Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:55

Ik sport sinds 2 weken ook en dan 5 keer in de week omdat ik nog 25kg moet afvallen. Ik doe cardio en krachttraining op de apparaten. De ene week doe ik 3 keer kracht en 2 keer cardio en de week daarna 3 keer cardio en 2 keer kracht. Ik had niet gedacht om fitness leuk te vinden. :)

Alleen vandaag niet gegaan want ben gister met paardlief over de kop gegaan in het bos dus heb echt veel spierpijn maar morgen wil ik toch een uurtje cardio gaan doen op een rustig tempo.

V_eraa

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:52

Pfoe vervelend Gianti dat je niet mag sporten!

Ik ga de laatste weken steeds maar 1x per week.. het komt er niet van en ben 's avonds zo moe van stage.. dat vroege opstaan en een hele dag werken ben ik niet meer gewend! Wel fiets ik iedere dag naar stage zo een 20 km per dag & rij ik nog gewoon paard.

Wel gaat het gezonde eten wel goed nu ik op stage zit, kan alleen maar eten wat ik mee neem :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 13:05

Blegh ik ben mijn motivatie tijd :( en ik kan hem maar niet terug vinden. Ik doe nog 1x pw bootcamp, 1x PT 2x paardrijden en 1x bodybalance.
Ik merk dat ik nu ik weer ben gaan paardrijden ik het gevoel/idee heb dat ik minder mijn lijf inspan dan dat ik normaal deed in de sportschool. Ben helaas ook een kilo of 4 aangekomen. Gaan er nu gelukkig weer langzaam vanaf.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 22:49

Herkenbaar Lucifertje. Vorige wk vrijdag 'op mn kop' gekregen bij de sportschool. Voorgenomen om in ieder geval 2x pwk naar funxtion te gaan en daarna nog rondje fitness mee pak en als het kan nog een x extra ga, maar na de 'schop' ben ik niet meer geweest. Herfstvakantie, verbouwing. Ik wil morgen echt gaan en gewoon weer 2-3x pwk gaan +paardrijden, maar de motivatie is ook echt een tijd weggeweest.

Steeds meer enkelklachten/pijn, veel werkstress, thuis verbouwing sinds aug, koud, donker, moe en zo kan ik nog wel 5 redenen bedenken, maar vanaf morgen ga ik er weer voor! (Al zei ik dit vorige wk vrijdag ook al)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:50

He dames! Nou dat is toch juist hartstikke goed Lucifertje! Gewoon zo volhouden en dan komt het wel goed toch! :D

Ik ben 2,5 week in Sri Lanka op vakantie geweest dus ben ook aardig wat kracht kwijt. Ben nu wel 3 x per week lekker bezig dus houd goede hoop haha! Qua afvallen wel ontzettend aan het jojo’en, bleh! En ik let zo ontzettend goed op.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 13:33

Hier weer aan t sporten ook. Vanmorgen dol geworden. Merk echt dat mijn uithoudingsvermogen minder is geworden en ik dat niet op pijl krijg.
Heb al long test gehad, foto's gemaakt en bloedonderzoek gehad. Ik wacht nog op 1 uitslag voor de rest vinden ze niets. Blijf benauwd.. Of zit t tussen m'n oren ?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:00

En vandaag dus voor het eerst weer geweest. We gebben een funxtion programma van 4 wkn wat elke week zwaarder word. Ik ben de eerste en vandaag de laatste les geweest maar poe hee. Eerst geroeid, half uur kracht en funxtionles gehad. En wat voor eentje, van de warmjng up droop het zweet er al af. Eenmaal klaar mocht je nog een onderdeel kiezen, ik ging voor buikspieren mbv bal (knieen intrekken in plankpositie) Ik heb het geweten ... als afsluiting van het maandprogramma 8 setjes van 20 sec. Vanaf nu ga ik er weer echt voor!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 13:44

Ook ik ben weer fanatiek bezig met sporten. Ben bezig mijn oude sportritme op te pakken. Ga vanavond voor het eerst weer Body Pump en XCO achterelkaar volgen. Dat wordt nog wat :')

Tevens ben ik begonnen met Body Support. Wil nu toch echt een keer die kilo's kwijt raken!!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:24

Goed zo, macchiato! En nu volhouden. Ik was bijna niet gegaan vandaag maar heb toch 30 min funxtion en 30 min kracht gedaan. Woe paardrijden, vrijdag funxtion en kracht. Ik zal echt blij zijn als de hele verbouwing thuis achter de rug is, kost nu zoveel energie.

