Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:31

Danique, welkom. Ik vind je lijstje er prima uitzien, het maakt voor je lichaam niet uit hoe groot je maaltijden zijn, als je in totaal maar aan je macro's komt. Dus als jij liever je nootjes en banaan als tussendoortje houdt, zou ik dat gewoon doen.

Verder kun je niet plaatselijk vet kwijtraken, dus oefeningen voor een strakkere buik bestaan niet.

Succes!

Danique1990

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:47

Op hoeveel kcal zitten jullie? Of houden jullie dat niet bij. Ik heb net even zitten tellen. Gisteren 1700 kcal op.. Voordat ik gezonder ging leven kwam ik makkelijk tot 2500...

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:49

Kayleigh_ schreef:
Danique, welkom. Ik vind je lijstje er prima uitzien, het maakt voor je lichaam niet uit hoe groot je maaltijden zijn, als je in totaal maar aan je macro's komt. Dus als jij liever je nootjes en banaan als tussendoortje houdt, zou ik dat gewoon doen.

Verder kun je niet plaatselijk vet kwijtraken, dus oefeningen voor een strakkere buik bestaan niet.

Succes!

Gisteren filmpje gezien, over super slanke top modellen die veel touwtje springen.. Ik naar de winkel, springtouw gehaald. Even een interval sessie gedaan van 30 sec zo snel mogelijk, 30 sec rust etc. Dat 10 min... Phoe, zwaar.. Maar nu spierpijn!! Ik kan echt zowat niet meer lopen.. Of m'n kuitspieren bij elke stap afscheuren.. Wordt wat, vanmiddag dressuurles!!

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:50

Ik probeer dus sinds gisteren op 1500 te zitten, met een hogere dag in het weekend. Zat eerst altijd hoger omdat ik mn beweging ook in mfp invulde, maar heb het id dat ik daar aan gewend ben geraakt en er dus niet veel mee verbrand, iig nier zoveel als de app zegt.

Haha ja touwtje springen is killing. Heb ook een periode gehad; wel leuk om te doen vind ik!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:52

Hee meiden mag ik me hier ook melden

Ben de laatste dagen zo slecht bezig met eten heb er gewoon geen rem op werk in de horeca en eet laatste dagen alles wat los en vast zit

Voorbeeld gisteren

O belvita ontbijtkoekjes
T banaan
L 3 witte boterhammen 2 met eiersalade 1 droog 1 klein broodje met likkepot
T King cone cornetto
A wrap met courgette champignons paprika kip
T hugo bijna hele fles calippo bubblegum stuk kaas met mosterd

Ben d'r nu zo klaar mee dat ik vandaag wil

O muesli met kiwi in magere yoghurt
T banaan
L 2 bruine boterhammen 1 pindakaas 1 mager cleesbeleg
T graanreep
A afhankelijk van wat er is op werk vanavond bbq dus probeer alleen sla te eten met klein stukje vlees

B op fiets naar werk en veel lopen op werk

Hoop dat ik hier weer me motivatie kan vinden

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 08:55

Welkom en succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:58

Ik tel al een poosje geen kcal meer (even een pauze omdat ik er anders door geobsedeerd raak), maar mijn trainer in de sportschool adviseerde me om 1800 kcal per dag te nemen, ongeacht de beweging die ik krijg.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:58

Kayleigh_ schreef:

Succes!

Hoe groot de maaltijden zijn maakt wel uit: grotere maaltijden, grotere maag, langere tijd totdat je je vol voelt.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 09:00

Goed lezen Emily!
Wat staat erachter? "Als je maar aan je macro's komt"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:01

Emily, dat is geheel persoonlijk. Lees je even in, zou ik adviseren.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:10

Danique1990 schreef:
Kayleigh_ schreef:

Succes!

Gisteren filmpje gezien, over super slanke top modellen die veel touwtje springen.. Ik naar de winkel, springtouw gehaald. Even een interval sessie gedaan van 30 sec zo snel mogelijk, 30 sec rust etc. Dat 10 min... Phoe, zwaar.. Maar nu spierpijn!! Ik kan echt zowat niet meer lopen.. Of m'n kuitspieren bij elke stap afscheuren.. Wordt wat, vanmiddag dressuurles!!

Pfoeh, ik vind 10 minuten touwtje springen voor in het begin best heel zwaar. Zou je het niet wat rustiger opbouwen misschien?

Ik tel geen kcal, maar ik denk dat ik ongeveer rond de 1600 uitkom. Dat ligt ook ongeveer gelijk met mijn BMR.

