Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:05

Oh...my...gosh... Ben vandaag bij de fysio geweest en doet zo'n pijn nu :'( maar mag vrijdag weer aangepast aan de slag :D

Foto's maken is echt een goed idee :j

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:44

Foto's maken is inderdaad een goed idee. Heb ik ook gedaan. Heb verder ook geen CM's opgemeten, ik kijk liever in de spiegel en op de fotos :P

Dag 9 zit erop.. Ben blij als level 2 begint. Begin 1 nu erg makkelijk te vinden :=

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:31

Hai allemaal! Mag ik me hier ook melden?
Ik ben vandaag begonnen met de 30 days shred. (Zonder gewichten) Mn conditie liet me ff in de steek :') Maar verder goed te doen. Vanavond ga ik ff gewichtjes kopen, zodat ik morgen echt goed mee kan doen.
Maar wat raden jullie mij aan? Ik wil dit voornamelijk om af te vallen en strakker te worden. Zou ik het beter s'morgens op nuchtere maag kunnen doen? Of juist in de avond? (Ong. 2u na het avondeten) I.v.m. vet verbranden...

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:46

Ik zou in elk geval niet gaan sporten op een lege maag... wel zou ik in de ochtend sporten na je ontbijt, dit probeer ik ook zo veel mogelijk te doen omdat ik dan de meeste energie heb, maar da's persoons gebonden natuurlijk :) Verder gewoon elke 2-3 uur eten, dat stimuleert je stofwisseling. En vooral goed letten op wat voor vetten je eet (avocado's, noten) en genoeg eiwit eten(vis, vlees, eiwitshakes eventueel), goede koolhydraten uit muesli, volkoren brood, havermout/brinta

Qua gewichtjes zou halters tot 20 kg oid aanschaffen, tenzij je niet heel hoog wil gaan met je kracht oefeningen, dan zou ik zo'n reebak kit kopen bijvoorbeeld. Wij hebben halters met draaischijven (lastig uit te leggen) die tot 52 pond gaan thuis, maar die waren heel duur. Ik doe de meeste oefeningen van jillian met 2,5 kg en inmiddels doe ik daarna nog losse oefeningen met 5-6 kg

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:56

Mooie tips Limitless!

Als je nog maar pas begint met zulke oefeningen, kan je je de eerste keren prima redden met flesjes van 0,5 l; de shred zonder gewichten doen heeft eigenlijk geen zin.

Of je nu 's ochtends of 's avonds sport maakt voor jouw vetverbranding niets uit :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:02

Bedankt voor de tips :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:04

Niet vergeten om op te meten en foto's te maken!

En zoals Limitless zegt, je eetpatroon aanpassen.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:05

Meten heb ik vanmorgen gedaan. Foto's niet. Verstandig om te doen? Of heb ik aan het meten genoeg?
Eetpatroon ben ik hard mee bezig. Heb er al 12 kilo af, dus dat gaat prima :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:08

Persoonlijk vind ik foto's echt het allerallerallerfijnste. Zelfs als de centimeters even blijven steken, kan je nog resultaat in de strakheid en vormen van je lichaam zien. Op een dag dat ik geen zin heb, moet ik maar even naar mijn voor-en-na-foto's kijken en ik ga zo weer aan de slag.

Gefeliciteerd met die 12 kg! Dat is al een heel aantal zeg.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:09

Ok, nou dan ga ik morgenvroeg nog maar even foto's maken :j
En bedankt :) Maar nu kom ik stil te staan, dus vandaar dat ik even wat extra's wil doen. En aangezien de zomer in aantoch is, is het niet verkeerd om wat strakker te worden haha.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:10

Thanks Bhriseis!

Ik heb even voor je gekeken. Met deze kun je lange tijd vooruit, ook qua prijs verhouding. Ik heb gekeken naar de reebok sets maar die zijn belachelijk duur (vind ik)
https://www.vidaxl.nl/dumbell-set-30-kg ... ren-mantel

Enige nadeel is dat zij een levertijd hebben van 2-5 werkdagen, dus dan zou je nog even met waterflesjes aan de slag moeten, of marktplaats afstruinen :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:14

In gewicht krijg ik er ook niet echt iets meer af (ik zit nu al redelijk laag qua vet voor mijn bouw), maar je lichaam verandert echt nog als je begint met sporten. De filmpjes van Jillian zijn zo effectief! Ik ben er toch een jaar mee bezig geweest, en hoewel ik nu andere sporten doe, blijft het effect er gewoon :)

Als je even in een dipje zit, zal sporten je daar zeker uit helpen. En mocht je willen weten hoeveel kcal je ongeveer verbrandt met de filmpjes, moet je ze ingeven als 'circuittraining' btw.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:14

Bedankt Limitless, maar ik ga eerst maar eens met gewichtjes van 1 kilo aan de slag.
Ik doe het meer voor vet verbranden dan spieren kweken.
Vanavond zal ik eens kijken hier in de stad of ik iets geschikts kan vinden.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:41

ik Wou dat ik zo dun was dat er niks meer af kon :+ best balen, ben uiteindelijk nog niks afgevallen terwijl ik echt gezond eet enzo. Hopelijk zie ik wel verschil op de foto's straks :\

En is goed hoor, haha.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:32

Ik ben ook 30 kilo zwaarder geweest hoor Limitless; het is ontzettend zuur als je plots stilstaat, maar als je zo hard je best doet zal je écht wel uiteindelijk een heel mooi resultaat bereiken! Kop op!