Succes allemaal, ik wil deze maand echt onder de 60 kg, maar op de een of andere manier snoep ik het er dan weer aan. De magische 60 kg, alsof dat mijn veilige getal is ofzo.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:45

Goed bezig allemaal! Ik ben vorige week 2 x geweest, dan baal ik weer dat ik geen 3 x ben geweest.

Deze week ga ik dat wel doen! Vanavond, morgen en zaterdagochtend. Het is voor mij alleen weer de tijd van de maand en dan heb ik al helemaal geen zin. Ik moet mezelf er vanavond echt heen dwingen haha!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 12:53

Ik heb gisteren 2 groepslessen gedaan ging echt super

Nu morgen hardlopen
Vrijdag fitness
Zaterdag hardlopen

Ik zit eraan te denken om een eiwit Shake te gaan nemen iemand ervaring met smart protein van body fit shop deze kun je ook op niet sportdagen nemen als bv vervanging van ontbijt of lunch

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:03

Heb wel eens van die shakes gehad, maar waarom zou je dat willen? Waarom een shake ipv een gezonde maaltijd?

Het Body Pumpen en XCO-en ging gisteren verbazingwekkend goed! Bij Body Pump zelfs hier en daar wat extra gewicht op de stang gehad. Wel heb ik bij XCO daarna een lichtere buis gepakt (heb normaal de zwaarste, nu de middelste). Ben stiekem erg trots op mezelf O:) Nu doorpakken!

Zag laatst een zinnetje die ik wel geinig vond:

Suck it up now ~~}> , or suck it in later! :))

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:25

Maris89 schreef:
He dames! Nou dat is toch juist hartstikke goed Lucifertje! Gewoon zo volhouden en dan komt het wel goed toch! :D

Ik ben 2,5 week in Sri Lanka op vakantie geweest dus ben ook aardig wat kracht kwijt. Ben nu wel 3 x per week lekker bezig dus houd goede hoop haha! Qua afvallen wel ontzettend aan het jojo’en, bleh! En ik let zo ontzettend goed op.

Komt ook wel goed maar zat echt in een sportdip. Mijn lijf werkte niet mee, veel pijntjes etc. Gelukkig gaat het nu veel beter. Zit ook weer onder de 80kg

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:45

Ik zou dat willen om meer eiwitten binnen te krijgen en in de zomermaanden heb ik soms geen tijd voor lunch op me werk en als je op zo'n manier toch aan wat goeds kan komen en makkelijk kan drinken tussendoor

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 22:20

Ik neem ook eiwitshakes, maar als aanvulling naast mijn normale eten. Als je niet genoeg eiwitten tot je neemt is dat zeker een aanrader bij krachttraining.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:42

HouVanUtopia schreef:
Ik zou dat willen om meer eiwitten binnen te krijgen en in de zomermaanden heb ik soms geen tijd voor lunch op me werk en als je op zo'n manier toch aan wat goeds kan komen en makkelijk kan drinken tussendoor

Ik zat hier toevallig gisteren aan te denken als ontbijt 3x pwk. Heb er even naar gegoogeld , maar werd voor mij ook niet duidelijker. Ik gooi het in de groep bij de sportschool vrijdag

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:19

Hoor graag de ervaringen van je daarna

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 09:22

Die zullen je hetzelfde vertellen. Het is prima als aanvulling maar niet als vervanging.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:11

Ja dat snap ik..... dat heb je nu al gezegd maar er zijn ook andere ervaringen als je erover leest en ik heb nergens gezegd het als vervanging te willen nemen dus snap niet dat je daar steeds over begint ja je kan ze als vervanging nemen voor bv je ontbijt en daarom zoek ik ervaringen omdat ik denk dat je daar dan meer aan hebt dan alleen een eiwit Shake

