Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:20

ik herken dat wel NuggT, maar op een gegeven moment moet je ook loslaten en denken
als je zwanger bent, (en ga er maar vanuit dat het dan niet weer op de verkeerde plek zal zitten)
dan blijft je menstruatie sowieso uit, en aders komt het sowieso op gang. daar beïnvloed je niks aan.

of heb ik dat verkeerd?

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:51

Heb je denk ik wel gelijk in Moon.. die utrogestan zal niet veel uitmaken voor het wegblijven van de menstruatie. Als het gepakt heeft blijft het plakken, anders niet helaas. Utro gaat daar niet heel veel aan doen denk ik.

Ik heb natuurlijk ook utrogestan en later crinone gebruikt.
De crinone vond ik zelf veeeel fijner, dat is een gel die je maar één keer per dag inbrengt. Zit ook in een applicator dus hoef je niet zelf 'naar binnen' met je vingers voor die bolletjes. Het nadeel is dat het niet vergoed wordt en het iets van 40-42 euro kost.

Toen ik zwanger bleek te zijn vroeg ik ook of ik geen crinone moest gebruiken om alles goed te laten plakken, maar dat hoefde niet. bleef het plakken dan prima, en anders.. niet. Vond ik wel vreemd eigenlijk, had denk ik liever crinone gehad. Al was het maar voor mijn eigen gevoel

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:15

Moon, dat is ook wel zo maar ik maak mezelf gek door verhalen te lezen op internet dat je menstruatie uitblijft door de utrogestan. Daarom denk ik steeds: hmm, ik ben nog niet ongesteld maar als ik morgen ben gestopt met die bolletjes zal het wel komen. En je hebt gelijk hoor, als het zo is dan is het zo.

Wiebke, zou je denken? Moet zeggen dat sinds mijn rechter eileider is verwijderd mijn menstruatie wel veel heftiger en zwaarder is als voorheen dus lijkt me sterk dat dat word tegengehouden door een beetje medicatie? Hebben ze jou daar verder iets over verteld Wiebke? Kan me voorstellen dat je graag crinone wilde gebruiken om ervoor te zorgen dat het blijft zitten, dan heb je toch t gevoel dat je even iets extra's doet. Zo heb ik de vorige keer de utrogestan een paar dagen langer gebruikt dan eigenlijk moest .. :=

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 04:36

Retlaw het valt ook niet nee en het geeft ook weer veel stress en onzekerheid.

Gebruik van utrogestan verschilt ook per kliniek/ziekenhuis.
Waarom zou je menstruatie uitblijven door de utrogestan?

Bij de bolletjes kan je trouwens ook een inbreng iets krijgen.
Die gebruikte ik thuis op mijn werk kon dat niet.
Vond de bolletjes eigenlijk niet erg.
Alleen de tijdatippen was ik altijd druk mee.
Kliniek zei 3x op een dag proberen rond dezelfde tijd.

Hier voor 11 weken gehad en had met wat ik over had afgebouwd.
Het was inderdaad erg spannend om te stoppen.

6x? Okeeee :D
Ik zou me rot schrikken met buikpijn zoveel tijdens de zwangerschap on vroeg stadium.
Harde buiken krijg je ook al snel. Dan moet je wel echt rusten Wiebke.

Duimen draaien!

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:51

Zie nu pas alle spelfouten.
Kan het helaas niet meer aanpassen.

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:22

Linnie, waarom de utrogestan je menstruatie kan uitstellen weet ik niet .. heb het weleens gelezen in fora's waar mensen zeiden dat ze na het stoppen van de bolletjes ongesteld werden. Vandaar mijn angst. Overigens staat er in de bijwerkingen van het medicijn niks over, wel dat de menstruatie even kan uitblijven na gebruik ervan. Maar dat lijkt me toch iets anders als dat 't het echt tegenhoud gedurende het gebruik ervan?

Tot nu toe nog geen rode duiveltjes te bekennen, geen idee of ik blij of bang moet zijn haha. :D Zoals ik eerder zei heb ik verder nergens last van, voel me bijna kiplekker. Alleen die tepels zijn gevoelig .. Wat een onzekerheid.

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:41

Het is ook spannend nuggt. Zo lang er nog geen bloed te bekennen is, is het goed! Ik kan me je angst met de utro ook wel voorstellen, we doen zoveel moeite voor een kleine. De teleurstelling is iedere keer vreselijk, ik zei vaak tegen mezelf; ooit komt er een dag dat ik twee streepjes zie!

Haha linnie, 6 is voor mij een goed gemiddelde :P . Maar voorlopig eeeeeven niet, vond die buikpijn echt te eng!

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:44

Utrogestan kan de menstruatie tegenhouden inderdaad.
Had je tp in natuurlijke cyclus?

Ik de laatste tp niet en moest dan utro door blijven gebruiken tot 12 weken omdat het anders sowieso misging. Hele cyclus was natuurlijk fake dus geen geel lichaam van een follikel die de juiste hormonen afgeeft. Na 12 weken maakt de placenta de juiste hormonen om het over te nemen.

veerledec

Berichten: 6705
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:46

Utrogestan is gewoon progesteron, en dat 'vertelt' je lichaam dat je mogelijk zwanger bent/zorgt dat je lichaam klaar is of blijft voor een zwangerschap. Dus dat stelt wel degelijk je menstruatie uit. Wordt ook voorgeschreven bij (te) korte luteale fases.