Gisteren een baaldagje gehad. In de sportschool toch maar even advies gevraagd bij mijn squats, omdat ik last van mijn rug kreeg. Blijkbaar staat mijn rug te hol. Volgens de instructeur met alle waarschijnlijkheid te zwakke core-spieren. Dus een extra schema gekregen voor bij mijn andere schema. Maar, onderontwikkelde buikspieren of niet, ik zag vanmorgen iets heel leuks in de spiegel, namelijk een extra lijntje dat zichtbaar wordt in mijn buik. 4-pack here I come :=

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:28

Mjah, die kcal, ik snap er niks meer van, kennelijk doe ik toch iets verkeerd. Ondertussen houd ik al een maand of 2 letterlijk alles wat in mijn mond gaat bij, netjes afgewogen en alles. 1200kcal is niet vol te houden, en bij 1500kcal verandert er niks. Sporten, ja, sporten... Maar dat is ook een lang verhaal en veel gedoe.
Zucht

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 09:29

Dat is erg vervelend zeg! :(:)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:41

Welkom nieuwelingen en succes :D

Ik tel mijn calorieën ook niet. Waarom weet ik eigenlijk niet :')

Heb gister een goede dag gehad. Kreeg allemaal snoep, chips en blikjes drinken aangeboden op t werk, maar heb nee kunnen zeggen :+

Lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met 1/2 appel, zaden en vezels + kaneel.
T: stukje fruit.
L: salade met avocado, ei, mozerella, komkommer, tomaat.
A: ik dacht gister te zien dat we snijbonen eten op werk. Met aardappels of rijst. Dus zal veel groente zijn en een klein beetje aardappels.
T: fruitmix van aardbeien, meloen, kiwi en banaan.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:45

Lis_Ol, goed van jou hoor!
xEmily, jou ben ik al vaker tegengekomen op een forum:)
Bakkabouter, niemand zei dat het makkelijk was...de mooiste lijven kosten nu eenmaal een boel werk:) mede daarom heb ik ook geen strak lijf, heb er gewoon de discipline niet voor, zeker niet in t weekend als we bij vrienden zitten met wijntjes en hapjes :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 09:55

Whoep whoep. Net even op de weegschaal gestaan, ben al een kilo kwijt in nog geen week! Bizar wat niet snoepen en gezonder eten bij mij doet..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 09:57

Ik haal je uit je droom :')
Waarschijnlijk is het vocht.
Mooi is om ongeveer 0,5 kg per week te verliezen.
Tenzij je serieus overgewicht hebt en de boel echt drastisch hebt omgegooid, dan is t een ander verhaal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:07

Kan kloppen, maar ben vorig jaar ook flink afgevallen en toen verloor ik aan t begin ook 1 kilo per week, dus t is mogelijk :j

Maar maakt verder niet uit, ben al blij dat er iets af is

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:11

Welkom nieuwelingen en succes!

Vervelend bakkabouter!

Lis_Ol, goed bezig zeg! En nu volhouden, je bent op de goede weg :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:31

Goedemorgen allemaal :D

Wat een prachtige dag *\o/*

Succes nieuwelingen, het is zwaar, bloed zweet en tranen maar jullie kunnen het *\o/* +:)+

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:54

Hebben jullie ook dat als je gezond bezig bent je je gelijk al een stuk dunner voelt? :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:56

xNavatu schreef:
Hebben jullie ook dat als je gezond bezig bent je je gelijk al een stuk dunner voelt? :')

Ja, op zich heerlijk, maar als ik dan een slechte dag heb qua eten voel ik me moddervet. :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:58

RusselNuwell schreef:
xNavatu schreef:

Ja, op zich heerlijk, maar als ik dan een slechte dag heb qua eten voel ik me moddervet. :')

Hahaha ja dat ook ja :)) Dat heb ik dus waarschijnlijk vanavond na mn pizza en morgen na een hele dag ongezondheid :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:00

Ik voel me, ondanks goed bezig zijn, nog steeds te dik. Als ik dan ongezond eet voel ik me nóg vetter :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:07

Kayleigh_ schreef:
Ik voel me, ondanks goed bezig zijn, nog steeds te dik. Als ik dan ongezond eet voel ik me nóg vetter :')

:')

Ik heb dat als ik voor de spiegel sta dan denk ik ja mwah kan er mee door, eet je iets, bekijk je jezelf denk je noahh :+