Eet je wel voldoende?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:53

Ik heb tachtig gewogen en woog op mijn laagste 58 in 2011. helaas weer bijgekomen tot 71, dus ik weet hoe het is om veel af te vallen haha. Ik eet momteel (vandaag) 1760 kcal. Normaal tussen de 1500-1700 :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:09

Oohhohoooh! Spierpijn!!
En dat al zonder gewichtjes! :')
Dat word morgen helemaal erg! Ga namelijk zo met gewichtjes doen.
Sporten jullie ook trouw door met mega spierpijn? Is het dan niet beter om ff je spieren 1 dag te laten rusten?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:13

Hahaha :+ De eerste dag is de ergste, daarna wordt het minder. Ik zou geen rustdagen nemen overigens tenzij je echt een dag moet overslaan door verplichtingen of ziek zijn. De kracht van het programma zit voor zover ik weet namelijk juist in het feit dat je het elke dag doet. :) Gewoon goed de warm-up doen en dan komt het vanzelf goed met je spierpijn. Je zult zien dat als je dat doet het daarna vaak minder is. Tenminste, dat is bij mij zo :+
Wat ik wel vaak doe is, als ik de dag ervoor met hoge gewichten heb liggen hengsten en ik echt veel spierpijn heb, dan pak ik de dag erna meestal iets lichter gewicht :)

Zometeen aan dag 10 beginnen *\o/* :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:32

Ok, ik kan de spieren niet te erg overbelasten?? Zou het zonde vinden als ik straks ineens een paar dagen uit de running lig i.v.m. spierscheuren of zo'n spierpijn dat ik echt niks meer kan :')
Ik ga straks (9uur) de volgende workout doen, maar ik denk dat ik deels de gewichtjes doe. Niet de hele tijd.. En dan ff kijken hoe ik morgen mn bed uit stap haha.
Maar op zich dus een teken dat het werkt! :P

Limitless: Ben jij bezig met dezelfde als mij?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:36

Bewegen is doorgaans juist heel goed voor spierpijn :j uiteraard moet je wel opletten dat je voor je gevoel niet het onmogelijke uit je spieren moet trekken. Maar een klein beetje op je tanden bijten is heel normaal hoor de eerste 3 dagen! Je zou ook nog voor alle makkelijke versies van de oefeningen kunnen gaan om op die manier wel te bewegen maar iets rustiger aan.
En let ook heel goed op dat je de oefeningen correct uitvoert. Overmatige spierpijn kan ook nog wel eens wijzen op het incorrect uitvoeren van bepaalde oefeningen. En dan ga je zeker langer last houden.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:37

Ik denk niet dat je ze echt zult overbelasten. Je lichaam kan wel wat hebben hoor gelukkig :) Vaak is de warming up al genoeg om alles wat losser te krijgen.
En ik denk het wel. Ben met level 1 van Shred bezig, vandaag is de laatste dag. Heb maar 2 dagen pauze gehad, dus ik ben happy haha :)
Veel succes dadelijk, ben benieuwd hoe het je afgaat :)

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:23

Zo dag tien is een feit :D Zojuist weer foto's gemaakt :) Het verschil is echt maar heel minimaal, maar het is er wel, dus dat motiveert haha. Best grappig om te zien, want op de weegschaal ben ik niet afgevallen. Hopelijk is het verschil na level 2 tov dag 1 nog groter :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:25

Nou ik heb het overleefd :P Goed te doen, maar ik voel mn spieren wel echt hoor! Maar een goed teken lijkt me.

Limitless: Waar vind jij het filmpje van het 2e level? Die wat hier in een link staat in dit topic doet het niet... En fijn dat je al iets verschil ziet :)

Dan nog een vraag: Ik vul altijd mijn lijstjes in op mijnvoedingscentrum.nl en ik bereken mn BMR altijd bij fitnessrubriek. Maar wat voeren jullie nu in bij sport?? (Degene die dit ook doen haha)
Ik denk zelf 1 tot 3 x sporten? Aangezien het maar een half uurtje is? Of vullen jullie echt 5x sporten in ofzo?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:37

Nee, je moet je BMR inactief nemen, en daar dan 20 min. circuittraining bij tellen, en eventueel nog andere activiteiten die je doet.

Die 10 kg lukt je echt wel Limitless :(:)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:55

Heeft iemand ervaring met six week 6 pack? zo ja, zag je echt verschil?
Ben nog bezig met BR maar zit al weer te kijken naar een volgend workout programma :D