gequote en Isa erbij gezet :P

Dit is voor mij wel vullend tot aan het avond eten. En soms zit ik nog gewoon vol als ik thuis kom.
Avond eten doen wij dan ook pas laat dus daarom sla ik ontbijt over, lunch ik rond 1400 uur en avond eten is tussen 1900 uur en 2200 uur..

Heb hierdoor ook geen snaaidrang oid. Waarom we zo laten eten? Heeft te maken met het bedrijf en de drukte van de werkzaamheden ;)

Avond eten bestaat of uit een salade met tonijn en hele mikmak, of een zelfgemaakte soep maar ook regelmatig bataat met groente en vlees...
Zondagavond had ik 2x bataat met 5 asperges, 3 plakken ham en een ei. :))

Spoiler:
op insta post ik regelmatig lekkere dingen :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:58

Dus het eerste wat je eet is pas 1400? Wauw, dat zou ik dat weer niet redden. Of rol je pas laat je bed uit?
Nou moet ik ook zeggen dat ik sowieso heel snel flauw ben, dus ik moet echt regelmatig eten.
Eet je volledig koolhydraatarm?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:05

Ik rol 6uur uit bed :') en probeer tussen 2300 uur en 0000 uur op bed te liggen :P

Ja zo rond 1400uur maar laten we zeggen tussen 1300 en 1400 uur ligt ook aan de werkdrukte.
Nu heb ik dit pas sinds vorige week hoor haha. Die week er voor at ik in de ochtend netjes de kwark en tussen de middag een grote bak sla. Per week verschillend zeg maar.
Alleen had ik vorige week wat lichte stress dus toen zat ik na de Griekse yoghurt gewoon bomvol...

Ik probeer inderdaad zoveel mogelijk "bewuste" koolhydraten te laten staan. Daarom ook geen aardappelen, rijst, pasta, brood etc.
Nu krijg ik van de meeste producten een opgeblazen gevoel en doe dit nu (deze week) 3 weken zo en voel mij steeds beter. Af en toe nog wat vermoeid maar ook dat trekt langzaam weg :)

Het was geen bewuste keuze, maar bloedtesten/allergie testen etc. wezen niks uit vandaar dat ik zelf ben gaan prutsen :+

Ook probeer ik zoveel mogelijk geraffineerde suikers te laten staan. Gaat ook goed :j
Geen hoofdpijn meer.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:14

Haha, ik vind het wel oprecht knap dat je de hele 1 kg kan opeten :D Maar kan me zeker voorstellen dat je dan vol zit, inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:50

Maanlicht schreef:

Er zijn twee varianten: een vanille en een chocolade.

Chocolade:

125 gr cannellini bonen
30 gr cacao poeder
110 ml amandelmelk
4 eiwitten (of ongeveer 130 gram)
18 gr whey chocolade eiwitpoeder
18 gr kokosmeel
4 gr bakpoeder
Flinke snuf zout en veel zoetstof

Zo maak je het:

Verwarm je oven voor op 175 graden. Verzamel alle ingrediënten voor de cake, gooi deze in de blender en meng zodat je een mooi egaal beslag hebt. Giet het beslag in een silicone cakevorm en bak 30 min.

Vanille:

90 ml eiwit
100 ml ongezoete amandelmelk
5 ml vloeibare zoetstof
20 gr kokosmeel
10 gr kookpudding room Dr Oetker
10 gr kookpudding vanille Dr Oetker
20 gr whey cookies & cream
130 gr cannelli bonen
3 gr bakpoeder
klein suffe zout

Hoe maak je het:

Verwarm je oven voor op 200 graden. Zorg dat de eiwitten op kamertemperatuur zijn en klop deze in een kom mooi op tot een luchtig geheel. Gooi de overige ingrediënten in een blender en mix tot het beslag egaal is geworden. Doe vervolgens de opgeklopte eiwitten hierbij en roer dit rustig door elkaar met een spatel. Giet dit in een silicone cakevorm en plaats deze op het rooster in het midden van je oven. Bak deze dromerige cake af in ongeveer 45 minuten. Iedere oven is anders, dus het kan maar zo zijn dat het bij jou iets langer of korter duurt. De cake is romig en hoort niet kurkdroog te worden ;-) Gluten zorgen normaliter voor de luchtige structuur, omdat dit recept glutenvrij is zal de cake ook niet zoveel rijzen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:36

Klinkt wel lekker maar er zit voor mijn gevoel wel veel "troep" in. Ben niet zo'n fan van zoetstoffen en poedertjes.