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:33

Nounou, rustig. Je zegt zelf tweemaal het als vervanging te willen nemen.
HouVanUtopia schreef:
Ik heb gisteren 2 groepslessen gedaan ging echt super

Nu morgen hardlopen
Vrijdag fitness
Zaterdag hardlopen

Ik zit eraan te denken om een eiwit Shake te gaan nemen iemand ervaring met smart protein van body fit shop deze kun je ook op niet sportdagen nemen als bv vervanging van ontbijt of lunch

HouVanUtopia schreef:

HouVanUtopia schreef:
Ja dat snap ik..... dat heb je nu al gezegd maar er zijn ook andere ervaringen als je erover leest en ik heb nergens gezegd het als vervanging te willen nemen dus snap niet dat je daar steeds over begint ja je kan ze als vervanging nemen voor bv je ontbijt en daarom zoek ik ervaringen omdat ik denk dat je daar dan meer aan hebt dan alleen een eiwit Shake

Wil je nu een eiwitshake of een maaltijdshake? Je eerste quote zoek je een eiwitshake, de derde zeg je dat je meer wilt dan alleen een eiwitshake.

Een maaltijdshake is meer ter vervanging van maaltijden. Ja, het bezit wat eiwitten om vol te raken, maar ook koolhydraten (suikers) en vet. Dit is bedoelt voor afvallen en bevat dus wat eiwit om verzadigd te voelen (en dus minder snel weer te eten). Of dergelijke producten gezond zijn/manier van dieten gezond is valt ter discussie te stellen.
Eiwitshakes zijn laag in kh (tenzij je een mix neemt die ook khs leveren, sommige krachttrainers willen dat bewust wel) laag in vet, hoog in eiwit. Ook het type eiwit is anders en afgesteld in een bepaalde verhouding, het is namelijk gericht op de eiwitsynthese nodig voor de spieraanmaak en herstel. Ook bevat het vaak nog aminozuren (BCAA) die helpen bij dat herstel.

Edit: de sport eiwithakes geven ook zeker een vol gevoel. Maar ze zijn te eenzijdig om te gebruiken als vervanging. Je zou er natuurlijk wel een banaan bij in kunnen gooien en een schep havermout. :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:46

En waarom geen tijd voor lunch. Volgens mij heb je daar recht op, of je werkt maar korte tijden?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:22

Ik heb gekeken voor de smart protein dat is een eiwit Shake met meerdere stoffen erin die je eventueel kan vervangen dit moet je niet lezen als ik ga hem nemen als vervanging maar om aan t geven dat het meer is dan alleen eiwit Shake

Werk op een strand paviljoen in het seizoen maak ik zo'n lange dagen en als het super druk is geen tijd om te eten..... dus dan lijkt me dat ideaal

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:45

Oh ja, dat snap ik wel. En iets van een gezonde smoothie met fruit en groenten ofzo? Ik ben een echte leek dus hoop niet dat ik iets doms zeg.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:32

Zo, ik meld mij hier weer even. Afgelopen twee weken waren de eerste weken van body support. Hierbij krijg ik elke week menu's voor al het eten van die week. Tevens heb ik mijn 'oude' sportschema weer opgepakt:
Maandag: Body Pump & XCO
Woensdag: XCO & Body Pump
Vrijdag: Body Pump
En deze zaterdag weer voor het eerst XCO er bij

Kan ook vol trots melden dat ik in deze twee weken ook al 2 kilo ben afgevallen en dat mijn viscerale vetwaarde van 7 naar 6 is gezakt! Ik gloei van trots en ben enorm gemotiveerd om door te zetten!

Hoe gaat het ondertussen bij jullie?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:36

Ik heb ook bodysupport gevolgd in het verleden. Ben er 8 kg door kwijt geraakt. Goed bezig Macchiato!
Ik heb deze week een sport en snoep dip....pfff verschrikkelijk...ben alleen maandag wezen sporten(bodypump) en moet van mezelf vanavond nog(fitness) gelukkig nog wel paardgereden..verder heb ik alleen maar zin in ongezonde dingen :\