Utrogestan doorgebruiken na je NOD heeft nut als je zelf niet voldoende progesteron aanmaakt, bijvoorbeeld door een gebrek in het gele lichaam (wat achterblijft na de eisprong). Na een IVF/ICSI behandeling kan het zijn dat je geen goed functionerend geel lichaam hebt, omdat dat is beschadigd bij de punctie. Andere vrouwen hebben van nature geen goed functionerende gele lichamen. In die gevallen zou je utrogestan moeten blijven gebruiken tot 12 weken, aangezien daarna de placenta de aanmaak overneemt.

Edit: Wat Retlaw zegt :D

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:58

Retlaw, nee geen terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Tsja daar was ik dus al bang voor dat de utro mijn menstruatie waarschijnlijk tegenhoud nu. Niks aan te doen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:05

Dat verschilt ook nog eens van persoon tot persoon. Bij mij was dat dus niet het geval bij de 2 mislukte terugplaatsingen.
Bij de 2 gelukte moest ik het doorpakken tot ongeveer 7 weken zwangerschap.

Duimen draaien weer op volle toerental.

Ondertussen ben ik 17 weken en met berb is alles goed, 17 cm al en 200gr.
Ikzelf heb wel veel last van harde buiken maar gyn heeft gisteren baarmoederhals gemeten en die was nog lang genoeg. Dus voor nu heel ambetant maar niet gevaarlijk.

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:46

Dromertje, ja dat maakt het lastig he. Als je nou eens ergens vanuit kan gaan tijdens dit traject haha. En helemaal omdat ik nergens last van heb, zou het zou het niet? Maar goed, dan zou het morgen of donderdag door moeten breken. Ik hoop dat hij of zij zich dit keer goed vast heeft gehouden. :D
Wat fijn dat alles goed met jou en de kleine gaat! Gaat snel allemaal he?

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:14

Dromertje fijn dat alles goed gaat.
Probeer rustig aan te doen.
Harde buiken is vaak toch een teken dat je teveel doet.
Of is dat in jou geval niet zo?

Bedankt voor de uitleg.

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:06

Menstruatie is nog steeds nergens te bekennen, morgen testen. Ben heel benieuwd.

Verder alles goed met iedereen?

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:16

Spannend NuggT! Duimen draaien!

Ik ben weer begonnen met Clomid. Ronde 2, nu met 100mg. Ik heb al een afspraak gemaakt voor een echo. Dit keer bij een andere gyn. Wel jammer dat ik naar Zwolle moet. Ziekenhuis hier was al vol.

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:48

Dankje! Spannend, kun je nagaan dat ziekenhuizen vol zijn. En wij maar denken dat we de enige zijn haha.

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:24

Spannend nuggt!

Kim, ook lastig dat jullie naar een ander ziekenhuis moeten! Succes met prikken.

Hier gaat het goed, vandaag weer een echo gehad. Bij een niet zo'n leuke verloskundige, volgende keer maar bij een andere..
Ook had ik een stemmetje in mijn hoofd dat schreeuwde: het hartje klopt niet meer, je kindje is dood, straks valt de baby zo uit je buik!

Niet zo fijn. Gelukkig was alles veder goed en ben ik gerust gesteld, al blijft stemmetje soms vervelend doen!

Linnie050

Berichten: 11824
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 03:31

Het kan ook zijn dat je de hele zwangerschap onzeker blijft.
Ik was zo bang R te verliezen en nu nog heb ik die angst.
Na de 20 weken echo viel er wel een last van onze schouders.
Misschien ook herkenbaar voor de moeders hier.

Nuggt wat spannend! Hoop echt op een positieve test!

Wij zijn voor een guo indicatie in Zwolle geweest vond het personeel aardig.
Heel veel succes Kim!

1 op de 4 heeft vruchtbaarheidsproblemen problemen tegenwoordig.
Op de fb van freya komt ook altijd van alles langs.

Kim_89

Berichten: 2846
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Meppel

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:25

We zijn zeker niet de enige! Alleen rust er wel een taboe op of mensen schamen zich ervoor. Ik werk bij een best grote organisatie en toen ik daar ging vragen hoe het geregeld is met verzuim vanwege ziekenhuisafspraken in relatie tot dit onderwerp, zeiden ze dat ik de eerste ben die ernaar vraagt. Lijkt me sterk met 1000+ medewerkers.

wiebke: wat vervelend dat het geen leuke verloskundige was. Heb je daar niet wat van gezegd?

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:15

Tja ik heb het ook altijd voor me gehouden. Vond het eigenlijk niet zo fijn om het er over te hebben, niet vanwege schaamte maar meer omdat het iets privé is ofzo?

Nuggt is duim met je mee!! en Wiebke ik herken die onzekerheid hoor, hier ook 2x tot 20 weken nerveus geweest eigenlijk...

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:28

Afbeelding
JAAAAA ik ben zwanger! :+:
Ik was helemaal in shock vanochtend, ergens had ik wel zo'n gevoel maar durfde er niet op te hopen. Vanochtend meteen het ziekenhuis gebeld en 13 september hebben we de eerste echo. En nu ben ik weer ontzettend bang dat het de komende tijd mis gaat .. je blijft onzeker.

lizy29

Berichten: 6261
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:37

*\%/*

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:47

Gefeliciteerd!!!

NuggT

Berichten: 5498
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:47

dank jullie wel. :o

Jojoju

Berichten: 3800
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:52

Gefeliciteerd! Geweldig!

En de onzekerheid blijft ;)