Misschien maak ik hem een keer in alternatieve versie, maar wat een goed idee met die bonen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:40

Die zoetstof is echt nodig om geen bonensmaak te hebben. Als je dat niet wil gebruiken zal je dus meer kcal per cake hebben, en het fantastische aan deze recepten is juist de lage hoeveelheid kcal en goede macro's :P Maar dat is ieder voor zich natuurlijk!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:42

Ja dat is zo! Dan zou ik zelf denk ik honing en/of suiker toevoegen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:06

In de chocolade zitten toch geen gekke dingen?

Ik kruip weer onder de mee-lees-steen, blijkbaar vinden een aantal mensen het fijn om over mij te 'roddelen'. :=

Spoiler:
Als het afvallen bij jullie niet lukt, fijne meelezer S, ga dan niet op mij zitten afgeven of op mijn lijstje. Daar is niks mis mee. Ik eet voldoende. Ik leef, ik geniet en heb plezier. Je kunt ook vragen hoe de rest van mijn dag eruit ziet, zonder meteen een oordeel te vellen. Blijkbaar, ben je zo erg met een ander bezig i.p.v. met jezelf dat je daarom vet blijft :r ... Greetz RBF

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:09

gribaldi schreef:
In de chocolade zitten toch geen gekke dingen?

Ik kruip weer onder de mee-lees-steen, blijkbaar vinden een aantal mensen het fijn om over mij te 'roddelen'. :=

Spoiler:
Als het afvallen bij jullie niet lukt, fijne meelezer S, ga dan niet op mij zitten afgeven of op mijn lijstje. Daar is niks mis mee. Ik eet voldoende. Ik leef, ik geniet en heb plezier. Je kunt ook vragen hoe de rest van mijn dag eruit ziet, zonder meteen een oordeel te vellen. Blijkbaar, ben je zo erg met een ander bezig i.p.v. met jezelf dat je daarom vet blijft :r ... Greetz RBF

Jawel, ook vloeibaar zoetstof.

En de spoiler...... _/-\o_

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:15

geen idee waar de spoiler over gaat....

cake niet zo mijn ding haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:21

Wat apart dat er zo geroddeld wordt...

Die cake ga ik misschien wel eens proberen, klinkt best goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:26

De cake is erg lekker en heeft goede macro's!

Voor de hele chocolade cake: kcal 418, vet 9 gram, eiwitten 48 gram, koolhydraten 25 gram, vezels 25 gram.
Voor de hele vanille cake: kcal 361, vet 6,6 gram, eiwitten 39 gram, koolhydraten 27,2 gram, vezels 16,4 gram.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:28

Oeh wauw dat is nice :)) Die ga ik een keertje maken :))

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 14:31

Die macros zijn echt fijn!
Is het echt gewoon een grote cake?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 14:55

Wauw klinkt als interessante recepten. Sla die even op!

Ik ga komende weken even op gevoel eten, ga van staand werk naar een zittende baan. Even kijken hoe en wat dat met mijn eettrek en beweging gaat doen. Mooi even de tijd nemen om nieuwe structuur op te bouwen en hoe ik dat met eten ga doen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:08

Ik lees hier altijd mee maar pik graag (again :') ) aan!

Ik had het weer even laten hangen, maar nu zijn mijn ogen wel weer even open gegaan. Ik weeg momenteel 66.2 en ik wil graag ooit richting de 60. Maar voor ik op vakantie vertrek (grote 3 weken) wil ik proberen op 64 te geraken en stabiel te blijven.

Probeer nu dus niet meer te snacken en 1 keer in de week te sporten. Leuk om hier dus alle tips te lezen! Ik probeer ochtend en middag gezond te houden en in de avond eet ik mee wat er op tafel komt, behalve wanneer het friet o.i.d. is.

Lijstje van vandaag!

O: yoghurt met muesli met donkere chocolade en aardbeien
M: 2 toast avocado met een beetje ei met spek
T: cracker met zalmsalade
A: Zelfgemaakte bami

Oh ziet er vandaag al best niet erg netjes uit, maar het is echt het snoepen dat ik volgens mij moet laten..

ik heb nu ook een fles water waar ik gewoon mijn naam op schrijf, een 1,5 liter fles. Ik merk dat ik zo veel meer drink, ik drink deze makkelijk op nu op een dag! Echt een tip voor iedereen, gewoon recht uit de fles ipv aparte glazen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 15:14

Het is gewoon een grote cake ja :j En zeker de chocovariant doet niet onder voor een normale chococake!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:23

Oeh die cake klinkt lekker zeg!
Ik heb zin in zaterdaaaaag *\o/* eindelijk m'n eerste crossfit les. Ben zo benieuwd!
Maar nu nog lekker op school presenteren en essays inleveren en leren :r

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:24

ik word echt blij van crossfit. Waar ga je trainen?